Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:41

hwn schreef:
@Supervixen, nee, geen ervaring mee, ik heb trailschoenen van ON. Ben echter niet gevoelig voor blaren (maar ik beperk me wel tot max. 10 km), ik heb hier zelfs schoenen waarvan de stof aan de hiel doorgesleten is, en zelfs daarmee kan ik pijnvrij lopen.

Vanmorgen een rustig rijlesje gehad, dus paard had nog niet teveel calorietjes verbrand. Deze namiddag dan aan de hand een wandelingetje van 5 km gedaan, met stukjes draf tussen. In het begin liep ze rustig, zo rond 10 km/u, maar ze werd hoe langer hoe enthousiaster. Aangezien ze naar het eind toe 14 km/u draafde, heb ik de stukjes dan kort gehouden. En zalig hoe goed ze reageert op mijn instructies. Ik vraag gewoon: "gaan we nog wat lopen", en ze draaft al aan. Zeg ik haar dat ze mag kiezen, dan kiest ze meestal ook voor een drafje. Ik moet echter altijd links van haar lopen in draf, anders drijft ze me de berm in. In stap wissel ik wel af, kwestie dat mijn paard niet te scheef wordt.

Ook heel fijn dat ze zo bomproof is: moto's, tractoren, blaffende honden, ze kijkt nergens naar. Enkel een stapel gevelde bomen vond ze er eng uitzien, maar ze wijkt geen stap uit. Zalig paardje op dat gebied, zo vind je er niet veel denk ik.

Ik heb er ook zo een <3
Doe bijna dagelijks een 5km rondje met dr. Maar ook mijn boef is vaak fanatieker dan ik, waardoor ze, als we over de helft zijn, steeds een pasje harder gaat lopen haha!
Aan het begin let ze keurig op mij en neemt ze ook volledig mijn tempo aan. Kwestie van oefenen denk ik.
Aan t eind ga ik ook altijd maar regelmatig wandelen want haar tempo hou ik niet lang vol en steeds corrigeren werkt ook niet lekker.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:19

Mijn eerste wedstrijd gisteren was echt geweldig!

Heerlijk gelopen, heel relaxed, onderweg gewoon ook de omgeving in me op kunnen nemen, geen centje pijn gehad en binnen de tijd die ik wilde lopen. Ik heb geloof ik van begin tot eind 1 big smile gehad *\o/* Kan dan wel merken dat ik 3x in de week loop met een goed schema. Hoorde wat gehijg om me heen, mensen die al snel aan het wandelen waren etc en natuurlijk de mensen die relaxed super snel waren. Maar dit smaakt wel naar meer hoor :j

SteffiiY

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:24

Klinkt goed Sleeper! Fijn dat je eerste wedstrijd zo goed is gegaan!! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:45

Fijn dat het goed ging sleeper!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:57

Super leuk Sleeper!!

Piekosjj heb je de schoenen bij een speciaalzaak gekocht?

Ik had starshoe op de voicemail dat ze helaas niet meer de neonroze schoenen kunnen bestellen, ze worden nu turquoise. Jammer... :( (ik weet het, ik mag niet naar de kleur kijken maar ik vond ze zooo gaaf)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:41

En mijn pokkedure hardloopschoenen waar ik niet lekker mee loop, zijn net nog een pak duurder geworden: iets te hard op het gaspedaal geduwd toen ik die ging kopen. Gevolg: een bekeuring en 50 euro boete. Eigen schuld, ik weet het, maar is dubbel balen natuurlijk, al zie ik er ook wel de humor van in.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:52

Dan zijn ze in ieder geval snel :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:48

Heup is ingespoten #au. Nu 5 dagen afwachten of ik verbetering ga merken. In ieder geval deze week nog (loop)rust, volgende week naar de sportschool om krachttraining op te gaan pakken en hopelijk over 2 weken weet héél langzaam en héél kort proberen te lopen. Als de spuit niet werkt, dan minimaal 3 maanden niet lopen #daardenkenwenogevennietaan

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:19

Hebben er mensen ervaring met de Polar M400/M200?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 06:37

Jeetje best heftig allemaal benangelique! Hoop voor je dat het niet op die drie maanden niet lopen uitdraait.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 06:53

Oei Benangelique, beterschap!

Fetisje, ik heb de Polar M200, maar nog maar pas, dus me nog niet verdiept in alle opties. Nadelen die ik momenteel bemerk: hartslag lijkt veel hoger dan normaal (al kan ik natuurlijk niet direct achterhalen of de meter hapert, of eerder mijn hart :) ), en het duurt heeeel lang om mijn satellietverbinding te vinden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:51

Daan_O schreef:
Mooie berichten, lekker bezig allemaal :)

Greetje zou jij nou in Zandvoort lopen?

D

Nee veel te korte afstanden en veel te commercieel. Heb een aantal weken terug de marathon op het circuit van Francorchamp gelopen. Daarna even bewust een periode van 5 weken geen wedstrijd om flink trainingsomvang te kunnen maken. Is mij ook gelukt want afgelopen week weer meer dan 100km gelopen. En dat lukt mij niet met korte wedstrijden tussen door. Eerst volgende wedstrijd is de zestig van Texel en dan 19 dagen later alweer de zesuursloop.
Vervolgens ga ik mij weer even op de trails storten.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:01

Benangelique, hopelijk helpt het! Balen zeg.

Greetje, is de Barkley race niks voor jou? Laatst een film hierover zitten kijken. Echt geweldig gewoon! Niks voor mij, ben een echte vrouw met een richtingsgevoel van een platgeslagen aardbei. Dan zou er een opsporingsteam aan te pas moeten komen :') Maar evengoed wat een toprace

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:54

hwn schreef:
Oei Benangelique, beterschap!

Fetisje, ik heb de Polar M200, maar nog maar pas, dus me nog niet verdiept in alle opties. Nadelen die ik momenteel bemerk: hartslag lijkt veel hoger dan normaal (al kan ik natuurlijk niet direct achterhalen of de meter hapert, of eerder mijn hart :) ), en het duurt heeeel lang om mijn satellietverbinding te vinden.

Bedankt voor je reactie! Ik twijfel tussen beide! Hartslagmeting zou ik inderdaad graag correct hebben! :) Moet je hem heel strak rond de pols dragen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:20

He jakkes Angelique, beterschap ermee! Sta je onder behandeling van een sportarts?

Ik heb de polar m400. Heel tevreden mee. Gebruik m met hardlopen, bootcampen en zwemmen! Hartslagmeting en GPS lijken accuraat.

Greetje wat heb je weer een paar gave dingen in het vooruitzicht zeg :)!

Ik heb na de Cascaderun op 9 april geen loopjes meer op de planning staan. Zal eens wat hardloopkalenders afspeuren want ik wil sowieso nog wel weer een HM gaan lopen! De trainingen gaan de laatste maanden echt supergoed dus dan is het ook wel leuk om aan wat loopjes mee te doen :).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:52

Jeetje meiden wat gaan jullie hard

benangelique, wat een pech zeg.. Echt niet leuk! Hopelijk gaat die spuit zijn werk goed doen en kom je er snel weer bovenop :(:)
hwn, lekker met je paard lopen! Dat hoef ik met die van mij niet te proberen denk ik dan staan we bij ieder grassprietje stil :')
Sleeper, wat fijn dat je wedstrijd zo goed ging! En genieten is toch wel echt het belangrijkst en dat is goed gelukt zo te lezen. Op naar de volgende!
Fetisje, ik heb de m400 en ben er heel blij mee

Vanavond staat er voor mij weer een baanwedstrijd op de planning, een 1500 m. En ik ben echt bloed nerveus.. Heb geen idee wat ik kan verwachten en hoe ik het moet aan gaan pakken. Ik had het plan om achter mijn teamgenootje aan te lopen (tijdens de trainingen hebben we hetzelfde tempo) maar nu blijkt dat zij in een andere serie is ingedeeld. Dus ik ben 'Alleen' en heb dus nog nooit een 1500 m gelopen, het is überhaupt pas mijn 3e baanwedstrijd. Kriebels dus :+

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:21

Spannend, Venthe! Veel succes!

Mijn loopje vanochtend ging echt niet fijn. :( Mijn gemiddelde snelheid was wel iets hoger dan normaal. Maar zaterdag voelde het vlotter en beter, nu had ik erg zware benen. Ik was ook snel buiten adem en had het eigenlijk onmiddellijk te warm. Blegh, eentje om qua gevoel snel te vergeten. Voel mijn heup ook een beetje. 4,6 km gelopen in 30 minuten.

Bedankt voor de reacties op de horloge! Twijfel tussen de M200/M400. Ergens lijkt het mij wel gemakkelijk om een ingebouwde hartslagmeters te hebben. Anderzijds als je hem dan strakker moet aandoen, lijkt me dat niet altijd gemakkelijk. Zeker als het met borstband niet als vervelend wordt ervaren.

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:51

Welke schoenen hebben jullie,ik heb volgensmij de nike air max pegasus ofzoiets

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:12

Benangelique hopelijk helpt het! Echt zo balen voor je.

Greetje ik was idd in de war met francorchamp.

Plien fijn dat het zo lekker gaat, dan is het zeker leuk om wedstrijden te lopen.

Venthe leuk hoor, succes vanavond! Gewoon rennen, zal wel goed komen toch ;)

Myrtheaben schoenen zijn echt heel persoonsgebonden. Ik heb nu Saucony omni 14 en hopelijk komen morgen mijn nieuwe New Balance 880v6 binnen.

Wat een lekker weer om te lopen! Vanavond ga ik een rustig herstelrondje doen, gisteren voelde mijn benen wat stijf na de wedstrijd van zondag.
Ik zag dat ik eind januari in training 3x een km tempoblok deed van 4.45 per km, vorige week heb ik dat ook gedaan maar dan op 4.30 per km. Ik boek progressie :D

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:24

Ik heb Asics Kayano! Ik heb erg veel pijn in mijn heup na mijn loop vanmorgen. Toch maar de osteopaat gebeld en morgenochtend kan ik terecht.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:13

Daan_O schreef:
Wat een lekker weer om te lopen! Vanavond ga ik een rustig herstelrondje doen, gisteren voelde mijn benen wat stijf na de wedstrijd van zondag.
Ik zag dat ik eind januari in training 3x een km tempoblok deed van 4.45 per km, vorige week heb ik dat ook gedaan maar dan op 4.30 per km. Ik boek progressie :D

En ik was vanmorgen al helemaal aan het stuiteren na 5.15 per km. (loop langzamer hoor, interval ging als een speer. Wat ik gelopen heb komt totaal niet overeen met mn schema, alles te snel) 4.45 is wel even andere koek.

Mijn schoenen zijn van asics. Nu een paar weken in mn bezit en gelukkig in een betere kleur dan mn vorige asics. Dat is wel het nadeel van hardloop schoenen. Ze kunnen goed voor je voeten zijn en dan loop je ineens met een lelijke kleur. Maar goed, je moet toch voor je kijken en niet naar beneden met lopen :')

Succes Venthe, komt vast wel goed!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:13

Ik ben zo blij! Het ging heerlijk en wat was het leuk :) als 2e gefinished in 5.28 op de 1500 meter

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:26

Wow knap zeg!!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:03

Vandaag een goede 9 km gelopen aan ongeveer 5,5 min/km, maar weer zo'n loodzware benen en hoge hartslag, terwijl ik echt meer dan voldoende adem heb. Geen idee wat er aan de hand is, maar ik ga zeker mijn afstanden afbouwen en eerst weer beetje binnen mijn comfort zone trainen (5 à 7 km).

Wauw Venthe, dat is snel !

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:23

Venthe schreef:
Ik ben zo blij! Het ging heerlijk en wat was het leuk :) als 2e gefinished in 5.28 op de 1500 meter

Zo dat is echt heel snel. Gefeliciteerd!