Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:59

Helaas weer herfstvakantie hier dus alle kinderen moeten mee booschappen doen. Het ene gejank en gejengel na het andere. Speelgoed wat door heel de winkel verspreid ligt, snoepjes over de vloer en rennende kinderen.
En als je er wat van zegt ben je de onbeschofte winkelmedewerker die er maar begrip voor moet hebben.

benangelique

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:16

Mijn kinderen liepen altijd met de handjes op de rug. Kijken met je ogen! Inmiddels niet meer, maar als ze de neiging ideaal aan te zitten niet kunnen onderdrukken, zeg ik weer 'handjes op de rug!'. Hoe vaak ik daarop negatief commentaar heb gehad...
Nee, dan die ouders die tegen het kind zeggen (doelend op de winkelmedewerker): 'daar mag je niet aan zitten, dan wordt die meneer héél boos'. Heb al eens gereageerd met 'Zou mama ok eens moeten doen'. Werd me niet in dank afgenomen hihi

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 00:33

benangelique schreef:
Bloodymary schreef:
Ah, ik was net te laat bij de supermarkt, net op het moment dat moeders die kinderen uit school haalden er mee gingen. Waarom moeten die mee, ga gewoon lekker rustig overdag zonder je kind.
Afijn, waarom kunnen kinderen niet meer normaal lopen? Alleen rennen, springen, met een hoop geschreeuw. Ook de oudere kinderen van 8 of 10. Doe toch normaal.

Hoe zou dat komen, alleen door opvoeding of ook door bijvoorbeeld dat ze tegenwoordig veel meer suikers binnen krijgen? Al was ik vroeger ook wel een snoepkont. Maar misschien toch anders dan nu?

Jij liep vroeger ook niet rustig. Dat is iets wat van nature in kinderen zit en heel gezond is. Zij moeten al zo vreselijk veel uren stil zitten op school en dan moet het er blijkbaar uit.
Neemt niet weg dat ze in een winkel horen te lopen

In een supermarkt wel hoor. En zonder overal aan te zitten. Dat hoorde toen bij je opvoeding. Ik weet zeker dat dat echt iets van de laatste jaren is, vooral de laatste vijf jaar zelfs en dat dat steeds erger wordt. Ouders hebben gewoon geen zak meer te vertellen over hun kinderen.
En verder speelden we altijd buiten, dus konden onze energie wel kwijt. We zaten niet de hele dag voor de t.v. of met een Ipad.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:48

Maar dat is wat ik zeg. In een winkel hoor en hoorde je gewoon te lopen. Maar buiten dat rennen kinderen altijd.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 07:54

Ik was en ben geen heilige dus ik ben vroeger ook vast wel vervelend geweest. Maar mijn moeder is niet zo'n typische moeder moeder. Die hield echt niet van gejengel, ge-ren en aandacht schreeuwende kinderen. Als we dat wel deden dan hoefde ze maar een keer boos te kijken en dan zorgden we wel dat we normaal deden. Ik kan me ook niet herinneren dat we bij haar durfden te zeuren om snoep. Normaal vragen wel en als het nee was dan was het nee en legden we het braaf terug. Mijn vader was totaal niet streng dus bij hem zijn we vast wel eens irritant geweest.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:33

Ik was zondagavond bij VD valk gaan eten met de hele familie (allemaal volwassenen) en de pup van mijn zusje. Die overigens super braaf was.

Er was een ruimte waar kinderen konden spelen. WAAAROM moeten jullie dan de hele tijd tussen die ruimte langs onze tafel naar het raam rennen terwijl die ruimte groot genoeg was? En niemand die er wat van zei natuurlijk.

Dus heb ik dat op een gegeven moment maar weer gedaan... Jochie luisterde wel, meisje snapte er niet veel van. Pup was maar onder tafel gaan liggen...

En nee, ik heb het netjes gedaan en niet pootje gehaakt :+

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:53

Ik snap ook niet waarom veel ouders denken dat iedereen hun kinderen leuk vind.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:11

Ja of waarom elke ouder vind dat hun kind heel braaf is en niks verkeerd kan doen. (sorry veeel ouders)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:17

"Mijn kinderen doen dat nooit. Mijn kinderen zijn zo niet." :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:19

_O-
Dat is met honden of paarden die zich misdragen toch niet anders?
“Dat doet ‘ie anders nooooit!”

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:30

Gisteren op mijn werk had iemand gewoon een volle luier op het dienblad achtergelaten en in het rek gezet. Gatver de gatverdamme zo smerig :r

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:30

Wtf...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:37

:oo ik deed deze altijd in een zakje en dan of de luiertas in of als ik een prullenbak had in de prullenbak.
Echt wat bezield mensen toch

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:46

Adindaa schreef:
Gisteren op mijn werk had iemand gewoon een volle luier op het dienblad achtergelaten en in het rek gezet. Gatver de gatverdamme zo smerig :r

Iew!! Heb je erin gegrepen?

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:48

Magrathea schreef:
Adindaa schreef:

:')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:49

Ja ik heb ook een aantal dagen bij de lopende band gestaan en soms is het echt vies wat je vastpakt. Thank god for handschoentjes :r

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:54

Magrathea schreef:
Adindaa schreef:

Godzijdank niet, wel bijna want er lag natuurlijk van alles bovenop om de luier te verdoezelen :')
Maar ik maakte een hele grote sprong de keuken uit kan ik je wel vertellen _O-

We hebben gewoon een luieremmer in de wc staan, dus waarom dit nou nodig was.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:55

Oh walgelijk :r
Je kunt toch ook gewoon even met dat ding naar de wc lopen en hem daar in een prullenbak gooien, of je houdt hem zelf bij in een zakje dat je bij je hebt of zo...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 12:35

Met haar kind uit poepen ook het fatsoen eruit gepoept ! Schandalig echt !!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:43

Ik vind de uitspraak die ik hier las "de hersenen met het vruchtwater weggegooid" erg passend _O-
(Ipv "het kind met het badwater weggooien")

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:48

MissAnnemijn schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/vrouw-beva ... ~a8a245cd/

Weer wat anders dan je kind op tafel verschonen ;)

O jee ik zie deze nu pas :oo Jeetje het zal je maar gebeuren. (Voor die vrouw maar ook voor de medewerkers haha)

Een van mijn vroegere buurmeisjes is ook op zo'n turbosnelheid bevallen, haar man had net de tijd om wat bouwplastic uit de schuur te halen om de bank niet te ruïneren :')
Tegen dat de verloskundige er was was ze net op tijd om de navelstreng door te knippen.
Als het mij ooit gebeurt liefst zo graag _O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:52

Toen ik nog in de Efteling werkte moesten we ook regelmatig Holle Bolle Gijs ontstoppen.
Ongelovelijk,zeker denk ik 7 van de 10 keer omdat iemand zo stom geweest was er een luier in te gooien |o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:53

Lous schreef:
Toen ik nog in de Efteling werkte moesten we ook regelmatig Holle Bolle Gijs ontstoppen.
Ongelovelijk,zeker denk ik 7 van de 10 keer omdat iemand zo stom geweest was er een luier in te gooien |o

_O- _O- Dat dit blijkbaar zo vaak gebeurt is .. Bijzonder hahaha

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:53

Maar... maar... Holle Bolle Gijs is toch alleen voor papier?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 12:54

watchthesky schreef:
Maar... maar... Holle Bolle Gijs is toch alleen voor papier?

Ze zouden iets in moeten bouwen met een spectrometer, dat als het geen papier is hij het weer uitspuugt :=