Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Moonsparkle daar heb je gelijk in. De enige paddestoel die ik durf te eten uit het wild is de champion rouge. Dat is een grote paddestoel en aan de onderkant is hij roze. Hij is erg lekker als hij vers is en we hadden ze in de tuin.
moonsparkle schreef:@pien de eerste foto zijn denk ik met deze foto parelstuifzwammen, de rest zijn via deze foto's zo voor mij niet goed te identificeren, punten om naar te kijken zijn bijvoorbeeld de onderkant van de hoed, of ze verkleuren bij bijvoorbeeld indrukken of doorsnijden, hoe de steel eruit ziet, hoe de geur is. Sommige zijn zelfs alleen met een microscoop te identificeren. Juist qua champignons is het ook tricky zo heb je ook de karbolchampignon die je beter kunt laten staan, ik vertel daarom bewust weinig over eerbaarheid van paddenstoelen
. Wel leuk om te kijken wat er bij je in buurt groeit, foto's van paddenstoelen vind ik natuurlijk ook altijd heel leuk om te zien
@jojoleinee wat vind je kat van de regen?
Sure_lee schreef:Dank je Goof.
Waar zit je dan aan de Veluwe en hoe lang nog? Want ik vind het niet erg om ene stukje die kant op te rijden hoor, het moet alleen qua tijd passen.