Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:48

Thanks meiden ben er ook echt blij mee en smaakt zeker naar meer!

Balen hwn.. Misschien inderdaad weer even stapje terug

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:59

Afbeelding

Nog maar een paar saucony triumph iso 2 gekocht. Nu heb ik de roze/paarse en de blauwe :)

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:53

Ik moet enkele dagen rust houden :(.

Proficiat Venthe!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:12

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en vind het ongelooflijk knap wat jullie allemaal presteren! Echt diep respect! +:)+
Degenen die nu moeten herstellen wil ik graag veel beterschap en een spoedig herstel toewensen. :j

Ik hoop dat ik mee mag blijven lezen en af en toe misschien een vraag mag stellen, want ik zie wel dat hier veel ervaren hardlopers zitten.

Ik wil heel graag leren hardlopen, maar op dit moment ben ik veel te zwaar, waardoor het eigenlijk niet mag/afgeraden wordt. Toch wil ik het, dus ik ben begonnen met stevig wandelen. :D
Sinds kort volg ik een hele hele hele korte "intervaltraining" (ik jog dan meer) en ik voel me het best bij 2 dagen rust tussendoor. Wel wandel en rommel ik veel om huis.

Nu vroeg ik me af of 2 dagen rust niet te lang is tussendoor?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:50

2 dagen rust werkt juist prima als je begint. Knap dat je al bent begonnen met joggen!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:16

Venthe, wat knap zeg!

Fetisje, vervelend maar wel je rust pakken hoor! Anders ben je alleen maar langer aan het tobben.

Myfairytale, wat goed van je zeg! Heb je misschien wat aan de Evy app of is dat te intensief? Rustig opbouwen is alleen maar goed.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:03

Dank jullie wel Supervixen en Sleeper! Doet me heel goed om te lezen. :j
Evy was nog wat te intensief voor mij om te beginnen, maar ik verwacht er inmiddels wel op redelijk korte termijn mee te kunnen starten. Even kijken of ik dit schema aanhoud (is ook uiteindelijk voor 5 km) of toch over stap naar Evy.

Maar dan hou ik voorlopig 2 daagjes rust aan. Dank voor het advies! Ik kruip weer onder de meeleessteen en volg jullie verrichtingen met diep respect.

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:18

Vandaag de Polar M400 besteld *\o/*

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 08:50

Venthe wat goed gedaan, dat is echt super snel!!

Hwn vervelend dat het even niet helemaal lekker gaat, misschien dat een weekje rustig aan voldoende is om het daarna weer lekker op te kunnen pakken.

Supervixen gave schoenen!

Myfairytaile respect voor jou hoor, super knap dat je het toch gewoon doet!

Leuk Fetisje!

Dinsdagavond heb ik een rondje joggen gedaan, voelde de wedstrijd nog wat in mijn benen. Gisteravond aquafit wat ik nu ook weer een beetje voel haha. Ik denk dat ik na 2 weekenden achter elkaar een 15km wedstrijd ook even iets rustiger aan moet doen. Over 2,5 week mijn eerste halve marathon! Deze zondag wil ik een rustige duurloop van 17-18 km doen en dan volgende week vrijdag nog een van 19km ofzo. Dan moet ik die 21 toch ook wel halen hoop ik :P
Helaas nog geen bericht dat mijn nieuwe schoenen al binnen zijn, hoop toch wel dat ik daar morgen en zondag mee kan lopen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:23

Hier super tevreden! Met weinig enthousiasme aan mijn loopje begonnen, want de nieuwe schoenen bezorgden me weer pijnlijke tenen, maar heb heel lekker gelopen. Ik was mee met de snellere groep (de hele snelle waren gelukkig thuisgebleven), met de bedoeling om snel van mijn knellende schoenen verlost te zijn :). We liepen rond 11 à 11,5 km per uur of zo, en mijn hartslag was juist lager dan de vorige weken. Benen voelden ook beter, maar heb toch eerder afgedraaid en me bij 5 km gehouden, het stuk dat ik alleen liep zat ik eerder rond de 12 km/u. Terug bij het startpunt een slokje water genomen en eventjes uitgerust, en heb dan nog 2 intervalletjes gedaan van een 300 à 400 m. Die liep ik tussen de 3:30 en 3:50 min/km, dus al behoorlijk topsnelheid voor mij, ook al had ik al een snelle 5 km in de benen. En de pijn in mijn grote teen was bijna verdwenen. Moraal van het verhaal voor mij: loop ik niet lekker, moet ik gewoon sneller gaan, dan is het weer opgelost. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:27

Pff ik ging vanavond lopen, maar mijn soep kwam zo erg omhoog dat ik na 25 min gestopt ben. Wat een domper :( . Nou ja, van het weekend maar weer een poging.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:40

Hwn, loop je met je tenen omhoog dat ze pijn doen?

Supervixen, oh dat is vervelend zeg. Meer wel 25 min mee gepakt moet je maar denken! (ik heb laatst staan overgeven en echt totaal geen idee waarom. Daarna kon ik weer gewoon verder lopen. Sorry beetje goor praatje misschien)

Gisteren voor het eerst door de duinen, nouja het bosgebied in de duinen, gelopen. Dat was echt zwaar. Ga het wel proberen erin te houden zodat mn benen ook aan heuveltjes wennen. Alleen dat ik zou ik moeten inplannen om er naar toe te rijden.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:02

@Sleeper, nee, denk ik niet, mijn ene schoen is gewoon iets te krap, maar ze zijn zo duur dat ik ze niet in de kast wil laten. Mss wen ik er wel aan.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:50

hwn als ze nog zo nieuw zijn en niet goed passen kun je ze toch weer gewoon terug brengen? Of heb je het niet over je nieuwe schoenen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:29

hwn schreef:
@Sleeper, nee, denk ik niet, mijn ene schoen is gewoon iets te krap, maar ze zijn zo duur dat ik ze niet in de kast wil laten. Mss wen ik er wel aan.

Volgens mij is dat eerder vragen om blessures dan om gewenning........

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:54

Piekosjj schreef:
hwn als ze nog zo nieuw zijn en niet goed passen kun je ze toch weer gewoon terug brengen? Of heb je het niet over je nieuwe schoenen?

Die zaak waar ik ze vandaan heb, staat niet zo bekend om goede service, ik denk niet dat ik ze kan terugbrengen. Heb er intussen toch al bijna 20 km mee gelopen.

Ik probeer het nog een paar keer, vandaag toch nergens last van.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 16:33

Ik zou het toch zeker proberen hwn, niet geschoten is altijd mis. 20k is imo niks op een duur van +/- 600k

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:32

600km? Vind ik toch weinig. Dacht eerder aan 1000km

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:45

Supervixen schreef:
600km? Vind ik toch weinig. Dacht eerder aan 1000km

En ik doe toch wel 2000km met mijn schoenen. Maar volgens mij stellen de schoenverkopers de duur van de schoenen ieder jaar een aantal km naar beneden bij.

Als de te krappe maat echt is aanbevolen dan zou ik zeer zeker terug gaan. Maar als je zelf zonder verder echt advies schoenen uit het rek getrokken hebt weet ik niet of je kan verwachten of ze ze nog terugnemen. Maar 20km is natuurlijk niets. Hoewel ze natuurlijk ook niet meer verkoopbaar zijn.
Ik vraag mij wel af wat er met de schoenen gedaan wordt die retour komen nadat er al op gelopen is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:51

Nouja ik probeerde gewoon het punt te maken dat 20k niks is op de levensduur van schoenen :+
Worden gebruikte schoenen niet voor bijv goedkoper verkocht? Als de winkel ze niet terug zou nemen, zou ik ze zelf proberen te verkopen via marktplaats oid.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:25

Hangt denk ik ook van de service vd hardloopwinkel af. Ik ken iemand die wel 20km al gelopen had op schoenen maar ze alsnog mocht ruilen voor een kleinere maat :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:50

Al een tijdje niet hier gepost. Maar wel blijven lopen hoor. De 20 van Alphen gelopen 5 maart. En vandaag de Cauberg Trail (18 km). Supertoffw trail. Wel even mee bezig geweest, ben geen snelle loper. Maar wel heel erg genoten *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:52

Hinke schreef:
Hangt denk ik ook van de service vd hardloopwinkel af. Ik ken iemand die wel 20km al gelopen had op schoenen maar ze alsnog mocht ruilen voor een kleinere maat :)

Ik heb mijn schoenen zelfs na 3 maanden nog mogen ruilen. Niet geschoten is altijd mis ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:14

Lekker musli, een kennis van mij liep ook de cauberg trail. Zag er mooi uit, van wat ik ervan heb gezien.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:04

De enige loop voor dit weekend is helaas buikloop bij mij. Gisteren zo ziek als een hond, en geen hap door mijn keel gekregen. Vandaag gelukkig al een pak beter, maar nog niet in vorm.