hwn schreef:@Supervixen, nee, geen ervaring mee, ik heb trailschoenen van ON. Ben echter niet gevoelig voor blaren (maar ik beperk me wel tot max. 10 km), ik heb hier zelfs schoenen waarvan de stof aan de hiel doorgesleten is, en zelfs daarmee kan ik pijnvrij lopen.
Vanmorgen een rustig rijlesje gehad, dus paard had nog niet teveel calorietjes verbrand. Deze namiddag dan aan de hand een wandelingetje van 5 km gedaan, met stukjes draf tussen. In het begin liep ze rustig, zo rond 10 km/u, maar ze werd hoe langer hoe enthousiaster. Aangezien ze naar het eind toe 14 km/u draafde, heb ik de stukjes dan kort gehouden. En zalig hoe goed ze reageert op mijn instructies. Ik vraag gewoon: "gaan we nog wat lopen", en ze draaft al aan. Zeg ik haar dat ze mag kiezen, dan kiest ze meestal ook voor een drafje. Ik moet echter altijd links van haar lopen in draf, anders drijft ze me de berm in. In stap wissel ik wel af, kwestie dat mijn paard niet te scheef wordt.
Ook heel fijn dat ze zo bomproof is: moto's, tractoren, blaffende honden, ze kijkt nergens naar. Enkel een stapel gevelde bomen vond ze er eng uitzien, maar ze wijkt geen stap uit. Zalig paardje op dat gebied, zo vind je er niet veel denk ik.
Ik heb er ook zo een

Doe bijna dagelijks een 5km rondje met dr. Maar ook mijn boef is vaak fanatieker dan ik, waardoor ze, als we over de helft zijn, steeds een pasje harder gaat lopen haha!
Aan het begin let ze keurig op mij en neemt ze ook volledig mijn tempo aan. Kwestie van oefenen denk ik.
Aan t eind ga ik ook altijd maar regelmatig wandelen want haar tempo hou ik niet lang vol en steeds corrigeren werkt ook niet lekker.