Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Bovendien geeft 79 procent van de respondenten aan zelf helemaal geen last te hebben van de avondklok. Sommigen denken vooruit: „Je kan maar beter nu binnen zitten ’s avonds dan straks in de zomer, nog even doorzetten.”
secricible schreef:Dat is dus niet wat er gezegd werd.
De jurist gaf eerst aan dat 80% voor de avondklok was om te illustreren dat een verplichting niet nodig was en dat met alleen een advies 80% binnen zou blijven.
2 minuten later geeft WE aan in de rechtbank dat 2/3 tegen de avondklok is en dat deze daarom.afgeschaft moet worden.
MyWishMax schreef:Ja, die avondklok liever nu. In de zomer zou het veel heftiger zijn. Ik heb er nu veel minder problemen mee en het werkt juist goed voor bezoek beperken.
Shadow0 schreef:secricible schreef:Dat is dus niet wat er gezegd werd.
De jurist gaf eerst aan dat 80% voor de avondklok was om te illustreren dat een verplichting niet nodig was en dat met alleen een advies 80% binnen zou blijven.
2 minuten later geeft WE aan in de rechtbank dat 2/3 tegen de avondklok is en dat deze daarom.afgeschaft moet worden.
Die dingen zijn dus niet in tegenspraak met elkaar.
secricible schreef:De jurist gaf eerst aan dat 80% voor de avondklok was om te illustreren dat een verplichting niet nodig was en dat met alleen een advies 80% binnen zou blijven.
Shadow0 schreef:Die dingen zijn dus niet in tegenspraak met elkaar.
secricible schreef:Nee, jij vindt “voor de avondklok zijn” en “ tegen de avondklok zijn” geen tegenspraak? Oke dan
secricible schreef:Shadow0 schreef:Die dingen zijn dus niet in tegenspraak met elkaar.
Nee, jij vindt “voor de avondklok zijn” en “ tegen de avondklok zijn” geen tegenspraak? Oke dan
Echwel schreef:Nee hoor zijn hele winter open geweest en mogen gewoon open voor degene die wel wintersluiting hadden
Sizzle schreef:secricible schreef:
Nee, jij vindt “voor de avondklok zijn” en “ tegen de avondklok zijn” geen tegenspraak? Oke dan
Je kan toch voorstander zijn van een advies en tegenstander van een dwingende maatregel? Ik ben absoluut geen fan van regels betreffend tijden en afstand, maar een advies neem ik ter harte. Ofwel, als het advies is savonds niet naar buiten te gaan dan zou ik een risico afweging maken: naar stal is geen risico, op bezoek bij de buurvrouw wel.
Een dwingende wet vind ik echter niet tof en voelt oneerlijk.
Ik denk dat Shadow dat bedoeld?
Sizzle schreef:Op die manier is het tegenstrijdig ja.
Hoe dan ook zitten jullie er nog mee en komt het in de noodwet. Hoe is dat nu met boetes in deze grijze tussen periode tussen wel/niet toegestaan
Ik ben trouwens nog altijd verbaasd dat er geen grotere zaak is geweest tegen het maskerplicht experiment in de grote steden. Ik vind het volledig bizar dat je boetes kan invoeren voor het niet deelnemen aan een maatschappelijk experiment en zelfs zo ver door mag slaan dat je nog steeds boetes mag uitdelen terwijl al bekend is dat het experiment weer gestaakt gaat worden.
Sizzle schreef:secricible schreef:
Je kan toch voorstander zijn van een advies en tegenstander van een dwingende maatregel? Ik ben absoluut geen fan van regels betreffend tijden en afstand, maar een advies neem ik ter harte. Ofwel, als het advies is savonds niet naar buiten te gaan dan zou ik een risico afweging maken: naar stal is geen risico, op bezoek bij de buurvrouw wel.
Sizzle schreef:Je kan toch voorstander zijn van een advies en tegenstander van een dwingende maatregel? Ik ben absoluut geen fan van regels betreffend tijden en afstand, maar een advies neem ik ter harte. Ofwel, als het advies is savonds niet naar buiten te gaan dan zou ik een risico afweging maken: naar stal is geen risico, op bezoek bij de buurvrouw wel.
secricible schreef:Ja dat kan zeker en ik denk ook dat Shadow dat bedoelt.
Maar wat Imandra zegt, dat is dus niet wat in de rechtzaak gezegd werd.