Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Dat zeg ik niet. Maar er word wel met angst gestrooid.
We hadden het een aantal weken geleden hier nog over op dit forum. Hoe kon het zijn ondanks de britse variant dat de besmettingen terug lopen? Die zouden dan op moeten lopen.
Winged schreef:purny schreef:Dat zeg ik niet. Maar er word wel met angst gestrooid.
We hadden het een aantal weken geleden hier nog over op dit forum. Hoe kon het zijn ondanks de britse variant dat de besmettingen terug lopen? Die zouden dan op moeten lopen.
Weet je nog dat we vorig jaar ook maatregelen hadden? Toen waren er veel minder coronagevallen dan nu. Het aantal besmettingen liep toen ook fors terug toen er maatregelen waren genomen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken Schuifje even op februari 2020 zetten. Misschien geeft dit een vergelijkingsbeeld tussen traditionele corona en de mix met britse variant
purny schreef:MyWishMax schreef:Jij hebt liever dat de besmettingen eerst enorm oplopen, zodat ze het kunnen onderzoeken ipv voorkomen en soms wat te streng? Ik heb het toch liever andersom hoor.
Dat zeg ik niet. Maar er word wel met angst gestrooid.
Kairos schreef:Winged schreef:
Weet je nog dat we vorig jaar ook maatregelen hadden? Toen waren er veel minder coronagevallen dan nu. Het aantal besmettingen liep toen ook fors terug toen er maatregelen waren genomen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken Schuifje even op februari 2020 zetten. Misschien geeft dit een vergelijkingsbeeld tussen traditionele corona en de mix met britse variant
Maar zou naleving van de maatregelen ook niet een grote rol spelen? Meer mensen die schijt hebben aan de maatregelen = meer besmettingen
Winged schreef:purny schreef:Dat zeg ik niet. Maar er word wel met angst gestrooid.
lenaa_tje schreef:Dat kan je toch niet zeggen? Toen werd er niet getest
Winged schreef:lenaa_tje schreef:Dat kan je toch niet zeggen? Toen werd er niet getest
Aantal opnames in ziekenhuis + aantal overledenen staan ook op die pagina.
En als zo'n kleine groep die zich niet aan de maatregelen houdt zoveel effect heeft op het aantal besmettingen dan is dat toch wel heel veel. Ik denk ook niet dat alleen mensen die zich niet aan de maatregelen houden besmet worden. Denk ook aan ouders via kinderen, mensen in de zorg etc
Muurp schreef:Kairos schreef:
Maar zou naleving van de maatregelen ook niet een grote rol spelen? Meer mensen die schijt hebben aan de maatregelen = meer besmettingen
En toch vraag ik me af of dat zo'n groot percentage is dat die dit kan veroorzaken...
Het zal niet meehelpen, zeker. Maar ik denk niet dat dat de hoofdoorzaak is.
Janinevv schreef:Electra63 schreef:
Echt hè !
Nu wordt er weer overal op SM geroepen, dat het meevalt, maar wat was er gebeurd, zonder alle maatregelen?
Dat zullen we nooit weten ...
Wat als als als ...
lenaa_tje schreef:Dan nog is dat in februari niet vergelijkbaar. Ook toen zaten we nog niet thuis en waren er geen maatregelen genomen
Winged schreef:lenaa_tje schreef:Dan nog is dat in februari niet vergelijkbaar. Ook toen zaten we nog niet thuis en waren er geen maatregelen genomen
Wat wil je nou precies zeggen? Het is VANAF februari. Dus het gehele jaar rond. Dus ook met de eerste ronde thuis zitten. En de eerste ronde maatregelen waren vanaf 16 maart 2020.
lenaa_tje schreef:Dat wat jij afleest uit die gegevens niet zo te zeggen is. Jou conclusie is niet automatisch de conclusie die je uit die cijfers kan halen.
purny schreef:https://www.ad.nl/binnenland/aandeel-britse-variant-in-nederland-kleiner-dan-eerder-voorspeld~aabb17cd/
We moesten allemaal in lockdown en ons sociaal leven on hold zetten ivm de britse variant. Het zou fijn zijn als men eerst wat meer gaat onderzoeken ipv gelijk alles dichtgooien.
En dan vind men het raar dat er steeds minder draagvlak is.