Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:34

Swifter schreef:
Leuke foto Roosch, je ziet er goed uit :D

Aight: Toevallig een receptje?

Ik heb besloten toe te geven aan mijn cravings met mate. Dus zonet had ik totaal geen zin in een banaan met yoghurt dus ik heb een Big Mac gehaald. Wel netjes ingegeven in MFP. Het zullen dan misschien maar even wat ongezondere dagen zijn qua voedingskeuzes, de cal gaan wel gewoon goed zitten. Ik zat zondag echt serieus een half uur te janken bij de nieuwste Paw Patrol film dus ik vergeef het mij zelf. :')

Ik heb normaal totaal geen last van mijn menstruatie dus het komt ook wel even raar binnen dat dit opeens gebeurd :o

Geinspireerd op dit receptje, maar heb een stuk stokbrood afgebakken en dit erop gedaan (en uitje gebakken maar die paste niet meer op de screenshot):

Afbeelding

Alles door elkaar gemixt, broodje belegd met kaas erover en dan nog even in het tosti ijzer :Y)
Van zo'n (klein) blikje tonijn zit je toch best snel vol!

@swifter achja, weet je wat het is, als je volle mensen alleen maar sla ziet eten denken mensen ook ''die eet thuis vast een pak koekjes''. Dus het maakt niet uit wat je laat zien, mensen oordelen toch wel, het is aan ons om ermee om te gaan en voor jezelf keuzes te maken. En als die mac in jouw doelen past (al is het alleen maar om bewuster te worden) who cares? :D

@yvankaxx schommelingen kunnen iedere dag voorkomen haha. In het weekend was ik 1 avond op stap geweest, niet eens gek gegeten oid. De volgende ochtend 1.2 kg zwaarder 8-) Daarvan was 1 kg er de dag erna weer af. Wat nou vocht vasthouden :')

Vandaag m'n eerste training, spannend! Ben nu al bang voor de spierpijn morgen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:20

Ik heb laatst twee dagen achter elkaar mezelf laten gaan, allebei de dagen een zak chips van 300 gram en worst gegeten als avond eten. Kon mezelf vrij lastig bij elkaar schrapen maar heb mezelf herpakt, wel dus 2 weken last van gehad maar ben nu weer back on track door tegen mezelf te zeggen gewoon doorgaan waar je was gebleven. Ook niet mezelf daarna 2 weken alles ontzegt. Ik eet in de bios dan soms een klein bakje nachos of een klein zakje chips en zo maak ik bewuste keuzes. Zelfs met af en toe friet eten val ik af. Het gaat niet mega snel maar het gaat.

Ik hoop vh weekend op -6 te zitten dan denk ik dat gaat best goed. Dan denk ik ook als het nu 6 kilo lukt dan moeten die andere 6 ook lukken.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 12-10-23 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:22

Zo is het, Zonnetje.

Af en toe uit de bocht vliegen mag gerust. Doen we allemaal.

Wat ik qua lekkere dingen tegenwoordig ook doe: gewoon inpassen in je schema. Gaat wat lastig als er een borrelplank met vanalles op tafel staat dus dat gebeurt op cheat days. Maar ik voer regelmatig een bakje nibbits of Hamka's in m'n eetschema in. Kan prima. :j

Gewoon doorgaan, van 2 zakken chips en worst kom je geen 20 kg aan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:35

Nee want het rare is dat ik zaterdag 2x zoveel had gegeten dan normaal moest. Ik dacht oh ik maak al het eten vast dan hoef ik het morgen maar op te warmen. Nou dat verdween allemaal in mn buik: 450 gram gebakken aardappeltjes en 2 biefstukken :+ Maar ben er niet van aangekomen....dus een keer heeft je lijf dat misschien ook nodig.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 13:43

Ik denk zeker wel dat je dat soms eens nodig hebt. Uiteindelijk zit je met een constant te kort. Af en toe eens opladen is gewoon fijn :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:33

Swifter schreef:
Ik denk zeker wel dat je dat soms eens nodig hebt. Uiteindelijk zit je met een constant te kort. Af en toe eens opladen is gewoon fijn :j

Ik merk dat ik daar even op vast loop nu. :') donderdag vreselijk veel gegeten en gedronken bij een verjaardag van een vriendin. Ik word er alleen wel verdrietig van dat ik zo op de blaren moet zitten daarna. Jammer dat het allemaal niet vanzelf gaat he.. :+ Gisteren dus braaf weer in kcaltekort gegaan en vandaag maar overdag zuinig eten want dan is er nog ruimte voor wat weekendlekkers.

Hoe is het daar?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:50

Het moet toch af en toe eens mogen en kunnen :D Maar het is inderdaad wel spijtig dat het altijd zo zwaar door weegt. Klinkt wel als een erg leuke avond!

Hier gisterenavond uit eten gegaan. Dus gisterenavond ga ik maar niet tellen _O- Maar deze ochtend voor de eerste keer weer gaan lopen en direct een recordsnelheid van 8,2 per uur gelopen. Maar goed, was 6 x 1 minuut dus als die minuten omhoog gaan verwacht ik toch nog wat te vertragen. Toch erg blij mee want zelfs toen ik wat getrainder was heb ik dit nooit gehaald **\O/**

Verder de vers gemaakte vla ontdekt. Echt vers, niet melk met suiker en een pakje poeder _O- Dus dat is soms wel moeilijk als ik de koelkast open trek _O- Voel mij momenteel best goed in mijn vel en dat is al veel :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 13:53

Dat is het allerbelangrijkste! :j hoe je je voelt.

Die vla klinkt gevaarlijk. :D

Vriendlief belde net of ik cheat day had of niet, ofwel of hij wat lekkers mee moest nemen van de speciaalzaak of niet. Er zijn van die weekendtassen die hij wilde kopen maar ik zei: alleen als het m'n kcal waard zijn dus niet van dat meh spul. Dan heb ik liever dat je wat uitzoekt wat echt de moeite is. Dus ik vrees dat ik hem opgezadeld heb met keuzestress want die jongen is zo niet gewend om bewuste keuzes te maken wat betreft kcal en eten. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:36

Heeft een van jullie ervaring met de warme maaltijd tussen de middag eten en dan in de avond iets kleins?

Wij overwegen hier dit te gaan doen bij wijze van proef. Zou mij ook helpen met het sporten en de koolhydraten dus voor het sporten te eten en de eiwitten hierna. Ik weet niet of het een succes zal worden want ik weet niet of ik een "grote" maaltijd weg krijg tussen de middag en bij m'n vriend is het de vraag of die in de avond niet de hele voorraadkast weg gaat werken ivm trek. Maar de moeite waard om het eens te proberen geloof ik?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:47

Ik doe het niet meer. Ik kreeg het moeilijk op na het ontbijt en tegen de avond was mijn honger niet te stillen met enkele boterhammen. Maar genoeg die het wel fijn vinden :j

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:20

Roosch schreef:
Heeft een van jullie ervaring met de warme maaltijd tussen de middag eten en dan in de avond iets kleins?

Wij overwegen hier dit te gaan doen bij wijze van proef. Zou mij ook helpen met het sporten en de koolhydraten dus voor het sporten te eten en de eiwitten hierna. Ik weet niet of het een succes zal worden want ik weet niet of ik een "grote" maaltijd weg krijg tussen de middag en bij m'n vriend is het de vraag of die in de avond niet de hele voorraadkast weg gaat werken ivm trek. Maar de moeite waard om het eens te proberen geloof ik?

Je zou kunnen overwegen om 2x dan warm te eten. Ik heb dat een tijd gedaan. Smiddags groente met blikje tonijn of kip, eventueel wat cottage cheese er bij en dan savonds normaal avond eten. Uiteindelijk 4 jaar volgehouden en nu krijg ik kippenvel bij het idee :+ misschien omdat ik groente ook gewoon echt niet lekker vind en dus altijd tegen mijn zin in at. Was wel toen prachtig slank.

Mijn vader eet nu tussen de middag een gebakken/gekookt ei met sla, cottage cheese, augurk en tomaat. Savonds normaal mee eten en die is ook veel kwijt geraakt al.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:25

Ik neig ernaar om het eens te proberen. In de middag gewoon koken en in de avond iets met crackers, ei, kwark etc of wellicht een beetje rijst. Geen idee of het bevalt maar hey niet geschoten..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:53

Ik eet niet 's middags warm, maar mijn lunch bevat altijd meer calorieën dan mijn avondeten. Bevalt het beste :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:00

ik eet ook bijna altijd twee keer warm :) Ik ben niet zo'n ontbijter en eet dus ook vaak restje avondeten als lunch. Als ik snacks eet dan blijf ik honger houden, dus ik eet liever 2 grotere maaltijden en 1 snack/kleine

Dus voorbeelddag is dan:

O: yoghurt, cracker of snack later op de dag (max. 200-300 kcal)
L: warm eten zoals stokbrood met soep, shakshukka, kip met groenten, grote tosti met kaas, couscous, wraps etc. (meestal 400-600 kcal)
A: warm, vaak pasta/rijst/aardappel met groenten (en kip/vega) (meestal 500-800 kcal)

Zo probeer ik op doordeweekse dagen tussen de 1450 - 1700 kcal uit te komen, het weekend is mijn ''probleem'' :') Dan schiet het naar boven door snacks en drankjes :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 18:00

Ik zal het je zeggen, ik moet er echt tegenaan eten vandaag. :o die warme lunch helpt echt enorm.

Heb net al voor morgen op kantoor tussen de middag gekookt. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen. :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:33

oooh tegeneten lijkt me ook niet helemaal fijn Roosch! Ben benieuwd hoe het vandaag gaat

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:13

Hoe bevalt het Roosch?

Vandaag terug weegdag en weer -0,9. Zit nu op -6,1 :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:25

Hier vannacht teruggekomen van vakantie. De weegschaal laten we nog maar even met rust.
Maar vandaag gaan we weer netjes in het gareel :j en zal ik ook weer meepraten.

Overigens heb ik op vakantie: 2x gespind, 5x hardgelopen en een lesje Step meegepakt.
Dus ik heb echt wel mijn best gedaan hoor :Y)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:45

Hier vandaag ook weekdag, -0.3, was helaas het weekend weer wat gegroeid. Komend weekend zal het ook wel gebeuren omdat vriendlief jarig is, dus uit eten en taart :) heb wel het idee dat er in mijn lichaam wel wat veranderd, dat ik oa sterker wordt. Dus zal misschien ook wel wat toename in spiergroei zijn. Vind het weekend wel lastig om laag in de calorieën te blijven, omdat ik dan ook niet sport dus weinig “compensatie” heb.

Roosch, klinkt goed! Ik eet soms ook tussen de middag warm ivm vroeg sporten, dan eet ik voor het sporten nog brood/wrap/gebakken ei en na het sporten een proteïne toetje, dan is het prima te doen idd :j

Swifter, ook al zo lekker bezig! Goed hoor.

Musli, fijn! En wat goed dat je ook daar gewoon gesport hebt zeg

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:10

Swifter schreef:
Hoe bevalt het Roosch?

Super, netjes hoor!

Het tussen de middag warm eten bevalt tot nu toe goed. Moet m'n weg nog even zien te vinden in wat ik precies in de avond eet maar tot nu toe merk ik: fijn om die middag stevig te eten, dan minder trek in de avond. Lijkt een succesvol experiment maar dat zal over een tijdje blijken.

Heb je een fijne vakantie gehad, Musli? Wat stoer dat je op vakantie hebt gesport. Ik neem het me vaak voor maar in de praktijk komt er nooit wat van. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:51

Roosch schreef:
Swifter schreef:
Hoe bevalt het Roosch?

Super, netjes hoor!

Het tussen de middag warm eten bevalt tot nu toe goed. Moet m'n weg nog even zien te vinden in wat ik precies in de avond eet maar tot nu toe merk ik: fijn om die middag stevig te eten, dan minder trek in de avond. Lijkt een succesvol experiment maar dat zal over een tijdje blijken.

Heb je een fijne vakantie gehad, Musli? Wat stoer dat je op vakantie hebt gesport. Ik neem het me vaak voor maar in de praktijk komt er nooit wat van. :')

Fijn dat het middag warm eten goed bevalt. Kan me voorstellen dat je even moet zoeken wat je dan in de avond eet. Dat zou voor mij ook wel een dingetje zijn :)

We hebben een hele fijne vakantie gehad. 10 dagen lang zon, zon, zon.
Sowieso hou ik van sporten, dus voor mij geen probleem en daarbij is het even me-time.
Anders zit ik gewoon continu in de kinderdrukte :Y) Dus is ook even een soort break.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:58

Waar ben je geweest Musli? Klinkt als een erg leuke vakantie!

Yvanka: Ook goed hoor! Misschien kun je de taart incalculeren? Iets kleinere portie door de dag om wat cal over te hebben om de taart te compenseren?

Roosch: Wat fijn dat het bevalt. Ik snap wel dat het aanpassen is :j Werk je dan van thuis dat je kunt koken over de middag?

Hier ook een extra uitdaging er aan het bij nemen. Ik heb erg veel basisproducten zelf want wij leven grotendeels zelfvoorzienend. Maar zowat alles qua kaas, beleg, yoghurt etc ging ik nog gewoon halen in de winkel. Nu wil ik daar volledig mee stoppen. Ik wil echt alles zelf gaan maken. Maar dat betekend dus geen light producten onder meer := Is best wel een pittige want mijn gekochte proteine vla kwam op 152 cal voor 200 gr en nu zit ik op 167 cal voor 100 gr. Maar voorlopig bevalt het prima. Ik heb ook niet meer honger en ben even goed gevuld.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:08

Knap @Swifter als je zelfvoorzienend kunt leven :j het is dan waarschijnlijk even zoeken naar de beste dingen om het haalbaar te maken.

We waren op Fuerteventura. Lekker all inclusive. Heel veel zon, zee en zwembad :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 12:08

Heerlijk, klinkt echt ellendig. :))

En wat goed dat zelfvoorzienend, Swifter!

Wij werken inderdaad beide grotendeels thuis en kunnen onze werkdag zelf indelen zoals we willen. Meestal kook ik niet zo uitgebreid dus dan ben ik ook zo klaar, maar als ik eens wat meer tijd nodig heb is dat ook oké.
En slim koken is ook wel een dingetje. Net een prutje uit de vriezer getrokken en daar een wrap van gemaakt. Of de dag ervoor voor twee dagen maken.

Wat wel een dingetje was: op kantoor was geen magnetron behalve in de bedrijfskeuken. :') Dus heb gevraagd het daar op te laten warmen. Duidelijk een cultuur waarbij niemand z'n eigen eten meeneemt maar ik blijf het toch stug doen. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 13:09

Roosch schreef:
Heerlijk, klinkt echt ellendig. :))

En wat goed dat zelfvoorzienend, Swifter!

Wij werken inderdaad beide grotendeels thuis en kunnen onze werkdag zelf indelen zoals we willen. Meestal kook ik niet zo uitgebreid dus dan ben ik ook zo klaar, maar als ik eens wat meer tijd nodig heb is dat ook oké.
En slim koken is ook wel een dingetje. Net een prutje uit de vriezer getrokken en daar een wrap van gemaakt. Of de dag ervoor voor twee dagen maken.

Wat wel een dingetje was: op kantoor was geen magnetron behalve in de bedrijfskeuken. :') Dus heb gevraagd het daar op te laten warmen. Duidelijk een cultuur waarbij niemand z'n eigen eten meeneemt maar ik blijf het toch stug doen. :))

Je hebt groot gelijk. Dat anderen het niet doen, is hun verlies. Jij maakt bewuste en slimme keuzes :j