Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:13

LuckyLuna schreef:
Flower033 schreef:

Dat is met roken eigenlijk ook zo. Je mag niet meer roken in een café vanwege de gezondheid van anderen. Daar was eerst ook heel veel protest tegen. En in de praktijk gaat het best goed inmiddels.

Er zijn meer rechten die beperkt worden vanwege de gezondheid of veiligheid van anderen. Je mag niet met alcohol of drugs achter het stuur zitten. Je rijbewijs wordt je zelfs ontnomen als je bepaalde medische aandoeningen hebt.

Het enige grote verschil met vaccinatie is dat je iets moet doen ipv iets moeten laten voor de gezondheid van een ander.

Dat klopt. Maar alle voorbeelden die je nu benoemd zijn ook schadelijk voor jezelf om uit te voeren.

Dat is in dit geval met vacinatie niet zo.

Zelf niet gevaccineerd, wel meerdere malen mogelijk besmet kunnen worden.
Dit is niet gebeurd althans ben niet ziek geweest.

Heb wel antistoffen in mijn lijf.

Waarom zou ik dan vaccineren?

En heb nu wel een onwijs schuld gevoeld dat door mij anderen dood gaan?

Jawel, want je kunt dood gaan aan corona. Net zoals je dood kunt gaan als je geen gordel draagt tijdens het autorijden.
Maar als jij anti-stoffen hebt, kun je dat aantonen en krijg je toch ook een QR-bewijs?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:58

LuckyLuna schreef:

Dat klopt. Maar alle voorbeelden die je nu benoemd zijn ook schadelijk voor jezelf om uit te voeren.

D[/quote]

Veel rokers denken daar anders over. Ze kennen allemaal iemand die 110 is geworden met 3 pakjes sigaretten per dag. :)

Hoe weet je dat je antistoffen in je lijf hebt? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon nieuwsgierig. Je moet het dan wel gehad hebben en blijkbaar ongemerkt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:05

Flower033 schreef:
LuckyLuna schreef:

D

Veel rokers denken daar anders over. Ze kennen allemaal iemand die 110 is geworden met 3 pakjes sigaretten per dag. :)

Hoe weet je dat je antistoffen in je lijf hebt? Niet aanvallend bedoeld, ben gewoon nieuwsgierig. Je moet het dan wel gehad hebben en blijkbaar ongemerkt.[/quote]

Mijn oma dacht ook altijd dat ze 100 zou worden omdat haar moeder dat ook bijna behaald had. Maar mijn oma rookte vanaf haar 14de. Tegen ons was het altijd nee ik ben gestopt maar je rook het wel heel erg dat er in huis gerookt werd. Helaas is ze overleden door de gevolgen van longkanker door het roken. En mijn oma leefde verder gezond at niet teveel niet te weinig , was lichamelijk heel fit , deed 3 x in de week aan sporten en deed alles volledig zelfstandig. Maar het was vreselijk om te zien hoe iemand af kan takelen door zo'n vreselijke ziekte. En dat is het zelfde verhaal. Maar je hoort mensen niet zeggen ach mijn immuunsysteem is goed en ik leef gezond dan maakt een sigaret ook niet uit dus dan heb ik geen kans op longkanker.

Flower033

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:18

Ik verbaas me er wel over hoeveel jonge mensen nog roken, ondanks dat ze best weten dat het heel erg slecht voor ze is. Die denken blijkbaar ergens toch dat zij geen longkanker krijgen. Goed voor je immuunsysteem lijkt het mij niet.

Bij ons op stal is iemand die geen vaccin wil, omdat het te snel ontwikkeld zou zijn. En die steekt er elke avond wel een paar op. Nu weet ik wel dat sigaretten langzamer ontwikkeld zijn. Ik kan er toch niet bij dat je denkt dat een 'te snel ontwikkeld' vaccin ongezonder is dan veel sigaretten per dag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:31

Viruswaanzin, heb je een jaar geleden allerlei anti 5G zaken gekocht , word je radioactief dus alle wappies gaan licht geven zometeen:

Stralingswaakhond verbiedt per direct verkoop van ‘gezondheidssieraden’ wegens te veel radioactiviteit

https://www.destentor.nl/gezond/stralin ... afcee3e33/

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:17

Ilse_123"
[quote="LuckyLuna schreef:
Ilse_123 schreef:
Ik ben van mening dat het wel mogelijk moet zijn om een QR code te krijgen als je voldoende antistoffen hebt. Tenslotte is het verkrijgen van antistoffen juist de rede van vaccineren, dus dan zou dat ook moeten gelden.
Heb je de GGD al hierover gebeld Luckyluna? Ik neem aan dat ze die vraag vaker krijgen en dat er misschien wel al een regeling voor is.
[/quote

Mijn gedachte gang. Wel contact gehad hier over. Echter omdat je alleen antistoffen zou kunnen hebben nadat je besmetting hebt gehad. En mijn besmet moment niet duidelijk is kunnen ze geen qr geven en blijft het advies vaccineren. [/quot

hm ja dat is natuurlijk ook iets, ze koppelen nu je besmetting aan een geldige tijd omdat ze een beetje kunnen voorspellen hoelang de antistoffen blijven. Zonder tijdstip van besmetting kan je dat natuurlijk niet zomaar weten. En elke keer testen op antistoffen is ook geen doen.

Ik zou best vaker willen testen op antistoffen. Alleen is dat nu niet "officiëel" omdat het niet via de ggd kan. Ik heb via een laboratorium in de buurt getest betaalde er rond de 100 euro voor.

Wanneer je Google 't op antistoffen test dan vind je verschillende laboratoriums die de testen doen.

Na deel:
De test geeft niet aan of je een huidige besmetting hebt of al eerder besmet bent geweest.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:21

Een vraag. Weet iemand hoeveel antistoffen je in je bloed moet hebben, dat je beschermt bent. En is daar nog een maximum aan of minimum?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:26

Nee dat is nog niet bekend, dus dat weet als het goed is nog niemand.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:33

Dinopino schreef:
Een vraag. Weet iemand hoeveel antistoffen je in je bloed moet hebben, dat je beschermt bent. En is daar nog een maximum aan of minimum?

Daar is nog geen duidelijkheid over, daarnaast maakt het uit welke variant het is en met hoeveel virusdeeltjes je in contact bent gekomen, een hoge of lage virusdruk.

Moet je lichaam een handje virusdeeltjes verslaan omdat je achter iemand aan de trap bent op gelopen die naderhand een lichte besmetting bleek te hebben met weinig virusuitstoot, of heb je 1.5 uur met een groep mensen in een slecht geventileerde ruimte dicht op elkaar gestaan waarbij er een aantal aan het hoesten waren en de volgende dag positief bleken te zijn.

Voor het eerste geval is de kans groot dat een lager aantal antistoffen al voldoende is, terwijl in het tweede geval misschien zelfs zeer hoge aantallen antistoffen niet voldoende blijkt te zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:50

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:26

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:27

Castreren en met hoge stemmetjes laten lopen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:29

Echwel schreef:

Doen enkelen al zonder castreren }>

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:29

Hebben dus geen ballen die lui

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:32

Echwel schreef:
Hebben dus geen ballen die lui

*\o/* *\o/* *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:33

bigone schreef:
Echwel schreef:

Je bent me voor :D

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:09

Ik ben ook niet gevaccineerd.. Moet ik nu ook gecastreerd worden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:11

LuckyLuna schreef:

Als je mensen bedreigd met een tribunaal wel, anders niet..

Lezen ;-)

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:19

Cer schreef:
LuckyLuna schreef:

Als je mensen bedreigd met een tribunaal wel, anders niet..

Lezen ;-)

Van dan niet de gevaccineerde aan, maar de persoon

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:28

Ze vallen ook niet de ongevaccineerden aan, maar de tribunaal schoffies. Tegelijkertijd is het ook wel een goed idee om het artikel te lezen, dan had men kunnen weten dat de tribunaal schoffie in dit geval een vrouw was en dat castreren dus een beetje moeilijk wordt.

Nog los van het feit dat LuckyLuna op een ander punt wel gelijk heeft. Opmerkingen als castreren dat tuig trekt je omlaag naar het niveau van de mensen waar je die mening over hebt. We leven in een rechtstaat en laten we dat gewoon zo houden door deze mensen gewoon te laten berechten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:28

Aanwijzend voornaamwoord “die”.. anders was het “de”… als we dan toch technisch worden :)

Maar, je hebt wel een punt :j
Zo generaliseren is niet oké

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:38

Jeetje jongens iets van slakken zout leggen enz..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:48

Echwel schreef:

Ach ach, wat onnozel zeg. Echt een bijdrage van nivo aan deze discussie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 09:50

bigone schreef:
Echwel schreef:

Effies uitleggen, want hier ontgaat me de humor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:10

Charley, er is een politicus ( tenminste zo noemen ze hem) die met een zeer vervelend hoog lachgas stemmetje van allerlei onzin zit te verkondigen . Gideon van Meijeren. Daar gaan de grapjes over .