Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:32

Daphara schreef:
En het is natuurlijk maar wat makkelijk om de schuld aan een vaccin te geven, de pil is bij juist gebruik al niet 100% betrouwbaar en ik meen een onderzoek gelezen te hebben dat 95% van de vrouwen wel eens een keertje de pil vergeet en iets van 40-50% van die vrouwen bijna maandelijks wel een pil vergeet.

In plaats eerlijk van tegen je partner te zeggen dat je de pil vergeten bent, kun je nu gewoon de schuld aan het vaccin geven.

En daar komt statistiek dus om de hoek kijken. Stel dat 1 op de 98,4 vrouwen zwanger wordt door de pil heen en bij gevaccineerde vrouwen nog steeds 1 op de 98,4 vrouwen zwanger wordt door de pil heen, dan kan je met hele grote zekerheid stellen dat het dus niet aan het vaccin ligt. Je hebt altijd nog een kleine kans dat het toevallig dezelfde kans is, maar door de grote aantallen vaccinaties ligt het betrouwbaarheidsinterval echt wel boven de 99%.

Maar het kan natuurlijk ook prima zo zijn dat er bijvoorbeeld 1 op de 93,7 vrouwen zwanger wordt na vaccinatie. Dan kan je met dezelfde zekerheid zeggen dat vaccineren het risico om door de pil heen zwanger te worden vergroot. En dat heeft dan weer als voordeel dat je dat kan gebruiken om daar acties op te ondernemen.

Als het een bijwerking was, dan was dat ondertussen zeker wel bekend en zou daar echt wel actie op ondernomen zijn. Hoe moeilijk is het om mensen te waarschuwen, zodat ze hier rekening mee kunnen houden?

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:48

Electra63 schreef:
Ach, ik ken wel dames die express de pil zijn vergeten :D

In mijn omgeving heeft geen enkele vrouw menstruatieproblemen gehad na vaccinatie of problemen tijdens de zwangerschap na vaccinatie.

Ik heb persoonlijk dus wel menstruatieproblemen na de vaccinatie, maar voor mij maakt dat niet zoveel uit, want inmiddels (bijna) 43 en ik heb al 2 kinderen en geen kinderwens meer.

Janneke2

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:12

... ik ben feministe genoeg om menstruatieklachten op welke leeftijd dan ook serieus te nemen.
Een vrouw in haar vruchtbare jaren menstrueert, en dat hoort ons geen last te bezorgen.
Punt, uit, klaar en af.
(Uiteraard hebben zaken als kramp, pms etc een oorzaak, die hoort opgespoord en verholpen te worden.)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:33

Nergens last van, kan al maanden de klok erop gelijk zetten en ook altijd exact 3 dagen “ last”.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 14:00

Ik heb ook heel veel klachten gehad van de 2e prik. Maar, dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik een auto-immuunziekte heb. Dat wist ik voor de prik nog niet, dus het feit dat ik er zo heftig op reageerde, is een vloek en een zegen. Want nu weet ik misschien waarom ik al mijn hele leven moe ben. Maar de klachten zijn wel verergerd sinds de prik. Zou ik hem daarom niet nemen, dat vind ik moeilijk. Maar ik zou mensen daardoor niet afraden of iets. Het had me ook kunnen gebeuren als ik een vaccinatie voor een vakantie had gehaald.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 07:29

Janneke2 schreef:
... ik ben feministe genoeg om menstruatieklachten op welke leeftijd dan ook serieus te nemen.
Een vrouw in haar vruchtbare jaren menstrueert, en dat hoort ons geen last te bezorgen.
Punt, uit, klaar en af.
(Uiteraard hebben zaken als kramp, pms etc een oorzaak, die hoort opgespoord en verholpen te worden.)

Heerlijke reactie, alsof een niet feministe er anders over denkt, zal het eens aan mijn zussen en schoonzussen voorleggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 07:47

Nou het bezorgde mij zoveel last dat ik heel lang geleden al besloten heb dat ík dat niet moet... En ik heb zomaar het idee dat die klachten wellicht opgespoord kunnen worden maar zeker niet altijd verholpen.

Maar goed, van het vaccin dus geen last wat dat betreft.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 08:52

Hier ook geen problemen ondervonden van het vaccin en de menstruatie

Maar als feminist kun je dus zorgen dat de krampen stoppen lees ik net :')

Ik doe het al jaren verkeerd dus

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:11

Duidelijk zelf niet feministisch genoeg dus _/-\o_

Wat anders, smakelijk om gelachen;

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:22

Haha toffe kerel die marc :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:24

:') :')
Idd grappig dat Willem Engel de vaccinaties in ontwikkelingslanden betaalt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:42

Die Van Ranst is echt geniaal _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:00

Ik vind van Ranst een echte held!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:16

Nou hiervan kan de antivax brigade tenminste niet het vaccin de schuld geven zoals ze dat vorige week bij die 14 jarige jongen deden :n vreselijk dit..

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:45

Toch zag ik net op Facebook wel iemand die dat probeerde...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:54

Het is zelfs zo erg dat iemand van de wappie brigade het lef heeft gehad om op de condoleance site van de 14 jarige jongen een heel gedicht neer te plempen. Grof en gruwelijk. En op Twitter mevr Annelies Strikkers , zelfbenoemde onderzoeksjournalist en Sietske Bergsma hebben dit op hun geweten. Probeerden zelfs een dag na het overlijden achter het telefoonnummer van de ouders te komen zodat ze zaken even konden checken, of het van vaccineren kwam of niet. Echt Gods geklaagd, empathie van een lege doos .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-12-21 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:00

bigone schreef:
Het is zelfs zo erg dat iemand van de wappie brigade het lef heeft gehad om op de condoleance site van de 14 jarige jongen een heel gedicht neer te plempen. Grof en gruwelijk. En op Twitter mevr Annelies Strikkers , zelfbenoemde onderzoeksjournalist en Stella Bergsma hebben dit op hun geweten. Probeerden zelfs een dag na het overlijden achter het telefoonnummer van de ouders te komen zodat ze zaken even konden checken, of het van vaccineren kwam of niet. Echt Gods geklaagd, empathie van een lege doos .

Dat heb ik idd ook gezien, walgelijk :n

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:40

Blue_Eyes schreef:
Toch zag ik net op Facebook wel iemand die dat probeerde...

Ik ook. Een Utrechtse wappie fuhrer. En dat vaccin zullen de ouders van die 9 jarige wel in Duitsland gescoord hebben zeggen zijn ondergeschikten.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:14

Zag de reacties voorbijkomen op fb van degene die het eens waren met die vraag. Allemaal vonden ze dat ze het recht hadden om dat te weten.
Hun recht was belangrijker dan het verdriet wat je de ouders ermee doet.
Ik zou dat soort mensen van alles en nog wat willen toewensen op zo een moment maar wind mij er zo over op dat ik niet uit mijn woorden kan komen om te beschrijven hoe onfatsoenlijk het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:32

Wauw... :n

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:33

Ach, als er iemand over een stoepje struikelt zien ze dat nog als reden om corona de schuld te geven dus ik ben er niet meer zo van onder de indruk. Al is het voor de ouders wel pijnlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:08

Ik vind het van de gekke dat dat soort dingen kunnen onder het mom van 'nou we mogen hier toch alles zeggen'...
Bij dat soort zaken denk ik wel eens dat we een stuk minder tolerant zouden moeten zijn... Die Bergsma (zo heet ze volgens mij) wát een idioot is dat ook zeg...
wat me dan nog het meest verbaast zijn die verstandsloze volgelingen.... :n
maar goed, volgens mij zijn dit soort dingen er door de eeuwen heen altijd al geweest dus het zal er wel bijhoren... alleen ging het met rooksignalen en postduiven wat minder snel dan tegenwoordig met internet... denk ik

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:08

Die Bergsma moet wel een psychische stoornis hebben. Naast de onzin die ze uitkraamt kan ze zich ook helemaal niet in anderen verplaatsen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:16

De oprichtster van Moederhart ! Zal je moeder maar zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:33

nuscaniels schreef:
Zag de reacties voorbijkomen op fb van degene die het eens waren met die vraag. Allemaal vonden ze dat ze het recht hadden om dat te weten.
Hun recht was belangrijker dan het verdriet wat je de ouders ermee doet.
Ik zou dat soort mensen van alles en nog wat willen toewensen op zo een moment maar wind mij er zo over op dat ik niet uit mijn woorden kan komen om te beschrijven hoe onfatsoenlijk het is.

Ik ben hier even stil van, wat intens vreselijk dat mensen zo kunnen zijn zeg. Ja, je mag alles zeggen nee, maar het hoeft niet altijd. En al helemaal niet zo. Walgelijk en verdrietig :(