Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:38

Laura82 schreef:
Mij staat zo een lekker moederdag ontbijtje te wachten met afbakbroodje, croissantje, een gekookt eitje en een lekker sapje :9
En mn man heeft als verrassing voor vanavond oppas geregeld en een restaurantje geboekt <3

Dat klinkt als een zeer geslaagde moederdag.

Mijn man moest helaas om 11u al werken maar ik heb wel het nieuwe kookboek van Daphne schippers gekregen, boordevol heerlijke recepten. Superblij mee, niet alleen met het boek, maar het geeft aan dat hij er nu ook anders naar kijkt en het niet meer ziet als dat "overdreven gezonde gedoe".

Van de jongste heb ik een getekend fotolijstje gehad en de oudste voldoende zich denk ik wat schuldig en heeft een briefje geschreven met in koeienletters "een fijne moederdag" en zei daarbij dat hij wel iets wilde kopen maar dan nooit een iphone kon kopen (pubers haha) mijn dochter had een sleutelhanger geknutseld en een briefje erbij met hele lieve woorden. En een opdrachtje voordat ik het mocht uitpakken moest ik zo snel kogelijk naar zolder rennen, haar bed aantikken en weer terug, daarna 10 situps en 10 pushups. En zo sportief als ze is, deed ze zelf gewoon mee, en was ze met de pushups een stuk sneller klaar dan ik. Maar een leuke zondagochtend in ieder geval

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:14

Ik wil graag een keer overnight oats maken maar kan ik de chiazaad of lijnzaad weglaten of is dat echt een onderdeel van het proces? Of is dat alleen voor smaak? Ik heb het niet in huis en geen zin om naar de winkel te fietsen... Anders kan ik altijd nog gewoon een ochtendje kwark met bessen eten natuurlijk, koop ik het morgen en maak ik het volgens recept.

Scheppen jullie het daarna in een kommetje en eet je dan alles of de helft? Ik heb dcht geen idee, ben dcht een leek

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:32

Mama3 schreef:
Ik wil graag een keer overnight oats maken maar kan ik de chiazaad of lijnzaad weglaten of is dat echt een onderdeel van het proces? Of is dat alleen voor smaak? Ik heb het niet in huis en geen zin om naar de winkel te fietsen... Anders kan ik altijd nog gewoon een ochtendje kwark met bessen eten natuurlijk, koop ik het morgen en maak ik het volgens recept.

Scheppen jullie het daarna in een kommetje en eet je dan alles of de helft? Ik heb dcht geen idee, ben dcht een leek

Enige wat je 'verplicht' nodig hebt voor overnight oats is melk/yoghurt en de havermout. Voor de rest mag je zelf kiezen wat je toevoegt. De ene vindt cacao lekker, de ander kaneel of chia zaad of noten. Ook lekker is om de ochtend erna vers fruit er doorheen te doen :)

Hoeveel je er van eet is afhankelijk van de portie die je maakt, maar elke dag vers is wel het lekkerste denk ik.

Cheetahfan

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:46

Wat moederdagen hebben jullie, moeders. :D

Mama3: chiazaad maakt het nog wat dikker, maar heb je niet echt nodig. Ik vind het lekker om kaneel toe te voegen, en in de ochtend (vers) een banaan ofzo. :j

Vandaag mijn lijstje:
o: 200g optimel griekse yoghurt, 3 el spelt muesli, paar kersen, chiazaad en superfoodmix
T: sinaasappel
L: havermout-ei-banaanpannekoekjes (1 banaan, 3 el havermout, kaneel, ei, half zakje whey vanille en 100 ml ongezoete amandelmelk
T: appel, op een verjaardag een handje chocoladepinda's, paar stukjes brie
A: zak slamelange, 1 kipfilet, 2 schijfjes geitenkaas, tomaat, komkommer en balsamico
T: 200g optimel griekse yoghurt

B: 40 minuten hardlopen (HIIT bergop 8)7 ) en 10 minuten kracht (armen)
D: thee, water, cola zero

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:36

Bedankt Annikoe en Cheetahfan, dan ga ik het vanavond maken. Vers fruit altijd in huis, noten,kaneel en cacao ook dus dat gaat goedkomen. Ik dacht dat het persé griekse yoghurt moest zijn en havermout vlokken dus dat heb ik vanmiddag nog gekocht.

Ik laat morgen weten wat ik ervan vond. Vandaag een klein lijstje;

O; 170 kwark en 40gr blauwe bessen
T; croissant
L; 77gr turks brood met margarine, kaas en ham onder de grill, heerlijk en voor herhaling vatbaar
T; sinaasappel
A; 150 gr friet, één kaassouflee en een beetje curry

Morgenavond meting, ben benieuwd

Ik maak altijd hele simpele havermout pannenkoekjes, volgende keer probeer ik jouw manier een keer Cheetahfan

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:21

Ze zijn heel lekker <3
Whey is optioneel en het kan natuurlijk ook met gewone melk. Als je een schepje griekse yoghurt aan het beslag toevoegt zijn ze minder droog. :j Lekker met een beetje jam ook! :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:06

Ohhh klinkt heerlijk cheetahfan!

Wij hebben heerlijk gegeten *burp* <3 eerst heerlijke gegrilde groenten met balsamico en parmezaanse kaas, daarna risotto met groenten en basilicum, en daarna doradefilet met aubergine en mozarella. En als toetje een scroppinob :9 <3 en niet te vergeten een heerlijke fles wijn... ik ontplof zowat :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:09

Mooie post Maanlicht & je ziet er prachtig uit!
Laura klinkt lekker zeg !
Mloez ah wat een dropje <3

Ik heb vrijdag heerlijk sushi gegeten met een vriendin, veel te veel natuurlijk. Gisteren met mama gaan lunchen voor moederdag en 2 zuurdesem boterhammen op met brie, appel, walnoten en honing was echt heel lekker ! & daarna nog een stukje appeltaart gedeeld :Y) We gingen pas laat lunchen dus zat nog behoorlijk vol dus wel van de chips en nootjes af kunnen blijven. Al avondeten tomatensoep gegeten dus dat heeft de lunch weer wat gecompenseerd.

Vandaag een hele dag thuis werken aan m'n scriptie, hoop dat ik vanmiddag lekker in de tuin kan zitten want dan loop ik ook minder snel naar binnen om iets lekkers te pakken :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:11

Sushiiii <3

Vandaag voor mij:
O: 200g magere kwark, 3 el spelt muesli, chiazaad, bosbessen en superfood mix
T: appel
L: 200g soyayoghurt, 1 weetabix, superfoodmix
T: 100g magere kwark, banaan, kaneel
T: khd arme cracker
A: slamelange, kipfilet, tomaat, komkommer, geitenkaas, balsamico
T: halve clean protein bar, sinaasappel

B: uur fitness (20 min HIIT, 40 kracht)
D: thee, water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:22

Ik heb vandaag even een balansdagje na een paar intens slechte dagen. Zit dus bewust wat lager om wat te compenseren, morgen schroef ik hem weer langzaam omhoog.

O: Oberlander boterham met boter en hagelslag (254)
L: Tosti van twee maisboterhammen met pesto en kaas, gebakken in roomboter (586)
A: Een stuk zalmfilet en 100g tagliatelle met boursin (737)

Totaal: 1577

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:50

Wat heerlijk, lekker genoten met je man zo te lezen. Morgen ga ik ook uit eten en ga ik ook voor de dorade en de fles wijn

Overnight oats nog niet geprobeerd, ik heb geen potjes met deksel, morgenmiddag of woensdag even kopen. Mijn man maakt op dit moment gebakken havermout jet zomerfruit, ik denk dat ik al slaap als het uit de oven komt, ben benieuwd morgenochtend. Maar het ziet er op het plaatje in ieder geval lekker uit.

Vandaag uur van de waarheid. En ik ben op de goede weg, er zit vooruitgang in. Kleine stapjes, maar ik hoef niet meer zo veel, dat heb ik ook bij de sportschool aangegeven. Dat ik eigenlijk wel tevreden ben op m'n buik na, maar dat is een groot deel de voeding en daar werk ik al aan en 2 extra buikspier oefeningen erbij.

Visc; 5
Vet%; 32.1
Spier; 28.8
BMI; 22.9

Vandaag
O; kwark en blauwe bessen
T; sinaasappel
L; 2 wraps meetgranen met sla, gekookt ei, tomaten en komkommer
T; banaan
A; sperziebonen, aardappel bolletjes en japanse burger

B; 20 min fietsen half u funxtion

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:00

Goed bezig hoor! Geen honger gehad? Ik doe overnight oats trouwens nooit in een bakje met een dekseltje, doe altijd gewoon aluminiumfolie erover heen. :j
Die gebakken havermout klinkt ook lekker! Heb je een receptje?

Emma: mis je tussendoortjes niet? Ik vind het altijd zo knap als mensen op 3 maaltijden per dag leven. :o Ik moet echt om de 2 uur iets eten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:22

Cheetahfan schreef:
Goed bezig hoor! Geen honger gehad? Ik doe overnight oats trouwens nooit in een bakje met een dekseltje, doe altijd gewoon aluminiumfolie erover heen. :j
Die gebakken havermout klinkt ook lekker! Heb je een receptje?

[naam]: mis je tussendoortjes niet? Ik vind het altijd zo knap als mensen op 3 maaltijden per dag leven. :o Ik moet echt om de 2 uur iets eten haha

Ik eet normaal ook gewoon tussendoortjes, maar heb nu pas om 12 uur ontbeten, daarna even de stad in geweest en toen om half 4 geluncht. Dan lukt het me vrij makkelijk :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:26

Dan gaat t inderdaad makkelijker ja!
Ik heb ook echt tussendoortjes nodig, maar mijn dag begint ook altijd veel te vroeg :')

Ik ben weer even in het gareel na een weekend genieten. Volgend weekend vier ik mijn verjaardag dus dan mag ik ook lekker taart :9 En op mn echte verjaardag (dinsdag) gaan we met zn tweetjes naar de efteling :D Dus dan zal er ook wel wat lekkers ingaan. Tussendoor probeer ik zo gezond mogelijk te eten, dan kan ik me die dagen ook permitteren.

O: havermout met halfvolle melk en kokos
T: magere kwark
L: 3 vitalu crackers met slankie sambal en paprika, kom soep
T: peer, nectarine
A: pasta met kip, broccoli, scheutje kook room en Parmezaanse kaas, salade
T: snack a jack kaas

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:28

Wat eten jullie zoal als tussendoortjes? Dat is waar het bij mij vaak mis gaat, ontbijt, lunch en avondeten gaat vaak goed :) Maar als ik dan tussendoor ga snaaien schiet het alsnog niet echt op.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:30

Missy_ schreef:
Wat eten jullie zoal als tussendoortjes? Dat is waar het bij mij vaak mis gaat, ontbijt, lunch en avondeten gaat vaak goed :) Maar als ik dan tussendoor ga snaaien schiet het alsnog niet echt op.

Fruit of rijstewafels (eventueel met een plakje kipfilet), handje nootjes kan ook een goede zijn :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:30

Op mn werk eet ik meestal fruit of kwark/yoghurt. Thuis ook vaak rauwkost, een cracker, rijstwafel, plakje kipfilet... Van alles eigenlijk. Zolang het niet te veel is, is er veel geschikt als tussendoortje imo.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:51

Ja, hier ook vaak fruit, yoghurt of rauwkost. Of een andere gezonde bio snack die ik bij de ah of de tuinen kan vinden. :))

Vandaag voor mij:
O: halve bak skyr, 3 el spelt muesli, superfoodmix, wat mango en chiazaad
T: appel
L: 2khd arme boterhammen met kipfilet, komkommer/tomaat
T: bakje protein kwark (200g)
T: 100g magere Kwark met een banaan en rozijnen
A: 200g sperziebonen en een vega schnitzel granola/vijg/geitenkaas (nieuw bij de ah?)
T: halve clean protein bar

D: thee, Rivella, water, Slimpie ranja
B: uur fitness (30m HIIT, 30 minuten kracht benen, billen en buik)

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:35

Hallo allemaal, ik wil me graag ook aansluiten. Wil 5kilo eraf voor mijn vakantie (halverwege juli) en ben 2 weken geleden begonnen maar het gaat zeer traag. Ik ben 1.74, 66 kilo en sport minimaal 5x per week, waaronder bodypump en hockey. De spieren zitten er wel, maar nu wil ik ze graag nog meer zichtbaar maken.

lijstje van vandaag:
O: 150gr skyr en 50gr Optimel 0% vet vanille yoghurt
T: banaan
L: groene salade van de jumbo
T: 2 stukjes 85% pure chocolade
D: Wrap met kidneybonen, mais, rode paprika, avocado en ijsbergsla.

Beweging; bodypump.
Ik heb daarnaast nog 3 glazen aanmaaklimonade gedronken en schrok toch wel hoeveel calorieën daar nog inzaten.

Totaal:1432 calorieën, 167 gr koolhydraten, 54gr vet en 55 gr eiwit.

Tips zijn welkom! Ik ben in de afgelopen twee weken nauwelijks afgevallen en daar baal ik wel van. Die aanmaaklimonade laat ik de komende dagen even staan in de hoop dat dat al iets scheelt.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:07

Nikki_ schreef:
Hallo allemaal, ik wil me graag ook aansluiten. Wil 5kilo eraf voor mijn vakantie (halverwege juli) en ben 2 weken geleden begonnen maar het gaat zeer traag. Ik ben 1.74, 66 kilo en sport minimaal 5x per week, waaronder bodypump en hockey. De spieren zitten er wel, maar nu wil ik ze graag nog meer zichtbaar maken.

lijstje van vandaag:

Beweging; bodypump.
Ik heb daarnaast nog 3 glazen aanmaaklimonade gedronken en schrok toch wel hoeveel calorieën daar nog inzaten.

Tips zijn welkom! Ik ben in de afgelopen twee weken nauwelijks afgevallen en daar baal ik wel van. Die aanmaaklimonade laat ik de komende dagen even staan in de hoop dat dat al iets scheelt.

Ik denk dat 5 kg afvallen voor jou echt totaal niet realistisch is. Een vrouw hoort nou eenmaal wat vet te hebben en het beter zichtbaar maken vna je spieren gebeurt niet door vet af te vallen, maar juist door je spieren duidelijker zichtbaar te maken met krachttraining.
Bodypump en hockey zijn beide meer duursporten (oke, bodypump is een combinatie), waardoor echte krachttraining in combinatie met de inname van genoeg eiwitten een beter resultaat gaan hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:14

Sannens schreef:
Nikki_ schreef:

lijstje van vandaag:

Beweging; bodypump.

Ik denk dat 5 kg afvallen voor jou echt totaal niet realistisch is. Een vrouw hoort nou eenmaal wat vet te hebben en het beter zichtbaar maken vna je spieren gebeurt niet door vet af te vallen, maar juist door je spieren duidelijker zichtbaar te maken met krachttraining.
Bodypump en hockey zijn beide meer duursporten (oke, bodypump is een combinatie), waardoor echte krachttraining in combinatie met de inname van genoeg eiwitten een beter resultaat gaan hebben.

Sannens het is toch echt een combinatie van de twee. Minder vet = spieren meer zichtbaar.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:09

@Sannens, dankje! Ik doe ook 2 a 3x per week krachttraining erbij, maar dat wisselt heel erg hoe het uitkomt met mijn coschappen. De pump en hockey staan vast om dat ik de les geef en train met mijn team ;) Ik wil nu alleen van dat laatste beetje af en denk dat het vooral aan mijn voeding ligt, maar ik weet nog niet waar ik de grootste slag kan slaan.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:25

O wat leuk, nog een geneeskundestudent? Welkom! :)
Mm, je lijstje ziet er wel netjes uit, zelfs aan de magere kant. Heb je berekend wat je BMR is? En misschien toch eens in gaan vullen op MyFitnessPall om te kijken hoe veel je nou binnen krijgt.
Of je work-outs eens helemaal omgooien? Voor zover dat kan natuurlijk naast je training en lesgeven.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 12:06

Vannacht terug gekomen van vakantie en vanmorgen de schade bekeken. Plus 2,3 kg :')

Dus nu weer hard aan de bak, we gaan erg snel proefles nemen bij sportschool waar we heen willen. En verder gewoon lekker gezond eten en bewegen weer.

Al ga ik de lekkere tapas en bakkerijen uit Malaga erg missen.

Nikki, welkom! Is dit een dagelijks lijstje of eenmalig zo laag in kcal? Ik zou wel gemiddeld genomen een stuk hoger zitten. Zeker met je trainingen. Zou zonde zijn als je wel veel traint, maar fysiek niet vooruit gaat omdat je te laat zit in kcal. Anders is de link in OP een goede om uit te rekenen hoeveel je ongeveer zou moeten eten.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:28

@Imandra, Ik vraag me dan serieus af hoeveel vet iemand van 66 kg bij 1,74 kan hebben. :P Natuurlijk is minder vet beter als je je spieren zichtbaar wilt hebben, maar als je lichaam duidelijk aangeeft dat het niet af wil vallen en je hebt al een BMI van 21,8 dan denk ik dat soms luisteren naar je lichaam en het op een andere manier doen gezonder is.