Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:17

Volgens de voedingswaarde op de verpakking van de pizza, ging het om +/- 1200 kcal :x gewoon een pizza margherita (met mozzarella). Ik vond het best wel weer een shock om dat aantal te zien staan... maar, soms moet het kunnen.

Fijn dat er in ieder geval een soort van lichtpuntje is en je eindelijk een keer serieus lijkt te worden genomen door het ziekenhuis... ik hoop dat bij de nieuwe test uitsluitsel kan worden gegeven en jouw gevoel en idee ondersteund wordt :j ik duim voor je...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:21

En dan te bedenken dat ik dagelijks op zo een 1600 kcal totaal sta.. :oo :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 23:42

Dat van die pizza's herken ik, en idd die verse van 1200 kcal :') wij hebben die ook regelmatig, maar ik neem dan een halve of driekwart met wat rauwkost. Mijn compromis haha!

Verder zit ik echt in een dip qua afvallen, dus ik vind het fijn om jullie berichten mee te lezen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:26

VogeltjeM schreef:
Dat van die pizza's herken ik, en idd die verse van 1200 kcal :') wij hebben die ook regelmatig, maar ik neem dan een halve of driekwart met wat rauwkost. Mijn compromis haha!

Verder zit ik echt in een dip qua afvallen, dus ik vind het fijn om jullie berichten mee te lezen.

Knap dat je het red met een halve of driekwart pizza. Hier gaat hij wel gewoon op :j
Volgende keer laat ik gewoon de randen weer liggen, die vind ik toch niet zo boeiend.
En dat scheelt het ook nog eens een hoop calorieën. Je hebt me geïnspireerd dus, thanks.

Ik heb ergens eens gelezen/gehoord dat je als je wakker wordt zonder trek, de dag/avond ervoor teveel gegeten hebt. Ik ben dus altijd wel een beetje blij als ik 's ochtends wakker word met een beetje trek :') Dan denk ik yes, dat betekent dat het goed gaat. Haha.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:38

MuSLi schreef:
VogeltjeM schreef:

Knap dat je het red met een halve of driekwart pizza. Hier gaat hij wel gewoon op :j
Volgende keer laat ik gewoon de randen weer liggen, die vind ik toch niet zo boeiend.
En dat scheelt het ook nog eens een hoop calorieën. Je hebt me geïnspireerd dus, thanks.

Ik heb ergens eens gelezen/gehoord dat je als je wakker wordt zonder trek, de dag/avond ervoor teveel gegeten hebt. Ik ben dus altijd wel een beetje blij als ik 's ochtends wakker word met een beetje trek :') Dan denk ik yes, dat betekent dat het goed gaat. Haha.

Omg dit laatste merkte ik dus laatst ook ineens! ''ik ben geen ontbijter'' Maar nu ik serieuzer bezig ben heb ik gewoon honger 's ochtends :+

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:33

Aight: Idem hier! Ik krijg nu ook makkelijk 33 cl water weg voor het eten wat vroeger echt niet ging.

Qua pizza’s maken wij die eigenlijk altijd zelf. Het deeg halen wij bij de lidl en ik leg er op wat ik wil. Kun je zelf wat kiezen hoe hij uitvalt qua cal

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:35

Swifter schreef:
Aight: Idem hier! Ik krijg nu ook makkelijk 33 cl water weg voor het eten wat vroeger echt niet ging.

Qua pizza’s maken wij die eigenlijk altijd zelf. Het deeg halen wij bij de lidl en ik leg er op wat ik wil. Kun je zelf wat kiezen hoe hij uitvalt qua cal

Dat is zeker waar, maar daar heb ik dan gewoon geen zin in :')
Soms een beetje lui zijn mag wel toch?

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:51

Tuurlijk :D Ik ben de laatste om te ontkennen dat ik dat soms ook wel eens heb :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:22

Het is inderdaad echt wel lastig dat wanneer je wel eens cheat, dat het dan ook direct veeeeel is. Niet ff een paar calorieën meer, maar direct bijna je hele dag aan kcal :+ En dat moet zeker af en toe kunnen, anders hou je het ook niet vol denk ik.

Ik ben ten opzichte van vorige week maar weinig kwijt, wil dus toch in het weekend ook wel wat strenger worden. Ga bijv vrijdagavond naar de bioscoop, prima als ik dan wat lekkers neem, maar dan gaan we het weekend niet ook nog eten bestellen. Op dit tempo kom ik ook niet op mijn doel :Y) En als ik dan zoals bij mijn ouders eten bestel, dat ik dan niet smiddags ook nog wat Heksenkaas stokjes ga eten enzo. Moet toch even wat gedisciplineerder te werk gaan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:29

Yvankaxx schreef:
Het is inderdaad echt wel lastig dat wanneer je wel eens cheat, dat het dan ook direct veeeeel is. Niet ff een paar calorieën meer, maar direct bijna je hele dag aan kcal :+ En dat moet zeker af en toe kunnen, anders hou je het ook niet vol denk ik.

Ik ben ten opzichte van vorige week maar weinig kwijt, wil dus toch in het weekend ook wel wat strenger worden. Ga bijv vrijdagavond naar de bioscoop, prima als ik dan wat lekkers neem, maar dan gaan we het weekend niet ook nog eten bestellen. Op dit tempo kom ik ook niet op mijn doel :Y) En als ik dan zoals bij mijn ouders eten bestel, dat ik dan niet smiddags ook nog wat Heksenkaas stokjes ga eten enzo. Moet toch even wat gedisciplineerder te werk gaan.

Het is inderdaad een kwestie van of/of en niet en/en.
Bij mij gaat het dus om één snoepje pakken, in plaats van van elke soort in de bak één :x
Kiezen in plaats van stapelen. En dat geldt voor alles inderdaad qua eten.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:23

En dat is meteen het moeilijkste, ben echt jaloers op mensen die dat bijna automatisch doen. Mijn dochter, die hoeft als ze een gebakje bij de koffie heeft gehad vaak geen toetje na het eten. Daar heeft ze dan gewoon geen trek in, wilde dat ik die natuurlijke rem had…

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:54

Fijn dat ze er nog eens naar gekeken hebben tirzasarah10! Wanneer volgt nu de volgende uitslag?

Vraagje, als je calorieën bijhoudt die je verbrand hebt bij het sporten, gaat het dan om actief verbrande calorieën of over de totale calorieën? Ik wil het invoeren bij my fitnesspal :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:26

Meelezer:

Je vult de actieve in. De totalen gaan ook uit van het basisverbruik. Dat verbruik wat je sowieso al hebt terwijl je zappend op de bank ligt.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:12

Winged schreef:
Meelezer:

Je vult de actieve in. De totalen gaan ook uit van het basisverbruik. Dat verbruik wat je sowieso al hebt terwijl je zappend op de bank ligt.

Helaas, was er al bang voor haha. Dankjewel!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 07:11

Myka schreef:
Fijn dat ze er nog eens naar gekeken hebben tirzasarah10! Wanneer volgt nu de volgende uitslag?

Vraagje, als je calorieën bijhoudt die je verbrand hebt bij het sporten, gaat het dan om actief verbrande calorieën of over de totale calorieën? Ik wil het invoeren bij my fitnesspal :D

Ik hou geen calorieën bij die ik verbrand tijdens het sporten. Althans, niet in mfp en ik berekenen ze ook niet mee in mijn "kcal doel" van de dag. Tenzij ik echt een gigantische trail heb gelopen en ik meer dan 1000kcal verbrand heb, dan zul je toch echt wel wat extra moeten eten :')

Maar voor die 300-600 kcal van een gemiddelde workout ga ik niks extra's eten.
Dat is namelijk precies waarom het hiervoor niet lukte :Y)

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:01

Ik vul ook geen cal in van het sporten. Vind het sowieso te onbetrouwbaar. Volgens MFP verbrand ik 1068 cal met een uurtje zumba en dat is zo onrealistisch… Dus voor die paar uur sport per week vul ik niets in. Ik reken mijn bmr al uit met 1 tot 3 keer per week sport dus in principe zit het er al in verwerkt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:05

Ik hou mezelf gewoon aan een richtlijn qua kcal. De ene dag zit ik daar wat onder, de andere dag wat (of flink) boven. :')

Ik heb zelf het idee dat m'n buik wel echt minder is. Het is gewoon echt grotendeels daar. Zoals m'n vriendin laatst riep "jij bent helemaal niet dik, je bent alleen tien centimeter te klein!" Nouja. Dat dus. :') en een regionale ophoping van vet.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:09

Roosch schreef:
Ik hou mezelf gewoon aan een richtlijn qua kcal. De ene dag zit ik daar wat onder, de andere dag wat (of flink) boven. :')

Ik heb zelf het idee dat m'n buik wel echt minder is. Het is gewoon echt grotendeels daar. Zoals m'n vriendin laatst riep "jij bent helemaal niet dik, je bent alleen tien centimeter te klein!" Nouja. Dat dus. :') en een regionale ophoping van vet.

Ik had een collega met een flinke bierbuik. Die zei altijd: ik heb geen dikke buik, ik heb gewoon een holle rug :') Haha...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:14

Dat is nou nog eens een mindset.
:D :D

Nou lust ik zo nu en dan ook graag een biertje, maar dat soort buiken ontstaat vaak met dagelijks een paar flesjes. :))

Ik probeer ook tegenwoordig bij een borrel het bier te vervangen door een rood wijntje. Op zich lekker voor op de bank of op restaurant maar zoals van de week gaan we een weekend weg met vrienden. Dan drink ik gewoon graag bier. :+

Ik ga wel proberen om zoveel mogelijk te bewegen. Ons gezelschap van dit weekend is net een slagje anders dan ik/wij zijn. Zij willen shoppen, ik de Veluwe op bij wijze van. Dus we kijken even of we gaan splitsen en dan de avonden samen of dat ik me schik. Ik wil sowieso de eerste avond graag op zoek naar wild. Te voet of met de fiets. Ik denk dat ik alleen moet gaan, maar dat geeft niets, lekker rustig. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:22

Ik heb echt de mazzel dat ik niks met alcohol heb, dat scheelt echt zo ontzettend veel :j

De Veluwe <3 zeker wat dat wild betreft je eigen plan trekken. En verder inderdaad even zoeken wat wel en niet past binnen jullie vriendenweekend. Maar dat vindt vast ook zijn weg wel :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:25

Ja, het helpt ook niet mee dat ik failliet ben dus als de anderen willen shoppen dan loop ik er maar naast als een zielig hertje. :D :D dan kijk ik liever zelf naar de herten. :))

Zal vast wel goedkomen. Ik heb de boodschappen gedaan die morgen binnen komen en dan maken we er een leuk weekend van.

Ik heb net wel 2 dingen gekocht op Vinted, dus ben benieuwd hoe me dat staat.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:26

Alvast veel plezier gewenst!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:29

Swifter schreef:
Ik vul ook geen cal in van het sporten. Vind het sowieso te onbetrouwbaar. Volgens MFP verbrand ik 1068 cal met een uurtje zumba en dat is zo onrealistisch… Dus voor die paar uur sport per week vul ik niets in. Ik reken mijn bmr al uit met 1 tot 3 keer per week sport dus in principe zit het er al in verwerkt.

dit doe ik ook :) Hou het dagelijkse doel aan waar de beweging (1-2x per week) al in zit verwerkt :) Soms eet ik dan door de weeks wat minder omdat ik weet dat het in het weekend wat meer zal zijn. Maar beweging reken ik niet mee

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:11

Hm, misschien gaat het daar bij mij dan mis. :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:37

Veel plezier op weekend Roosch!

Fijn gesprek bij PT gehad gisteren, over doelen en hoe krachttraining bijdraagt daaraan. Hij zei ''komt goed uit dat veel vrouwen benen en billen willen trainen, wat dat zijn de grootste spieren in je lichaam dus als je die gaat trainen verbruiken ze het meeste energie!'' :')

Dus ik ga vanaf volgende week 2x per week trainen, waarvan 1x onder begeleiding, benieuwd hoe dat gaat :)