Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:22

Gelukkig nieuwjaar iedereen! :):)

Even een vraagje, ik heb nu deze lak op en er zitten allemaal bubbeltjes in :/
Ik heb er zeker weten niet mee geschud..
Hoe kan ik dit voorkomen?
Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:54

justdiesel schreef:
Grappig zo

Nou het eraf halen van de gellac was grotendeels gelukt en de rest heb ik er af geveild.
Had een gewone nagel verharder en een nagellak opgedaan maar meteen is er een nagel afgebroken verdorie......
Dus nu alles maar korter geknipt.

Gebruik geen nagelverharder, dat werkt averechts: je nagels worden er juist broos door en zullen op den duur sneller breken. Smeer alleen nagelriemolie op de nagelplaten en masseer dat in. Dagelijks twee keer voor de komende tijd en je zult zien dat je nagels opknappen heen gaan.

@ Dreamy: Heb je wel ontvet voor het aanbrengen? Het lijkt of er op een of andere manier toch mee geschud is. Misschien per ongeluk het flesje laten vallen?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:14

Nog bedankt voor de reacties mbt imageplates! Heb nog e.a geprobeerd maar lukt helaas echt niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook echt heel weinig diepte vindt hebben, de plaatjes die ik nu heb. Denk dat het daar aan ligt.. ga binnenkort nieuw bestellen, lukt het daar ook niet mee dan ligt het echt aan mijzelf ;).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:23

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Gister voor het eerst met gelacy gespeeld (vergelijkbaar met polygel... een gel die zich laat verwerken als acryl, maar wel uit moet harden in de lamp)
Dit us een verlenging (hij was gebroken) op sjabloon met eroverheen “red Gown” van Shield

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:08

Mooie vorm en kleur! Mijn docente had van Crystal Nails ook een dergelijk product en het beviel haar goed! Vind jij het ook fijn werken en zou dit echt acryl of gel kunnen vervangen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:03

Goh mars, durf er nog weinig over te zeggen. Ik ben een echte geller, en aangezien ik een geurallergie heb, heb ik nog nooit wat met acryl gedaan. De applicatie is wel echt als acryl, dus dat is voor mij erg wennen...
Ben erg benieuwd naar de houdbaarheid

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:47

Floortje88 schreef:
Nog bedankt voor de reacties mbt imageplates! Heb nog e.a geprobeerd maar lukt helaas echt niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook echt heel weinig diepte vindt hebben, de plaatjes die ik nu heb. Denk dat het daar aan ligt.. ga binnenkort nieuw bestellen, lukt het daar ook niet mee dan ligt het echt aan mijzelf ;).

Als je bij mij in de buurt woont, dan wil ik het je wel een keer voordoen/uitleggen?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:51

Mars schreef:
Mooie vorm en kleur! Mijn docente had van Crystal Nails ook een dergelijk product en het beviel haar goed! Vind jij het ook fijn werken en zou dit echt acryl of gel kunnen vervangen?

Via E-bay kun je voor ongeveer 7 euro voor een tube aanschaffen, inclusief verzendkosten. Je hoeft alleen maar een kleine hoeveelheid uit de tube te nemen en dan verwerken tot je tevreden bent. Ik overweeg om zelf zo'n tube te gaan proberen. Kijken of het echt zoveel prettiger werkt. Zelf werk ik alleen met acryl tot nu toe.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:24

LadyMadonna schreef:
Goh mars, durf er nog weinig over te zeggen. Ik ben een echte geller, en aangezien ik een geurallergie heb, heb ik nog nooit wat met acryl gedaan. De applicatie is wel echt als acryl, dus dat is voor mij erg wennen...
Ben erg benieuwd naar de houdbaarheid

Gelish beweerde dit bij de launch van Polygel dus ik dacht; benieuwd of de pro’s ook echt het gevoel hebben dat het een vervanger is voor gel/acryl.

Shenaville: ik ben nog in opleiding dus ga eerst mijn basis zo goed mogelijk proberen onder de knie te krijgen voor ik het ga proberen :j Ben benieuwd hoe t jou bevalt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:48

Shenavallie schreef:
Mars schreef:
Via E-bay kun je voor ongeveer 7 euro voor een tube aanschaffen, inclusief verzendkosten. Je hoeft alleen maar een kleine hoeveelheid uit de tube te nemen en dan verwerken tot je tevreden bent. Ik overweeg om zelf zo'n tube te gaan proberen. Kijken of het echt zoveel prettiger werkt. Zelf werk ik alleen met acryl tot nu toe.

En weet je dan wat er allemaal in zit? En waar klop je aan als het product niet goed is?
Ik koop best weleens wat via Ali oid, maar gel/acryl no way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:50

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen hoor, maar ik lees hier dat een nagelverharder erg slecht is als je nagels verrot zijn?
Ik lak mijn nagels thuis met gellac en mijn nagels zijn inmiddels ook volledig verrot. Ze zijn dun, er zijn happen uit en ze scheuren erg snel. Nu heb ik een setje van Trind met een balsem, nagelverharder en een olie voor mijn nagelriemen. Maar is dit dan slecht...? Ik wil mijn nagels nu even laten rusten, houd ze kort en behandel ze elke dag met de balsem en de lak tot het verrotte nagelbed is uitgegroeid.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:21

Als je nagels verrot zijn van gellak zoals je zelf zegt, doe je echt iets niet goed....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:36

van alleen gellac kan ik me dat ook slecht voorstellen?

Het enige waardoor mijn nagels beschadigen is als de acryllaag eraf scheurt door een ongelukkige beweging... verder gebeurt er (volgens mij?) weinig met je nagels als je niet als een idioot tekeer gaat? Denk ik?

Ik ga van de week de acryl verwijderen..ben heel benieuwd of me dat goed gaat lukken :j Maar als ik de tijd neem dan moet het goedkomen :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:20

Oef dan gaat er idd iets niet helemaal goed als je nagels verrot gaan van gellak.

Zo ik ga een cursus spa manicure doen, data is nog niet helemaal bekent, hoor ik nog :)
ook zin in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:15

Ik denk dat het gekomen is doordat de gellac bij mij vaak niet langer dan een week blijft zitten, waardoor ik dus vaak de hele 'procedure' opnieuw doorloop. Het opruwen van de nagels is denk ik hetgeen waar het verkeerd is gegaan, dat ik vaak teveel heb opgeruwd. Leermomentje voor als ik terug begin ;)

Maar dat was niet helemaal mijn vraag. Ik vroeg me af of de behandeling van Trind nu onverstandig is om mijn nagels te laten herstellen...? Want dan kan ik daar beter mee stoppen voorlopig tot ik een volledig nieuwe nagel heb...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:36

Meestal gaat het mis (ervaring) bij het eraf halen.. mijn ervaring met de nagelverharder van trint is dat het in het begin lijkt of het werkt maar op den duur scheurde mijn nagels steeds verder in. Ik heb zelf altijd gellak op voor mijn nagels steviger te maken. Na 2 weken zijn ze al weer langer puur omdat ik er vanaf blijf en niet zelf scheur..

Jij vermoed dat het komt door de procedure steeds opnieuw te doen maar ik heb mijn gellak er nooit langer dan 1 week op zitten puur omdat ik hem dan beu ben. Dus aan de procedure zal het waarschijnlijk niet liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:09

Met het eraf halen heb ik ook vaak problemen ja. Ik week het in aceton maar behalve de randjes die iets losser zitten, moet ik de rest er altijd nog afpeuteren met een bokkenpoot. Heel vervelend. Het zou fijn zijn als het door het weken er gewoon afgeveegd kan worden....

Ik durf er nu even geen gellac op te doen omdat ik zo bang ben dat het dan weer verder kapot gaat. Bij de vorige keer lakken zijn een paar nagels namelijk ónder de lak ingescheurd in het levende deel en dat was niet zo'n pretje. Nu zijn de scheuren bijna uitgegroeid (door goed vijlen zodat het hopelijk niet verder scheurde)...

Is bijv. dat opruwen echt een noodzaak voordat je de gellac aanbrengt of is gewoon goed ontvetten ook voldoende (als je er een week mee wil doen, ik ben het na een week meestal ook alweer beu :D )? En zijn er nog gouden tips voor het verwijderen van de lak behalve weken?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:21

@ LadyMadonna: Acryl koop ik in Nederland, dat koop ik inderdaad niet in Azië. Maar om te proberen wil ik best eens zo'n tube aanschaffen. Al is het maar om te voelen hoe het is zonder dat je daar eerst een omscholingstraject voor hoeft te doen. Hoe heb jij het aangeschaft dan? Heb jij je laten omscholen voor je het kon kopen? Daar schermen ze in de flyer bij NDM mee namelijk.

@ Kayleigh_: Als je nog moet peuteren om de gellak eraf te krijgen, dan heb je niet lang genoeg geweekt. Je moet soms echt de tijd nemen (afhankelijk van hoe goed de lak gehecht is). Pulken geeft al aan dat je de nagelplaat aan het 'slopen' bent. Trind is op zich een goed merk, maar gebruik de nagelverharder niet. Dat is een commercieel gebeuren om je uiteindelijk aan nog veel duurdere spullen te 'helpen'. Gewoon elke dag insmeren met nagelriemolie is voldoende. Twee keer per dag goed de nagelplaat inmasseren en de matrix meenemen om de groei te stimuleren. Over een week of twee moet het aanzienlijk verbeterd zijn. En voorlopig even niets erop doen. Ruw vijlen gaat al snel te fanatiek en dat is niet de bedoeling. Ruw vijlen is ook eigenlijk helemaal geen goed woord ervoor: je kunt beter zeggen dat de glans weggevijld wordt en daar hoef je nauwelijks wat voor weg te vijlen. Daarna goed ontvetten en dan pas lakken. Maar voorlopig even helemaal niets anders dan nagelriemolie is beter om te herstellen.

@ Cinnepin: Leuk joh, daar heb ik ook steeds omheen lopen draaien. Van een bevriende pedicure kreeg ik haar lesmateriaal te leen om het eens door te nemen. Maar een goede, persoonlijke uitleg lijkt me wel erg prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:26

Shenavallie schreef:
@ Kayleigh_: Als je nog moet peuteren om de gellak eraf te krijgen, dan heb je niet lang genoeg geweekt. Je moet soms echt de tijd nemen (afhankelijk van hoe goed de lak gehecht is). Pulken geeft al aan dat je de nagelplaat aan het 'slopen' bent. Trind is op zich een goed merk, maar gebruik de nagelverharder niet. Dat is een commercieel gebeuren om je uiteindelijk aan nog veel duurdere spullen te 'helpen'. Gewoon elke dag insmeren met nagelriemolie is voldoende. Twee keer per dag goed de nagelplaat inmasseren en de matrix meenemen om de groei te stimuleren. Over een week of twee moet het aanzienlijk verbeterd zijn. En voorlopig even niets erop doen. Ruw vijlen gaat al snel te fanatiek en dat is niet de bedoeling. Ruw vijlen is ook eigenlijk helemaal geen goed woord ervoor: je kunt beter zeggen dat de glans weggevijld wordt en daar hoef je nauwelijks wat voor weg te vijlen. Daarna goed ontvetten en dan pas lakken. Maar voorlopig even helemaal niets anders dan nagelriemolie is beter om te herstellen.

Bedankt voor de info!
In de handleiding van Pink Gellac staat dat je eerst de topcoat moet afvijlen voordat je met het weken begint. Is dit inderdaad noodzaak of kan je de topcoat gewoon laten zitten?
Als ik weer ga lakken zal ik inderdaad nog meer tijd uittrekken voor het laten afweken, maar voorlopig laat ik m'n nagels nog even rusten tot ze op een fatsoenlijke lengte gehouden kunnen worden zonder inscheuren/dubbelvouwen -O- Zal er dan ook alleen olie/balsem op doen :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:28

Meestal vijl ik inderdaad de topcoat heel licht op voordat ik ga afweken, maar een enkele keer sla ik die fase over en dat werkt eigenlijk net zo goed. De aceton kruipt via de randjes onder het geheel en maakt de gellak week, zodat je die er zo af kunt halen (mits je lang genoeg hebt laten weken). Gaat het er niet makkelijk af: meteen weer inwikkelen en nog een minuut of 5 langer laten zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:28

Shena, ik heb bij een collega met groothandel een proefset besteld. Als dat me bevalt schaf ik wellicht de grote set aan al dan niet met cursus.

Betreft afweken: er zit ontzettend veel verschil per merk. Het ene merk hoef je de top niet open te vijlen, bij de ander wel.
Bij bluesky zit er bijv heel veel verschil in de normale top of de non stick top. Die laatste moet je echt goed vijlen, anders komt het er echt niet af

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:48

Ik vijl altijd de top coat open. Dan een celstof depper met aceton er op op de nagel leggen, folie er omheen en 6 mins in de lamp ( bij warmte laat het sneller los ) en je kan het er zo afhalen, soms is het er al af en zit de lak aan het doekje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:05

Dat wil ik dus ook, dat het gewoon heel gemakkelijk loslaat! Denk dat dat de enige manier is om de nagels te sparen :’)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:32

Heb je wel een soak off?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:33

Hebben jullie puur aceton? Want ik heb de salon nails remover van kruitvat en ik week 15 min en nog vijl ik de meeste gel eraf.. ;(