Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Goof schreef:Lekker gelopen Sall.
Beterschap sunshine. Balen dat je precies nu niet fit bent.
Welk klompenpad heb je gelopen SV? Veel plezier morgen.

. Maar ik vraag me wel af, de parameter "prestatieconditie", waarop is dit gebaseerd? Lijkt wel alsof mijn conditie al achteruit gaat: waar ik in het begin op 2 zat (2-10 is goed) zit ik nu na amper een km al tussen -1 en 1, dat is basis. Dus ik weet nu niet hoe ik best opbouw: korter en sneller lopen, regelmatiger lopen (loop nu 2x per week), of juist langzamer lopen (veel langer lukt nog niet, vorige week dinsdag 6,5 km gelopen, en ik mocht het bekopen, de donderdag moest ik opgeven na 3,6 km).

Wel een heleboel leuke foto's zien voorbij komen en nieuwe aanwinsten. Goed gedaan aan iedereen die is gaan rennen!

Doe mij de volgende keer maar gewoon weer een virus, ik wil je virus wel ruilen voor de kinkhoest?
Nee grapje, wel heel erg balen dat je net met vrije dagen niet fit bent! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt.
En zeker dat je moet wennen om events te lopen, veel mensen starten dan sneller en zijn halverwege al op. Dus goed om dat vaker mee te pakken. Mooie aanwinsten, met dat renvest ga je deze zomer blij zijn!
Met spierpijn van krachttraining kan je prima hardlopen, je merkt het wel, maar het is niet dat het te belastend is, zolang je niet een interval of een hele zware trailrun wil lopen natuurlijk. Ook herstel en intensiteit afwisselen helpt goed bij mij, soms heb ik een week met 7 trainingsessies (dus meer dan normaal), maar dan train ik de week erna maar 2 tot 4 keer en neem ik een aantal goede rustdagen. En wat jezelf al zegt, zodra je merkt dat je sterker wordt, gaat het ook makkelijker. Zolang je niet elke soort sport wekelijks x aantal keer consistent wilt doen en je niet te hard voor jezelf bent, dus makkelijk een keer iets kan overslaan en goed naar je lichaam luisteren, dan is vaak sporten goed te doen.
Bedankt voor de verhelderende uitleg SV! 6,5 kilometer is al een hartstikke mooie afstand. Eigenlijk alles wat je noemt (snel en kort, regelmatiger en langzamer) zijn belangrijke elementen en afwisselen van kort/snel en lang/langzaam brengt je een heel eind! Met verre afstanden brengt veel langzaam lopen je een heel eind, wil je sneller dan zijn interval en korte runs handig. Maar ik denk persoonlijk dat afwisseling het beste tot duurzaam rennen brengt en vooral lekker genieten onderweg.