Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:12

secricible schreef:
Viruswaarheid had het over 2/3 dat van de avondklok af wilde. Maar ook over dat 80% de avondklok wilde, dus daar was sowieso niks van te volgen

Volgens mij was het wel ongeveer duidelijk: je kunt tegen de avondklok zijn als beperking, en tegelijkertijd wel thuis blijven.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:23

Dat is dus niet wat er gezegd werd.

De jurist gaf eerst aan dat 80% voor de avondklok was om te illustreren dat een verplichting niet nodig was en dat met alleen een advies 80% binnen zou blijven.
2 minuten later geeft WE aan in de rechtbank dat 2/3 tegen de avondklok is en dat deze daarom.afgeschaft moet worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:38

Maar sec, zeg je nou dat ze niet van twee walletjes mogen eten :))?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:48

Shadow0 schreef:
secricible schreef:
Viruswaarheid had het over 2/3 dat van de avondklok af wilde. Maar ook over dat 80% de avondklok wilde, dus daar was sowieso niks van te volgen

Volgens mij was het wel ongeveer duidelijk: je kunt tegen de avondklok zijn als beperking, en tegelijkertijd wel thuis blijven.

Voor mij geldt dat wel. Ik ben tegen de avondklok. Maar ik blijf braaf thuis ik ben alleen na negenen op straat als ik van mijn werk kom.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:08

Misschien interessant. Hieronder een link waar je kunt zien hoeveel geteste gevallen er zijn per 100.000 inwoners.
Landelijk gemiddeld rond de 190.

Bij ons Haute viene gezakt van 170 naar 111 . Maar er is teveel rood (boven de 200), oranje ( tussen de 100 en 200) en er is te weinig groen (onder de 100).
Achter de cijfers ie je of een pijl naar beneden (dan is het aantal gezakt) of 2 streepjes→ dan is het gelijk gebleven, of een pijltje omhoog→ dan is het verhoogd. Boven de 200 gevallen krijgen aanvullende beperkingsmaatregelen maar welke is niet gezegd→ dat verschild per departement.
Geheel Frankrijk kent geen lock down (confinement) maar wel een avondklok (couvre feu) van 18 uur tot 6 uur. Dus dat valt mee, want we hebben erger gehad. Algemeen kun je stellen, dat Macron die tegen alle adviezen in besloten heeft 3 weken geleden om NIET het land weer in een opsluiting te plaatsen op dit moment gelijk lijkt te hebben, want we balanceren in een fragiel evenwicht. Het wordt niet echt slechter en ook niet echt beter. Dit ondanks het feit dat de Engelse variant percentueel hier ook toeneemt, maar daar heb ik geen actuele cijfers van .

https://www.sortiraparis.com/actualites ... -en-france

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:29

MarlindeRooz schreef:
Ik woon in het Oosten dus ik denk dat je woonplaats meespeelt. Via via ken ik wel meer gevallen maar die ken ik niet persoonlijk.

Kom met veel moeite tot 5, maar zoals gezegd ben ik nu niet heel scherp haha.

Deels wel maar het is ook net "geluk " hebben.
Ik woon in Brabant en toch ken ik maar weinig mensen die Corona hebben gehad. 1 uit de eerste golf en 6 uit de 2e. Via via misschien nog wel een paar, maar veel meer zijn dat er ook niet. De mensen die ik ken hebben allemaal een relatief mild verloop van de ziekte gehad.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:06

verootjoo schreef:
Ik snap niet hoe sommige mensen zo weinig mensen met Corona kennen.
Mijn stand staat op 4 die ik ken die overleden zijn tgv Corona
En verder 4 collega’s, 1 stagiaire van mij, en nog 5 in persoonlijke kring die positief zijn.

Maar dat ligt ook aan je vakgebied denk ik. Wij wonen vlak bij elkaar en het is dat er een uitbraak is geweest op het kinderdagverblijf hier, anders kende ik maar drie of vier mensen die het hebben gehad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:22

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:24

Als er een maas in de wet is wordt ie gevonden.
Creatief is het wel. Zal vast niet enkel in Ierland gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:26

Sizzle schreef:
Als er een maas in de wet is wordt ie gevonden.
Creatief is het wel. Zal vast niet enkel in Ierland gebeuren.

Dat denk ik idd ook niet :n

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:27

Ik zou hier niet eens aan denken.
Sta er wel van te kijken.
Maar ook dat die landen ze dus verwelkomen terwijl het daar nou niet echt fijn gaat mbt Corona.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:29

Ik ben laatst ook naar het buitenland geweest voor de tandarts, wel minder zonnig helaas :+

(Mijn tandarts zit 500 meter over de grens).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:34

Sizzle schreef:
Hier staat wel een leuk speel grafiekje
https://www.srf.ch/news/international/c ... bersicht-3

Dan kun je zelf landen direct vergelijken. Zo zie je precies de landen die een jojo effect hadden rond kerst en landen die een langer verloop van de 2e golf hadden zonder 3e.

[ [url=m/STPcHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel een interessant speeltje ja.
Wij zijn wel een land met de hoogste pieken en de diepste dalen :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:37

Niwla schreef:
verootjoo schreef:
Ik snap niet hoe sommige mensen zo weinig mensen met Corona kennen.
Mijn stand staat op 4 die ik ken die overleden zijn tgv Corona
En verder 4 collega’s, 1 stagiaire van mij, en nog 5 in persoonlijke kring die positief zijn.

Maar dat ligt ook aan je vakgebied denk ik. Wij wonen vlak bij elkaar en het is dat er een uitbraak is geweest op het kinderdagverblijf hier, anders kende ik maar drie of vier mensen die het hebben gehad.

Die collega’s hebben het niet op het werk opgelopen waarschijnlijk... wij hebben op de afdeling nog geen uitbraak gehad en het zijn steeds op zichzelf staande gevallen.

En ik vergeet nog alle bouwvakkers die in ons huis hebben gewerkt. Vertraging gehad doordat de een na de ander Corona kreeg. Maar goed, die zaten elke zondag met z’n allen in dat kerkje in Ederveen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:43

Ik ben benieuwd of 1 mrt de middelbare scholen weer open gaan. De kinderen van een vriendin zitten in België op de middelbare. Daar gaan de kinderen per klas naar binnen. Leerkrachten wisselen van lokaal ipv de kinderen. Kinderen en leerkrachten moeten wel heel de dag mondkapjes op. Eten doen ze buiten onder een luifel en dat ook gescheiden per klas. Zowel naar binnen als naar buiten gaan ook per klas. Geen besmettingen daar. Het klinkt daar wel echt als heel goed geregeld.

Op de school van mijn dochter wisselen steeds de klassen. Mondkapjes met eten af, maar klassen mogen mixen in de aula. Ik hoop wel dat ze daar echt iets aan gaan doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:56

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:00

Een kristallen bol zou mooi zijn ja, maar helaas werd die er niet bijgeleverd in een pandemie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:01

Jij hebt liever dat de besmettingen eerst enorm oplopen, zodat ze het kunnen onderzoeken ipv voorkomen en soms wat te streng? Ik heb het toch liever andersom hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:02

Gewoon Willem Engel stijl: eerst de bende open gooien, en bij code zwart eens rustig kijken om wat maatregelen te nemen, dan heb je immers pas zekerheid dat de oliebol aan is.

Dat je dan 4weken achter de cijfers aan loopt is bijzaak, dan is er iig draagvlak :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:05

secricible schreef:
Gewoon Willem Engel stijl: eerst de bende open gooien, en bij code zwart eens rustig kijken om wat maatregelen te nemen, dan heb je immers pas zekerheid dat de oliebol aan is.

Dat je dan 4weken achter de cijfers aan loopt is bijzaak, dan is er iig draagvlak :j

Met overstroomde ziekenhuizen, mensen die niet behandeld kunnen worden etc etc etc.

Het is niet zo dat de Britse variant in Nederland anders is dan in GB zelf. En daar was het een paar weken terug (en volgens mij nu nog steeds) flink aanpoten.

Ja, ik ben er ook helemaal klaar mee en ik wil zo graag terug naar normaal. Maar niet ten koste van anderen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:06

En wellicht door die lockdown dat het nu wel meevalt.
Hadden we dat niet gedaan zaten we nu misschien in de penarie.
Maar geeft niks, zijn allemaal dikke mannen van 60+ dus eigen schuld. Moeten ze maar minder vreten.
Dus ben je een slanke dame dan vooral blijven schoppen tegen alles....zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:07

purny schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/aandeel-britse-variant-in-nederland-kleiner-dan-eerder-voorspeld~aabb17cd/

We moesten allemaal in lockdown en ons sociaal leven on hold zetten ivm de britse variant. Het zou fijn zijn als men eerst wat meer gaat onderzoeken ipv gelijk alles dichtgooien.

En dan vind men het raar dat er steeds minder draagvlak is.

En als ze rustig hadden afgewacht en het liep allemaal uit de hand dan massaal mekkeren dat de regering niet genoeg doet.. Het is toch nooit goed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:14

Volgens mij is er wel al een paar keer aangegeven dat het Britse zorgsysteem anders in elkaar zit dan het Nederlandse... Dat dat eigenlijk niet te vergelijken is.. dus of het handig is om dat te vergelijken?

Citaat:
En zorgen dat alles in degelijke wetten afgedicht is... :j
Denk je het afgeschaft te hebben, is t weer niet gelukt :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:17

MyWishMax schreef:
Jij hebt liever dat de besmettingen eerst enorm oplopen, zodat ze het kunnen onderzoeken ipv voorkomen en soms wat te streng? Ik heb het toch liever andersom hoor.

Dat zeg ik niet. Maar er word wel met angst gestrooid.
We hadden het een aantal weken geleden hier nog over op dit forum. Hoe kon het zijn ondanks de britse variant dat de besmettingen terug lopen? Die zouden dan op moeten lopen.