Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:37

Karl66 schreef:
Dat is toch iets wat die hele intelligente lockdown heeft laten zien? Dat wij, met z'n allen samen, die verantwoordelijkheid helemaal niet kunnen dragen.

...

De regels zijn er niet omdat de overheid ons zo graag wil pesten, de regels zijn er omdat de meerderheid niet met de vrijheid van zelf nadenken om kan gaan.

Klip en klaar +:)+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:45

Ik zie juist om me heen dat hoe strenger de regels worden, hoe meer mensen er tegenaan schoppen en juist de regels en adviezen breken. Meer dan met mildere regels en adviezen.

Hier is een zoon van iemand met 3 vrienden op vakantie in een huisje. Ander meisje van 19 mag 4 vriendinnen uitnodigen om thuis wat te drinken en te logeren.

Ik denk dat het draagvlak groot lijkt, maar mensen veelal zwijgen en hun ding doen. Ik zie dat hier wel om me heen.

De vrienden die ik voorheen zag zien nu ook in dat die 1 persoon een advies is. Ik heb ze weer gezien en gezellig daar gegeten. Dat deed goed. Ook ga ik morgen met een vriendin en onze kinderen lekker naar het bos. Ik ben liever selectief in mijn contacten en het aantal contacten. En mijn kinderen mogen gewoon eens afspreken en eens logeren.
Ik probeer gewoon goed na te denken en alles af te wegen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-02-21 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:47

Het is ook niet voor niets dat van de achterhaalde besmettingen nog steeds 50 % achter de voordeur vandaan komt.

Vayo

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:48

Was de werkvloer niet de grootste bron van besmettingen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:50

bigone schreef:
Het is ook niet voor niets dat van de achterhaalde besmettingen nog steeds 50 % achter de voordeur vandaan komt.

Misschien moeten we ook maar gewoon accepteren dat corona in ons leven is gekomen.
Hoelang wil men hier nog mee doorgaan?
Hoelang wil men nog met deze situatie een mooi spel spelen dat we het doen om de belasting op de ziekenhuizen te verlichten terwijl hun eigen beleid ervoor heeft gezorgd dat er altijd druk zal bestaan.
Hoeveel mensen en bedrijven moeten er kapot gemaakt worden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:53

Mensen beginnen zich vooral te irriteren dat het nu duidelijk is er angst gezaaid word. Dat roepen over een 3e golf...mutatie dit mutatie dat...al die experts die negatief brullen in elk praat program... alles om het volk er onder proberen te houden. Het duurt te lang. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:56

Popstra schreef:
Mensen beginnen zich vooral te irriteren dat het nu duidelijk is er angst gezaaid word. Dat roepen over een 3e golf...mutatie dit mutatie dat...al die experts die negatief brullen in elk praat program... alles om het volk er onder proberen te houden. Het duurt te lang. Mensen willen weten waar ze aan toe zijn.

Ik was in het begin echt voor de maatregelen maar ik ben er gewoon echt klaar mee. De mooie praatjes van het kabinet... ik geloof er niet meer in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:59

purny schreef:
bigone schreef:

Misschien moeten we ook maar gewoon accepteren dat corona in ons leven is gekomen.
Hoelang wil men nog met deze situatie een mooi spel spelen dat we het doen om de belasting op de ziekenhuizen te verlichten terwijl hun eigen beleid ervoor heeft gezorgd dat er altijd druk zal bestaan.

Nee we kunnen idd beter terug naar normaal, laat de zorg het lekker bekijken, eigen schuld..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:59

Tja, niet meer in de mooie praatjes geloven, inmiddels een oversterfte van ongeveer 15000 mensen, misschien geloof je dat?? Niks angst aan jagen , realiteit en niets anders.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:01

purny schreef:
bigone schreef:

Welk beleid? Wie betaalt (en vooral geeft!) de zorg die nodig zou zijn als we alles los zouden laten?

Daarnaast neem ik aan dat ook jij nog steeds graag behandeld zou worden als je ziekenhuiszorg nodig zou hebben?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:02

Popstra schreef:

Nouja, sinds dat hele Duitsland verhaal ben ik er hier in NL ook wel anders naar gaan kijken. Ik had al wel vermoedens maar nu ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat dat hier ook gebeurt. En ik ben verder absoluut geen wappie en vind niet dat we ineens maar alles moeten losgooien maar vertrouwen in het beleid heb ik ook niet meer.

Kairos

Relaxed schreef:
purny schreef:

Nee we kunnen idd beter terug naar normaal, laat de zorg het lekker bekijken, eigen schuld..

We kunnen beter kijken naar andere oplossingen, aka zorgen voor medicatie, waarbij mensen minder lang/niet in het ziekenhuis komen te liggen, maar nee, ze blijven liever tot in den treure de vaccins aanpassen voor elke mutatie :j Dan kun je wel lang wachten tot iedereen beschermt is ja...

purny

@Laurie: toevallig moet ik naar de chirurg. Kan morgen al terecht. Dus hoezo de zorg word uitgesteld?
Laatst bijgewerkt door purny op 18-02-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:03

Ik merk dat ik ook enorm klaar ben met het angst zaaien en continu de negatieve berichten. Ook als cijfers dalen wordt er een negatieve draai aan gegeven. Telkens die mutaties en extreme angst. Ze moeten dat niet naar buiten brengen die mutaties.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:05

purny schreef:
@Laurie: toevallig moet ik naar de chirurg. Kan morgen al terecht. Dus hoezo de zorg word uitgesteld?

Dat je nog zo snel terecht kunt, komt door de huidige maatregelen om ervoor te zorgen dat de zorg niet overbelast raakt. Maar er zijn ook veel operaties die wel moeten worden uitgesteld ondanks de getroffen maatregelen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 18-02-21 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:06

purny schreef:

Dat is fijn maar dat geldt niet voor iedereen :)

Er zijn alleen al vorig jaar 100.000 operaties uitgesteld: https://www.anesthesiologie.nl/nieuws/p ... uitgesteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:07

Kairos schreef:
Relaxed schreef:

We kunnen beter kijken naar andere oplossingen, aka zorgen voor medicatie, waarbij mensen minder lang/niet in het ziekenhuis komen te liggen, maar nee, ze blijven liever tot in den treure de vaccins aanpassen voor elke mutatie :j Dan kun je wel lang wachten tot iedereen beschermt is ja...

Vaccins aanpassen? Waar heb jij het over? Er wordt geproduceerd en gevaccineerd, maar dat heeft tijd nodig aangezien we niet het enige land zijn..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:08

Ik snap de mensen echt niet meer , eerst in de zomer en najaar het verwijt dat de regering heeft zitten slapen en elke keer te laat is en nu zijn ze waarschijnlijk eens op tijd en deugt het weer niet. Snap die angst ook niet, helemaal in het begin was ik ook bang en extreem voorzichtig. Dat heb ik snel laten varen voor realisme, goed opletten en geen risico’s nemen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:08

Vayo schreef:
Ze moeten dat niet naar buiten brengen die mutaties.

Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens, dat is imo het bewust verzwijgen van feiten en dat zou ik echt heel kwalijk vinden. Alles staat of valt bij de manier waarop. En dat is heel moeilijk, daar ben ik me bewust van.

@Relaxed; nu nog niet maar de kans dat in de nabije toekomst vaccins moeten worden aangepast en worden herhaald zoals bij de gewone griep is wel aanwezig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:09

bigone schreef:
Tja, niet meer in de mooie praatjes geloven, inmiddels een oversterfte van ongeveer 15000 mensen, misschien geloof je dat?? Niks angst aan jagen , realiteit en niets anders.

Niemand hier ontkent dat er een virus heerst he!!
Ja die is er maar er mag ook wel eens wat positiever nieuws komen. Hoe goed iedereen het doet bijv ondanks deze klote tijd!
En dat ze er alles aan doen het vaccineren sneller te laten verlopen.
Er hoeft niet steeds met doom scenario's gestrooid te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:09

Laurie schreef:
purny schreef:

Dat is fijn maar dat geldt niet voor iedereen :)

Er zijn alleen al vorig jaar 100.000 operaties uitgesteld: https://www.anesthesiologie.nl/nieuws/p ... uitgesteld

Idd, ik zou in november al geopereerd worden en dat is nu pas vorige week gebeurd. Vriendin is ok assistent en heeft maanden amper gewerkt ivm geen operaties.

@purny, heb je dan ook al een datum of is dit de eerste afspraak?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:10

Waar lees jij dat er niet gezocht wordt naar betere behandelmogelijkheden kairos? Ook daar wordt onderzoek naar gedaan en zijn al forse slagen in gemaakt.

Maar helaas is er nog geen pilletje dat covid als sneeuw voor de zon doet laten verdwijnen.

Echwel

Mag ik zeggen dat ik het constante schoppen naar de politiek en vooral vvd ernstig irritant begin te vinden

Het beleid wordt niet door 1.partij gemaakt..
En wees blij dat we het hier best op orde hebben wat betreft steun aan ondernemers en je de ww in kunt als je bent ontslagen

Ann

bigone schreef:
Ik snap de mensen echt niet meer , eerst in de zomer en najaar het verwijt dat de regering heeft zitten slapen en elke keer te laat is en nu zijn ze waarschijnlijk eens op tijd en deugt het weer niet. Snap die angst ook niet, helemaal in het begin was ik ook bang en extreem voorzichtig. Dat heb ik snel laten varen voor realisme, goed opletten en geen risico’s nemen.

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:11

Popstra schreef:

Jééézus!

Er is een pandemie en tot 70% van de bevolking immuun is blijft het een spanningsveld tiussen vrijheid en besmettingsremmen.

Meer/nauwere contacten = meer besmettingen en vice versa.

Nu helder?

Hoe meer ´mensen´ zichzelf en anderen tegen besmetting beschermen hoe meer vrijheid ze kunnen hebben.

Geen raketwetenschap allemaal zeg.
Is als helder sinds april vorig jaar.
Wie zegt dat nog niet helder te hebben wíl het niet helder hebben.

- Andalucía nét onder de 500/100.000.
- Málaga nog afgesloten maar wel winkels en horeca open. Strálend weer dus iedereen massaal de straat op; winkelen en op terrassen. Hopen dat het buiten leven en meer ventileren de besmettingen binnen de perken houdt.
- Onze gemeente op de peildatum nog boven de 1000 dus dorp dicht en alleen essentële activiteit toegestaan.
Déze golf hier in het dorp door een lerares die op een illegaal feest besmet is, de halve school besmet heeft wat over het dorp gespoeld is voor zij als positief geïdentificeerd is.
Nu loopt het tergend langzaam terug door combi van thuisbesmettingen en de werkvloer.
Één onverantwoordelijk trut en hoppa, een heel dorp wéken potdicht.
Zie boven; dat blijft tot na de zomer.