[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:34

Yasmine schreef:
Die van Schwarzkopf is inderdaad een van de beste :j Al moet je er wel mee opletten want Emma, als ik het 5min doe ben ik echt meteen knalpaars :=

Toen ik witblond was moest ik het inderdaad ook niet langer dan 1 minuut laten zitten. := Maar toen het goudblond/geelblond was, was 10 minuten wel nodig om resultaat te zien. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:37

Maris schreef:
Bestaat er geen verf die ook tegelijk pigment aan je haren onttrekt ? Ik heb namelijk bij iemand anders wel duidelijk gezien dat ze lichtere streepjes in haar haren had. En bij mij zie je het ook wel een heel klein beetje, met name als ik mijn haren strak trekt in een staartje b.v..

Je kan wel gewoon een pakje met blondeer bij de drogist kopen, dus ik gok dat dat het is. Met reguliere verf zonder blondeer kan je je haar echt niet lichter krijgen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:40

Nee Emmaa_ highlights zijn gezet bij de kapper met verf ( twee tinten gemengd) ...... Maar nogmaals misschien zit er dan al blondeer door de verf heen ofzo ???
In ieder geval wilde de kapster de volgende keer het dan toch met blondeer doen ipv verf.
Laatst bijgewerkt door Maris op 17-05-17 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:41

Maris schreef:
Nee Emmaa_ highlights zijn gezet bij de kapper met verf ( twee tinten gemengd) ......

Dan denk ik dat het lichter lijkt omdat je een andere tint in je haar hebt zitten. Maar lichter kan écht niet zonder blondeer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:43

Emmaa_ schreef:
Maris schreef:
Nee Emmaa_ highlights zijn gezet bij de kapper met verf ( twee tinten gemengd) ......

Dan denk ik dat het lichter lijkt omdat je een andere tint in je haar hebt zitten. Maar lichter kan écht niet zonder blondeer.

Ik weet niet wat je bedoelt met andere tint ? Mijn haarkleur was 100% mijn eigen kleur, nu met high lights.
Wel vreemd hoor. Ik lees op internet ook dat je met verf lichter kunt gaan wel tot 4 tinten, alhoewel het vaak maar tot 2 tinten is. Tenminste zo lees ik het ???

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:45

Ja, met thuisverf waar blondeer in zit (vaak in combinatie met een heel laag percentage peroxide) kan je het inderdaad een paar tinten oplichten, maar dat is niet hetzelfde als verven. Als je je haar lichter wilt maken moet je er kleur uit halen, niet extra kleur erin stoppen. Als je haar echt lichter is geworden door de highlights bij de kapper zal er dus toch iets van blondeer in het mengsel gezeten hebben, anders heeft ze alleen maar extra kleur aan je haar toegevoegd en daarmee kan je het niet lichter maken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:50

Ja, dat denk ik ook. Dat het een verf en blondeer in 1 was idd. Alleen ging die dus niet licht genoeg ( door teveel roodpigment in mijn haren ?).
En met blonderen dan halen ze alle kleur uit je haar en vervolgens kleuren ze het dan in de juiste kleur ( blond) begrijp ik ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:52

Nee hoor, blonderen hoeft niet per se helemaal naar wit. Vaak blonderen ze het maar tot een bepaald punt, dan is het wat lichter.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:58

Dank je wel !
Ik zit inmiddels wat te googlen en word niet echt vrolijk van de verhalen van mensen die bij de kapper laten blonderen / high light / bayalage zetten. Schijnt toch best vaak niet helemaal goed te gaan....
Maar ja, hoe vind je een kapper die het goed kan ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:03

Ik zweer zelf bij Kinki Kappers of Salon B voor drastische veranderingen aan mijn haar. Die krijgen nog een interne opleiding en beide salons zijn gefocust op onder andere blonderen. Een groot pluspunt vind ik ook dat er bij beide salons Olaplex gebruikt wordt, wat de zwavelverbindingen in het haar weer herstelt en daardoor minder schade aan het haar toebrengt tijdens het blonderen.

Slecht voor je haar is het altijd. Buiten het pigment trek je namelijk alles eruit, waardoor het snel dof, stug en droog kan worden. Als je 'virgin' hair hebt (natuurlijke haarkleur) is het een stuk minder schadelijk en zal je ook minder lang hoeven te zitten, omdat dan alleen je natuurlijke kleur eruit gehaald hoeft te worden. Als je al verschillende kleuren in je haar hebt zitten is het lastiger, omdat verf zich opstapelt en omdat al die lagen er dan uitgetrokken moeten worden. Hoe langer je de peroxide laat zitten, hoe slechter het is voor je haar. Als je van jezelf droog haar hebt dat lastig te verzorgen is dan is de kans groter dat je haar er nog veel slechter van wordt.

Maar houd wel in je achterhoofd dat ja; het is schadelijk voor je haar, maar nee; echt mis gaat het vaak niet als je het door een professional laat doen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:15

Ik denk dat dat het toverwoord is : professional ... Alhoewel ik super blij ben met mijn eigen kapster hoor !!
Zal eens googlen op Kinki kappers of Salon B.

Volgens mijn kapster was highlights met een mutsje ook het beste voor een natuurlijk resultaat. Maar ik zie ook mooie kapsels met folie .... Plus dat je met een mutsje natuurlijk nooit de volgende keer precies dezelfde lokken kan kleuren. Dus ik vrees een beetje dat je al minder igh lights krijgt en al meer een egaal resultaat met een muts + high lights. maar misschien zie ik dat fout.

Frummels, ja ik dacht al dat jij een beetje slag / krul in je haar hebt. Super fijn toch ? Ik snap heel die trend van dat super steile haar niet hoor. Echt waar, dat hangt alleen maar ( steil naar beneden :+ ). Een bob kapsel lijkt daardoor ook altijd heel erg tuttig bij mij ( vind ik ).

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:53

Ok ik heb jullie hulp nodig :o
Mijn haar is waardeloos.
Het pluist, zit nooit in de goede scheiding (ondanks haarlak enzo, het gaat altijd weer in de war), en ik heb nu verschillende kleuren, bovenop donkerblond met steeds meer lichtere haren wat vervaagd naar rood-ish :')

Ik twijfel tussen een paar dingen:
Kleur behouden en weer een sidecut (nu na 15 maanden is het weer terug op schouderlengte gegroeid na mijn vorige sidecut.. :') )
Een undercut en kleur behouden of andere kleurtje.
Weer rood verven (semi permanent/permanent of henna?)
Een heeel ander kleurtje.

Ik ben wel een beeeetje bang dat het niet representatief is maar dan vind ik rood of een sidecut nog het meest representatieve. Ik sta nml voor de klas. Mijn vorige stageschool heeft nooit problemen gehad met mijn knalpaarse haar maar je weet het nooit op een nieuwe stage.

Hier even foto's van wat ik gehad heb:
Spoiler:
Paars haar:
Afbeelding

Sidecut met mijn eigen haarkleur:
Afbeelding

Donkerbruin/aubergine
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Bleken/blonderen doe ik niet meer. Ik vind het onderhouden altijd wel k*t en neig daarom naar niet verven.
Ben nog niet zo gek lang geleden naar de kapper geweest voor laagjes maar dat doet het dus gewoon niet met mijn haar blijkbaar.. en ik ga niet elke dag met de stijltang in de weer :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:54

Dat paars!!!! Is precies wat ik wil!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:10

Ik vind dat paars zo fantastisch vet bij jou! Past ook zo mooi bij je huid :j

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:26

Ik vind haar eigen haarkleur net het allermooiste :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:29

Ik vind het paarse onwijs gaaf, maar wat je nu hebt ook. Je eigen haarkleur is ook erg mooi! Side-cut vind ik nooit mooi. :+
Ik denk dat een kortere lengte jou wel erg mooi staat! :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:52

Yasmine schreef:
Die van Schwarzkopf is inderdaad een van de beste :j Al moet je er wel mee opletten want Emma, als ik het 5min doe ben ik echt meteen knalpaars :=

Killyenn, ik gebruik zilvershampoo net om de gele gloed in mijn blond tegen te gaan en dat werkt wel heel goed :j Het gaat je haar niet spontaan wit of lichter maken, maar het haalt de gele gloed er wel voor een deel uit.

Oh wauw wat een verschil van persoon tot persoon dan! Schwarzkopf kon ik een hele nacht mee slapen, geen verschil. En ivy 3 minuutjes en mooi helder :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 23:51

Thanks allemaal!! Paars wordt het niet meer denk ik. Moet telkens eerst uitgroei blonderen en dan weer alles paars. Teveel werk steeds haha. Mijn haar groeit ook heel erg snel dus zeker elke 4 weken verven omdat ik dan 2-3 cm uitgroei had.
Met een roodtint die vervaagt is dat met uitgroei nog niet zo heel erg.

Ik weet nog steeds niet wat ik moet doen :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:17

Prachtig je eigen kleur macs! <3 Ik denk dat een wat langere, gelaagde, nonchalante boblijn je mooi kan staan

Zoiets als dit:
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:03

Ja zoiets bedoelde ik ook als korter kapsel :Y)

Ik ga zo naar de kapper, maar eens in overleg wat zij aanraad om te doen.,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:25

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er erg blij mee, dit past veel beter bij mij dan dat geel/ groen/ blonde!! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-17 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:27

Gaaf geworden zo Shanna! Toch nog best grijs geworden, denk dat ze er een hele assige bruin overheen gezet heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:37

Ik heb de kleuren van de selfie even iets geneutraliseerd haha, ze heeft er een mengeling tussen light grey en dark grey overheen gezet, en ook het bruine van de aanzet daarmee nog assiger gemaakt en geneutraliseerd. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:53

Gaaf Shanna! Staat je heel erg mooi :j

Is erg mooi gelukt ook trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:00

Ja dan stond dat blonde me toch echt een stuk minder he :+