Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:09

Eet je dan niet toch te weinig? Misschien dat de snaaidrang daardoor ontstaat. Carrotcake is super lekker. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:36

Ik zit de meeste dagen eerder aan de hoge dan aan de lage kant qua kcal, als ik nog meer eet val ik ook niet af. Het is denk ik meer dat het nu een tijd is met veel feestjes, gelegenheden enzo. Ik laat me dan gauw verleiden om te denken "ohh dit is toch al niet zo'n goede week". Ik weet natuurlijk wel dat t niet zo werkt, maar mn hoofd is soms eigenwijs :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:12

Maar als je vanaf nu de extraatjes laat staan Laura dan ben je die halve kg zo weer kwijt. Niet te druk om maken hoor, iedereen heeft weleens zo'n weekje.

O; gebakken havermout
T; sinaasappel
L; 2 witte bollen, 1 plak kaas 30+ en 1 met margarine en hagelslag puur 60%
T; grote appel
Misschien straks nog een handje gemengde noten
A; wortels en een lekkerbekje
T; griekse yoghurt met blauwe bessen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:52

Hoi allemaal! Hier ben ik weer!
In Rome superfijne weken gehad, maar superongezond gegeten. Vaak twee keer op een dag warm, en dan pizza of pasta. Wel enorm veel gelopen, ik keek naar mijn stappen, vaak zo'n 30.000 op een dag. Dus dat zat wel goed. Vanaf vandaag doe ik weer lekker normaal, vind ik ook wel heel fijn. Want in Rome kon ik amper fruit/groente eten, en ook alleen maar witbrood. Helaas weeg ik nu ook weer 62.2. Dus vandaag gaat het weer fijn de goeie kant op:
O: twee boterhammen met nutella en hagelslag en een kop thee.
L: drie boterhammen met gelderse gekookte worst, 100% pindakaas crunchy en nutella en een beker melk.
T: een banaan en een bekertje water.
T: wat kibbeling met saus.
A: wss drie boterhammen met tenminste 1 met een gebakken ei.
T: wss kop thee.
B: 10 minuten fietsen, paard losgooien en poetsen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:32

Laura: Aah zo. Wat bij mij heel erg werkt is gezonde alternatieven zoeken! Prima als je een koekje wil, maar maak dan zelf het koekje van havermout, banaan en rozijn. Of koop wat gezonde snacks bij bv De Tuinen oid! Goijbessen met raw-chocolate eromheen, gedroogd fruit, een vegan koekje, magere yoghurtjes, een proteinreep etc etc. Dat voelt dan toch als een 'treat' en is toch gezond! Tuurlijk moet je er dan niet te veel van eten, maar dat geldt voor alles haha. :P
Weet niet of het voor jou werkt, maar voor mij wel iig. :j

Mooi lijstje Mama3! :)

Kimmie: welkom terug! Ik wil ook zo graag naar Rome! Was het leuk/mooi?
Even een paar dagen aankijken wat er aan blijft zitten, misschien is het er ook wel weer zo af. :J

Mijn avondeten werd: broccoli, duitse biefstuk en twee kleine gepofte zoete aardappeltjes :9

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:39

Dankjewel Cheetah!
Het is echt prachtig! Ik was met school, dus heb echt enorm veel hele gave gebouwen gezien en binnen geweest. Het is echt een prachtige en gezellige stad. Alleen het eten waar ik geweest ben is niet echt geweldig, maar dat kwam wss ook omdat ik met school was en dus vooral op de toeristische plekken zat.
Ik hoop het haha! (Dit was namelijk echt het gewicht waar ik maanden op ben blijven hangen, voor ik weer omlaag ging. Ik hoop dat het niet weer hetzelfde liedje wordt :') :') )

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:10

Ik heb er momenteel ook last van Laura, vervelend. Bij mij zijn het vaak periodes dus ik maak me er niet heel druk om - het enige dat echt helpt bij mij is dingen niet in huis halen en tegen mezelf blijven herhalen dat ik er alleen maar spijt van ga krijgen :+
Cheetahfan's tip kan ook wel helpen denk ik maar voor mij persoonlijk niet, op eiwitrepen na vind ik zulk soort dingen niet lekker genoeg als tussendoortjes om mijn cravings echt weg te nemen dus dan eet ik het uiteindelijk allebei :+

Wat leuk Kim, ik hou van Rome :D Fijn dat je het leuk hebt gehad! Ik kreeg gister op Facebook een melding dat mijn Romereis met school precies 5 jaar geleden was dus ik ben jaloers :P
Verbleven jullie in de stad zelf?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:41

Klinkt geweldig Kimmie! Rome staat ook nog op mijn verlanglijstje, als puber wel eens geweest maar toen was ik niet echt geinteresseerd in cultuur :+

De tip van gezondere tussendoortjes pas ik gedeeltelijk al toe, ik neem soms een eiwitreep als ik erge chocolade cravings heb bijv. Maar ik heb ook een beetje hetzelfde als eulogy, veel dingen voelen niet genoeg als treat om die drang weg tenemen. Het zijn nu ook vaak de onverwachte dingen waar ik moeite mee heb, als er bijv getrakteerd wordt op het werk, of als ik gerekend heb op slagroomtaart (waar ik niet dol op ben) op een verjaardag omdat dat ieder jaar zo is, en er is opeens monchoutaart :+
Nou ja, het zal wel weer een fase zijn... ff doorbijten, dan gaat t wel weer. Zit ook gewoon even niet helemaal lekker in mn vel, dat heeft altijd veel weerslag op mn eten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:01

Heel herkenbaar, iedereen lijkt ook jarig te zijn in deze tijd van het jaar. Op kantoor is er deze week al 3 keer getrakteerd :+ Gelukkig zit 90% van mijn collega's boven en zit ik met mijn team (5 mensen in totaal :+ ) beneden dus meestal staat het in de keuken boven. Dat scheelt in elk geval iets :P

Lijstje vandaag:

O: Griekse yoghurt met straciatella whey
T: 3 maiswafels
L: 3 maiswafels met sweet chili humus (klinkt gek maar had geen zin in normale humus dus besloot het eens te proberen, het is echt heel lekker!) en kipfilet
T: stukje brownie want een collega trakteerde dus :+ paste in m'n calorieën en was zelfgebakken dus zooo lekker
A: Heck Chicken Italia worstjes (die dingen zijn heel macrovriendelijk en heel lekker) met paprika, aubergine, tomaatblokjes en rode pesto en een soort quinoa/bulgur/bruine rijst combinatie

B: 35 minuten cardio

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:04

Heerlijk naar Rome :) ben er een kleine 3 jaar geleden geweest op huwelijksreis. Erg mooie stad! Alleen toen héél erg veel last van erg opdringerige en vervelende straatverkopers.

Mijn lijstje van vandaag;
O: cracottes met jam, paté en kipfilet
L: optimel griekse stijl yoghurt vanille
A: tomatensoep met klein stokbroodje.

Geen tussendoortjes vandaag.

Woensdag is mijn weegdag. Afgelopen woensdag voor het eerst sinds in met WW begonnen ben niet afgevallen. Gelijk gebleven in gewicht. Een beetje een teleurstelling, maar als ik bekijk dat ik door alle stress met onze hond niet hen gesport en dat we een aantal dagen iets makkelijks/snels (dus ongezonds) hebben gegeten ben ik niet ontevreden.

Momenteel een dikke keel-/oorontsteking dus het sporten ook even op een lager pitje. Wel weer strak aan mijn eetpatroon houden. Is de tijd van de maand dus even moeilijk maar ik hou vol :D :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:40

Mloez schreef:
Heerlijk naar Rome :) ben er een kleine 3 jaar geleden geweest op huwelijksreis. Erg mooie stad! Alleen toen héél erg veel last van erg opdringerige en vervelende straatverkopers.

Geen tussendoortjes vandaag.

Woensdag is mijn weegdag. Afgelopen woensdag voor het eerst sinds in met WW begonnen ben niet afgevallen. Gelijk gebleven in gewicht. Een beetje een teleurstelling, maar als ik bekijk dat ik door alle stress met onze hond niet hen gesport en dat we een aantal dagen iets makkelijks/snels (dus ongezonds) hebben gegeten ben ik niet ontevreden.

Momenteel een dikke keel-/oorontsteking dus het sporten ook even op een lager pitje. Wel weer strak aan mijn eetpatroon houden. Is de tijd van de maand dus even moeilijk maar ik hou vol :D :')

Tel je kcal? Dit lijkt mij veel, veel, veel te weinig namelijk.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:58

Emmaa_ schreef:
Mloez schreef:

Tel je kcal? Dit lijkt mij veel, veel, veel te weinig namelijk.

Nee ik ben lid van weight watchers. Ik zie wel dat ik bij zowel ontbijt als lunch mijn frambozenyoghurt vergeten ben.
Met bovenstaande (incl yoghurt) kom ik precies aan mijn aantal punten die ik per dag mag weg eten :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:07

Ik heb de laatste paar dagen niet echt veel tijd gehad om te posten, ik heb het thuis best druk met alles van mijn vaders huis opruimen en inpakken. Ik lees vaak wel mee, maar ik heb niet altijd tijd om te reageren.

@Laura ik heb de afgelopen week een beetje hetzelfde als jij. Lastig om lekkere dingen te laten staan. Zo heb ik net nog een stuk taart op :')

Gisteren uiteten geweest voor mijn vaders verjaardag, heerlijk weer om op het terras gezeten. 2 Liefmans op, carpaccio als voorgerecht en een kipsalade als hoofdgerecht. Er zat steeds alleen best veel brood bij, dus uiteindelijk ook iets van 5 stukken brood op denk ik.
Gelukkig eet ik overdag op mijn werk vrij mager, dus ik hoop dat het aan het eind van de week niet veel schade oplevert.

Bijna elke dag salade als lunch gehad, yoghurt als ontbijt en elke dag een halfuur gefietst, 2x krachttraining deze week en 2x paardrijden deze week.

Ik durf pas eind vd week te wegen, ik ben te bang dat ik weer in de 76 zit.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:35

Handje noten is iets meer geworden. Tijdens het bakken van ontbijtkoek ook nog een handje noten, aantal dadels en 3 bastogne koekjes omdat ik stond te wachten, pff had beter wat yoghurt kunnen nemen..

Vanavond ga ik overnight oats naken, ik ben benieuwd wat ik ervan vind...

Voor morgen na de training een koffie choco banaan shake gepland, ook nooit eerder gemaakt...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:58

Lijstje van vandaag:
O: havermout met halfvolle melk
T: speculaasje
T2: plak bananenbrood
L: in personeelsrestaurant, waarschijnlijk een ciabatta met filet americain en ei, en een kom soep
T: appel, kiwi
A: iglo maaltijd uit de vriezer (volgens mij iets van curry)
T: glas droge witte wijn, klein zakje chips

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:40

Ik heb dat ook wel een beetje met cravings, soms heb ik echt zin in een koekje en ga ik een stuk fruit eten maar dan vervolgens als nog het koekje omdat ik er nog steeds zin in heb.. Soms eet ik dan maar gewoon het koekje ipv ook nog het stuk fruit.. beter voor het aantal calorieën.

Ik moet echt weer even terug naar geen alcohol, het sluipt er de laatste weken weer een beetje in om even 1 biertje of 1 wijntje te drinken :n

Maandag en dinsdag druk bezig geweest met m'n scriptie & m'n conceptversie ingeleverd, wel meer dan 10.000 stappen gelopen maar voor de rest weinig beweging. Dinsdag avond kwam er een vriendin en hebben we woensdag heerlijk vanaf 10.30 tot 17.00 uur op het strand gelegen <3

Lijstje van gisteren:
O: Ananas en 1 rijstwafel met kipfilet, 1 met speculoos
T: Ontbijtkoek & aardbeien
L: Bruin stokbrood met zalmsalade, sla, tomaat, ei, wortel, tomaat
A: Aardappeltjes uit de oven met kip krokant en spinazie
T: Chocolade & caramelsnoepjes _-:(

Klinkt misschien weinig maar dat broodje (nou laat dat JE maar weg) was bij een broodjeszaak

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:15

De overnight oats, mwha, ik denk dat ik er gewoon teveel van had gemaakt (een weekrecept ofzo) en teveel cacao, na 1/3 gegeten te hebben de rest weggegooid. Het lag zwaar op de maag en dat voor het sporten, niet fijn.

T; zelfgemaakte ontbijtkoek 2 plakjes
L; volkoren wrap met zuivelspread, komkommer kaas en kipfilet en daarna een sinaasappel
T; een appel
A; 2 wraps met mexincaanse bonen, kipfilet, sla, zuivelspread en soep.
T; griekse yoghurt met blauwe bessen

B; vandaag alles op de fiets, bijelkaar opgeteld een uurtje, kwartier cardio, wat kracht armen en een lesje funxtion

Morgen 2 feestjes, dus sochtends naar de sportschool ter compensatie van de wijntjes en ongezonde diner

Fijn weekend allemaal, en Rome klonk geweldig!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:55

Eulogy, we zaten idd vier dagen in Rome zelf, daarna nog een paar in Ladispoli (aan het strand :D ) en aan het einde nog een dagje Florence.
Er waren bij ons idd best wel wat straatverkopers, maar met flinke veel nee zeggen (en een leraar die Italiaans spreekt) kom je gelukkig een heel eind.
Mooie lijstjes trouwens allemaal! Ik zal die van mij vanavond even delen, kijken of ik nog chips ga eten of niet haha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 17:45

Met straatverkopers kan je je ook goed vermaken. Zaten zaterdag in Spanje op terras, naast ons vier Nederlanders. De twee vrouwen hebben zich hele middag vermaakt met bij elke straatverkoper met tassen allesuitgebreid te bekijken een voor een en uiteindelijk niks te kopen :') en een lol dat ze hadden.

Ik zal me morgen weer eens wegen. Afgelopen dagen goed bezig geweest. Morgen wel barbecue en zondag naar La Cubanita, maar ook morgen voetballen en zondag paardrijden.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:46

Hoi!
Ik wil me hier ook melden omdat ik wel wat steun kan gebruiken. Ik ben bijna 22, 1.76m en weeg nu 88kg. Ben 7 mei begonnen met een koolhydraat arm dieet (ketogenic) en ben nu al 1kg afgevallen. Ik ben door een blessure en verschillende medicaties in de afgelopen twee jaar 18kg aangekomen. Door mijn blessure is hardlopen uitgesloten en zijn paardrijden/fietsen de enige cardio opties. Ik heb vorig jaar een tijd bij een fysio/personal trainer gelopen voor oefeningen om mijn blessure te verbeteren, maar helaas verergerde dit mijn blessure doordat ik een autoimmuun ziekte bleek te hebben.

Volgens een online BMR calculator heb ik een BMR van 1718.
Volgens MFP heb ik gisteren 1152kcal gegeten wat dus te laag is, maar ik had voor mijn gevoel goed gegeten.

O: Omeletmuffin met spinazie en spek
T: Appel
L: Kip met spinazie & erwtjes met worteltjes
T: 2 mandarijntjes & wortelen + selderij
A: Zweedse balletjes + chickpeas + california mix groente
T: Chia zaadjes met ranja

De Candese levenstijl heeft het voor mij erg moeilijk gemaakt. Fietsen is vaak niet mogelijk of niet veilig en door mijn studie (vaak >80 uur per week op de uni) was het niet altijd even handig om zelf eten mee te nemen (geen koelkast).

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:09

Wat grappig dat cravings en oplossingen daarvoor bij iedereen weer anders zijn haha. :P Als ik daadwerkelijk een 'ongezond' koekje oid pak, dan kan ik niet meer stoppen haha. Daarom doe ik het dus gewoon ook niet.

O jammer mamma3! Hoe had je ze gemaakt?
Oo klinkt heerlijk Kimmie! <3

Welkom Snow White, wat balen van je blessures. :(:) Lukt wandelen wel? Dat is ook goede cardio als je flink doorloopt. :j
Je lijstje ziet er netjes uit, wel wat mager als je BMR echt 1718 is. Waarmee heb je die berekend? Want ik ben langer dan jij en 5x per week actief, maar heb een lager BMR.
En wat gaaf, Canada! Hoe kom je daar zo terecht? :)

Lijstje van mij vandaag:
O: 200g griekse yoghurt 0% vet, 3 el spelt muesli, wat bosbessen en chiazaad
T: appel, handje fruit&nutmix
L: 200 g magere kwark, 1 banaan, 2 el bio krokante muesli
T: klein vierkantje spelt abrikozen koek (vegan) van de ekoplaza
A: 200g gegrilde groenten, granola/geitenkaas/vijg vega schitnzel
T: whey protein shake
T: kwart galia meloen

B: anderhalf uur fitness (body weight training en HIIT)
D: thee, water, rivella

1521kcal, 170g khd (oeps :roll: ), 43g vet en 101g eiwit

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:22

Met koekjes kan ik mij nog wel beheersen, maar laat hier geen reep chocolade achter :+

Ik had er een op google gevonden, via MFP heb ik een BMR van 1714. Ik denk dat ik toch iets meer koolhydraten moet gaan eten om gezond te blijven.
Lange afstanden wandelen gaat op dit moment nog niet zo goed, maar ik ben het wel aan het opbouwen. Ik ga het rijden nu ook weer opbouwen, dus ik hoop dat dit ook gaat helpen. Fietsen op de hometrainer begint saai te worden..
Ik ben met mijn ouders mee verhuisd in 2012 en ben gebleven omdat het leer ritme op de uni hier beter bij mij past (2x 4 maanden school en iedere zomer 4 maanden betaalde stage).
Hoop wel dat ik mij dit weekend goed kan beheersen, het eerste lang weekend sinds ik met mijn dieet begonnen ben :=

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:45

Aah zo, gaaf zeg!
Ja, khd arm lijkt me verschrikkelijk. :o Ik beperk het wel, maar helemaal arm. :n Is er een reden voor dat je daarvoor gekozen hebt?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:57

Heel simpel, ik vind groente/vlees heel lekker en kan prima zonder brood/rijst/pasta/aardappelen. Ik vind Spaghettisquash namelijk net zo lekker als gewone spaghetti :j
Wraps en mueslirepen kan ik niet opgeven, maar die eet ik niet iedere dag dus dan gaat khd arm prima.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 18:58

Snowwhite, je kan je BMR ook uitrekenen met de link in de OP. Ben wel benieuwd wat daar uit komt, want dit lijkt me erg hoog. Zeker aangezien je MFP noemt, die kan namelijk geen BMR uitrekenen. Haal je niet je dagelijkse doel door de war met je BMR?