Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happy_Hippie schreef:Ik heb lang overwogen om dit openbaar te vragen (ben gewoon onzeker en helemaal over dit soort dingen).
Ik kam al lang met menstruatie problemen..
Ik slik al even de pil, op aanrade van de huisarts toen des tijds, in de hoop dat mijn mentruatie minder heftig (na 2uur met een tampon, de sterste/grootste, al beginnen doorlekken) en minder pijnlijk (heftige krampen, hele dagen aan de ibu) zou worden maar dit was helaas niet het geval.
Ik ben begonnen met de normale pil maar continu bloedingen tussendoor.
Tegenwoordig heb ik een van de zwaartste pillen op aanrade van de HA, dit ging even paar maanden goed maar nu maakt niet uit ik bloed tegenwoordig wanneer mijn lichaam zin heeft doorslikken maakt niet uit ik word gewoon ongesteld. Het lijkt steeds erger te worden en ik ben beetje ten einde raad.
De huisarts raad een spiraal aan (de sterkste) alleen durf ik dit niet zo goed gezien ik bang dat ik die krampen erdoor te voelen of dat het fout gaat/ niet werkt oid ook heb ik dan helemaal niks meer in de hand (niet dat ik dat nu wel heb).
Ook heb ik al vaker gehoord dat die door een huisarts vaak verkeerd geplaatst word waardoor die ook pijn doet of niet juist werkt?
Nu vroeg ik me af of meer mensen dit hebben gehad en wat wel hielp?
Ik word er enorm onzeker van, schaam me er enorm voor en vind het echt ongemakkelijk, weet niet zo goed wat ik moet doen. Dus hoop ik dat er meer mensen een gelijke situatie hebben gehad en er iets was wat voor hun werkte, ik weet dat zo iets niet voor mij hoeft te werken.
Mijn excuses voor mijn slechte uilegskills doe mijn best alles zo goed mogelijk te verwoorden.
Isabel schreef:Happy_Hippie schreef:Ik heb lang overwogen om dit openbaar te vragen (ben gewoon onzeker en helemaal over dit soort dingen).
Ik kam al lang met menstruatie problemen..
Ik slik al even de pil, op aanrade van de huisarts toen des tijds, in de hoop dat mijn mentruatie minder heftig (na 2uur met een tampon, de sterste/grootste, al beginnen doorlekken) en minder pijnlijk (heftige krampen, hele dagen aan de ibu) zou worden maar dit was helaas niet het geval.
Ik ben begonnen met de normale pil maar continu bloedingen tussendoor.
Tegenwoordig heb ik een van de zwaartste pillen op aanrade van de HA, dit ging even paar maanden goed maar nu maakt niet uit ik bloed tegenwoordig wanneer mijn lichaam zin heeft doorslikken maakt niet uit ik word gewoon ongesteld. Het lijkt steeds erger te worden en ik ben beetje ten einde raad.
De huisarts raad een spiraal aan (de sterkste) alleen durf ik dit niet zo goed gezien ik bang dat ik die krampen erdoor te voelen of dat het fout gaat/ niet werkt oid ook heb ik dan helemaal niks meer in de hand (niet dat ik dat nu wel heb).
Ook heb ik al vaker gehoord dat die door een huisarts vaak verkeerd geplaatst word waardoor die ook pijn doet of niet juist werkt?
Nu vroeg ik me af of meer mensen dit hebben gehad en wat wel hielp?
Ik word er enorm onzeker van, schaam me er enorm voor en vind het echt ongemakkelijk, weet niet zo goed wat ik moet doen. Dus hoop ik dat er meer mensen een gelijke situatie hebben gehad en er iets was wat voor hun werkte, ik weet dat zo iets niet voor mij hoeft te werken.
Mijn excuses voor mijn slechte uilegskills doe mijn best alles zo goed mogelijk te verwoorden.
Dit klinkt precies zoals het bij mij was. Voor mij geen verbetering met de spiraal helaas. Ik zou een afspraak vragen bij de gynaecoloog, bij mij was een aandoening de oorzaak.
IMANDRA schreef:Zou even kijken of het wegtrekt: als het zo erg blijft morgen zou ik even de HA bellen. Kan zijn dat 'ie is verzakt/verschoven of dat er iets fout zit.
Bij mijn weten moet het voelen als menstruatiekrampen –iets ergers dan zou ik toch even bellen met de HA!
Cheminee schreef:Ik stuitte via Google op deze topic toen ik aan het zoeken was op ontpillen.
24 december 2021 mijn laatste prikje gehaald van de prikpil, onder de mom van, beter nu ontpillen dan straks als de kinderwens heel erg sterk wordt. Rekening houdende met gemiddeld 6 maanden ontpillen. Nu dus iets meer dan een jaar later, op wat rare pijntjes in mijn borst na, nog steeds geen verandering en blijft de cyclus weg.
Heel stom, hoe langer dit duurt hoe sterker de wens terwijl de intentie helemaal anders was en dat ik er zelfs nog over na had gedacht om dan op de normale pil terug te stappen. Zijn er hier ervaringsdeskundige met het ontpillen van de prikpil?
Peelie schreef:Nooit gedacht dat ik hier een bericht over zou posten op bokt... but here we go.
Ik zit inmiddels op dag 38 van mijn cyclus. Dit houdt in dat ik inmiddels ongeveer 10 dagen overtijd ben.
Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad. Altijd tussen de 27 en 30 dagen in. Ook nadat mijn koperspiraal geplaatst was in nov 2019.
Afgelopen zondag merkte ik dat de menstruatie niet op gang kwam en heb ik het nog even afgewacht tot dinsdag. Toen ben ik gaan testen en had ik een heeeeel heeeel heeel erg lichte, positieve test in handen. Mijn eerste gedachte was dat er misschien iets tussendoorwas gegaan, maar het zal wel op zijn retour zijn.
In de afgelopen week heb ik meemaals getest, met verschillende merken testen, die waren daarna allemaal negatief. Dikke vette opluchting dus! Maar... geen menstruatie.
In de afgelopen 3 weken ben ik echt enorm moe. De week dat ik mijn menstruatie had moeten hebben en een paar dagen ervoor gevoelige borsten, opgeblazen buik en alle andere standaard menstruatieklachtjes, behalve de werkelijke menstruatie zelf.
In de afgelopen weken heb ik ook behoorlijk pijn gehad in mijn handen (gewrichten en spieren in kijn armen), maar ik schreef dit weg als fibromyalgie, waar ik als sinds 6 jaar mee kamp. Af en aan wel eens waar, over het algemeen gaat het eigenlijk heel erg goed.
Ik heb vanmorgen contact gehad met de huisarts (althans, doktersassistente) en na overleg met de HA gaf ze aan dat het vaker voorkomt bij vrouwen van mijn leeftijd (ik word volgende maand 31) en dat ik het gewoon moet afwachten tot de volgede cyclus op zou moeten starten. Als die niet opstart, dan moet ik weer contact opnemen met de HA. Of als ik echt buikpijn krijg (buitenbaarmoederlijke zwangerschap?)
Ik ben hier dus helemaal niet gerust onder. Het gaat er bij mij niet in dat iemand die al 22 jaar een regelmatige cyclus heeft opeens geen regelmatige cyclus meer heeft.
Hebben jullie advies?
plutolover schreef:Weet iemand of je menstruatie over kan slaan als je best goed griep te pakken hebt gehad? En stress zorgen?
2 weken geleden ben ik 2 weken goed ziek geweest in de 2e week van ziek zijn moest ik ongesteld worden. Maar ben dat nu nog steeds niet.
In januari had ik ook goed flink de griep te pakken toen was ik 10 dagen overtijd..