Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Josien_ schreef:Hier gelukkig niet zo'n last van de hormonen, maar communicatie is inderdaad heel belangrijk...
Ik ben heb nu sinds 2 maanden weer dat ik bij mijn mentruatie af en toe wat bloed verlies, dit was helemaal verdwenen nadat ik mijn spiraaltje een paar jaar had. Hij zit er nu bijna 3,5 jaar in, hij zou 5 jaar werkzaam moeten zijn maar wanneer ga je dit nou vervangen vraag ik me wel eens af?
Ruim voor de 5 jaar? of rond die datum?
IMANDRA schreef:Je kan vragen voor een verdoving bij het plaatsen. Heeft mijn zus ook gedaan toen de eerste poging te pijnlijk was. Geen idee of ze er zo mee instemmen, maar je kan het vragen! Bij mij was het net als een menstruatie kramp en daarna ebde het weg (had ibuprofen ingenomen van tevoren). Daarnaast wordt normaliter de spiraal gecontroleerd na een tijdje. Ik heb dat vervolgens elk jaar laten doen, voor de eerste 3 jaar. Als je zo nerveus bent is het misschien een optie om wat extra controles te doen?
Snap dat het spannend is, maar ik was echt ontzettend blij met mijn spiraal (mirena). Ben 10 jaar niet meer ongesteld geweest, dus zo te horen zou het jouw klachten mogelijk ook verminderen?
Vaak verkeerd plaatsen valt volgens mij wel mee hoor. Mensen zijn sowieso geneigd om sneller negatieve ervaringen te delen dus die krijg je dan ook sneller te horen dan positieve, waardoor het aandeel negatieve ervaringen groter lijkt dan de positieve, terwijl dat niet hoeft te zijn.
Schamen hoeft echt niet! Het is ook gewoon zo ongemakkelijk dat iemand *daar* bezig is. Maar denk maar zo: die mensen hebben wel gekkere dingen gezien en gehoord
Happy_Hippie schreef:Was het bij jou ervoor ook zo erg, bloedingen door de pil heen etc?
Als het weg zou blijven zou ik wel echt enorm blij zijn!
De HA zegt ook dat het allemaal mee valt, maar mijn hoofd niet![]()
Het schamen etc bedoel ik hoe het nu is/ gaat en dat zelfs die zwaardere pil "niks"doet op dat gebied wat eigenlijk wel zou moeten. Heb al eens uistrijkje laten doen dat was ook wel een beetje ongemakkelijk haha.
Happy_Hippie schreef:Ik heb lang overwogen om dit openbaar te vragen (ben gewoon onzeker en helemaal over dit soort dingen).
Ik kam al lang met menstruatie problemen..
Ik slik al even de pil, op aanrade van de huisarts toen des tijds, in de hoop dat mijn mentruatie minder heftig (na 2uur met een tampon, de sterste/grootste, al beginnen doorlekken) en minder pijnlijk (heftige krampen, hele dagen aan de ibu) zou worden maar dit was helaas niet het geval.
Ik ben begonnen met de normale pil maar continu bloedingen tussendoor.
Tegenwoordig heb ik een van de zwaartste pillen op aanrade van de HA, dit ging even paar maanden goed maar nu maakt niet uit ik bloed tegenwoordig wanneer mijn lichaam zin heeft doorslikken maakt niet uit ik word gewoon ongesteld. Het lijkt steeds erger te worden en ik ben beetje ten einde raad.
De huisarts raad een spiraal aan (de sterkste) alleen durf ik dit niet zo goed gezien ik bang dat ik die krampen erdoor te voelen of dat het fout gaat/ niet werkt oid ook heb ik dan helemaal niks meer in de hand (niet dat ik dat nu wel heb).
Ook heb ik al vaker gehoord dat die door een huisarts vaak verkeerd geplaatst word waardoor die ook pijn doet of niet juist werkt?
Nu vroeg ik me af of meer mensen dit hebben gehad en wat wel hielp?
Ik word er enorm onzeker van, schaam me er enorm voor en vind het echt ongemakkelijk, weet niet zo goed wat ik moet doen. Dus hoop ik dat er meer mensen een gelijke situatie hebben gehad en er iets was wat voor hun werkte, ik weet dat zo iets niet voor mij hoeft te werken.
Mijn excuses voor mijn slechte uilegskills doe mijn best alles zo goed mogelijk te verwoorden.
Janine1990 schreef:Happy_Hippie schreef:Ik heb lang overwogen om dit openbaar te vragen (ben gewoon onzeker en helemaal over dit soort dingen).
Ik kam al lang met menstruatie problemen..
Ik slik al even de pil, op aanrade van de huisarts toen des tijds, in de hoop dat mijn mentruatie minder heftig (na 2uur met een tampon, de sterste/grootste, al beginnen doorlekken) en minder pijnlijk (heftige krampen, hele dagen aan de ibu) zou worden maar dit was helaas niet het geval.
Ik ben begonnen met de normale pil maar continu bloedingen tussendoor.
Tegenwoordig heb ik een van de zwaartste pillen op aanrade van de HA, dit ging even paar maanden goed maar nu maakt niet uit ik bloed tegenwoordig wanneer mijn lichaam zin heeft doorslikken maakt niet uit ik word gewoon ongesteld. Het lijkt steeds erger te worden en ik ben beetje ten einde raad.
De huisarts raad een spiraal aan (de sterkste) alleen durf ik dit niet zo goed gezien ik bang dat ik die krampen erdoor te voelen of dat het fout gaat/ niet werkt oid ook heb ik dan helemaal niks meer in de hand (niet dat ik dat nu wel heb).
Ook heb ik al vaker gehoord dat die door een huisarts vaak verkeerd geplaatst word waardoor die ook pijn doet of niet juist werkt?
Nu vroeg ik me af of meer mensen dit hebben gehad en wat wel hielp?
Ik word er enorm onzeker van, schaam me er enorm voor en vind het echt ongemakkelijk, weet niet zo goed wat ik moet doen. Dus hoop ik dat er meer mensen een gelijke situatie hebben gehad en er iets was wat voor hun werkte, ik weet dat zo iets niet voor mij hoeft te werken.
Mijn excuses voor mijn slechte uilegskills doe mijn best alles zo goed mogelijk te verwoorden.
Heb je al eens een bezoekje gedaan aan de gynaecoloog? Een vriendin van mij had dit ook, was er gewoon praktisch ziek van, lekte door tampon en maandverband heen etc. Ze bleek een forse vleesboom te hebben (ruim 6cm in doorsnee) welke is verwijderd. Herstel duurt even en was pittig, met flinke krampen. Maar het begint weer op een normale menstruatie te lijken nu...
Ook mijn moeder heeft dit erg gehad, met een ferritinegehalte in het bloed van 3 (!!!!). Bleek ook vleesbomen te hebben. Bij haar hielp een spiraal overigens wel, maar zij had hele kleine vleesboompjes van nog geen centimeter.
Janine1990 schreef:Ik verbaas me er over dat je huisarts hier niet zelf over is begonnen eigenlijk.
Ze kunnen het inderdaad op een echo zien, alleen wat voor echo weet ik niet. Ik denk vaginaal?
Janine1990 schreef:Ik verbaas me er over dat je huisarts hier niet zelf over is begonnen eigenlijk.
Ze kunnen het inderdaad op een echo zien, alleen wat voor echo weet ik niet. Ik denk vaginaal?
IMANDRA schreef:Janine1990 schreef:Ik verbaas me er over dat je huisarts hier niet zelf over is begonnen eigenlijk.
Oh ja heel slecht idd! Ik ging er een beetje vanuit dat dit soort dingen al waren bekeken idd.
Ik zou via de huisarts een doorverwijzing aanvragen. Kan misschien ook telefonisch, gezien hij/zij de problematiek weet? Scheelt langskomen.
Dan geef je gewoon aan dat je, voordat je aan een spiraal begint, even wil uitsluiten dat het een medische oorzaak heeft.
(Maar ook zonder heftige periode is een spiraal fijn haha)