Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:43

Maakte de fout, om op zo n anti vaccinatie groep te kijken op Facebook. Nog erger als ik gedacht had.

Deze vond ik wel weer grappig; " ik doe niet aan QR codes, idioot dat mensen er aan mee doen. Gebruik altijd die van n vriendin " .....

{:)-:(

Opmerking er onder: dan doe je dus wel aan die QR code *\%/*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:05

Getup schreef:
Maakte de fout, om op zo n anti vaccinatie groep te kijken op Facebook. Nog erger als ik gedacht had.

Deze vond ik wel weer grappig; " ik doe niet aan QR codes, idioot dat mensen er aan mee doen. Gebruik altijd die van n vriendin " .....

{:)-:(

Opmerking er onder: dan doe je dus wel aan die QR code *\%/*

Tenenkrommend hè dergelijke groepen. Het valt mee dat er nog niet staat “de qr code van me vriendin” :+

De reacties onder overlijdensberichten van kinderen waarin gevraagd wordt of het kind gevaccineerd was of waarin wordt gesteld dat het kind vast gevaccineerd was vind ik echt walgelijk. Verschrikkelijke schaamteloze wappies.

Dagahra

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:59

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:19

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:05

In Afrika laten zich maar weinig mensen zich testen, alleen de rijke doen dat.

Voorbeeld: In Nederland waar 17 miljoen mensen wonen, worden er elke dag ca 50.000 mensen getest.
In Nigeria waar 220 miljoen mensen wonen (en waar ze in dat artikel van Frontnieuws helemaal lyrisch over zijn) worden er maar 6500 per dag getest. Dus tja.. dan heb je volgens de officiële cijfers maar heel weinig besmettingen (en doden) door covid.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:17

I
Dagahra schreef:
https://www.frontnieuws.com/het-is-offi ... in-gevaar/

Kan iemand mij hier een goed antwoord op geven hoe dit nu precies zit? Kreeg ik doorgestuurd door een wappie. En wil graag met een goede tegen reactie komen.

Zucht, ik word echt gek van wappies die denken verstand te hebben van immunologie maar er ondertussen niks van begrijpen.

Even heel erg simpel gezegd wordt met het mRNA vaccin (pfizer en moderna) een stofje geïnjecteerd waardoor je S antilichamen gaat maken. Deze antilichamen grijpen aan op het virale spike eiwit, en kunnen het virus zo onschadelijk maken. Na natuurlijke infectie krijgt je immuunsysteem naast het S antigeen ook N antigenen aangeboden, waardoor zowel S als N antilichamen worden aangemaakt. Je kunt testen op S antilichamen (antilichamen die reageren op het virale spike eiwit, deze worden aangemaakt na zowel vaccinatie en natuurlijke infectie) en N antilichamen (antilichamen die virale nucleoproteinen detecteren, deze worden alleen aangemaakt na natuurlijke infectie omdat het mRNA in het vaccin hier niet voor codeert). Op deze manier kun je dus zien of een persoon geimmuniseerd is door vaccinatie of natuurlijke infectie.

Nu halen ze in het artikel 1 zin uit het rapport, namelijk dat na 2 vaccinaties er minder N antilichamen aangemaakt als je besmet wordt, dan na een natuurlijke infectie en 'dus' je immuunsysteem wordt aangetast door het vaccin.

Ik weet de exacte verklaring niet, maar eerste wat in mij opkomt is dat je in het algemeen na 2 vaccinaties zoveel S antilichamen hebt aangemaakt dat deze het virus al onschadelijk hebben gemaakt voordat het lichaam een prikkel krijgt om N antilichamen aan te maken. Doordat de S antilichamen circuleren in je lichaam kunnen deze het virus opruimen voordat er verdere (grote) blootstelling is geweest. Dat is dus niet slecht, maar goed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:19

"Het rapport zegt op pagina 23:

[…] recent observations from UK Health Security Agency (UKHSA) surveillance data that N antibody levels appear to be lower in individuals who acquire infection following 2 doses of vaccination."

Tja, een citaat van pagina 23.

Misschien stond er 1 zin eerder wel: nu gaan we eens kijken naar de mensen die wel ingeënt zijn, maar toch op de IC belandden.
... die zijn er, en ze zijn voornamelijk ouder.
Deze pandemie spaart nu eenmaal de 'bern' en teistert de grijsaards.

En die mensen hebben for some reason or the other een lagere score van N antibodies. (Wat Solistar schrijft lijkt mij volstrekt logisch. 'Kun je het als lichaam af met S antilichamen, wat zal je je moe maken om nog N antilichamen te gaan maken...')

... maar ik las verder geen onderbouwing voor het paniekverhaal dat die score laag is OMDAT deze mensen ingeënt zijn en dus allerlei vreselijke etcetera.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 13-12-21 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:20

Brainless schreef:
In Afrika laten zich maar weinig mensen zich testen, alleen de rijke doen dat.

Voorbeeld: In Nederland waar 17 miljoen mensen wonen, worden er elke dag ca 50.000 mensen getest.
In Nigeria waar 220 miljoen mensen wonen (en waar ze in dat artikel van Frontnieuws helemaal lyrisch over zijn) worden er maar 6500 per dag getest. Dus tja.. dan heb je volgens de officiële cijfers maar heel weinig besmettingen (en doden) door covid.

Daarnaast is de demografie compleet anders.

Citaat:
Nigeria: 211.4 miljoen inwoners
0-14 years: 42.45% (male 44,087,799 /female 42,278,742)
15-24 years: 19.81% (male 20,452,045 /female 19,861,371)
25-54 years: 30.44% (male 31,031,253 /female 30,893,168)
55-64 years: 4.04% (male 4,017,658 /female 4,197,739)
65 years and over: 3.26% (male 3,138,206 /female 3,494,524)

Nederland: 17.5 miljoen inwoners
0-14 years: 16.11% (male 1,425,547 /female 1,358,894)
15-24 years: 11.91% (male 1,049.000 /female 1,008,763)
25-54 years: 38.47% (male 3,334,064 /female 3,313,238)
55-64 years: 13.69% (male 1,177,657/female 1,188,613)
65 years and over: 19.82% (male 1,558,241/female 1,866,380) (2020 est.)

Nigeria heeft dus 12x zoveel inwoners, maar slechts 2x zoveel 65+'ers en 3.5x zoveel 55-64 jarigen.
Anderzijds hebben ze 26x zoveel inwoners in de leeftijdscategorie 0-24 (127 miljoen vs 4.8 miljoen), de leeftijdscategorie die weinig sterfte heeft.

Ook wordt in veel van dit soort landen de sterfte niet volledig geregistreerd. Van India weet ik dat zelfs in normale tijden slechts grofweg 85% van de totale sterfte geregistreerd wordt, de rest wordt nooit als dood geregistreerd, laat staan dat de doodsoorzaak geregistreerd wordt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:14

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:23

Goed zo !!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:28

De eikel gaat ook nog in hoger beroep. Wat een loser, die vent. Echt, geen woorden voor. Als je toch die overlevenden en nabestaanden ziet, breekt je hart toch en ga je toch niet in hoger beroep?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 15-12-21 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:29

Goed zo.

Nog in hoger beroep ook. :( Hoe zit dat eigenlijk met bijbehorende juridische kosten; gaat dat vanuit hem privé of komt het vanwege z'n functie van volksvertegenwoordiger ook nog eens op het bordje van de belastingbetaler? |(

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:33

Niet echt straf toch? Alleen die tweets verwijderen?

Op zich wel goed, alleen gaat 't niet helpen. Levert hem wel fijn weer publiciteit op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:43

mysa schreef:
Niet echt straf toch? Alleen die tweets verwijderen?

Op zich wel goed, alleen gaat 't niet helpen. Levert hem wel fijn weer publiciteit op.

Wel een dwangsom als het weer mis gaat van 25000 per keer of per dag.

Maar had nog niet gelezen dat hij in hoger beroep ging 8)7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:59

Zijn soldaatjes nemen het moeiteloos over op Twitter , die blaaskaak met die heliumstem heeft er alweer eentje op gezet.
Ik gun het niemand maar hoop toch zo dat omikron de juiste personen weet te vinden om even vier weken zeer ziek in bed te liggen . Dat ze van voren niet meer weten dat ze van achteren nog leven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:16

Britse wappies werden helemaal blij van dit bericht:

https://twitter.com/FootyRustling/status/1470881865099845634

Een voetbalclub (Carlisle United) brengt het aantal plekken in het stadion terug naar 9.999 en dan hoeven ze geen Coronacontroles te doen! Die zijn verplicht vanaf 10.000 plekken! Die slimme jongens van Carlisle pakken de overheid bij de neus. Wat goed!

Wat is daar echt aan de hand? (Bron: maat van me uit Carlisle)
Het stadion heeft 16.500 plekken.
Gemiddeld zitten er maar 5.500 mensen.
De club heeft het geld niet om QR controleurs etc. in te zetten.
Dus breng je het aantal plekken onder de 10.000, hoef je niet te controleren en zijn er nog steeds (bijna) genoeg plekken om -mocht je dat willen- ver van elkaar af te gaan zitten.

Maar dat soort details zijn voor sommigen niet van belang :roll:

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:34

Deze vond ik grappig

Afbeelding

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:39

Ik vind de uitspraak van Hugo ook best heftig.

Hij geeft aan dat het recht van nee zeggen niet boven het recht van anderen hun gezondheid gaat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:48

Dat lijkt me logisch toch?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:53

LuckyLuna schreef:

Hij geeft aan dat het recht van nee zeggen niet boven het recht van anderen hun gezondheid gaat.

Dat is met roken eigenlijk ook zo. Je mag niet meer roken in een café vanwege de gezondheid van anderen. Daar was eerst ook heel veel protest tegen. En in de praktijk gaat het best goed inmiddels.

Er zijn meer rechten die beperkt worden vanwege de gezondheid of veiligheid van anderen. Je mag niet met alcohol of drugs achter het stuur zitten. Je rijbewijs wordt je zelfs ontnomen als je bepaalde medische aandoeningen hebt.

Het enige grote verschil met vaccinatie is dat je iets moet doen ipv iets moeten laten voor de gezondheid van een ander.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:58

Solistar schreef:
I
Dagahra schreef:
https://www.frontnieuws.com/het-is-offi ... in-gevaar/

Kan iemand mij hier een goed antwoord op geven hoe dit nu precies zit? Kreeg ik doorgestuurd door een wappie. En wil graag met een goede tegen reactie komen.

Zucht, ik word echt gek van wappies die denken verstand te hebben van immunologie maar er ondertussen niks van begrijpen.

Even heel erg simpel gezegd wordt met het mRNA vaccin (pfizer en moderna) een stofje geïnjecteerd waardoor je S antilichamen gaat maken. Deze antilichamen grijpen aan op het virale spike eiwit, en kunnen het virus zo onschadelijk maken. Na natuurlijke infectie krijgt je immuunsysteem naast het S antigeen ook N antigenen aangeboden, waardoor zowel S als N antilichamen worden aangemaakt. Je kunt testen op S antilichamen (antilichamen die reageren op het virale spike eiwit, deze worden aangemaakt na zowel vaccinatie en natuurlijke infectie) en N antilichamen (antilichamen die virale nucleoproteinen detecteren, deze worden alleen aangemaakt na natuurlijke infectie omdat het mRNA in het vaccin hier niet voor codeert). Op deze manier kun je dus zien of een persoon geimmuniseerd is door vaccinatie of natuurlijke infectie.

Nu halen ze in het artikel 1 zin uit het rapport, namelijk dat na 2 vaccinaties er minder N antilichamen aangemaakt als je besmet wordt, dan na een natuurlijke infectie en 'dus' je immuunsysteem wordt aangetast door het vaccin.

Ik weet de exacte verklaring niet, maar eerste wat in mij opkomt is dat je in het algemeen na 2 vaccinaties zoveel S antilichamen hebt aangemaakt dat deze het virus al onschadelijk hebben gemaakt voordat het lichaam een prikkel krijgt om N antilichamen aan te maken. Doordat de S antilichamen circuleren in je lichaam kunnen deze het virus opruimen voordat er verdere (grote) blootstelling is geweest. Dat is dus niet slecht, maar goed.

Bedankt voor je post.

Als iemand de exacte verklaring weet. Dan hoor ik het graag :D

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:34

Flower033 schreef:
LuckyLuna schreef:

Dat is met roken eigenlijk ook zo. Je mag niet meer roken in een café vanwege de gezondheid van anderen. Daar was eerst ook heel veel protest tegen. En in de praktijk gaat het best goed inmiddels.

Er zijn meer rechten die beperkt worden vanwege de gezondheid of veiligheid van anderen. Je mag niet met alcohol of drugs achter het stuur zitten. Je rijbewijs wordt je zelfs ontnomen als je bepaalde medische aandoeningen hebt.

Het enige grote verschil met vaccinatie is dat je iets moet doen ipv iets moeten laten voor de gezondheid van een ander.

Dat klopt. Maar alle voorbeelden die je nu benoemd zijn ook schadelijk voor jezelf om uit te voeren.

Dat is in dit geval met vacinatie niet zo.

Zelf niet gevaccineerd, wel meerdere malen mogelijk besmet kunnen worden.
Dit is niet gebeurd althans ben niet ziek geweest.

Heb wel antistoffen in mijn lijf.

Waarom zou ik dan vaccineren?

En heb nu wel een onwijs schuld gevoeld dat door mij anderen dood gaan?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:46

Ik ben van mening dat het wel mogelijk moet zijn om een QR code te krijgen als je voldoende antistoffen hebt. Tenslotte is het verkrijgen van antistoffen juist de rede van vaccineren, dus dan zou dat ook moeten gelden.
Heb je de GGD al hierover gebeld Luckyluna? Ik neem aan dat ze die vraag vaker krijgen en dat er misschien wel al een regeling voor is.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:18

Ilse_123 schreef:
Ik ben van mening dat het wel mogelijk moet zijn om een QR code te krijgen als je voldoende antistoffen hebt. Tenslotte is het verkrijgen van antistoffen juist de rede van vaccineren, dus dan zou dat ook moeten gelden.
Heb je de GGD al hierover gebeld Luckyluna? Ik neem aan dat ze die vraag vaker krijgen en dat er misschien wel al een regeling voor is.

Mijn gedachte gang. Wel contact gehad hier over. Echter omdat je alleen antistoffen zou kunnen hebben nadat je besmetting hebt gehad. En mijn besmet moment niet duidelijk is kunnen ze geen qr geven en blijft het advies vaccineren.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:10

LuckyLuna schreef:
Ilse_123 schreef:

Mijn gedachte gang. Wel contact gehad hier over. Echter omdat je alleen antistoffen zou kunnen hebben nadat je besmetting hebt gehad. En mijn besmet moment niet duidelijk is kunnen ze geen qr geven en blijft het advies vaccineren.

hm ja dat is natuurlijk ook iets, ze koppelen nu je besmetting aan een geldige tijd omdat ze een beetje kunnen voorspellen hoelang de antistoffen blijven. Zonder tijdstip van besmetting kan je dat natuurlijk niet zomaar weten. En elke keer testen op antistoffen is ook geen doen.