[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:11

Gaaf tessa.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:01

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D

@Lon83, ben zoooo benieuwd hoe jouw tattoo is als hij 'af' is! :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 08:28

ik ook :') Vliegticket is geboekt, nu nog appartementje. Ik heb nu de afspraak met Niko Inko staan op de dag na aankomst, maar heb al per mail gevraagd of het wellicht ook op de dag voor vertrek kan. Ik weet nog hoeveel zorgen/verzorging we aan de tattoo gehad hebben de vorige keer, en dat heb ik toch echt liever thuis... Maar goed, als het niet kan blijft de afspraak gewoon staan.

Vind die van jou ook erg gaaf! Ben ook benieuwd hoe die eruit ziet als het meer 1 geheel is. Ontzettend tof dat je zelf alle onderdelen ontworpen hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:52

Snap ik Lon, kan me ook voorstellen dat vliegen met een genezende tattoo op je rug niet helemaal ideaal is, zou het idd liever doen als je nog helemaal ingepakt zit.

Ik heb zelf altijd primatour in mijn tas als ik een tattoo heb laten zetten, voel me soms heel duizelig en misselijk na afloop en primatour helpt daar echt heerlijk tegen. En altijd een strip ibuprofen voor als het echt zeer doet. Tot nu toe alleen nodig gehad bij binnenkant bovenarm, ik had daar zoooo veel last van na afloop, voelde me echt verschrikkelijk :=

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:58

Afgelopen jaar heb ik twee dagen achter elkaar gelegen voor de tattoo, en op de tweede dag nadat we klaar waren meteen 500 km in een auto moeten zitten, en dag erna nog 1000km. Dat was echt geen pretje... De vereiste verzorging was ook iets anders dan ik hier meestal lees. Ik heb bijvoorbeeld wel een week in plakfolie rondgelopen. Wat een hel was dat. Ga ik dit keer ook echt niet doen.
Maar nu zal de reis in ieder geval een stuk sneller gaan, al moeten we nog met de auto van Groningen naar Brussel, en vervolgens vliegen. Maar het is iig op 1 dag te doen.
Vond jij ibuprofen dan helpen tegen zo'n 'oppervlakkige' pijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:12

Niet tegen de pijn van de tattoo zelf, maar mijn spieren er omheen verzuurden helemaal. Ik denk dat het kwam omdat ik lang in dezelfde positie heb gelegen en omdat ik behoorlijk aan het samenknijpen was, onbewust. De oppervlakkige pijn bleef wel, maar door de ibuprofen werd de pijn die er omheen zat wat verzacht en was het best uit te houden :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:28

Hoe lang mag je na het zetten van een tattoo niet in de zon ermee? Ik wil (als het mee zit) zo rond 6 november een afspraak maken voor t ontwerp, weet niet hoelang zoiets duurt voor hij dan gezet wordt? Maar goed ik ga met de kerstdagen naar Spanje en de zon zal daar wel schijnen. Hij komt op mijn schouderblad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 14:33

Met de kerstdagen zou je wel al weer in de zon moeten kunnen, maar dat is compleet afhankelijk van het geneesproces. Tegen mij werd altijd gezegd minimaal 6 weken volledig uit de zon, en daarna aankijken hoe het gaat. Hou er wel rekening mee dat je een tattoo al-tijd moet insmeren met factor 50.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:54

Denk dat ik dan de zes weken niet haal :n Die factor 50 moet je de rest van je leven blijven smeren? Waarom eigenlijk? :) Als dat moet dan doe ik dat uiteraard :j!
Ach, als het nodig is dan zorg ik dat hij dan bedekt is!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:25

Ik Ben er 2 weken nier mee de zon in geweest en zelfs op vakantie met vase line ingesmeert dus zou je zeker 3-4 weken aanraden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:56

Yvankaxx schreef:
Denk dat ik dan de zes weken niet haal :n Die factor 50 moet je de rest van je leven blijven smeren? Waarom eigenlijk? :) Als dat moet dan doe ik dat uiteraard :j!
Ach, als het nodig is dan zorg ik dat hij dan bedekt is!

Omdat zwart (ik ga er voor het gemak even vanuit dat je tattoo zwart is, maar zelfs met lichte kleuren geldt hetzelfde) nog veel meer UV straling aantrekt dan je eigen huidskleur, waardoor je dus ook een stuk sneller verbrandt. Door het vervellen en het beschadigen van je huid heb je een hogere kans dat je tattoo snel lelijk en vaal wordt. Ik weet niet 100% of het klopt, maar dit is wat mij verteld is bij het zetten van mijn eerste tattoo dus sindsdien smeer ik alles netjes met factor 50 in.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:38

Voor mij zal dat niet uitmaken ik moet altijd factor 50 hebben :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:50

Met de kerstdagen Spanje zal echt geen probleem meer zijn.
Daar zal het ook geen 30 graden meer zijn. :)
6 november-kerst is toch alweer 5-6 weken en dan beetje afdekken dat gaat prima.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:57

De afspraak voor het ontwerp zal rond die tijd zijn, het laten zetten toch wel wat later? Mocht het er nu heel dicht op zitten dan schuif ik het over de feestdagen heen :j
Het is dan daar om en nabij de 20 graden!

Hoelang hebben jullie er ongeveer echt "last" van?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:27

Oh, sorry ik dacht dat het zetten 6 November was.

Hoe groot is het? :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:25

Zoals ik het in mijn hoofd heb ongeveer 10/15 bij 10/15 :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:28

Joh denk dat het wel meevalt. :) je zal hoogstwaarschijnlijk bijna de hele tijd wat op je schouders hebben. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:24

Ik heb toen ik moest volgens mij zo'n 25 graden gehad, was niet echt de meest irritante factor ofzo :+

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 19:26

Bij mij was het een keer 30 graden, vooral het reizen was een hell. Voor de tattoo maakte het geen verschil :n

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:45

Wat een knappe paardentattoo Lon83! Ik ben benieuwd wat ie er verder van maakt met achtergrond bij!

Ik werd gisteren opgebeld met de vraag of ik vandaag interesse had om mijn tattoo te laten zetten omdat ze een annullatie hadden, helaas moest ik werken. Gelukkig is het niet meer zolang dat ik moet wachten, nog 13daagjes!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:02

Hallo, ik kom weer even binnenvallen met een vraagje.
Ik heb donderdag om 15.00 uur een afspraak met Alex van Needle Art Gorinchem. Nu moet die dan eerst nog gaan ontwerpen want dat hebben we nog niet (ik begreep van hier dat hij dat altijd zo doet? Ontwerpen en dan meteen zetten?). Maar ik had ook begrepen dat hij werkt met een uurtarief, maar zou dat uurtarief dan meteen vanaf 15.00 uur zegmaar ingaan? Dus ook met het ontwerpen erbij? Of wordt dan echt alleen de tijd van het zetten meegerekend?

Ik ga een klavertje vier laten zetten, met waarschijnlijk iets 'siersel' eromheen. Geen idee hoe lang die daar mee bezig gaat zijn dus ik vind het heel moeilijk om in te schatten hoe lang die ermee bezig zou zijn en hoeveel geld ik dan mee moet gaan nemen, je kan daar niet pinnen namelijk. Heb er wel echt zin in hoor, eindelijk weer een nieuwe!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:26

Mail hem even. Ze reageren heel snel en antwoorden al je vragen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:19

Het insmeren hoeft niet levenslang factor 50 te blijven meen ik, wel is het "beter" voor de tattoo om ze, ook na genezing, bij zonnen in te smeren zoals het ook voor de gewone huid beter is. :)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:08

Ik zit weer. Hele bovenarm. Flinke klus

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:00