Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 13:14

Hier vanochtend in ieder geval weer wat naar beneden... dat mag ook nog wel even doorzetten :') maar de eerste stappen zijn weer gezet *\o/*

Vandaag een redelijk rustig dagje. Beetje in en om het huis dingen aan het opruimen, schoonmaken, wassen draaien, zomerspul naar zolder verplaatsen.. na 4 dagen op rij sporten, is een dagje zonder sporten ook niet verkeerd :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:01

-700gram deze ochtend op de weegschaal. De eerste stappen gaan altijd snel natuurlijk, maar welkom is het zeker. Geeft mooie motivatie :j

Als mijn man zo beneden komt ga ik voor 1:15u duurloop de polder in. Dan zit het met de beweging wel weer snor vandaag :P

Swifter

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:27

Wat goed! En pittig hoor, veel succes en plezier!

Vrijdag een cheatday gehad dus heb de weegschaal nog niet durven bezoeken _O- Vandaag komen ze nog 75 baaltjes stro leveren die de zolder op moeten en we gaan een bedrijf bezoeken van 300 hectare groot dus dat komt hier ook wel goed qua beweging.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:44

Wat goed musli! Het helpt inderdaad wel als het zo mooi begint :D

Swift jij hebt zo te lezen ook een actieve dag, dan compenseer je vast wel weer voor je cheatday!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:53

Lekker man, dat geeft een goed gevoel! En nu door!

Ik had gisteren cheat day maar wel een uur gelopen en 50 minuten gefoxied. Zal het nog niet gecompenseerd hebben want bier. :+

Maar vandaag ga ik weer braaf in het gareel en heb me net voor een half uur op Foxy gesleept.

Wat mij erg helpt is het beseffen dat je in principe alles mag eten zolang het in je kcalschema past. Bewuste keuzes maken dus. Instagramaccount getfitwithyasmin vind ik erg leuk qua inspiratie, die geeft tips van dingen die in de aanbieding zijn. Er is ook een betaalde variant van maar met mijn lastige eter vibe trek ik lekker mn eigen plan. Morgen ga ik bijvoorbeeld met vriendinnen naar de bioscoop en ik heb nu al popcorn ingecalculeerd in mijn schema, en het past. :j heel fijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 16:42

Net werd m'n discipline wel heel erg op de proef gesteld. :))

Vriendin stond op de stoep met cupcakes als bedankje voor iets wat ik vrijdag gedaan had. Ik heb een goede hap genomen en de rest laten staan voor m'n vriend. Is me de kcal niet waard (maar ze waren wel lekker). :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:30

Roosch schreef:
Net werd m'n discipline wel heel erg op de proef gesteld. :))

Vriendin stond op de stoep met cupcakes als bedankje voor iets wat ik vrijdag gedaan had. Ik heb een goede hap genomen en de rest laten staan voor m'n vriend. Is me de kcal niet waard (maar ze waren wel lekker). :Y)

Zo hadden wij gisteren kwarktaart gemaakt (zoon en ik). Vandaag zijn we op visite gegaan bij mijn zus en haar kinderen en bij mijn vader om van de taart af te komen en niet zelf alles op te moeten eten :P. Wel lekker maar inderdaad de kcal niet waard om meerdere stukken te eten..

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:14

Bokt

Roosch, foxy en hypofixofy :’) . Leuk ook dat account op insta, dat ga ik ook volgen.

Yvankaxx wat grappig linzenchips, smaakt dat ook nog een beetje? Leuk zo’n compliment van de fysio! :D

Amandavd, lastig inderdaad na de vakantie, misschien ook weer even in een ritme komen?

Musli, lekker bezig met -700! *\o/*

Ik ben dit weekend maar voor het eerst gaan hardlopen, sportschool gaat al om 15.00u dicht en ik werk nachtdiensten. :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:29

En hoe ging dat @Myka? :)

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:14

Oh dat lijkt mij zo zwaar, nachtdienst hebben. Respect!

Roosch: Wat sport je veel! Ook chapeau!

Hier zijn wij een ijsje gaan eten. Dacht ook van even te skippen maar ik ben toch niet gek :+ Wel netjes ingegeven in MFP en mijn avond eten er op aangepast
Laatst bijgewerkt door Swifter op 01-10-23 20:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:20

Afbeelding
Ik ben content met een drukke week en dit resultaat. :j

Lekker, een ijsje! Ik vind dat soort dingen altijd zo moeilijk, of zoals zo een fancy cupcake die hier stond..hoe voer je het in vredesnaam in. :') Hamka's en andere zaken thuis kun je afwegen en heb je volledige controle over. Maar over dat soort dingen dus niet. :+

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:25

Klopt dat wat bij jou? Want ik haal op dinsdag al mijn ‘doel’ van 150 minuten door gewoon mijn werk te doen _O-

Ik snap dat het moeilijk is! Is ook zo wat om te zeggen: Wacht, eerst even wegen :=

Hier zijn wij nog naar een marktje geweest en daar stond een stand met maaltijdshakes. Uiteraard werd ik direct aangeklampt om gratis te proberen terwijl ze de slankere mensen door lieten gaan. Vind dat indirect wel een belediging. Ik weet dat ik dik ben hoor :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:26

Roosch schreef:
[ [url=m/v5TLvz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben content met een drukke week en dit resultaat. :j

Lekker, een ijsje! Ik vind dat soort dingen altijd zo moeilijk, of zoals zo een fancy cupcake die hier stond..hoe voer je het in vredesnaam in. :') Hamka's en andere zaken thuis kun je afwegen en heb je volledige controle over. Maar over dat soort dingen dus niet. :+

Daar mag je zeker tevreden mee zijn! Netjes gedaan hoor... hier ook niks te klagen qua beweging deze week. En qua eten de afgelopen dagen ook niet. Ik heb hem weer even goed te pakken, die vibe _/-\o_

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:32

Ja bij mij klopt die wel aardig, alleen m'n hartslagmeter doet af en toe vreemd waardoor de meting lager uitvalt dan normaal. Maar wel erg blij met m'n Garmin. :j

Krijg die alleen niet gekoppeld aan LifeSum meer. Eerder wel. Zal m'n vriend van de week eens lief aankijken of die het eens wil proberen.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:23

@MuSLi ik probeer me even niet te laten ontmoedigen door de korte afstand en de slome tijd :') Gister 2.5km met gemiddeld 7'21"/km, vandaag 4km met gemiddeld 7'19"/km. Ik merk dat het vooral een mentale uitdaging is. :D

@Swifter lijkt me ook wel irritant om daar over aangesproken te worden inderdaad..

Moeite met fancy cupcakes invoeren heb ik inderdaad ook. En moeite met ze laten staan op werk ook. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:03

Elke beweging telt @Myka. Het is altijd beter dan stilzitten :j

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 22:35

Ik was/ben blij als ik de 7 per uur haal Myka. Ik vind het netjes hoor! Niet iedereen loopt 10/uur.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:01

Vind dat soort dingen inderdaad ook lastig invoeren, doe het meestal maar wat op de gok om er toch iets te hebben staan en dan eerder hoger ingeschat dan lager.

@Myka ze zijn oprecht lekker! Proeft zeker niet als linzen, maar ze hebben gewoon een goede bite :j
Wat goed dat je aan het hardlopen bent! Dat kun je tenminste altijd doen wanneer het jou past.

Ik had zaterdag stom genoeg mijn eten pas ingevoerd na de tijd, dus die viel aardig hoger uit dan gepland helaas. Gister bij mijn ouders gegeten en eten besteld, wel de hele dag minder gegeten om te compenseren want ik wist dat we eten gingen bestellen. Dat viel ook niet in te voeren :+ Heb wel besloten niet meer de maandag als mijn balansmoment van de week te maken, want was nu weer een kilo zwaarder als vrijdag, terwijl die er morgen waarschijnlijk weer af is. Wil dus nu proberen di-do-za als weegdagen aan te houden.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:24

Wegen direct na het weekend is ook gewoon geen aanrader. Vaak eet je dan toch net iets zouter/kcal rijker waardoor je vaak ook vocht vasthoudt. Beter dan inderdaad de dinsdag aanhouden :j

Hier afgelopen weekend niet besteld, maar gewoon beide dagen gekookt. Dat scheelt vaak al zoveel. We hebben er alleen niet altijd zin in :Y)

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:47

Yvanka: Ik had het bij vorige pogingen ook altijd op maandag. De schommelingen waren dan ook altijd erg groot. Door de week ging het echt prima maar als ik er maandag op stond en er was geen gram af dacht ik: Voor wie doe ik dit eigenlijk? Deze poging (nou ja poging, deze keer doe ik het gewoon!) ligt hij op woensdag en dat geeft veel stabielere resultaten.

Musli: Ook herkenbaar. :+ Maandag is normaal afhaaldag ivm vaak migraine, maar ik heb nu erg veel eten geweckt om het excuus niet meer te hebben dat ik niet kan koken met migraine. Het is pot open en opwarmen rijst koken. Ben ook erg benieuwd.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 08:58

Nee maandag is niet de beste weegdag, ook hier niet. Maar aangezien ik drie weken geleden toch ook op maandag gewogen had het nu ook maar weer gedaan en ondanks alle koekjes en soep met stokbrood van gisteren toch een min van 1 kg. Blij dus dat het weer bewuster eten zijn vruchten afwerpt.

Als ik ga hardlopen heb ik ook een slakkentempo, fietsen net zo. Het maakt mij niet uit, ik beweeg en dat telt. Ik heb collega’s die wielrenwedstrijden doen en ultra races, dus ben er aan gewend dat mijn sportprestaties totaal in het niet vallen.
Laat je dus niet ontmoedigen door langzame tijden, het is echt knap wat je doet!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:00

Swifter schreef:
Yvanka: Ik had het bij vorige pogingen ook altijd op maandag. De schommelingen waren dan ook altijd erg groot. Door de week ging het echt prima maar als ik er maandag op stond en er was geen gram af dacht ik: Voor wie doe ik dit eigenlijk? Deze poging (nou ja poging, deze keer doe ik het gewoon!) ligt hij op woensdag en dat geeft veel stabielere resultaten.

Musli: Ook herkenbaar. :+ Maandag is normaal afhaaldag ivm vaak migraine, maar ik heb nu erg veel eten geweckt om het excuus niet meer te hebben dat ik niet kan koken met migraine. Het is pot open en opwarmen rijst koken. Ben ook erg benieuwd.

Alles met mate kan natuurlijk. Maar het is beter om zelf dingen te maken, dan heb je vaak ook beter controle over de porties. Als je het aangeleverd krijgt, dan eet je het vaak toch volledig op. Ookal zou je zelf minder gemaakt/gepakt hebben (althans, zo werkt het bij mij).. :x :=

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:14

Bij mij ook hoor. Het zijn eigenlijk ook altijd frieten dus daar komt dan ook weer mayo bij etc. Ik heb het ooit eens uitgeteld en ben gestopt op 1200 cal en had nog niet alles geteld wat ik op had _O- Dus sindsdien mag het max 1 keer per week maar dan ben ik de rest van de week wel erg streng. Liever eens niet tellen dan er verlekkerd op te blijven kijken :D

Mooi resultaat Sharani!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:08

Het is inderdaad bizar hoe snel die kcal bij elkaar optellen... je haalt inderdaad met wat saus, met gemak honderden kcal extra binnen.

Wij hadden vanavond (verse) pizza, gewoon uit de supermarkt. Zeker niet het beste natuurlijk, maar wel een hele makkelijke maaltijd na allebei een lange werkdag :) morgen koken we gewoon zelf weer een AVG'tje..

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:00

MuSLi schreef:
Het is inderdaad bizar hoe snel die kcal bij elkaar optellen... je haalt inderdaad met wat saus, met gemak honderden kcal extra binnen.

Wij hadden vanavond (verse) pizza, gewoon uit de supermarkt. Zeker niet het beste natuurlijk, maar wel een hele makkelijke maaltijd na allebei een lange werkdag :) morgen koken we gewoon zelf weer een AVG'tje..

Om je even een kleine opsteker te geven, ik heb laatst gelezen dat verspizza de meest gezonde keuze onder de ongezonde/makkelijke keuze. :D

Ik maak meestal zelf pizza incl zelf het deeg een dag van te voren. Zo lang je niet een pizza met veel saus en vette salami doe met portie beperking is het niet zo slecht als gedacht. :)

Mijn favoriete is toch wel kip, spinazie, champignons, ui, paprika en als smering een heel dun laagje crème fraiche :9

Ik kreeg van het weekend nog een telefoontje van het ziekenhuis, alle onderzoeken zijn nog eens bekeken van de andere ziekenhuizen en ze waren het met mij eens. Hoop dat de uitslag van het volgende testje gewoon te hoog is zodat ze een bevestiging kunnen doen, is dit getrek na 13 jaar klaar. Wil niet te happy er over doen zodat de teleurstelling niet zo heftig is maar het voelt voor nu wel dat ze mij hierin geloven. Mijn huisarts vond het onzin en vertelde mij dan ook dat het onzin was omdat mijn bloeddruk niet te hoog was, ik zag dat hij te hoog was.. ik heb misschien dan wel -9 en heel wat dingen maar mijn hersenen werken nog. :)