Deze vond ik wel weer grappig; " ik doe niet aan QR codes, idioot dat mensen er aan mee doen. Gebruik altijd die van n vriendin " .....

Opmerking er onder: dan doe je dus wel aan die QR code

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Getup schreef:Maakte de fout, om op zo n anti vaccinatie groep te kijken op Facebook. Nog erger als ik gedacht had.
Deze vond ik wel weer grappig; " ik doe niet aan QR codes, idioot dat mensen er aan mee doen. Gebruik altijd die van n vriendin " .....
![]()
Opmerking er onder: dan doe je dus wel aan die QR code
Dagahra schreef:https://www.frontnieuws.com/het-is-offi ... in-gevaar/
Kan iemand mij hier een goed antwoord op geven hoe dit nu precies zit? Kreeg ik doorgestuurd door een wappie. En wil graag met een goede tegen reactie komen.
Brainless schreef:In Afrika laten zich maar weinig mensen zich testen, alleen de rijke doen dat.
Voorbeeld: In Nederland waar 17 miljoen mensen wonen, worden er elke dag ca 50.000 mensen getest.
In Nigeria waar 220 miljoen mensen wonen (en waar ze in dat artikel van Frontnieuws helemaal lyrisch over zijn) worden er maar 6500 per dag getest. Dus tja.. dan heb je volgens de officiële cijfers maar heel weinig besmettingen (en doden) door covid.
Citaat:Nigeria: 211.4 miljoen inwoners
0-14 years: 42.45% (male 44,087,799 /female 42,278,742)
15-24 years: 19.81% (male 20,452,045 /female 19,861,371)
25-54 years: 30.44% (male 31,031,253 /female 30,893,168)
55-64 years: 4.04% (male 4,017,658 /female 4,197,739)
65 years and over: 3.26% (male 3,138,206 /female 3,494,524)
Nederland: 17.5 miljoen inwoners
0-14 years: 16.11% (male 1,425,547 /female 1,358,894)
15-24 years: 11.91% (male 1,049.000 /female 1,008,763)
25-54 years: 38.47% (male 3,334,064 /female 3,313,238)
55-64 years: 13.69% (male 1,177,657/female 1,188,613)
65 years and over: 19.82% (male 1,558,241/female 1,866,380) (2020 est.)
LuckyLuna schreef:Ik vind de uitspraak van Hugo ook best heftig.
Hij geeft aan dat het recht van nee zeggen niet boven het recht van anderen hun gezondheid gaat.
Solistar schreef:IDagahra schreef:https://www.frontnieuws.com/het-is-offi ... in-gevaar/
Kan iemand mij hier een goed antwoord op geven hoe dit nu precies zit? Kreeg ik doorgestuurd door een wappie. En wil graag met een goede tegen reactie komen.
Zucht, ik word echt gek van wappies die denken verstand te hebben van immunologie maar er ondertussen niks van begrijpen.
Even heel erg simpel gezegd wordt met het mRNA vaccin (pfizer en moderna) een stofje geïnjecteerd waardoor je S antilichamen gaat maken. Deze antilichamen grijpen aan op het virale spike eiwit, en kunnen het virus zo onschadelijk maken. Na natuurlijke infectie krijgt je immuunsysteem naast het S antigeen ook N antigenen aangeboden, waardoor zowel S als N antilichamen worden aangemaakt. Je kunt testen op S antilichamen (antilichamen die reageren op het virale spike eiwit, deze worden aangemaakt na zowel vaccinatie en natuurlijke infectie) en N antilichamen (antilichamen die virale nucleoproteinen detecteren, deze worden alleen aangemaakt na natuurlijke infectie omdat het mRNA in het vaccin hier niet voor codeert). Op deze manier kun je dus zien of een persoon geimmuniseerd is door vaccinatie of natuurlijke infectie.
Nu halen ze in het artikel 1 zin uit het rapport, namelijk dat na 2 vaccinaties er minder N antilichamen aangemaakt als je besmet wordt, dan na een natuurlijke infectie en 'dus' je immuunsysteem wordt aangetast door het vaccin.
Ik weet de exacte verklaring niet, maar eerste wat in mij opkomt is dat je in het algemeen na 2 vaccinaties zoveel S antilichamen hebt aangemaakt dat deze het virus al onschadelijk hebben gemaakt voordat het lichaam een prikkel krijgt om N antilichamen aan te maken. Doordat de S antilichamen circuleren in je lichaam kunnen deze het virus opruimen voordat er verdere (grote) blootstelling is geweest. Dat is dus niet slecht, maar goed.
Flower033 schreef:LuckyLuna schreef:Ik vind de uitspraak van Hugo ook best heftig.
Hij geeft aan dat het recht van nee zeggen niet boven het recht van anderen hun gezondheid gaat.
Dat is met roken eigenlijk ook zo. Je mag niet meer roken in een café vanwege de gezondheid van anderen. Daar was eerst ook heel veel protest tegen. En in de praktijk gaat het best goed inmiddels.
Er zijn meer rechten die beperkt worden vanwege de gezondheid of veiligheid van anderen. Je mag niet met alcohol of drugs achter het stuur zitten. Je rijbewijs wordt je zelfs ontnomen als je bepaalde medische aandoeningen hebt.
Het enige grote verschil met vaccinatie is dat je iets moet doen ipv iets moeten laten voor de gezondheid van een ander.
Ilse_123 schreef:Ik ben van mening dat het wel mogelijk moet zijn om een QR code te krijgen als je voldoende antistoffen hebt. Tenslotte is het verkrijgen van antistoffen juist de rede van vaccineren, dus dan zou dat ook moeten gelden.
Heb je de GGD al hierover gebeld Luckyluna? Ik neem aan dat ze die vraag vaker krijgen en dat er misschien wel al een regeling voor is.
LuckyLuna schreef:Ilse_123 schreef:Ik ben van mening dat het wel mogelijk moet zijn om een QR code te krijgen als je voldoende antistoffen hebt. Tenslotte is het verkrijgen van antistoffen juist de rede van vaccineren, dus dan zou dat ook moeten gelden.
Heb je de GGD al hierover gebeld Luckyluna? Ik neem aan dat ze die vraag vaker krijgen en dat er misschien wel al een regeling voor is.
Mijn gedachte gang. Wel contact gehad hier over. Echter omdat je alleen antistoffen zou kunnen hebben nadat je besmetting hebt gehad. En mijn besmet moment niet duidelijk is kunnen ze geen qr geven en blijft het advies vaccineren.