Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:00

Gefeliciteerd beiden :D
Snel gelopen ook :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 14:56

Toppie!

Hoe heb je gelopen, Foxy?

Is de napijn wat te doen, Dilan?

Fanatiek mama3, 6 dagen in de week sporten. Gewoon een groep ‘lager’ als die andere groep te snel is. Je moet jezelf niet overvragen.

Gisteren 18,7 km gelopen. Op zich wel tevreden maar kon eerst het ritme niet vinden. Hartslag veel te hoog, wisselend in tempo. Pas na de 15 km liep ik echt lekker maar tegelijkertijd kreeg ik wat last van m’n enkels. Volgend weekend eens kijken hoe het loopt met m’n andere schoenen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:35

Goed bezig iedereen. Hier vanochtend lekker gelopen rondom de Amerongse berg. Weer een stukje verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:37

Puera, flinke afstand gelopen :j
Napijn is te doen. Het is alleen sinds gisteravond wel dik geworden, en mn kaak voelt nogal stijf aan de linkerkant.

Gaucho, mooie foto's :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:40

Goed gelopen puera en gaucho en mooie foto's! Jammer dat je niet in je ritme kwam puera. Dat is soms vervelend.
Leuk figuurtje heb je gelopen gaucho. Is dat iets waar je steeds op en af rent? Dat soort wielfiguurtje bedoel ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:58

Brrr Dilan veel beterschap. Ik vind dat gewoon middeleeuws dat dat onder plaatselijke verdoving gaat in Nederland.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:10

Supervixen schreef:
Goed gelopen puera en gaucho en mooie foto's! Jammer dat je niet in je ritme kwam puera. Dat is soms vervelend.
Leuk figuurtje heb je gelopen gaucho. Is dat iets waar je steeds op en af rent? Dat soort wielfiguurtje bedoel ik.

Ja, middelpunt is een eik bovenop een heuvel,de 'eenzame eik'
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 16:31

poes schreef:
Brrr Dilan veel beterschap. Ik vind dat gewoon middeleeuws dat dat onder plaatselijke verdoving gaat in Nederland.

Hoe zou het anders moeten? :o?

Onder narcose was ook een optie, maar dat staat me helemaal tegen, gezien het beroerd worden van de narcose zelf.

Ben allang blij dat ze er nu alle vier uit zijn en ik niet meer hoef :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:20

In België kan je kiezen: in twee keer onder plaatselijke of in 1 keer onder volledige verdoving. Ik ben dus volledig onder zeil gegaan en zou het niet anders gewild hebben.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 20:52

poes schreef:
In België kan je kiezen: in twee keer onder plaatselijke of in 1 keer onder volledige verdoving. Ik ben dus volledig onder zeil gegaan en zou het niet anders gewild hebben.

Heb ik ook gehad, maar dat hangt er ook van af hoe diep ze zitten hoor! Als ze niet diep zitten zal het wel in 2 keer gedaan worden.

Dilan, hamsterfoto? :')

Gaucho, flinke heuveltraining dan! Heerlijke foto' s!

Mama3, luister naar je lijf, toch?

SV jij blijft maar gaan joh, gefeliciteerd!

Het goede nieuws : ik heb mijn 8 km uitgelopen en geen pas moeten wandelen en was ook niet dood bij aankomst en ik was niet eens de laatste in mijn leeftijdscategorie!
Het mindere was mijn tijd (1 u 4' 20") en het parcours, de betere uitgave van "blij dat ik glij":
- eerst vertrok de halve marathon, en dan de 8 km + de duolopers (die met een band aan elkaar vast zaten) en daarna nog de 12 km. Grote delen van het parcours deelden alle lopers.
- het ging 90% door natuurgebied. Het heeft een hele week geregend. Overal liggen glibberige bladeren op. Konijnholen en gaten in de weg . Stukken door dichte begroeiing, 1 persoon breed. Het was ook openbare weg, dus af en toe mountainbikers achter je aan. Ook nog door wildpoortjes moeten, met opstoppingen tot gevolg, wat je uit je ritme haalt. Tractorsporen. Modder. Familielid dat halve marathon liep is dan ook onderuit gegaan.

We waren nog niet goed en wel het eerste dijkje op of ik voelde me als het gemiddelde paard dat eens mee mag op een verregend zomertornooi: "bekijk het maar, hier ga ik niet op rennen zonder kalkoenen"

Heel motiverend: iedereen liep me voorbij en op de smalle stukken werd het tricky om ingehaald te worden door die duolopers. De laatste 2 km deelden we weer met iedereen en dankzij het vrije start principe vlogen de 12 km en halve marathon lopers mij ook daar voorbij.

Oh ja, en het moet verboden worden om tijdens het rennen, in het midden van de baan, selfies te nemen. Elke keer weer janjurkussen die dat moeten doen. Stop dan of ga echt opzij.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:29

Toch mooie prestatie foxy! Ik laat me ook snel afleiden door zompige paden. Ga dan gelijk wandelen.

Tanden zaten al lang uit trouwens en was niks moeilijk aan, kreeg gewoon de keuze en zo hoor ik het overal om me heen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:06

Foxy, toch maar mooi uitgelopen :D
Van gladde paden en snellere mensen die me inhalen heb ik nooit last.
Ben obstacle running gewend dus bagger lekker door en ik ben meestal langzamer dan de meeste lopers :+ Ik doe niet mee voor een klassement, dus laat ik de rest lekker inhalen :)

Mensen die selfies maken midden op het pad zijn wel vervelend ja.

Ik kon er ook voor kiezen om ze allevier onder narcose te laten verwijderen. Maar ik vind narcose net zo eng als trekken onder verdoving. En ik was bang dat ik dan helemaal veel napijn en zwelling zou hebben.

Heb geen hamsterfoto :+
Geloof dat de zwelling ook weer iets af begint te nemen. Gelukkig

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:42

Start
Afbeelding

Aangekomen
Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:48

Zo lang je maar fijn geneest dilan!

Ik heb toen wel genoten van drie dagen licht high te zijn haha :D

Leuke foto’s foxy!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 00:50

Goed gedaan, Foxy! Wat een uitdaging, glibberdeglibber. :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 07:38

Goed gedaan foxy en die paden klinken heerlijk, precies waar ik van hou bij een goede trailwedstrijd. Modder, glibberig en smalle paadjes. En dat ingehaald worden hoort erbij. Had ik bij de Devil's trail ook. Als het mogelijk is kun je een volgende meer wat meer achterin het startvak staan, dan heb je daar minder last van. Gezellige foto's!

Mijn doel van elke week een keer de minimale halve marathonafstand lopen dit jaar komt dichterbij. Ik zit nu op 48 keer! Nog 4 stuks in 8 weken. Als er niks raars gebeurt haal ik dat makkelijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:11

Supervixen schreef:
Als het mogelijk is kun je een volgende meer wat meer achterin het startvak staan, dan heb je daar minder last van.

Ja, dat dacht ik ook maar hielp dus niks. Was vrije start voor iedereen. En als ons tijdvak voorbij was, startte de 12 km. Die zaten op onze hielen en aan het einde van de rit kwamen we samen met de halve marathon die in het half uur voor ons gestart was.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:06

Joepie ik ben ook weer gaan lopen. *\o/*

Na twee weken nog Bourgondischer leven dan anders was is het nodig :o :x

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:22

En Poes, hoe ging dat dan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:35

Het lopen? Beetje traag maar was ook door stad Gent dus dat vertraagt sowieso wel in het donker :) we hebben veel gewandeld dus heel veel conditie zal er niet af zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:50

Dat valt idd wel mee denk ik.

Volgens mij verlies je pas conditie na 2 weken helemaal niets doen.

Ik ga er iig ook niet van uit dat ik conditie kwijt ben nu ik een week niet hardloop.
Nou heb ik de afgelopen dagen ook niet gewandeld oid.

Hoop echt donderdag weer een rondje te kunnen lopen. Mis het best wel. Nu al :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:05

M'n Fusions zijn binnen. Ik ben heel benieuwd hoe ze lopen. Ze zitten in ieder geval als gegoten _/-\o_

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:16

Enige nadeel van mijn Fusion vind ik dat er nu nog 1 wil :')

Kon mijn benen een beetje voelen tijdens hardlooptraining net, na de trailrun van gisteren. Rustiger aan gedaan en een mooie preek gehad van de trainer over dat rust ook belangrijk is. Volgende week maandagavond zwemmen of fietsen dus :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 22:17

Ik wil ook nog een Fushion, maar ik wacht black friday even af.

Weet alleen niet of ik een M of S moet bestellen :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:13

Ik denk jij een S? Ik heb M denk ik.