Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 15:38

Ik ben (was eigenlijk voor mijn vakantie) 65 kg met 1.73 lengte. Ik heb spieren, maar er zal toch echt nog een aantal kilo aan vet af moeten voordat je dat gaat zien. Zelfs al zou ik meer spieren gaan opbouwen, als ik deze hoeveelheid vet hou, ga ik geen lijnen op mijn buik zien. Zo dun is dat gewicht bij die lengte echt niet.

Laura82
Berichten: 7468
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:03

Het hangt er ook ontzettend vanaf hoe je gebouwd bent en waar je vet hebt zitten. Ik heb altijd dikke bovenbenen en billen gehad, toen ik in mn pubertijd 68 kg woog bij 1.72 was dat ook al zo. Daardoor zag ik er altijd vrij mollig uit, terwijl een vriendin met dezelfde lengte en 2 kg lichter echt een beetje magertjes was. Ze had alleen wat vollere bovenarmen en was een stuk gespierder...

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:05

linoleum schreef:
Ik ben (was eigenlijk voor mijn vakantie) 65 kg met 1.73 lengte. Ik heb spieren, maar er zal toch echt nog een aantal kilo aan vet af moeten voordat je dat gaat zien. Zelfs al zou ik meer spieren gaan opbouwen, als ik deze hoeveelheid vet hou, ga ik geen lijnen op mijn buik zien. Zo dun is dat gewicht bij die lengte echt niet.


Nee precies. Ik ben niet dik maar er mag wel wat af om spierdefinitie te krijgen. Naar mijn weten is dat een kwestie van trainen en vetpercentage verlagen, maar ik heb hier niet voor gestudeerd. En volgens myfitnesspal kom je dan op 1500 calorieën excl. beweging uit met een actieve levensstijl. Dat probeer ik nu bij te houden en dat geeft me wel meer inzicht. Eet vooral in verhouding aardig wat vet. Ik ga er ook gerust overheen als ik merk dat ik meer energie nodig heb.

Ik weet even niet meer wie geneeskunde studeerde, maar ik doe diergeneeskunde :)

Vanavond eet ik bij een vriendin en die maakt spruitjes met spek en cordon bleu dus dat is ook weer een aardig vette maaltijd. Tot nu toe:

O: Skyr en 0% vet vanille yoghurt
T: Banaan
L: Twee speltboterhammen met roerei
T: Spelt en lijnzaadcracker met gerookte kipfilet
D: Bij vriendin, ik vermoed; cordon bleu, spruitjes met spek en appel en gekookte aardappelen

Beweging; 1uur spinning

Ik heb mijn eten van vanavond geschat en kom op 1428 calorieën, 126 gram koolhydraten, 65 gram vet en 69 gram eiwitten.

Misschien wel laag in calorieën maar ik vind dit lijstje persoonlijk niet heel weinig. Ik heb net die test op de beginpagina gedaan en dan zou het bijna 4 maand duren om 5 kilo af te vallen met 1975 calorieën per dag.Dat is iets van 1,25 kg per maand.. je mag toch wel meer per maand afvallen om gezond af te vallen? Dacht dat dat 0,5-0,75 kg per week was..

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:29

Nikki, ik denk dat je zeker niet verkeerd eet! 0,5-0,75 kg per week mag inderdaad. Daarnaast als jij het idee hebt dat je vol genoeg zit dan lijkt me dat prima. Als je toch teveel honger krijgt gewoon iets extra's eten (maar dan wel gezond) :)

Aanmaaklimonade maakt volgens mij echt veel verschil! Ik ben gestopt met appelmoes eten en aanmaaklimonade drinken (net 1 glas op voor het eerst in de afgelopen 2,5 week) en ik heb er meteen spijt van. :') 762 kcal in 1 glas!! Daar gaat m'n redelijk goede lijstje van vandaag.... (had nog dik 700 kcal over voor het avondeten..)

O: 90 gram franse yoghurt met 50 gram bosbessen
T: Koekje, had vanochtend helaas haast
L: 2 speltboterhammen met ham
T: 2 bolletjes ijs
A: Salade met stokbrood

B: 45 min fietsen
Vanavond nog 1,5 uur krachttraining ongeveer.

Intense spijt van de limonade... :')

linoleum

Berichten: 6504
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 16:36

Ja die zou ik niet aanhouden. Zou een kcal doel aanhouden wat boven je bmr zit en onder het aantal dat je nodig bent om gelijk te blijven.

MFP houdt erg laag aan, vaak onder BMR zelfs. Zou daar niet teveel uit afleiden. Als ik veel sport kan ik 2000kcal per dag eten en nog afvallen. Heb met weinig sport mijn doel op 1800 kcal per dag staan. En dan val ik makkelijk af.

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:39

Deetjeeuh schreef:
762 kcal in 1 glas!!

Intense spijt van de limonade... :')


Ik hoop toch niet dat je pure limonade drinkt maar dat je het verdunt? 762 voor 300 ml is namelijk zonder toevoeging van water. :')

Nikki, inderdaad zoals Lioleum zegt, MFP houdt heel erg laag aan. 1450 is dus hoogstwaarschijnlijk onder je BMR en dat is niet goed voor je lichaam. Helemaal als je zoveel sport zoals jij doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:53

Sannens schreef:
Deetjeeuh schreef:
762 kcal in 1 glas!!

Intense spijt van de limonade... :')


Ik hoop toch niet dat je pure limonade drinkt maar dat je het verdunt? 762 voor 300 ml is namelijk zonder toevoeging van water. :')


Wauw... Het is weer even duidelijk wie er niet helemaal wakker is.... :') Ik verdun het inderdaad haha. Oeps. :+

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:28

Deetjeeuh schreef:
Sannens schreef:


Ik hoop toch niet dat je pure limonade drinkt maar dat je het verdunt? 762 voor 300 ml is namelijk zonder toevoeging van water. :')


Wauw... Het is weer even duidelijk wie er niet helemaal wakker is.... :') Ik verdun het inderdaad haha. Oeps. :+


Haha, valt mee dan hihi. :D

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:07

Chaatahfan; ik zal het recept vanavond voor je overtypen. Ik heb het van pinterest en mijn man heeft het gemaakt dus ik weet het even niet precies. Maar het is in ieder geval heerlijk.

Gisteren uit eten geweest en zoals gepland de dorade, wat gekruide aardappeltjes en groente, 2 droge witte wijn en 3 bolletjes ijs (vanille, puur en caramel zeezout) en wat slagroom toe.

Geluncht met 2 crackers met stroop en een aardbei yoghurt smoothie.

Vandaag;
o; gebakken havermout
B; uur kracht en kwartier cardio
T; 150 griekse yoghurt en 40 gr blauwe bessen, 30 gr noten
L; 2.5 boterham, 1 met 100% pindakaas, 1 met appel kaneel stroop en een halve met kaas
T; 2 snack a jacks kaas
A; 200 gr fussili, heinz pastasaus, 40 gr geraspte kaas, halve komkommer en een halve rode paprika

Nu aan de espresso en ik denk vanavond laat nog een blokje choco puur 86%

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:13

Ik denk dat je zo vrij snel op een plateau komt Nikki, en dan kun je niet meer veel aanpassen want omlaag in calorieën wordt dan lastig.
Wat is je bmr?

Ik ben 1,61m (stuk kleiner dan jij dus), weeg nu 53kg, doe 4x in de week zware krachttraining en elke dag ongeveer 20-30 minuten cardio. Ik zit nu op 1500 omdat ik nog net een kilo kwijt wil maar ik heb ook echt moeten afbouwen naar die 1500. Zou met jouw lengte, gewicht en activiteitsniveau dus wel iets hoger gaan zitten, en misschien ook wat hoger in eiwitten :)

Sannens: spieren worden bijna alleen zichtbaar door vet te verliezen :P Spier opbouwen lukt namelijk toch niet in een calorietekort (theoretisch gezien, als je net begint met krachttraining word je ook in een calorietekort sterker, maar toch).

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:27

Maar Eulogy, je hebt toch ook de verschillende soorten spiervezels? Zo'n typisch maratonmannetje heeft veel minder zichtbare spieren dan een bodybuilder. Beide hebben natuurlijk een laag vet percentage, maar dat bedoel ik er dus niet mee.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:40

Maar dat is puur omdat een 'marathon' mannetje geen krachtige spieren heeft, dus dan is er ook weinig om zichtbaar te zijn. :+ Die spieren zijn gefocussed het rennen lang uit houden, sprinters bijvoorbeeld die er wel kracht in zetten hebben wel duidelijke spieren in hun benen..

Maar bij een bodybuilder zie je de spieren ook minder goed als er nog een laag vet over zit hoor, dat is gewoon een feit haha.

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:54

xNavatu schreef:
Maar dat is puur omdat een 'marathon' mannetje geen krachtige spieren heeft, dus dan is er ook weinig om zichtbaar te zijn. :+ Die spieren zijn gefocussed het rennen lang uit houden, sprinters bijvoorbeeld die er wel kracht in zetten hebben wel duidelijke spieren in hun benen..

Maar bij een bodybuilder zie je de spieren ook minder goed als er nog een laag vet over zit hoor, dat is gewoon een feit haha.


Laat maar, het is kennelijk niet duidelijk wat ik bedoel en er wordt alleen maar gedaan alsof ik dom ben. Want natuurlijk weet ik dat je spieren niet kan zien als er 15kg vet overheen zit.

Ik kan me alleen totaal niet inbeelden dat iemand die een BMI van 21,8 heeft zo'n ongelofelijke laag vet heeft, dat ze 5 kg kwijt moet raken. Maar kennelijk kunnen jullie dat wel. Ik ga wel weer terug onder mijn meeleessteen.

IMANDRA

Berichten: 9847
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:55

Sannens schreef:
@Imandra, Ik vraag me dan serieus af hoeveel vet iemand van 66 kg bij 1,74 kan hebben. :P Natuurlijk is minder vet beter als je je spieren zichtbaar wilt hebben, maar als je lichaam duidelijk aangeeft dat het niet af wil vallen en je hebt al een BMI van 21,8 dan denk ik dat soms luisteren naar je lichaam en het op een andere manier doen gezonder is.


Euh ja. Er is een reden waarom bodybuilders een mega laag vetpercentage hebben? Juist ja, zodat je de spieren beter kan zien. En ik zou nu niet zeggen dat zij ongezond zijn ;).

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:58

Natuurlijk hoeft ze geen 5 kilo kwijt maar dat is toch haar keuze? Zolang het gezond blijft zie ik het probleem niet en ik snap nooit zo goed dat mensen daar dan commentaar op moeten hebben :+ Als zij zich daar nou prettiger bij voelt.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:59

Sannens schreef:
xNavatu schreef:
Maar dat is puur omdat een 'marathon' mannetje geen krachtige spieren heeft, dus dan is er ook weinig om zichtbaar te zijn. :+ Die spieren zijn gefocussed het rennen lang uit houden, sprinters bijvoorbeeld die er wel kracht in zetten hebben wel duidelijke spieren in hun benen..

Maar bij een bodybuilder zie je de spieren ook minder goed als er nog een laag vet over zit hoor, dat is gewoon een feit haha.


Laat maar, het is kennelijk niet duidelijk wat ik bedoel en er wordt alleen maar gedaan alsof ik dom ben. Want natuurlijk weet ik dat je spieren niet kan zien als er 15kg vet overheen zit.

Ik kan me alleen totaal niet inbeelden dat iemand die een BMI van 21,8 heeft zo'n ongelofelijke laag vet heeft, dat ze 5 kg kwijt moet raken. Maar kennelijk kunnen jullie dat wel. Ik ga wel weer terug onder mijn meeleessteen.


Jeetje je hoeft niet gelijk zo op je teentjes getrapt te zijn hoor. Mijn BMI is op het moment ook precies 21.8 maar er zit toch echt nog een goede laag vet over mn buik hoor, en toen ik 5 kilo minder woog nogsteeds trouwens. Dus ik kan me haar doel wel inbeelden ja.

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:10

IMANDRA schreef:
Sannens schreef:
@Imandra, Ik vraag me dan serieus af hoeveel vet iemand van 66 kg bij 1,74 kan hebben. :P Natuurlijk is minder vet beter als je je spieren zichtbaar wilt hebben, maar als je lichaam duidelijk aangeeft dat het niet af wil vallen en je hebt al een BMI van 21,8 dan denk ik dat soms luisteren naar je lichaam en het op een andere manier doen gezonder is.


Euh ja. Er is een reden waarom bodybuilders een mega laag vetpercentage hebben? Juist ja, zodat je de spieren beter kan zien. En ik zou nu niet zeggen dat zij ongezond zijn ;).


Ik noem Bodybuilders nou niet echt gezond eigenlijk. Zo'n laag vetpercentage heeft een ongelofelijke weerslag op je lichaam en al helemaal als vrouw:
https://fitnessjunk.nl/krachttraining-v ... ttraining/

@Eulogy, ik denk dat meerdere mensen, waaronder Maanlicht in dit topic, hebben laten zien dat het ook vaak niet de gezonde kant op gaat. Ook als je besluit af te gaan vallen met 1400/1500 kcal per dag, denk ik niet dat dat onder de noemer gezond valt.
Dus dan krijg je de vraag: Waar ligt de noemer gezond, die jij benoemt? Kennelijk ligt die bij mij op een andere plek dan bij jou. Waardoor ik op een ander moment daar commentaar op heb dan jij.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:16

Als Bodybuilder heb je maar kort zo'n laag vetpercentage dus het valt heel erg mee hoe ongezond dat is. Elke topsport is "ongezond".

Dat ligt imo meer aan je mindset. Als het je hele leven bepaalt is dat inderdaad niet gezond, maar niet omdat 1500 een ongezond laag aantal calorieën is (afhankelijk van lengte/gewicht etc natuurlijk).

Weet niet of het specifiek op mij gericht was, maar 1500 is fors boven mijn bmr (helaas :+ ). Bovendien zit ik gemiddeld eerder rond de 1700 omdat ik 1 dag per week intuïtief eet.

Sannens
Berichten: 1455
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:17

Eulogy schreef:
Als Bodybuilder heb je maar kort zo'n laag vetpercentage dus het valt heel erg mee hoe ongezond dat is. Elke topsport is "ongezond".

Dat ligt imo meer aan je mindset. Als het je hele leven bepaalt is dat inderdaad niet gezond, maar niet omdat 1500 een ongezond laag aantal calorieën is (afhankelijk van lengte/gewicht etc natuurlijk).

Weet niet of het specifiek op mij gericht was, maar 1500 is fors boven mijn bmr (helaas :+ ). Bovendien zit ik gemiddeld eerder rond de 1700 omdat ik 1 dag per week intuïtief eet.


Nee het was niet specifiek op jou gericht. :)

IMANDRA

Berichten: 9847
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:31

En al waren bodybuilders ongezond, het was een (extreem) voorbeeld. Beetje vet kwijt is echt niet erg en als je spieren beter zichtbaar wil zal je toch vet kwijt moeten raken. En je weet volgens mij niet eens hoe haar lichaam is? BMI zegt niet alles hoor.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:22

Cheetahfan schreef:
Goed bezig hoor! Geen honger gehad? Ik doe overnight oats trouwens nooit in een bakje met een dekseltje, doe altijd gewoon aluminiumfolie erover heen. :j
Die gebakken havermout klinkt ook lekker! Heb je een receptje?

Emma: mis je tussendoortjes niet? Ik vind het altijd zo knap als mensen op 3 maaltijden per dag leven. :o Ik moet echt om de 2 uur iets eten haha


Zoals beloofd;

125 gr havermout
150 gr (diepvries) zomerfruit
2 eieren
200ml amandelmelk
2 el honing/agave siroop
1tl kaneel
1/2 tl bakpoeder en 1/2 tl vanille (geen idee waarom, ik had het niet in huis en dus zonder vanille gemaakt)

Havermout in de mengkom, kaneel, vanille en bakpoeder erbij, omscheppen

In hoge maatbeker; amandelmelk en ei goed doorklutsen daarna honing/agave erbij en doorroeren

Diepvriesfruit bij havermout, daarna in ovenschool (ong 15x20cm) fruit moet er goed doorheen zitten, niet teveel erbovenop, ei melk mengsel gelijkmatig eroverheen en dan 25 min in voorverwarmde oven op 180gr (gaat de bovenkant te hard, dan alu folie eroverheen)

Dit zijn 4 porties, ik bewaar het in de koelkast en warm het 40 sec op in de magnetron voordat ik het in de ochtend opeet, heerlijk!!

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:34

Oooh meiden, het was totaal niet de bedoeling om een discussie los te maken! Maar als ik het goed begrijp kan ik beter iets hoger in calorieën gaan zitten en dat zal ik dan vooral met eiwitten gaan proberen te doen, bedankt voor die info :) Ik heb overigens altijd 60-63 kg gewogen maar ben sinds ik terug ben uit Amerika (4 maand) wat meer gaan wegen. Ik wil weer graag tussen die 60-63 omdat ik me daarbij fit voelde en het fijner vond om een strak shirtje aan te hebben dan nu en ik dat wel jammer vind. Ik ben totaal niet van plan om daarin door te slaan, maar ben sinds Amerika sowieso erg aan het zoeken naar gezond én lekker eten. Of er nu 4 of 5 kg af gaat maakt me niet uit, maar ik wil vooral weer tevreden zijn.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:34

Als ik het zo lees allemaal zit ik ook wel laag in kcal :') maarja het gaat prima en gestaag zo. Dus, niet alleen naar de cijfertjes kijken maar ook je eigen lichaam een beetje aanvoelen.

Zo, ik ben er weer. Stage afgerond met een goed dus heb weer tijd om mee te lezen. Valt een last van mn schouders haha.

Planning vandaag
O: 300gr Skyr met 150gr frambozen
L: gekookt ei, 150gr forel op brood
T: 2 vk crackers met geitenkaas
A: lasagna
T: ?? Iets van yoghurt denk ik

Cheetahfan

Berichten: 3170
Geregistreerd: 09-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:17

Die ranja :')

Afgelopen dagen heel netjes geweest, helaas gaf de weefschaal vanchtend zelfs weer +0,5. Zucht.

Gister veel te veel... :n onverwachts met vriendinnen 's middags en 's avonds nog eens.
O: 200g magere Kwark, 3el spelt muesli, superfoodmix, wat bosbessen en chia
T: soort healthy/bio stands bij de uni: 2 glaasjes smoothie, wat yoghurt met fruit, hapjes van gewokte paddenstoelen, doperwtpuree,kip spiesje, teff brood met zalm en een latte
L: Khd arme bh met kipfilet
A: ah caesar salade kip (zonder de dressing en croutons, paar stukjes stokbrood, 2 bolletjes ijs
T: gekookt ei

B; uur fitness (half cardio half kracht)
D: thee, water

Vandaag van 08:45-22:00 van huis:
O: 200g griekse yoghurt Optimel, 3 el spelt muesli, frambozen, chia en superfoodmix
T: appel
L: 2khd arme bh met kipfilet en avocado
T: 150g protein yoghurt, banaan
A: ?
T: kwart meloen

D: thee, water

Laura82
Berichten: 7468
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:01

Cheetahfan :(:)

Ik heb oo het moment een beetje moeite met mn zelfbeheersing... dan eet ik netjes, en vervolgens kan ik me toch niet inhouden met traktaties ed. Nou ja, ik blijf stabiel dus dat id voor nu wel ff prima, gaat wel weer zakken.

Vandaag:
O: 4 vitalu crackers, met 1 plak geitenkaas erover verdeeld
T: plak carrotcake (veel te groot, mierzoet, maar oh zo lekker)
L: waldkornbol met chorizo
T: nectarine
A: 2 kleine wraps met mexicaans gehakt, mais, kidneybonen, ijsbergsla, tomaat, salsa en geraspte kaas
B: half uur circuittraining, 10 min buikspieren, half uurtje wandelen