[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:00

Cinnepin schreef:
Annet_Dottie schreef:
[ [url=m/pr2bth.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was het in November 2016, heb even geen duidelijkere (filter loze) foto

[ [url=m/OXX9jz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was net een week na het verven

Hoe het nu is krijg ik niet goed op de foto momenteel.. Vooral onderin word het weer steeds meer de kleur zoals het op de eerste foto is, bovenin is verder goed omdat daar al donkerbruine uitgroei zat..

Bijhouden met zo nu en dan een kleurspoeling er doorheen te doen.
Ik heb nu donker paars haar ( met wat donker roze tinten ) ik doe er 2 keer per week een kleurspoeling van la rich directions er over.

Snap ik, maar wat er nu in zit is geen kleurspoeling maar hoort permanent te zijn, alleen dat was ik er dus ook uit, om standaard eens in de 2 maand m'n haar te verven doe ik het liefst niet heb altijd heel veel m'n haar geverfd en het was eindelijk weer een beetje gezond.. Baal er alleen wel een beetje van dus als het niet anders kan toch maar bij blijven kleuren

Cinnepin

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:02

Ook met een permanente kleur ( ik heb ook permanente kleur ) is het raadzaam het bij te houden met kleurspoeling, uiteindelijk zal ook een permanente kleur vervagen door het wassen. Het is zo dat als je je haar verft, je dit bij moet houden. De ene kleur net wat meer dan de andere. Zoals ik met mijn felle kleur mag het helemaal goed bijhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:04

Cinnepin schreef:
Ook met een permanente kleur ( ik heb ook permanente kleur ) is het raadzaam het bij te houden met kleurspoeling, uiteindelijk zal ook een permanente kleur vervagen door het wassen. Het is zo dat als je je haar verft, je dit bij moet houden. De ene kleur net wat meer dan de andere. Zoals ik met mijn felle kleur mag het helemaal goed bijhouden

Ja dat weet ik alleen ik verf m'n haar al zo'n 13 jaar en heb nog nooit mee gemaakt dat een permanente kleur er zo snel weer uit is en ik heb nogal wat kleuren gehad, van knal oranje weer naar bruin, van blond weer naar bruin en weet ik het, maar nog nooit gehad, en helemaal niet zo snel dat het dan weer lichter werd. Ja oké wel iets ook door zonlicht etc met bepaalde kleuren..
Ik vraag me dan af hoe kan het dat dat nu zó snel gaat, is dat dan door die ontkleuring of iets?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:09

Of je haar is beschadigd, als je haar schubben open staan gaat de kleur er ook sneller uit, of pakt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:41

Annet_Dottie schreef:

Hoe het nu is krijg ik niet goed op de foto momenteel.. Vooral onderin word het weer steeds meer de kleur zoals het op de eerste foto is, bovenin is verder goed omdat daar al donkerbruine uitgroei zat..

Voor zover ik kan oordelen komt het gewoon omdat je punten ongelofelijk dood zijn. Daar pakt de verf dan minder goed op dan op de rest van je haar omdat je schubben open gaan staan, waardoor het er super makkelijk uit spoelt. Dan kan je het zo vaak verven als je wilt, maar dat dode haar kan je niet meer repareren en daar zal de verf dus nooit goed op pakken.
Als ik het zo zie raad ik je aan om de dode stukken er zo veel mogelijk uit te laten knippen en het dus echt een stuk korter te doen, en dan een vrij donkere kleuring er overheen zetten. Omdat je haar dood is zal het (waarschijnlijk) in de eerste instantie erg donker uitpakken maar na een stuk of twee wasbeurten goed op kleur zijn en daarna langzaam vervagen. Hoe donkerder je het kleurt, hoe langer je erover doet om het weer uit te laten spoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:54

Emmaa_ schreef:
Annet_Dottie schreef:

Voor zover ik kan oordelen komt het gewoon omdat je punten ongelofelijk dood zijn. Daar pakt de verf dan minder goed op dan op de rest van je haar omdat je schubben open gaan staan, waardoor het er super makkelijk uit spoelt. Dan kan je het zo vaak verven als je wilt, maar dat dode haar kan je niet meer repareren en daar zal de verf dus nooit goed op pakken.
Als ik het zo zie raad ik je aan om de dode stukken er zo veel mogelijk uit te laten knippen en het dus echt een stuk korter te doen, en dan een vrij donkere kleuring er overheen zetten. Omdat je haar dood is zal het (waarschijnlijk) in de eerste instantie erg donker uitpakken maar na een stuk of twee wasbeurten goed op kleur zijn en daarna langzaam vervagen. Hoe donkerder je het kleurt, hoe langer je erover doet om het weer uit te laten spoelen.

Bedankt voor je advies maar de foto's zijn niet van nu, de eerste is van November en de 2e van maart, ik ben een paar dagen voor ik het ging verven naar de kapper geweest dus op de 2e foto was het net geknipt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:58

Als de verf er zo weer uitspoelt betekent het toch echt dat de verf gewoon niet (voldoende) op je haar pakt, en de meest voor de hand liggende rede is gewoon dat je haar dan erg droog/beschadigd is of dat je producten gebruikt die de verf er snel uit trekken, zoals Head & Shoulders shampoo.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:02

Ik heb daar ook last van alleen bij mij komt het omdat de onderkant een blonde balayage had en daar dus een bruine kleur slecht pakt. Meestal na een paar keer verven blijft er genoeg pigment zitten.

Voordat ik een balayage erin had, had ik het ook donker en dat vervaagde ook snel. Ja beschadigd haar, weinig aan te doen. Behalve beetje bijhouden met een spoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:07

Ik denk dan eerder dat het nog beschadigd is door de ontkleuring, head & shoulders gebruik ik niet, verder heb ik er zelf redelijk veel verstand van en vraag ik het ook na bij kappers zelf maar hierin snap ik er niet veel van. M'n haar is verder alles behalve droog of dood nu..

Meliaforever thanks, dat denk ik ook dan..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:32

Annet_Dottie, waarom vraag je advies als je alles afketst en zegt dat je er zelf ook genoeg van kent? Eerlijke vraag, want mensen proberen je hier te helpen en je wijst zelf alle goedbedoelde tips of observaties af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:41

Yasmine schreef:
Annet_Dottie, waarom vraag je advies als je alles afketst en zegt dat je er zelf ook genoeg van kent? Eerlijke vraag, want mensen proberen je hier te helpen en je wijst zelf alle goedbedoelde tips of observaties af.

Ik wijs in mijn ogen niks af hier ik geef heel duidelijk aan dat ik het niet snap omdat ik al jaren m'n haar verf en dit nog nooit mee gemaakt heb.. Snap dit niet helemaal hoor :x de reacties die ik krijg zijn vooral dat het waarschijnlijk door droog/beschadigd haar is dat de verf dus niet goed pakt. Nouja hartstikke duidelijk en daar zeg ik dankjewel op en zeg ik dat ik zelf dan ook denk dat het gewoon beschadigd is (door de ontkleuring ga ik vanuit)..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:00

Sorry, ik had je vorige berichten verkeerd gelezen. Het kwam anders op me over. Mijn fout, niet genoeg geslapen :) Excuses!

Er zijn trouwens wel meer dingen die je haar kapot kunnen maken. Te strakke haarelastiekjes, te veel hitte gebruiken (stijltang, föhn, krultang), dat soort dingen. Of gewoon niet vaak genoeg knippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:43

Yasmine schreef:
Sorry, ik had je vorige berichten verkeerd gelezen. Het kwam anders op me over. Mijn fout, niet genoeg geslapen :) Excuses!

Er zijn trouwens wel meer dingen die je haar kapot kunnen maken. Te strakke haarelastiekjes, te veel hitte gebruiken (stijltang, föhn, krultang), dat soort dingen. Of gewoon niet vaak genoeg knippen.

Geeft niks haha schrok al even, kan soms ook botter over komen dan ik dingen bedoel maar heb het dan meestal zelf uiteindelijk wel door, in dit geval dus even niet :+
Hmm te strakke elastiekjes zou nog wel iets kunnen zijn ook misschien.. Ik ga deze week weer naar de kapper, ging echt heeel weinig naar de kapper maar wil het nu toch wel een beetje bij houden juist ook omdat ik het dan toch regelmatig moet blijven verven.. Te veel hitte zal het niet zijn, stijl/krul het soms wel maar beide al lang geleden eigenlijk, föhnen alleen na het douchen.
Thanks voor het mee denken iig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:48

Ik heb mijn grijze haar nu 2 keer gewassen sinds de kapper (donderdag grijs geworden, zondag mn haar gewassen en vanmorgen) en het is nu al weer een stuk blonder.. Ik was met de zilvershampoo van ami-kappers en laat die minimaal 5 minuten intrekken, vervolgens een herstellend soort van cremespoeling/ masker van mn eigen kapper die ik ook 3 minuten laat intrekken, en ik sluit af met blondes collor-corrector van loreal (ook een donkerblauwe emulsie) die ik minimaal 10 minuten laat zitten.. ik vind dit resultaat na 2 keer wassen toch wel erg jammer. Helemaal omdat ik daarvoor dus ook minimaal 1 dag met een vette kop rondloop om het wassen nog meer uit te kunnen stellen.. -O-
Tussendoor was ik mezelf wel maar houdt ik mn haar droog. Het spoelt dus ook niet extra uit met alleen water. En ik gebruik verder ook geen producten in mn haar..

Is er ook een manier om het thuis grijs te kunnen maken/ houden? Is er een grijs-verf of spoeling die aan te raden is daarvoor? Of moet ik dat bij de kapper vragen (volgens mij verkoopt zij geen verf..)?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:26

Dat ziet er wel interessant uit! Al is het eindresultaat wel behoorlijk blauwig als ik youtube moet geloven.. nog andere tips? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:31

Als je haar té behandeld is, beklijft het slecht. Weinig wassen en een blauwe shampoo gebruik je al.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:54

Bij werkt de zilver shampoo van fudge en conditioner erg goed

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:35

Misschien kan je van loreal colorista de kleur grijs een beetje mengen in je conditioner? :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:38

Niet als leedvermaak hoor, maar ik moet er toch wel om lachen dat je hier precies voor gewaarschuwd was :+ Je haar was natuurlijk al vrij grijsblond, dus dat pigment schijnt er inderdaad weer heel snel doorheen. Zelf thuis grijs verven is te doen maar wel lastig, omdat het er al snel blauw of paars uitkomt. Ik gebruikte de Colour Freedom verf, ze hebben verschillende grijstinten. Ik denk dat silver grey of graphite grey het beste bij jouw kleur past. Lichter beginnen is aan te raden, soms kan het er plotseling heel donker uitkomen. Goed opletten tijdens het verven hoe het er uit ziet en de verf er vooral niet te lang in laten zitten! Je kan eventueel ook experimenten met wat grijze verf door je conditioner heen te doen enzo, als je het niet elke twee weken opnieuw wil verven. Misschien blijft het dan langer grijzig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:58

Ik weet het, maar witblond ga ik niet worden en het grijs zoals het was vond ik echt super mooi! :+:
Ik had dan ook niet verwacht dat het met 2 wasbeurten al weer weg zou zijn :+

Ik hoop dan ook enigszins de kleur te kunnen "bevestigen" of op te bouwen ofzo? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:25

Ik kom net van de kapper en heb ook nog even gevraagd, ze zegt dat omdat ik de ontkleuring heb gebruikt de blondering van voordat ik rood ging naar boven is gekomen in combinatie met een beetje nog het rode en het bruine werd dat dus koper, nu is het meer weer heel donkerblond, maar omdat er dus blondering onder zit komt dat er gewoon weer doorheen waardoor ik als ik het donker wil inderdaad echt eens in de 2 maand moet blijven verven of helemaal m'n haar lichter moet maken met blonde highlights bijvoorbeeld.
In ieder geval bedankt voor het mee denken allemaal!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:32

Shanna schreef:
Ik weet het, maar witblond ga ik niet worden en het grijs zoals het was vond ik echt super mooi! :+:
Ik had dan ook niet verwacht dat het met 2 wasbeurten al weer weg zou zijn :+

Ik hoop dan ook enigszins de kleur te kunnen "bevestigen" of op te bouwen ofzo? :')

Nou ja, precies zoals Killyen je het zegt. Je was gewaarschuwd en dit is een beetje wat je krijgt. Ik vind Fudge een hele fijne shampoo, maar je hebt al zoveel geld aan je haar verspijkerd zonder goed resultaat dat ik het gewoon eerst lekker donker zou verven, dat helemaal laat uitgroeien en dan nog eens proberen te ontkleuren.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:40

Er zijn ook nou eenmaal kleuren die, ongeacht hoe erg je je best doet, gewoon niet lang blijven zitten. Denk aan al die felle kleurtjes (paars, blauw, roze, groen) en zo ook grijs. Die zien er 1 week mooi uit en na de eerste wasbeurt zijn ze weer vervaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:35

Ik heb nu toch maar dat spul van Maria Nila besteld, heb het vrijdag in huis. Ik ben reuze benieuwd! Anders kan ik ook nog fudge proberen, maar ik heb nu al dure zilvershampoo en color-corrector dat ik dan toch liever iets anders probeer. Mn kapper is ook reuze benieuwd of het werkt!