Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:01

Toppie, gaucho. Wat een prachtige foto’s!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:28

Mooie foto's @Gaucho! Welke maat heb je genomen van de Fusion? Advies vanaf de website voor mij is S. Vind dat altijd wel wat lastig...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:31

MuSLi schreef:
Mooie foto's @Gaucho! Welke maat heb je genomen van de Fusion? Advies vanaf de website voor mij is S. Vind dat altijd wel wat lastig...

Ik heb M, die is eerder aan de ruime kant dan te krap, maar met stretch komt dat wel goed. S zou moeten kloppen voor jou denk ik.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:52

gaucho schreef:
MuSLi schreef:

Ik heb M, die is eerder aan de ruime kant dan te krap, maar met stretch komt dat wel goed. S zou moeten kloppen voor jou denk ik.

Thanks. Dan denk ik ook wel dat S moet gaan passen inderdaad. Ik hoop nog op een leuke Black Friday korting bij één van de hardloopwinkels :Y)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:57

Ik had nu 10%, verder eigenlijk nog niet echt iets voorbij zien komen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 21:59

gaucho schreef:
Ik had nu 10%, verder eigenlijk nog niet echt iets voorbij zien komen.

10% is al veel beter dan niks natuurlijk :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:15

Ik heb ook maar gewoon met die 10% besteld. Een tight en een short. Kan mezelf het maar gewoon cadeau doen, omdat ik zo trots op mezelf ben met hoe ik nu met het sporten, eten en fit zijn bezig ben :j <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 22:28

Goed bezig, dat zijn de betere cadeau's :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:42

Fijn he, die fusions.
Ik heb maat M, normaal qua kleding ook. Zoals op de website staat kun je wel aanhouden.
Mooie foto's en fijn dat de schoenen goed zaten!

Ik heb nou weer wat in mijn hoofd gehaald.. zag een opbouw van 4 maanden van runnersworld naar een ultra van 80km. Ik speel met het idee om dat mijn doel te maken volgend jaar en die opbouw als leidraad te nemen. Mijn vriend leek het ook een mooie uitdaging.
De laatste 4 of 5 weken van die opbouw plan ik dan in de zomervakantie, want dan gaan we toch niet op vakantie. Dat zijn namelijk erg pittige weken qua training.
Nadeel is de eventuele warmte. Al valt dat mee als het zo'n zomer wordt als afgelopen zomer.
Dan start ik begin mei, als we terug zijn van twee weken Zuid Afrika. Kan ermee beginnen en zien hoe ver ik kom.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 23:44

Pittig doel is dat SV!

Waar ga je heen in zuid Afrika? Wij willen in mei ook weer :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 00:37

Wat zie ik toch weer toffe foto's voorbij komen en wat een leuke loopjes hebben jullie gedaan of op de planning.

Wat gaaf dat je een marathon gepland hebt Dilan! En wat gaaf dat jullie in de krant staan Gaucho, toffe foto!

Ik ben sinds vorige week bij een loopgroep, maar heb daar wat moeite mee. Ik heb op woe avond altijd één zware les op de sportschool en dan de loopgroep op donderdag. Ze lopen een tikkie harder dan ik en ik merk dat ik na een lange werkdag, haasten om op tijd bij het startpunt te zijn, alle indrukken, termen, oefeningen etc echt veel energie vragen.

Ik twijfel een beetje of ik niet moet terugzakken naar half gevorderd. Volgens de andere lopers en de trainer moet ik dat niet doen en is het een kwestie van wennen. Maar ik voel me zo ongemakkelijk en falend omdat ik het allemaal net niet goed doe of niet vol kan houden..

Ik merk ook wel in mijn lopen op zondag en dinsdag dat ik een beetje uit ritme ben, misschien toch nog niet helemaal hersteld van de halve, of te snel weer naar 6 dagen sport gegaan. Ik weet het niet... kijk het nog even aan, ben ook niet zo'n groepsmens haha

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 08:10

@mama3 je moet jezelf er uiteindelijk goed bij voelen, als dat eerst even een stapje terug is bij halfgevorderd is gewoon doen. 6 dagen sport klinkt best heftig, ik weet niet hoe intensief die zijn maar ik merk zelf echt dat ik wel wat rustigere dagen tussendoor nodig heb om te herstellen, dan worden mijn spierkracht & conditie juist beter.

Gaaf SV!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:18

SV, 80 km is pittig, maar wel een heel gaaf doel!

Mama3, als een niveau terug beter voelt, gewoon doen.
Ik ben zelf ook ingedeeld bij een hoger niveau als wat ik dacht aan tr kunnen. Maar het gaat eigenlijk prima. Al moesten we donderdag in teams trainen en zat ik met 2 lopers die dus echt sneller lopen dan ik. Heb op gegeven moment ook aangegeven dat ik het niet meer bij hield en ben bij andere mensen blijven lopen :)

6 dagen sporten in de week vind ik ook best veel.
Ik hou het op 3, max 4 dagen in aanloop naar de marathon

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:20

poes schreef:
Pittig doel is dat SV!

Waar ga je heen in zuid Afrika? Wij willen in mei ook weer :j

Eerst een paar dagen naar het Marloth park, daarna naar het Kruger.
We maken het niet te gek, want mijn zusje en haar zoon gaan mee en hij is dan 8, dus kan niet de hele dag in de auto zitten.

De tickets waren supergoedkoop, anders hadden we het niet gedaan. 470 euro pp naar Joburg heen en weer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:32

In 2019 vlogen we voor 300. Vanaf Brussel is het vaak goedkoper (en dan over Parijs en Ethiopië, in Parijs hoef je er niet uit). Ik vind vluchten altijd zo zonde van het geld hahah :D

Leuke plannen! Wij willen weer een flinke afstand doen, heb alleen schrik met Corona of het door kan gaan…

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:09

Dilan93 schreef:
SV, 80 km is pittig, maar wel een heel gaaf doel!

Mama3, als een niveau terug beter voelt, gewoon doen.
Ik ben zelf ook ingedeeld bij een hoger niveau als wat ik dacht aan tr kunnen. Maar het gaat eigenlijk prima. Al moesten we donderdag in teams trainen en zat ik met 2 lopers die dus echt sneller lopen dan ik. Heb op gegeven moment ook aangegeven dat ik het niet meer bij hield en ben bij andere mensen blijven lopen :)

6 dagen sporten in de week vind ik ook best veel.
Ik hou het op 3, max 4 dagen in aanloop naar de marathon

Het schema voor de 80km wat ik als leidraad wil nemen is vier keer per week hardlopen en een keer per week krachttraining.

Rust is ook training.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 14:53

Had gehoopt de Fusion broeken vandaag nog te krijgen. Helaas hebben ze besloten dat het naar mijn DHL punt gaat, in plaats van aan huis bezorgen :o? Heb toch echt op thuisbezorging gedrukt.. nouja, maandag dus maar dan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:08

Vanmorgen 25km getraild met mijn vriend. Grotendeels over bekende paden. De laatste 6km waren zwaar, maar was gisteravond uit eten geweest en teveel gegeten.. en niet heel best geslapen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 16:20

Lekker bezig! :D

Ik zit nog aan mijn verplichte rust.
Gisteren 2 verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg.
Verdoving voelde dit keer echt heel naar aan.
Was ook niet genoeg ingespoten, dus voelde nog wat (alsof ik nog niet bang genoeg was voor de kaakchirurg).
En had helaas de pech dat de onderste kies er in stukken uit moest...

Maar de napijn valt (mag ik afkloppen) mee vergeleken met de vorige keer. Dus hopelijk kan ik halverwege komende week weer gaan lopen. :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 17:25

Veel ijs eten en gekoelde dranken slurpen tegen de zwelling!

Ik heb na mijn intervaltraining van maandag niet meer gelopen. Voel elke dag wel een ander deel van mijn benen, dus morgenochtend even tandjes op elkaar voor die 8 km. Gaat fris zijn vrees ik, en blijkbaar is een deel off road. Ben benieuwd!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:54

Hoi, herkent iemand dit?

Ik heb soms na het hardlopen ineens erg last van mijn darmen.. echt krampen en aandrang alsof ik naar de wc moet, maar ik moet niet echt..

Het zijn hele nare krampen die im vlagen opkomen.

Ik heb niet een zware maaltijd gehad voor het lopen of zoiets.. en ik heb het ook niet elke keer.

Waar kan het aan liggen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 20:50

Yep ik weet alles van maag/darmkrampen helaas.
Heel veel hardlopers hebben er last van en soms is het gewoon niet te voorkomen.

Als tip zie je vaak voorbij komen dat je minder vezelrijk moet eten voor je loopt. Dit doe ik zelf ook bij lange lopen (35+ km)
Verder kun je bijhouden wat je eet en ontdek je dan misschien dat je last krijgt na het eten van bepaalde etenswaren.
Tijdstip van de dag kan ook van invloed zijn. Ik heb er in de ochtend veel minder snel last van.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 21:23

Supervixen schreef:
Yep ik weet alles van maag/darmkrampen helaas.
Heel veel hardlopers hebben er last van en soms is het gewoon niet te voorkomen.

Als tip zie je vaak voorbij komen dat je minder vezelrijk moet eten voor je loopt. Dit doe ik zelf ook bij lange lopen (35+ km)
Verder kun je bijhouden wat je eet en ontdek je dan misschien dat je last krijgt na het eten van bepaalde etenswaren.
Tijdstip van de dag kan ook van invloed zijn. Ik heb er in de ochtend veel minder snel last van.

Ik zal er eens op letten inderdaad. Ik heb gelopen na mijn lunch met een bruin bolletje met zaden, volgens mij vrij veel vezels.

Het lijkt wel op te spelen wanneer ik sneller heb gelopen. Maar tijdens het lopen zat ik er gewoon lekker in, dus ook geen last. :P Maarja, dan eenmaal thuis..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:08

Bij mij is dat heel erg wisselvallig.

Ik kan bvb de ene keer prima een bak havermout wegwerken, maar de keer erna van die bak havermout wel kramp krijgen.

Nu heb ik sowieso heel lastige darmen. Heel snel last van een opgezette buik en onregelmatige stoelgang.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:02

Vanmorgen op het laatste moment besloten mee te doen aan een wegloopje: rondje Bussloo van 7.5km. Superlang geleden een wegwedstrijd.
Word ik gewoon 4e vrouw van de 59 vrouwen. Viel niet tegen na 25km trailen gisteren!
Netto tijd 36 minuten.

Mijn vriend deed het ook fantastisch, 6e man van de 41 mannen met een tijd van 32.26. Zijn snelste loopje ooit. Trots op hem.