Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessica_1998 schreef:Hoi even een vraagje, zijn er meer mensen die last hebben van de overstap naar een ander merk pil (tenminste andere fabrikant) verder is de dosering hetzelfde. Alleen heel m’n rug zit over de puistjes en ik zei tegen m’n vriend heb dit echt niet gehad sinds ik aan de pil ben. Nu 3 maanden geleden is de fabrikant veranderd, zouden mijn klachten hierdoor kunnen komen of is dat gek bedacht?
F_Orumster schreef:Ik heb vooral wat pijn in de onderrug de eerste dagen.
Ik heb deze week een spiraal laten plaatsen (kyleena) en nu moeite om hem te voelen. Nu dus een beetje nerveus of ie er nog wel in zit? Iemand ervaring? Of is het normaal dat het niet zo makkelijk te vinden is?
Biks2 schreef:Hey allemaal. Hoeveel pijn tijdens de menstruatie is eigenlijk ‘normaal’?
Ik neem standaard wel ibuprofen en vroeg mij af of dat gangbaar is, of ik eens langs de HA zou moeten gaan voor bijvoorbeeld onderzoek naar endometriose
Janneke2 schreef:Biks2 schreef:Hey allemaal. Hoeveel pijn tijdens de menstruatie is eigenlijk ‘normaal’?
Ik neem standaard wel ibuprofen en vroeg mij af of dat gangbaar is, of ik eens langs de HA zou moeten gaan voor bijvoorbeeld onderzoek naar endometriose
Heel simpel: pijn is NIET normaal.
Punt.
Een béétje kramp op het moment dat de menstruatie los komt wil eigenlijk al zeggen dat je spieren niet goed getraind zijn.
Oplossing: een fysio oid die verstand heeft van het bekken en van menstruatie.
Alle overige pijn vraagt om een diagnose. Zit je te bijv. hoog in ontstekingsstoffen...? (Bijv. eicosanoïden, met wat mazzel met voeding op te lossen.)
Dat aanpakken is zinniger dan telkens zware pijnstilling of je akelig voelen.
fotolijstje schreef:Hi, ik heb eventjes een vraag over anticonceptie.
Ik heb vroeger een langere tijd de pil geslikt maar was hier niet consequent genoeg in.
Nu wil ik door de ondraaglijke menstruatie pijn toch weer aan de anticonceptie.
Ik weet alleen niet welke handig zou zijn want zoals ik al zei vergeet ik de pil vaak te nemen.
Paracetamol etc helpt ook niet tegen de pijn helaas.
Goner schreef:Zijn er hier mensen die van de ene pil zijn overgestapt op de andere? Wat voor verschil merkte jullie? Ik zit nu aan de mylan, en heb geen enkele bijwerking behalve minder libido wat ik toch wel vervelend vind.ga uiteraard in gesprek met de huisarts, maar ben even benieuwd naar ervaringen van anderen.
Biks2 schreef:Hey allemaal. Hoeveel pijn tijdens de menstruatie is eigenlijk ‘normaal’?