Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:52

Dat is een meevaller Aight! :P Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden en qua resultaat, in ieder geval een leuke stap denk ik!

Ik probeer nu iets vaker dan 1x per week te meten om de schommelingen op te vangen, dan lijk ik toch als ik het gemiddelde neem 0,6kg afgevallen te zijn over september. Geeft toch een klein beetje moed weer. :o

Yvankaxx

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:36

Klinkt goed Aight! PT lijkt me heel waardevol :j

Goed bezig Myka!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:03

Aight schreef:
Veel plezier op weekend Roosch!

Fijn gesprek bij PT gehad gisteren, over doelen en hoe krachttraining bijdraagt daaraan. Hij zei ''komt goed uit dat veel vrouwen benen en billen willen trainen, wat dat zijn de grootste spieren in je lichaam dus als je die gaat trainen verbruiken ze het meeste energie!'' :')

Dus ik ga vanaf volgende week 2x per week trainen, waarvan 1x onder begeleiding, benieuwd hoe dat gaat :)

Dat klinkt positief! En confronterend voor mij, ik train eigenlijk helemaal geen spieren. :') behalve m'n zitvlees op de bank en de Foxyspieren zeg maar. Misschien toch eens kijken om dat toe te voegen, al heb ik geen idee waar ik de discipline daarvoor vandaan moet halen. Foxy komt al af en toe uit m'n tenen. :')

Ik hoop dat de PT je goed op weg gaat helpen!

Fijn Myka, dat geeft de burger moed!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:30

Roosch schreef:
Aight schreef:
Veel plezier op weekend Roosch!

Fijn gesprek bij PT gehad gisteren, over doelen en hoe krachttraining bijdraagt daaraan. Hij zei ''komt goed uit dat veel vrouwen benen en billen willen trainen, wat dat zijn de grootste spieren in je lichaam dus als je die gaat trainen verbruiken ze het meeste energie!'' :')

Dus ik ga vanaf volgende week 2x per week trainen, waarvan 1x onder begeleiding, benieuwd hoe dat gaat :)

Dat klinkt positief! En confronterend voor mij, ik train eigenlijk helemaal geen spieren. :') behalve m'n zitvlees op de bank en de Foxyspieren zeg maar. Misschien toch eens kijken om dat toe te voegen, al heb ik geen idee waar ik de discipline daarvoor vandaan moet halen. Foxy komt al af en toe uit m'n tenen. :')

Ik hoop dat de PT je goed op weg gaat helpen!

Fijn Myka, dat geeft de burger moed!

Haha ja hij zei je moet vooral iets gaan doen wat je vol kan houden, en als je niet 5x in de week wil hardlopen dan verbrand je net zo veel met 2x krachttraining, dus dan is de keuze snel gemaakt :') Nee en hij zei dat je spieren in rust meer gaan verbranden als je ze vaker traint. Maar dat gaan we allemaal nog bezien, eerst maar eens gáán :D

Wat goed Myka! 0,6 is hartstikke netjes over een gemiddelde!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:34

Aight schreef:
[
Haha ja hij zei je moet vooral iets gaan doen wat je vol kan houden, en als je niet 5x in de week wil hardlopen dan verbrand je net zo veel met 2x krachttraining, dus dan is de keuze snel gemaakt :') Nee en hij zei dat je spieren in rust meer gaan verbranden als je ze vaker traint. Maar dat gaan we allemaal nog bezien, eerst maar eens gáán :D

Wat goed Myka! 0,6 is hartstikke netjes over een gemiddelde!

Spieren verbranden meer, tijdens gebruik, maar ook in rust :j
Dat is helemaal waar en ga je op termijn waarschijnlijk ook wel merken.

Hopelijk heb je er plezier in met de PT :D
Ik ga vanavond weer een uurtje kickboksen *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:38

Ik sta nog even op Foxy, maar m'n hartslag is vandaag op de een of andere manier erg hoog. Ik verbrand zo wel erg veel actieve kcal. :')

Wel maar even in de gaten houden. Ik heb nu de band om ipv het pak aan en dan moet ik vaak flink aanpoten om m'n hartslagmeter in de gewenste zone te hebben. Nu op m'n dooie gemakje. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:54

Roosch schreef:
Ik sta nog even op Foxy, maar m'n hartslag is vandaag op de een of andere manier erg hoog. Ik verbrand zo wel erg veel actieve kcal. :')

Wel maar even in de gaten houden. Ik heb nu de band om ipv het pak aan en dan moet ik vaak flink aanpoten om m'n hartslagmeter in de gewenste zone te hebben. Nu op m'n dooie gemakje. :')

Hmmm, beetje ziekig? Wel goed bezig hoor _/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:00

Nou nee ik voel me kiplekker. Goed geslapen ook. Nouja, compenseert weer de kcal die er vanavond in gaan bij het weekend weg. :')

Ik zit nu op bijna 300 minuten intensieve training volgens m'n horloge en heb me goed gehouden qua eten deze week dus ik ben dik tevreden. Nouja. Iets minder "dik" dan eerder wel. :D :')

Edit; de band kan een stukje strakker. *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:10

Kijk, daar worden weer stappen gemaakt. Goed bezig @Roosch.
Hopelijk maak je het niet te gek van het weekend, zou zonde zijn ;)

Wij hadden gisteren slagroomsoesjes traktatie op kantoor (heb ik laten liggen).
's middags bij de borrel had ik mezelf één snack beloofd.
Dat is een lekker vlammetje geworden :D verder alles laten liggen. Best tevreden mee.

En ik begin nu ongesteld te worden. Ben benieuwd of de weegschaal morgen dan ook wat aardiger is. Heb de hele week netjes gegeten, niks extra's, weinig tot geen snoep. En tot nu toe bleef hij hetzelfde :x zou fijn zijn als het doorzetten van mijn menstruatie dan ook daarin wat verandert... Haha

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:53

Hier merk ik daarin wel verschil. Alsof ik opeens een hoop vocht los laat :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:54

Gut nou dat. Ik heb afgelopen maandag serieus elf keer moeten plassen. Liters kwamen er tegelijkertijd uit.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 16:25

Grr ik dacht dus van de week te hebben geantwoord maar helaas niet goed geplaatst.

Bedankt iedereen! 23 november krijg ik te horen hoe en wat.
Ik stop met de pil vanwege de testjes en jippie er zit alweer 1.5kg bij |(
Ik haat vrouw zijn met het hormonale gedoe :+

Geniet van je weekend Roosch!

Verder zo leuk dat iedereen zo goed gaat, iedere gram is er 1 en vaak kleine beetjes is aan het einde heel veel. :)

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:20

Klinkt goed Roosch, lekker in balans met het weekend! :D

Irritant he MuSli, die hormonale schommelingen. Beetje demotiverend soms. :(:)

Hier deze week weer 0.3 kg zwaarder dan vorige week, maar wel voor het eerst 5km hardgelopen *\o/* in 37 minuten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:11

Lekker bezig allemaal!

Ik denk erover om het intermittant fasting weer op te pakken. Het lukt mij blijkbaar niet om gewicht te verliezen "zomaar". Maar ik wil toch echt nog wat kwijt. Heb 1.5 jaar calorieën geteld en toen ben ik 17 kg afgevallen. Maar wil dat eigenlijk niet meer, omdat ik het best belastend vind en ook niet weet hoe ik bepaalde dingen moet invoeren. Bijv mijn zelfgemengde zadenmix etc. En ik kook altijd redelijk impulsief en vrij, dat kan dan ook niet. Dus hopelijk lukt het met intermittant fasting weer, en anders zal ik toch weer aan de bak moeten.. :o wel confronterend: ik sta alweer ongeveer een jaar stil qua gewicht. Wel ben ik 3 cm strakker geworden in dat jaar en dus niet aangekomen, dat is zeker progressie te noemen ten opzichte van eerder.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:34

Hoe was jullie weekend?

Vogeltje, leuk om te zien dat je ondanks dat je niet bent afgevallen, je wel strakker bent geworden. Hopelijk past het intermitterend fasten beter bij jou en is het ook effectief :j Ik vind het invullen soms ook lastig hoor. Soms kies ik gewoon iets wat er als optie bij staat waarvan ik ongeveer denk dat het qua calorieën hetzelfde is. Het is inderdaad wel tijdrovend.

Wat goed van het hardlopen Myka!

Ik heb een gezellig weekend gehad, leuke dingen gedaan, maar wel aardig in balans gebleven, wat erin resulteerde dat ik dit weekend gewoon ben afgevallen en ten opzichte van vorige week een kilo kwijt ben! Zit nu op -3.9kg in 5 weken *\o/*

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:53

VogeltjeM: Ik maak erg vaak stoofpotten en wat ik dan doe is 1 maal alles afwegen en dan een gemiddelde uitrekenen van de hoeveelheid calorieën per 100 gram. Ik neem dat dan ietsje ruimer dus bv is het 100 dan neem ik 125. Als je dan eens wat meer boter gebruikt of eens wat andere zaden in jou geval dan is het allemaal prima.

Maar ik snap dat je het liever niet doet. Het is echt wel iets dat veel tijd in beslag neemt en wat soms wel wat genot weg neemt zeg maar. Je ziet iedereen dan een groot plak cake afsnijden terwijl jij een petieterig stukje afsnijd want je weet hoeveel cal het is. Opeens krijgt alles een waarde. Het is fijn voor bewustwording maar soms wil je ook gewoon genieten.

Maar echt goed dat je toch centimeters kwijt bent! Sowieso is een jaar in balans blijven echt al top!

Yvanka: Ook al zo een mooi resultaat! Chapeau!

Hier hadden wij zaterdag de hele dag bezoek dus er wat minder op gelet en gisteren hadden wij nog erg veel lekkers over van zaterdag dus dat is ook gewoon binnen gegaan. Op vlak van letten op mijn eten was mijn weekend echt ruk en met een glaasje te veel op gisterenavond zat ik zelfs wat emotioneel te klagen bij mijn man dat ik mij zo schuldig voelde en dat nooit had mogen doen en ik zo dik was etc. Niet mijn sterkste moment helaas -O- Maar goed. Ben ook ongesteld dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Vandaag gewoon hernomen zoals ik bezig was. Mijn doel is -2 per maand en vorige week was er al -0,9 af dus ik had al zowat de helft van mijn doel aan het begin van de maand. Dus ik maak mij er nu, in nuchtere toestand _O- geen zorgen over. In totaal toch al -4,8 *\o/*

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:36

Welke tijdsspanne ga je aanhouden met intermittent fasting VogeltjeM?

wat goed yvanka!! Dat zijn echt sprongen!

swifter sterkte :knuffel: soms heb je gewoon even van die momenten dat het eruit komt. En even wat rustiger aandoen? Zodat je minder restricties hebt? De sleutel tot succes is langzaam en consistent afvallen

Hier was het ook een wat minder weekend, een zak kettle cooked chips verder gisteren :o Maar daarmee alsnog binnen m'n kcal gebleven én geklust in huis, dus hopelijk ook wat verbrand. Wel heb ik een fijn plan voor de week kunnen maken :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:54

Ik val ook weer eens binnen.
Ik ben sinds 1 augustus nu 5 kg afgevallen en 7 augustus gestart met bodypump en ga meestal 3x per week.
Alleen hang ik nu al een paar weken een beetje rond hetzelfde gewicht stil, dan zakt het weer en dan weer omhoog..... en eet hetzelfde als daarvoor.
Vul alles in in myfitnesspal. Best demotiverend zo.....

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:07

Ben je momenteel niet wat spieren aan het bijkomen terwijl je ook op een plateau zit? Ik snap dat het best demotiverend is. Ik vind jou alvast een topper want je doet het toch maar!

Aight: Ik denk dat het momenteel mijn hormonen zijn en het glaasje te veel op waardoor ik het allemaal even wat negatiever zag :j Want als ik er nu over denk zijn wij afgelopen week maar 1 maal iets gaan uithalen terwijl het de weken/maanden daarvoor 2 tot 3 maal per week was en dan altijd troep. Ik ga gewoon blij zijn als deze dag weer over is en ik zielig in bed kan liggen met een thee _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:46

Oh swifter die momenten horen er ook bij! Belangrijk is wat je erna doet. Blijf je na een weekend "slecht " eten en drinken erin hangen of ga je weer vol door op het goede pad?
Gewoon immer geradeaus dus!

Ons weekend was een combinatie van genoeg bewegen en ook genoeg lekkers. Of het in balans is dat weet ik niet maar hey ik stond voor het eerst sinds lang weer eens geheel op een foto en vond het meevallen.

Afbeelding

Vandaag na een dag op kantoor te hebben gewerkt gegeten en daarna Foxy afgestoft dus een goede dag gehad qua eten en bewegen. En doorrrrr..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:57

@swifter aah herkenbaar hoor, zo'n moment hebben we allemaal wel eens

leuke foto roosch!! Klinkt als een leuk weekend en inderdaad weer door :)

Gisteren zelf een heerlijk broodje tuna melt gemaakt die ook nog eens laag in kcal was, dus voor herhaling vatbaar. :9

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:52

Leuke foto Roosch, je ziet er goed uit :D

Aight: Toevallig een receptje?

Ik heb besloten toe te geven aan mijn cravings met mate. Dus zonet had ik totaal geen zin in een banaan met yoghurt dus ik heb een Big Mac gehaald. Wel netjes ingegeven in MFP. Het zullen dan misschien maar even wat ongezondere dagen zijn qua voedingskeuzes, de cal gaan wel gewoon goed zitten. Ik zat zondag echt serieus een half uur te janken bij de nieuwste Paw Patrol film dus ik vergeef het mij zelf. :')

Ik heb normaal totaal geen last van mijn menstruatie dus het komt ook wel even raar binnen dat dit opeens gebeurd :o

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:02

Swifter: zolang je toch rond je kcal doel blijf is het toch goed? Misschien dat je minder mag eten maar wel even waar je zin in hebt. Dat doe ik ook wel eens hoor!

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:52

Ja je hebt helemaal gelijk hoor! Het ligt echt aan mij dat ik het mij zelfs soms moeilijk kan gunnen. Toevallig toonde ik gisterenavond de MFP app aan iemand en uiteraard haalde die direct de Big Mc er uit. Heb uitgelegd dat ik gewoon prima in mijn cal doel was gebleven maar goed. De vooroordelen over iemand met flink wat overgewicht die een hamburger eet. You get it. Heb mij er verder niets van aangetrokken en aangegeven dat dat dus gewoon prima kan en ik er even behoefte aan had.

Gisterenavond nog flink naar de Zumba geweest en deze ochtend tijdens mijn vast weegmoment een -0,4 op de weegschaal :D Totaal is nu 5,2 kilo en dat motiveert mij wel. Als deze 5 kilo al is gelukt lukt de volgende 5 mij ook!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:39

Swifter ik denk dat als je het op de lange termijn vol wilt houden je jezelf ook af en toe wat moet gunnen, zolang het maar niet dagelijks is!

Ik was vanochtend vol goede moed weer op de weegschaal, maar helaas wat aangekomen tov maandag. Eerst snapte ik het niet, maar bedacht me toen dat ik maandag met collega’s was wezen lunchen en toen best wel een grote lunch gehad heb, dus het is wel te verklaren. We gaan gewoon rustig verder, meestal over de hele week bekeken compenseren zulke losse dingen wel weer :)