Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:19

Laurora schreef:
Als je al een kind of meer hebt (of huisdieren) en je raakt in de geldproblemen dan kan niemand daar iets aan doen, dat is gewoon dikke pech hebben en dan zul je daar mee om moeten gaan, als je in die gevallen eens je hand ophoudt kan ik dat ontzettend goed begrijpen en ben ik ook met alle liefde bereid om een keertje bij te staan

Dat is zeg maar ook waar ons social vangnet voor bedoeld is. Niet voor de mensen die dat zoveel mogelijk proberen uit te buiten en het doodnormaal vinden om op andermans centen te leven.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:22

watchthesky schreef:
Tiggs schreef:
In zo'n RTL5 programma was ook eens zo'n moeder: janken dat ze nooit iets voor haar kind kon kopen en wel een pakje sigaretten per dag weg roken..

Ik heb toen ik achter de kassa werkte serieus eens een modelletje Tokkie aan de kassa gehad dat te weinig geld had voor al haar gescande boodschappen en de sigaretten en drank toen maar wel meenam, maar de pakken luiers en babymelk niet.
Wtf?! %)
Dan leg je toch juist die genotsmiddelen terug, niet de levensbehoeften van je baby?!

Echt te triest voor woorden...

Palmera

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 01:51

Of je neemt er gewoon een uitlaathond bij om de peperdure medicatie van je eigen hond te bekostigen. :D

Dus om mijn punt te maken: zo kunnen geldproblemen ook opgelost worden. Gewoon wat doen. ;)
Maar ik ben wel eerlijk genoeg om op te biechten dat het roken omruilen voor dampen me de grootste winst heeft opgeleverd dit jaar. :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:05

Watchthesky, echt waar.... onbegrijpelijk..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:22

Net in de supermarkt ook weer een die gewoon in de fruit wat op de band ligt bij de kassa zit te knijpen..
Heb der gewoon gezegd niet in knijpen aub. Was in staat het niet meer mee te nemen.. zeker als het kapot was.
Dan had ik een nieuwe gepakt.

Hebben ze ook kindervrije supermarkten.. doe het vaak al laat s avonds maar had wat dingen nodig.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:16

Op dinsdagavond tussen 7 en 8 had je bij ons wel bijna garantie op een lege winkel. :P
Dinsdag is sowieso een rustige dag, en dat laatste uurtje zag je echt geen kip meer, hoogstens een gestreste nachtdienster die nog ff een magnetronmaaltijd kwam scoren...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:18

Do of vrij avond is het hier errug goed te doen
Zaterdag is hell day , als Er niets echt echt nodig is
Vooral niet gaan

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:25

Wat dacht je van zondag :=
Hier is op zondag maar 1 van de 6 of 7 supers open, dus dan kun je echt op de koppen lopen, en het lijkt er soms op dat mensen er ook echt een sport van maken om hun hele familie + aanhang mee te sleuren die winkel in :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:27

zaterdag mijd ik al jaren. zondag ga ik vak meteen om tien uur. dat redde ik vandaag niet.
volgende keer sla ik het wel over. overal die kinderhanden aan verschrikkelijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:34

Hier op vrijdagochtend boodschappen, dan is het best oke te doen. Kom meestal dezelfde kinderen tegen en die gedragen zich meestal wel.
In tegenstelling tot de ouderen, manmanman, wat een drama op vrijdagochtend in mijn super. :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:37

Heel eerlijk: heb een hekel aan de supermarkt dus ik erger me al snel aan de mensen daar :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:38

Hier gaan de winkels op zondag om 12u los en voorheen was het dan wel aardig rustig bij de Aldi maar sinds ze de bake-off hebben ook niet meer. :+
Ik loop gewoon naar de bake-off, pak wat ik hebben wil, loop naar de zuivelafdeling en pak daar wat ik nodig heb (drinken, smeersels voor broodjes) en ga gelijk naar de kassa.
Ben binnen 5 minuten weer buiten, 8 als het erg druk is. :)
Krijskoters kan ik die zeg 10 minuten inc looptijd nog net verdragen. :+

Verder ga ik vnl onder schooltijd of juist zo rond 19u.
Niet vlak voor de scholen uit zijn of nadat ze beginnen, dan is het alsnog druk omdat moeders dan juist ff snel boodschappen halen. :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:40

Mars schreef:
Heel eerlijk: heb een hekel aan de supermarkt dus ik erger me al snel aan de mensen daar :D

Dat is de reden dat ik boodschappen bestel!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:43

Ik neem me altijd voor om te gaan bestellen, maar wil ook ff zien wat ik koop qua groente e.d.
Maar als ik er eerlijk over denk koop ik mijn groente uberhaupt liever op de markt dus denk dat het meer een gevalletje "routine" is waardoor ik me nog steeds iedere vrijdagochtend dooderger aan 3dubbel geparkeerde karretjes met bijbehorende bejaarde stelletjes die de supermarkt de ideale plek vinden om even bij te kletsen |o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:47

Ik ga meestal wel op zaterdag hoor, maar dan aan het eind van de middag. Dan is het hier best te doen. Maar ik ga dan ook bij de supers die in het centrum zitten, maw niet echt autovriendelijk. De mensen gaan dan liever naar de AH XL met de grote parkeergarage.

Ik was dus op verjaardag vandaag en moet zeggen dat het meeviel!
Alleen dochterlief liep constant te gillen en te stampen en praatte overal doorheen, jammer was dat -O-
De kat wilde zich nogal vaak storten op de taart, en als je hem dan wegjaagt ok.. (want hij was ook pas behoorlijk laat onder de indruk van een aanrennend schreeuwend kind :') ) maar 5 minuten er achter rennen lijkt me ook niet nodig :\

Toen ik dacht "nou ik moest maar weer eens gaan" kwamen ze naar me toe "Maaaggie wil jij niet Mariokart met ons spelen?"
... :')
Ik speel bijna wekelijks mariokart 8 met een vriend van me...
Ik heb ze echt finaal in de pan gehakt zonder een sprankje medelijden :')
Gelukkig vonden ze het niet erg.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 20:19

Tipje, bestel je boodschappen, doe ik ook :') :')
Oke ik ga ze nog wel ophalen, maar ik kom er enkel om te betalen en om mijn boodschappen aan te nemen... en dan gauw wegwezen :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:26

Wij doen ook boodschappen bestellen en dat is echt een verademing :j
Scheelt gewoon heel veel supermarkt-stress, geen jengelende kinderen, geen irritaties en bovendien lekker overzichtelijk en snel. :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:19

De winkel hier doet daar helaas niet aan. Maar misschien een dorp verder wel.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:21

Wij doen meestal op vrijgagavond net na 18 uur de weekboodschappen. Doe dan altijd zelfscannen en dan is t wel te doen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:23

Christiene schreef:
De winkel hier doet daar helaas niet aan. Maar misschien een dorp verder wel.

Gewoon bij AH/Jumbo? Die bezorgen overal in NL :) Wij bestellen altijd bij AH, onze plaatselijke boons bezorgt ook niet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:25

Bij ons op t eiland doet alleen fe plus t geloof ik. Ah en Jumbo sowieso niet. Maar ik wil eigenlijk toch ook wel zelf uitzoeken wat ik in mn karretje gooi

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:28

Sowieso zelfscannen! Beste uitvinding ooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:37

Heb geen internetbankieren en een x bedrag elke week , ik heb liever cash bij mij

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:51

Boodschappen bestellen is gewoon pinnen aan de deur of afrekenen aan de kassa afhankelijk van of je ze laat bezorgen of zelf ophaalt. :)
Hou er wel rekening mee dat er dan boodschappenkratten bij komen à ong €5,- per krat, maar bij inleveren krijg je dat geld ook weer terug. :)

Ikzelf haal het liefst de boodschappen zodat ik niet een stampvolle koelkast heb en het overzicht hou.
Aldi ligt op kruipafstand, dus ga geregeld even daarheen voor de boodschappen van die dag en evt de volgende dag.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:59

ik moet bijna twintig minuten met de auto na de supermarkt.
op de fiets is niet te doen zeker niet oor de week boodschappen en ook nu in het donker door het bos ga ik niet aan beginnen.

woon wel lekker ver van kinderen af buiten de schoolreisjestijden en vakanties. s avonds dropping altijd gegil en groepjes kinderen overal. heb wel eens wat mee terug genomen in de auto.. was al bijna donker.. die hadden mazzel dat ik omdraaide voor ze. dacht twee kwamen er nog twee aanrennen,... :')