Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:36

s1993 op zich hoeft drie dage achter elkaar te trainen geen probleem te zijn. ( doe ik altijd). Maar een duurloop de dag na een interval training is dan juist geen goed plan. dat is normaal gesproken een pittige training waar je dan bewust een rustdag na plant.
Een training in tweeen splitsen hoeft ook geen probleem te zijn. Alleen als je tussendoor niet kunt douchen koel je wel heel veel af. Dus dan zou je in ieder geval iets droogs aan moeten trekken.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:08

Sleeper schreef:
X_Michelle_X schreef:
Wie van jullie gaat er mee doen met de dam tot dam?

Ik wil, maar moet tot april wachten voordat ik een kaartje kan kopen. Maar als dat niet lukt wacht ik rustig af totdat ze aug/sept om je oren vliegen omdat mensen niet kunnen/geblesseerd zijn ed. Ga jij hem lopen?

Ja! Ik kan meedoen in het team van mijn werk (bakkerij). Heb m al 2x eerder gelopen maar dat was 3 en 4 jaar terug. Heb daarna mn hardloopschoenen in de kast gegooid en ben nu bijna dagelijks een rondje met mijn paard aan het hardlopen/wandelen (moeten t afwisselen want zij wordt er zo fanatiek van, daar raak ik echt snel uitgeput van haha! Zij gaat elke pas harder, boefje!)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:14

Bedankt voor de tips Greetje! Normaal doe ik dat ook niet maar nu kwam het even zo uit... Wilde m'n duurloop niet overslaan want die vind ik juist zo leuk.
Had het er wel met mijn trainer over gehad dat een duurloop de dag voor baantraining geen probleem is zolang ik een beetje rustig aan doe met mijn duurloop.

Ook al ga ik maar 1x per week naar training toe, merk toch dat ik het fijn vind om een ervaren persoon te hebben waaraan ik vragen kan stellen (naast jullie adviezen natuurlijk!)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:26

@Channiej: Welkom! Er is op bokt geloof ik geen sponsoren oproep ding :(

@Sleeper: Wat goed dat je weer ingeschreven hebt voor 2 wedstrijden, welke afstnaden?

@benangelique: Balen dat je zolang al niet meer gelop nehbt, waarom kun je het met mooie weer niet lopen? Geen tijd?

@Myrtheaben: Welkom! Slechte conditie is toch niet erg, je gaat hardlopen om het te verbeteren toch :D ?
Vind als je 7 km kan rennen dat je niet een slechte conditie hebt!

@supervixen: Dat is wel handig om hard te lopen naar stal, maar mijn stal is te dichtbij. Is maar 800 meter hihi

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:27

Ik heb gister weer 3 km gelopen. Heb er 19:28 over gedaan. Ik ben nog lang niet op mijn oude tempo maar ben hier al best wel blij mee. Al blijft het iedere ren-beurt weer zwaar.

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:38

Mijn volgendewedstrijd gepland(wordt alweer mijn 4e) 1 april ga ik de 5km doen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:29

Steffi, ik heb een blessure aan mijn diepe bilspier (naam even kwijt), en daarbij een slijmbeursontsteking in mijn heup

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:03

Beterschap, beangelique!

Spannend, Myrtheaben. Goed bezig :)!

Leuk dat je weer op gang raakt, SteffiY!

1 mei loop ik wellicht mijn eerste 10K run!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:27

Ik overweeg om morgen es bij Decathlon langs te gaan, kan je in de namiddag loopschoenen uitkiezen en gelijk testen. Niet dat ik direct een nieuw paar wil kopen, al zit ik er wel mee verveeld dat ik nu geen "beste" paar loopschoenen meer heb.

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:44

Vanmiddag stondt de 5km op de planning maar dat gaat hem niet worden,vanmiddag helaas een ongelukje met rijden gehad.pony weigerden en ik kwam met mijn knie tegen de paal als vervolg een wss gekneusde knie en een deuk in de paal.baal hier zo erg van maar ga het zo snel mogelijk oppakken

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:57

Vandaag 4,8 km in 30 min. Weer een beetje sneller. *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:32

Ik heb begin van de middag een heerlijke 10km door bos en hei gelopen (veluwezoom). Flink wat heuvels meegepakt.

Fijn hè, die vooruitgang, fetisje.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:47

Onwijs zenuwachtig voor mn eerste ren. Heb een 12 km startbewijs maar ga voor starten voor de 5 km. De afstand zal geen probleem zijn maar desondanks heb ik kriebels in mn buik.

Hwn, ben je echt alleen met schoenen uit de Decathlon gelopen of tassen vol andere hardloop kleding? :D

Myrtheaben, zoiets had ik van de week ook. Alleen was het geen paal maar een muurtje, gelukkig alleen een schaafwond. Hopelijk doet je knie het snel weer in ieder geval voor 1 april.

Leuk Fetisje, 10 km!

s1993, dat heb ik ook. Zit op fb bij een paar zeer motiverende groepen maar er gaat toch niks boven face to face contact met een trainer.

X_Michelle_X, wat een mazzel via je je werk! Ik hoop zo dat het me lukt om kaartjes te krijgen. Al kan je zo ook tegen die tijd makkelijk van andere overnemen. Verbazingwekkend om te zien hoeveel mensen afvallen als er een wedstrijd in zicht komt. Wel makkelijk natuurlijk voor mensen zoals ik die op het laatste moment beslissen om aan een wedstrijd mee te doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 08:17

Succes sleeper, probeer ervan te genieten!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:02

Sleeper schreef:
Onwijs zenuwachtig voor mn eerste ren. Heb een 12 km startbewijs maar ga voor starten voor de 5 km. De afstand zal geen probleem zijn maar desondanks heb ik kriebels in mn buik.

Hwn, ben je echt alleen met schoenen uit de Decathlon gelopen of tassen vol andere hardloop kleding? :D

Succes, Sleeper, hou ons op de hoogte!

Ben niet eens naar Decathlon geweest, dus mijn geld staat nog netjes op mijn rekening. :)

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:51

Ik heb nog wat spierpijn van gisteren dus ik verplaats mijn training van vandaag naar morgen. Vandaag even losrijden op de hometrainer! :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:03

Net nog een paar van mijn favoriete hardloopschoenen besteld (saucony triumph iso 2). Ze gaan uit de collectie en dit waren tot nu toe de enige schoenen waar ik geen blaren mee liep boven de 10km. Ik durf er ook niet op te vertrouwen dat ik even goed loop met de opvolger. Die is ook ruim 50 euro duurder, dus dat scheelt nogal.
Nu nog op zoek naar een goed paar trailschoenen. Ik heb asics, maar ook daar krijg ik blaren van. Heeft iemand ervaring met de trailschoenen van saucony?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:56

@Supervixen, nee, geen ervaring mee, ik heb trailschoenen van ON. Ben echter niet gevoelig voor blaren (maar ik beperk me wel tot max. 10 km), ik heb hier zelfs schoenen waarvan de stof aan de hiel doorgesleten is, en zelfs daarmee kan ik pijnvrij lopen.

Vanmorgen een rustig rijlesje gehad, dus paard had nog niet teveel calorietjes verbrand. Deze namiddag dan aan de hand een wandelingetje van 5 km gedaan, met stukjes draf tussen. In het begin liep ze rustig, zo rond 10 km/u, maar ze werd hoe langer hoe enthousiaster. Aangezien ze naar het eind toe 14 km/u draafde, heb ik de stukjes dan kort gehouden. En zalig hoe goed ze reageert op mijn instructies. Ik vraag gewoon: "gaan we nog wat lopen", en ze draaft al aan. Zeg ik haar dat ze mag kiezen, dan kiest ze meestal ook voor een drafje. Ik moet echter altijd links van haar lopen in draf, anders drijft ze me de berm in. In stap wissel ik wel af, kwestie dat mijn paard niet te scheef wordt.

Ook heel fijn dat ze zo bomproof is: moto's, tractoren, blaffende honden, ze kijkt nergens naar. Enkel een stapel gevelde bomen vond ze er eng uitzien, maar ze wijkt geen stap uit. Zalig paardje op dat gebied, zo vind je er niet veel denk ik.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:57

Supervixen schreef:
Net nog een paar van mijn favoriete hardloopschoenen besteld (saucony triumph iso 2). Ze gaan uit de collectie en dit waren tot nu toe de enige schoenen waar ik geen blaren mee liep boven de 10km. Ik durf er ook niet op te vertrouwen dat ik even goed loop met de opvolger. Die is ook ruim 50 euro duurder, dus dat scheelt nogal.
Nu nog op zoek naar een goed paar trailschoenen. Ik heb asics, maar ook daar krijg ik blaren van. Heeft iemand ervaring met de trailschoenen van saucony?

Nee geen ervaring mee. Heb zelf net deze week vibram five fingers gekocht die ook als trailschoen gebruikt worden dus daar kan ik je binnenkort wel meer over vertellen

@hwn klinkt goed, fijn meelooppaard dus! Krijg jij ook van die gekke blikken van mensen? Men vindt het toch gek Ga het zelf ook weer oppakken met mijn twee paarden nu het langer licht is.

Hier niks bijzonders behalve dat ik vibram schoenen heb gekocht Ik ben nl een echte hiellander met de hardlooptechniek van een zeekoe - hopelijk kan ik daar met deze schoenen wat verandering in brengen iemand hier ervaring met de vibrams?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:25

Afbeelding
Wat een heeeerlijk weertje vandaag! Ik wou voor een simpel loopje van max 15k gaan, maar liep zo lekker dat ik een soort van per ongeluk m'n verste loopje ooit heb gerend van 19k. whoops :+

Ik merk helaas dat ik steeds minder lekker ga lopen op mijn Nike wegschoenen (Nike Zoom Structure 18). Ik heb op een van mijn voeten een zere plek er van en als ik verder dan +/- 10k loop begin ik er ontzettend in te glijden. Erg jammer, want ik heb ze nog geen jaar en nog geen 400k in gelopen.. Dacht eerst dat het kwam doordat ik gewoon een stuk meer ben gaan lopen en dat m'n voeten daar wat aan moesten wennen, maar op m'n trail schoenen heb ik echt nergens last van. Wij hebben hier in Ede een RW winkel, iemand daar ervaring mee? En hebben ze daar ook de wat goedkoperen schoenen of alleen de €100+ modellen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:20

Hinke schreef:
@hwn klinkt goed, fijn meelooppaard dus! Krijg jij ook van die gekke blikken van mensen? Men vindt het toch gek Ga het zelf ook weer oppakken met mijn twee paarden nu het langer licht is.

Ja, en vaak de commentaar van: "Ga er toch op zitten". Komaan zeg, ik zeg dat toch ook niet tegen een wandelaar met zijn hond? (nou ja, de vergelijking gaat ietwat mank natuurlijk :) )

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:36

Mooie berichten, lekker bezig allemaal :)

Supervixen ik heb geen ervaring met trailschoenen. Ben je wel naar een speciaalzaak geweest? Je zou toch eigenlijk geen blaren moeten lopen.. Ligt het niet aan je sokken?

hwn echt super leuk zo met je paard samen :D

Piekosjj mooi plaatje en gaaf dat je zo ver hebt gelopen! Wat heb je voor zere plek? Je huid of een spier of iets dergelijks?

Sleeper hoe is het gegaan?!

Greetje zou jij nou in Zandvoort lopen?

Gisteren heb ik spontaan nog een 15km wedstrijd gelopen. Was een thuiswedstrijd, rondje dat ik in training 2x heb gelopen haha. Het was geen officiële wedstrijd en ik liep het ook meer als training. Toch nog 3e vrouw geworden (al had de eerste eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden want ze sneed per ongeluk zo'n 400m af, ik liep achter haar maar had het door en ging terug, daardoor was het gat met de 3e vrouw weg). Totaal 16,1 km gelopen (warmlopen er bij) in 1.23 uur dus dat vond ik wel weer netjes.

Vrijdag ben ik naar Starshoe geweest, fijne service daar! Volgens de medewerker zijn mijn schoenen wel echt aan vervanging toe en hij vond dat ik teveel gecorrigeerd word met mijn huidige anti-pronatie schoenen + zooltjes. Na het een en ander gepast te hebben bij new balance 880v6 uitgekomen, een neutrale schoen. Die dan wel gecombineerd met een zooltje. Helaas was er alleen geen half maatje groter op voorraad, wat wel het advies was, dus hopelijk kan ik deze week mijn nieuwe schoenen ophalen :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:20

Ja het is een beetje lastig uit te leggen Daan maar het is precies de linkerkant/zijkant van de bal van m'n voet, waar het bot dicht onder de huid ligt. Het voelt als een blauwe plek maar je ziet er niks van.
En zo, ondanks dat het een 'training' was heb je een prachtige tijd neergezet! +:)+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:50

Hmm apart, zijn de schoenen wel breed genoeg?
Is ook niet het tempo wat ik normaal in training loop hoor haha. Met een wedstrijd ga je toch sneller, maar als ik er echt voor was gegaan had ik misschien wel eerste kunnen worden. Ik voelde vorige week in training tijdens de tempo's mijn hamstring wat en durfde daardoor niet te veel aan te zetten. De verkoper bij Starshoe vond die klacht goed te verklaren dus ik hoop dat het over is als ik de nieuwe schoenen heb :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:32

Ja daar ben ik wel een beetje bang voor ja. Ik heb de veters redelijk strak zitten omdat ik anders erg ga glijden en daar ook weer zere voeten van krijg, dus waarschijnlijk gewoon tijd voor nieuwe schoenen. Jammer maar constant zere voeten is ook gewoon geen pretje.