[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:24

Wat leuk dat je weer terug bent, Joyce <3
We hadden het er nog op de meeting over dat we je hier al zo lang niet meer hadden gezien :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:03

Bonjoy, wat netjes joh dat je aardig stabiel bent gebleven :D

Cassandra, hey meid wat ben je goed bezig!!! Super!! :D :D

Mandy, klinkt heerlijk zo’n BBQ :9 fijn dat je weer onder de -20 kg bent! Je gaat lekker :D

Dais_, ik probeer nu wel meer te eten, maar dan wel groente/fruit/cracker o.i.d. :). Thanks voor de tips! Wat ben je goed bezig zeg, top! :D

Tarzan, ik doe met je mee, haha :). Ook meer eiwitten, meer kcal maar wel op de gezonde manier :).

Nou ik wilde net toch even wegen, lekker fout 2x op een dag, maar ik wilde het perse weten (want ik kon eindelijk weer is naar de wc haha). Nou was toch 83.3! Ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen nu ik lekker veel groente, 2 stuks fruit, genoeg eiwitten enz. eet en lekker veel beweeg :).

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:40

Madeira is toch goed!

Lees over gezonde bbq, heerlijk met dit weer!
En oude bekende lekker stabiel gebleven.

Zou rolschaatsen iets toevoegen aan wat strakkere spieren?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:43

Ja! Is goed voor benen en billen !

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:32

Timokyana, sowieso is elke beweging goed :D

Yesss woog vvanmorgen 83.3 :) gaat weer de goede kant op :D

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:44

Jeeej gefeliciteerd Madeira

Welkom terug Bonjoy

Denk goed voor veel balans en been en billen idd Timo

Hier weer 0,5 kg in een halve week :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:44

als je gaat bbqen dan kan je ook courgette of aubergine erop leggen gezonder dan vlees en super lekker

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:37

Goedzo Paulien! :D
Ik denk dat ik morgen aubergine en courgette ga grillen :P

Vandaag van half 9 tot 21 uur werken :7
Krijg eten bij de AH dus ik denk dat ik voor een maaltijdsalade ga vanavond!
Voor nu heb ik nog een klein restje Griekse salade bij me voor tussendoor, aardbeitjes voor in de yoghurt vanmiddag, nootjes en een eitje voor tussendoor :)
En de snoepjes laat ik links liggen :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:51

Klinkt lekker Niki! Smakelijk alvast!

Ik heb 1 keer geprobeerd aubergine proberen te grillen... geen succes... Terwijl ik het in Griekenland echt heerlijk vond! Volgens mij moet je hele dunne plakjes snijden, goed met olie inwrijven en dan grillen toch?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:02

Hmm ... even mijn hele dag ingevuld in voedingcentrum maar kom maar aan de 1000 calorieen?
En dat terwijl ik het idee heb dat ik toch echt genoeg eet!

O - 2 witte boterhammen met aardbeienjam
(Ja ik weet niet het gezonds maar ik was bij mijn vriend en die hebben alleen maar wit brood ..)
T - Ei en appel
L - Yoghurt met een flinke portie aardbeien en rauwkostsalade (komkommer, tomaat, paprika, ui en een paar blokjes fetakaas)
T - ?
D - Maaltijdsalade

Hebben jullie misschien advies wat ik er nog bij zou kunnen eten?
Eiwitten zijn ietsjes te laag (0,5 gram haha!) , de rest is alles in het groen, en als ik nootjes toevoeg zijn de vetten te hoog dus die laat ik maar weg!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:06

@Tarzan: het heeft allemaal vrij weinig bite, ik zou het er niet op redden iig, hoofdzakelijk salade en wat fruit, brood zonder inhoud e.d. of zit er nog een portie vlees of vis in de maaltijdsalade? (ook weer goed voor je eiwitten).

*ik lees trouwens alleen mee, ben momenteel niet meer bezig met afvallen, probeer natuurlijk wel op gewicht te blijven :D , omdat ik nog steeds niet fit ben*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:17

Hmm ik vind er genoeg bite in zitten :') Maar ik snap wat je bedoelt!
Vlees dat ligt eraan welke salade ik pak, maar die ik het lekkerst vind zit inderdaad geen vlees in.
Ik zou ook kunnen kiezen voor een stoommaaltijd met vis of vlees :j
(Vandaar mijn vraag dan kan ik nog wat wisselen vandaag)

Voor mijn doen is dit al best veel := schrok er wel van dat ik hiermee maar op 1000 calorieen uitkom, dacht echt dat ik hiermee wel goed zou zitten!
Ik zou ook een volkoren boterham kunnen toevoegen aan mijn lunch?

Ben je al op je streven ava? Leuk dat je wel blijft meelezen :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:18

Ik zou daar ook op omvallen Tarzan! Waarom maak je niet iets van een volkoren boterham/volkoren broodje gezond en die yoghurt met aardbeien zou je dan als tussendoortje in de middag kunnen eten? Just thinking :) En kook een eitje voor tussen je broodje/boterham gezond :)

Chessie & Madeira, top! :D

Het afvallen gaat ineens best wel weer hard? Ik snap er niks van? Vanochtend stond de weegschaal op 68.5! Er is nu dus écht 20kg (en 100 gram) af!! Ik durf het alleen tegen niemand meer te zeggen (behalve hier). Ik krijg nogal commentaar op het moment.
Op een foto van vorige week in mijn bikini kreeg ik zelfs het commentaar dat het lelijk werd/was.

Het probleem is, ik heb mijn levensstijl omgegooid die me prima bevalt (veel actiever) en ik val daarbij nog steeds af. Zou het vanzelf stagneren?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:22

@Tarzan: nog niet op mijn streven, maar het ging wel super, wil nu gewoon niet bezig zijn met afvallen, maar het mijn eigen herstel, ik eet dan vaak ook weer heel erg fout :o , vandaar dat ik ook niet post :+ , maar let wel op de dag d'r na, zodat het niet meer omhoog gaat, ben nu een kleine 10 kg kwijt. Manlief is geloof ik al tevreden, maar ik wil er straks wel nog wat af :') .

@Dais: wat een naar commentaar :(:) . Ik weet ook niet hoe groot je bent en wat in verhouding je gewicht is. Twintig kilo is natuurlijk heel erg veel. Misschien met beleid wat meer calorieën toevoegen als je niet verder meer wilt zakken?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:42

Dat is naar indd Dais! Klinkt wel bekend, heb het zelf ook wel naar mn hoofd gekregen...
Wel lekker dat je rond op de 20kg zit! Super! Mijn diëtiste zegt dat als ik dadelijk op gewicht ben, ik wat meer goede vetten mag gaan toevoegen en zo zou ik dan op gewicht moeten blijven... misschien een tip.

Niki: ik denk dat een volkorenboterham wonderen doet. Rauwkost is wel gezond maar bevatten weinig calorien, ik eet zelf veel rauwkost maar altijd in combi. met koolhydraten, anders werkt het niet...

Avaluna: wat vervelend dat je nog steeds niet fit bent :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:45

Dais, eitje heb ik al als tussendoortje gegeten :)
Ik heb nu braaf 2 volkorenboterhammen met pindakaas en sambal gesmeerd :9
(Pindakaas is hier het gezonds wat ik kan vinden op het moment!)
En kom daarmee al uit op 1328 calorieen, zou ik bij mijn avondeten nog een yoghurtje eten?
Ik wil echt proberen om mijn calorieen op te schroeven maar vind het best moeilijk!
(Snap nu wel waarom ik niet afval!)

Wat vervelend dat je zo'n commentaar krijgt! Ik ben blij voor je dat je je levensstijl hebt weten te veranderen! Dat is ook mijn uiteindelijke doel! Super hoor die 20 kg! En ik dnek zelf dat het afvallen uiteindelijk wel zal stoppen! :(:)

Avaluna, wow 10 kilo is al heel goed hoor!! Super dat je eerst even weer goed in je vel wilt zitten en erna verder gaat! Succes :)

Charlotte, ik heb net 2 volkorenboterhammen gegeten :) nu kom ik uit op 1328 calorieen, dus ik denk dat ik vanavond voor een stoommaaltijd ga!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:51

Lekker Niki, pindakaas en sambal is wel echt een hemelse combi he?!

ik heb ook honger!!!!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:56

Goed bezig allemaal! Na een crashweek moest ik even flink genieten van een BBQ en zo haha. In totaal ben ik een kilo afgevallen dankzij die crashweek. Goedddd (-2 +1 :+ )... Nog een week tot die bruiloft.

Ik denk dat ik binnenkort maar een eetschema ga maken met dingen die ik graag of regelmatig eet en dan calorieën erachter. Dan kan ik heel simpel bijhouden wat ik eten kan en hoe te combineren. Ik heb geen tijd om alle dingen bij te houden zoals eiwit, koolhydraten etc. Ga wel proberen zo veel mogelijk eiwitten te vreten. Vult lekker en is goed voor m'n drukke wezen (hoe meer eiwit, hoe minder suiker :D )

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:59

Ik word misselijk van teveel eiwitten :?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:08

Pindakaas met sambal is echt hemels ja :D

Mandarijn, goed zo'n eetschema! Ik ben ook nog aan het puzzelen wat ik zoal kan eten op een dag, ik eet te weinig, dat staat vast, maar moet er wel goede gezonde alternatieven voor vinden!
Misschien straks wraps en zalm meenemen, dan kan ik voor morgen zalm wraps maken :)

Wat eet je dan zoal aan eiwitten?

Nog iemand een suggestie wat ik nog erbij kan eten? 1300 calorieen is natuurlijk nog steeds te weinig!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:15

Pindakaas met sambal ken ik niet, haha wat een combinatie :D Ik kende wel pindakaas met chocolade en banaan (mijn zus at dag vroeger wel eens :D)

Avaluna, nog meer kcal toevoegen is niet te doen. Ik ben de grootste vreetzak van alle mensen in dit topic :j :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:23

Niki, je kan in je salade iets van vlees of vis doen: reepjes kip, of stukjes tonijn/zalm? en eventueel wat pijnboompitten (is een beetje hetzelfde als nootjes, goede vetten en ook wat rijker aan calorieën) je kunt er ook wat geraspte kaas overheen doen (20 of 30+) dat maakt de salade wat meer een echte maaltijd ipv een bijgerecht.

Bij avondeten, zoals vlees/vis met een koolhydraat, maak ik altijd warme groente en rauwkost salade, vooral die warme groente vullen ook wat meer calorieën aan... succes!!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:30

dais en charlotte: wat een ontzettende rot reactie van mensen! ik denk dat ze gewoon jaloers zijn! want 68 kilo is gewoon een mooi gewicht, wat je lengte ook mag zijn!! als je nou helemaal zou zijn doorgeslagen en nog maar 50 kilo woog..oke en charlotte ook, je ziet er echt top uit!! zijn mensen die zelf de dicipline niet hebben om af te vallen denk ik! zo...ik heb gesproken! :Y) (kan daar niet tegen :+ )

avaluna: 10 kilo is al heel wat! eerst inderdaad maar weer goed in je vel zitten en dan weer door! :)

niki: lastig zeg, in vis zitten ook veel eiwitten! inderdaad er wel iets bij doen, vooral als je aan het werk bent! :)
hmmmm pindakaas en sambal! heb hier bewust geen pindakaas in huis, anders zou het elke dag op mijn boterham zitten! :P

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:33

Het probleem is dat ik gebonden ben wat er op mijn werk is, dus nu alleen maar brood en ongezond beleg of fruit (of snoep :'))
En bij de AH straks ben ik gebonden aan het 7 euro budget om avond te eten en een magnetron (dus dat maakt alles en beetje lastiger :=)
Dus ik ga denkelijk voor de stoommaaltijd of maaltijdsalade met vis

Wel een goede tip voor mijn andere dagen :)

Hihi cassandra, lekker is dat he! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:40

@Dais: hahaha, dan nemen we die titel maar samen, want ik durf nooit te posten wat ik allemaal naar binnen douw :o , hahaha, maar let nu wel beter op wát er naar binnen gaat :D