[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:33

Ik smokkel wel met een vitaminepil erbij :D.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:02

Kaatje schreef:
Citaat:
Ik lijn al bijna 13 weken en was vanmorgen meer dan tien kilo kwijt.
Ik loop bij een dieetiste.

Oh wat goed van je . Doorzetter hoor.

In ieder geval ben ik blij te horen dat je kunt afvallen ook als je niet kunt sporten.
Heb je geen honger?

Soms heb ik trek niet echt honger.
Ik eet s'morgens twee volkoren boterhammen met beleg.

Tussen door fruit en komkommer/tomaat
S'middags eet ik ook twee brood met iets erop.
Sávonds mijn prakkie.
Ik drink heel de dag water en 1 liter tomatensap
Ik ben een echte snoeper, zoals ijs/snoep enz.

Ik heb al die weken nog geen snoep op, dat doe ik niet want ik ken me zelf als ik er eenmaal aan begin krijg ik de smaak er weer naar.
Dat vond ik de eerste maand moeilijk, nu heb ik erg geen last meer van

Ik heb ook wel een stok nu achter de deur he en dat is de pijn die ik al jaren heb en door dat mijn operatie van vorig jaar niet gelukt is en ik een nieuwe heup moet is dit doen om te proberen als ik minder weeg ik hopelijk minder pijn heb. Ik moet wel een heup maar de ziekenhuisDok hoop als de pijn minder is we het ff uit kunnen zingen tot ik wat ouder ben. Hopelijk ben ik volgend jaar als ik terug moet komen heel wat kilo's kwijt, en als de pijn dan net als nu is dan zal de Dok hem moeten zetten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:13

Goed bezig meiden!

Ik kom net terug van de 3e lesschema met Evy (samen met mijn moeder). Ondanks de warmte merk ik wel dat mijn conditie beter wordt, vond het makkelijker dan de eerste 2 keren, ondanks dat ik het toen ook goed volhield.

Vandaag een net dagje achter de rug. Straks lekker douchen. Ik zoek nog iets wat ik vanavond als tussendoortje kan eten. Ik heb al 2x fruit gehad (kersen en abrikozen) en ook al groente extra (cherrytomaatjes). Zoek dus iets als eiwit.. denk iets van yoghurt/kwark..

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:15

Nou jij bent helemaal al goed bezig madeira, toppie

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:17

Anke98 schreef:
Ben nog niet gestopt hoor ik doe mn best om iets meer te eten maar wil nog voor mezelf wat gewicht kwijt

Anke98 schreef:
Ik vind dat het zat is alleen moet je nu niet 100% op mij uitgaan :o

Anke98 schreef:
Maar op die heupen wil het maar niet weg alleen de taille gaat langzaam weg

Weet je, Anke, ik vind het fijn voor je dat je hier je ei kwijt kunt.
Maar ik denk niet dat topic de juiste plek is voor jou.

Je bent 14, misschien net 15, jaar oud, jij hoort je helemaal niet zoveel bezig te houden met eten, en al helemaal niet met afvallen. Je bent jong, je bent nog volop in de groei, je bent een meisje en je bent nog hartstikke jong. Natuurlijk is bewust bezig zijn met gezond eten geen crime, maar op deze manier is zo gevaarlijk (!) en onnodig. Op jouw leeftijd hoor je gezond (en genoeg!) te eten en veel te bewegen, verder hoort afvallen een ver-van-m'n-bed-show te zijn voor jou.

Je hoeft niets van mij aan te nemen, maar geloof me als ik zeg dat dit je de rest van je leven zal achtervolgen.
En dat zou ik heel jammer vinden.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:18

Madeira_ schreef:
Goed bezig meiden!

Ik kom net terug van de 3e lesschema met Evy (samen met mijn moeder). Ondanks de warmte merk ik wel dat mijn conditie beter wordt, vond het makkelijker dan de eerste 2 keren, ondanks dat ik het toen ook goed volhield.

Vandaag een net dagje achter de rug. Straks lekker douchen. Ik zoek nog iets wat ik vanavond als tussendoortje kan eten. Ik heb al 2x fruit gehad (kersen en abrikozen) en ook al groente extra (cherrytomaatjes). Zoek dus iets als eiwit.. denk iets van yoghurt/kwark..

Of echt eiwit. Een gekookt ei. :))

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:36

Peet ik hoop dat het je gaat helpen om minder pijn te hebben.Vind het knap van je!

Lekker bezig madeira!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:48

Dankje Tk, we doen ons best meer kunnen we niet doen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:07

Citaat:
Ik heb ook wel een stok nu achter de deur he en dat is de pijn die ik al jaren heb en door dat mijn operatie van vorig jaar niet gelukt is en ik een nieuwe heup moet is dit doen om te proberen als ik minder weeg ik hopelijk minder pijn heb. Ik moet wel een heup maar de ziekenhuisDok hoop als de pijn minder is we het ff uit kunnen zingen tot ik wat ouder ben.

Je hebt een hoop narigheid achter de rug en je bent er niets mee opgeschoten.
Ik vind het heel knap dat je al zoveel afgevallen bent en ik hoop dat het je helpt om minder pijn te krijgen .
Minder wegen is zeker heel goed en je zult jezelf wat minder in de weg zitten , en wat makkelijker uit de kant kunnen,
ook niet verkeerd.
Maar ik heb alle ellende met mijn moeder meegemaakt en pas na die nieuwe heup knapte ze op en was de pijn dragelijk .
Mijn moeder was een klein vlug vrouwtje ,niet dik.
Als je een nieuwe heup krijgt en je spaart die een beetje , dus niet nodeloos
van hot naar her rennen , maar je rust nemen , dan kun je er lang mee doen hoor, ik vind dat die ziekenhuisdok makkelijk praten heeft, jij moet met die pijn leven . Tegen de tijd dat die heup versleten is hebben ze misschien al wat nieuws uitgevonden.

Ik ben ook aan het lijnen , het 1e pondje is er af *\o/* .

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:37

Dat laatste hoop ik ook ja, mijn moeder heeft 10 jaar geleden ook een nieuwe heup gekregen.... is altijd afwachten hoelang die meegaat...

Hier wil de weegschaal niet bewegen _-:( , ik vermoed dat dat grotendeels door het warme weer komt, drink me het ongans en eet verder heel netjes...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:47

Hoi hoi, mag ik me hier ook weer melden? :D Een tijdje terug heb ik het Cambridge dieet gevolgd en ben daar ongeveer 20kg mee afgevallen. Omdat ik nog niet op mijn streefgewicht ben, ga ik vandaag weer beginnen. Heb net een drukke periode achter de rug en er weer helemaal zin in!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:59

Hee Joyce! Tuurlijk! laatste kilootjes?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:13

Jep! Wil er nog zo'n 10 kg af voordat we op vakantie gaan :D

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:31

en wanneer ga je :P vanmiddag :D ?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:45

Welkom terug bonjoy :D
Hoe ga je die laatste kilo's aanpakken?

Charlotte, hier hetzelfde probleem (bij mij is de weegschaal zelfs weer naar boven gegaan!) maargoed ik krijg niet eens m'n ring van m'n vinger dus ik vermoed dat ik een spons ben op het moment en veel vocht vasthoud! Dus vandaag maar weer veel drinken en goed eten :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:22

Bonjoy, welkom terug! <3

wollie2004 schreef:
Dat laatste hoop ik ook ja, mijn moeder heeft 10 jaar geleden ook een nieuwe heup gekregen.... is altijd afwachten hoelang die meegaat...

Hier wil de weegschaal niet bewegen _-:( , ik vermoed dat dat grotendeels door het warme weer komt, drink me het ongans en eet verder heel netjes...

Hier hetzelfde ;( :'(

Woog van de week 83,9 :O! Was aangekomen na een middag teveel/ongezond te hebben gegeten bij visite haha. Gister 83.7 en vanmorgen 83.6. (Dus op mijn oude weegschaal weeg ik nu 82 kg, maar ga vanaf nu maar van de oude uit).

Ik heb nu gewoon een raar gevoel in mijn buik, soort van misselijkheid van de honger terwijl ik een uur terug toch goed heb ontbeten (yoghurt en muesli). Zou is even op zoek gaan naar fruit...

Eten jullie ook andere dingen tussendoor dan fruit/groenten?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:25

Monnie_ schreef:
en wanneer ga je :P vanmiddag :D ?

Hahaha nee, 9 augustus gaan we weg :D

_Tarzan schreef:
Welkom terug bonjoy :D
Hoe ga je die laatste kilo's aanpakken?

Charlotte, hier hetzelfde probleem (bij mij is de weegschaal zelfs weer naar boven gegaan!) maargoed ik krijg niet eens m'n ring van m'n vinger dus ik vermoed dat ik een spons ben op het moment en veel vocht vasthoud! Dus vandaag maar weer veel drinken en goed eten :)

Thanks! Ik heb nu shakes van modifast en eet daarnaast wel wat groente&fruit om mijn darmen aan de praat te houden :) En veeeel bewegen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:26

Ben je wel op gewicht gebleven nadat je gestopt was met Cambridge? Ben daar altijd heel nieuwsgierig naar :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:28

Jup! Heel ietsje aangekomen, maar dat is normaal als je van de shakes af gaat (ongeveer 2 á 3 kg)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:14

bonjoy: welkom terug! knap al zoveel eraf!! :D die laatste kilo's gaan dan ook wel!

niki, charlotte en paulien: hier was de weegschaal wel lief voor me!! ik ben 800 gram afgevallen! maar heb ook bijna 2 weken stil gestaan! weeg nu 77,6!

whis_sereda: wat goed dat je al zoveel kwijt bent! maar wat onwijs vervelend van je heup!

hier de afgelopen dagen niet heel fanatiek gereageerd maar kwam gister uit de nachtdienst, en moet om 1 uur weer op het werk zijn voor een tussenevaluatie! dat was gelukkig allemaal goed! :D nu weer het gewone leven in haha!
heb vrijdag wel een bruiloft, maar ga gewoon genieten...wel met mate! :Y) :D kan ontbijt en lunch nog thuis doen! :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:19

Rot Madeira, maar misschien komt het door het weer :)) Ben je volgende week ineens weer wat lichter :)

Hier heb ik gister *soort van* BBQ gehad. Maar ik wou het wel gezond! Dus dat hebben we gedaan :D
Fruitsalade en een salade met ijsbergsla en wat dingen erdoorheen (weet niet meer wat :o) zonder dressing.
Tomaat/courgette spiesjes, uiteraard wel wat vlees (2 kleine stukjes op). En nog meer waar ik nu niet op kan komen haha. De weegschaal geeft nu eindelijk weer -20.2 aan, na een tijd geschommeld/iets gestegen te zijn.. Ik geef het weer de schuld!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:19

Welkom terug Bonjoy. Miste je al! Gelukkig gaat het goed met je en ben je je kilo's blijvend kwijt! :D

Madeira, volgens mij heeft iedereen wel last van het weer/warmte/vocht vast houden etc. :)

Mandy, dat klinkt als een hele gezonde en lekkere bbq!! Heerlijk :D

Medeira, een beetje kwark of een gekookt eitje doet wonderen! Of een volkorenbroodje met kaas oid als tussendoortje.. Dan heb je zéker geen honger. Ik vond sowieso laatst dat je al weinig at. Als ik dat zou doen dan zou ik omvallen denk ik. Mijn lijf is gewend veel te eten. Ik eet de hele dag door :)

Op het moment heb ik kersen en aardbeien in huis als tussendoortjes en ik eet elke dag een gekookt eitje (meestal op mijn werk). Ook durf ik tussendoor eens een glas melk te drinken of een paar happen kwark. Dat vult enorm en je voelt je gewoon goed :)

Én, ondanks dat ik behoorlijk veel eet val ik nog steeds af! Vanochtend stond de teller precies op 69! Er is nu dus 19.6kg af... Ik hoop deze week nog de magische 20kg te bereiken :j

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:38

Wow Dais wat goed!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:39

Wauw dais, wat goed!! :D
Ik heb zelf ook gezien dat ik te weinig eiwitten eet, nooit bij stil gestaan uiteraard!
Ik dacht ook altijd dat ik genoeg at maar ik eet (volgens voedingscentrum) toch echt te weinig!
Dus ben mijn calorieën aan het opschroeven, ik denk dat dat voor mij al gaat werken!

Vandaag een shake dagje, ik voel mij een beetje slecht, oren neus en keel zitten potdicht dus heb ook niet zo veel trek vandaag! Net wel als tussendoortje een banaan, een halve komkommer en een bospeentje gegeten en thuis heb ik lekker aardbeitjes en kersen :D
Verder al 1,5 liter water op dus dat gaat wel snel met dit weer!
Vanavond m'n overblijfsel van gisteren eten, Griekse salade, een paar aardappelschijfjes en een klein stukje vlees en ik denk dat ik voor de eiwitten nog een eitje ga eten :)

Hopelijk maakt de weegschaal mij morgen weer blij!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:54

Dais wat een super getal die 20 en dat ga je zeker halen, toppie