[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:17

Grijs werkt alleen op ontkleurd haar. Als er nog kleur in je haar zit, dan kleurt het grijs mee naar een andere vieze kleur. Grijs is ook enorm veel bijhouden en al dat kleuren makt je haar nog ongezonder := Zou er niet aan beginnen.

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:18

Ik ben er al aan begonnen :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:20

Ben benieuwd naar het resultaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:21

Als je haar niet compleet ontkleurd is gaat het je echt niet lukken om het grijs te krijgen. Als je haar groen uitslaat blijft dat ook als je er grijs overheen doet (ook donker) omdat grijs assig is en groen een onderkleur van assig is. De enige manier om die groenige waas eruit te krijgen is door het met een rode spoeling te counteren, of in ieder geval een spoeling die aan de rode kant van het spectrum ziet.

Heb je het met zilvershampoo gewassen? En misschien een foto? Dan kunnen we wat beter oordelen :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:23

Of even een spray pakken in donkerbruin voor die twee dagen :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:26

Je hebt het alleen laten ontkleuren toch? Hoe licht is je haar nu? Ik moest helemaal witblond voor donkergrijs, had van mezelf donkerbruin haar, maar wel virgin. Eerste keer kwam de grijze verf er donkerbruin uit, dus 4 uur in de stoel voor niks. Tweede keer moest het opnieuw gebleekt en toen wel grijs, maar dan vervolgens elke 4-6 weken bij houden en uitgroei ziet er al snel raar uit. Ik vond het grijs erg leuk maar heb het uiteindelijk maar een paar maanden gehad en vond het veel moeite om het grijs te houden, want het wordt al snel een vies assig donkerblond. Vind het eigenlijk bizar dat je kapper er aan begonnen is met jouw henna geverfde haar en ben benieuwd wat er morgen uitkomt :+ Ik zou er te bang voor zijn dat het nooit echt grijs wordt als het haar niet helemaal ontkleurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:29

Ik vind het ook gek dat een kapper op haar dat groenig en niet volledig ontkleurd is een grijze spoeling wilt gooien, maar ik weet niet hoe licht het is dus zou zomaar kunnen dat het wel pakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:48

Dit is het nu (even snelle selfie :+ )

Afbeelding

De aanzet wil ik ook donker houden, dat is dus bewust zo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-17 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:58

Dat is echt niet blond genoeg om een spoeling overheen te doen. Ik vind het trouwens helemaal niet lelijk, raar of onverzorgd dus ik zou het even zo laten. Wel de puntjes knippen denk ik?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:30

Ik wilde een pruik adviseren want je verhaal klonk alsof je haar er vreselijk uit zag :+ Maar dat is dus helemaal niet het geval, lekker zo laten en even niks meer aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:37

Haha voor mij is het ook vreselijk want het is verre van wat ik wil en ik ben al maanden bezig :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:40

Ik vind er ook niets mis mee! Helemaal niet onrepresentabel, of zo :)

Eerlijk gezegd: ik denk dat jij nog flink wat ontkleuringen nodig hebt voor het grijs kan worden... Om grijs haar te kunnen hebben, moet je haar eerst echt wit-wit-wit zijn. Al die hippe kleurtjes lijken leuk, maar soms is de conclusie wel dat niet alle kleuren en trends voor alle soorten haar geschikt zijn. De vraag is hoe kapot je je haar wil maken met ontkleuring om net die ene kleur te hebben.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:42

Shanna: ik vind het ook helemaal niet lelijk hoor nu :) Ben benieuwd wat je kapster er van gaat/kan maken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:42

Ik ga inderdaad niet verder met ontkleuren, dat is het me niet waard. Maar voor donkergrijs moet het dus ook echt wit zijn? Dat is wel balen..

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:48

Donkergrijs gaat 100% niet pakken op deze kleur. Je moet echt witblond zijn. Als je hier donkergrijs op gooit krijg je waarschijnlijk gewoon assig donkerbruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:49

Ik vind het niet lelijk zoals het er nu uit ziet, maar ik snap wel wat je bedoelt met de kleurverschillen en de groene waas. Ik denk dat je al het e.e.a kan winnen als je er een keer wat zilvershampoo doorheen gooit, en verder is het denk ik een kwestie van je haar even rust geven en dan kijken wat je er verder nog mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:52

Zilvershampoo gebruik ik nu van kruidvat eigen merk, maar die doet precies 0,0 op mn haar. Volgens de medewerker van de kruidvat (grijze mevrouw, zou het moeten weten lijkt me) maakte het niet uit welke ik zou pakken, hun eigen merk was net zo goed als de anderen.. Welke merken zijn dan wel aan te raden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:55

Shanna schreef:
Zilvershampoo gebruik ik nu van kruidvat eigen merk, maar die doet precies 0,0 op mn haar. Volgens de medewerker van de kruidvat (grijze mevrouw, zou het moeten weten lijkt me) maakte het niet uit welke ik zou pakken, hun eigen merk was net zo goed als de anderen.. Welke merken zijn dan wel aan te raden?

Ik gebruik die van Schwarzkopf, die vind ik zelf heel prettig. Wel rekening mee houden dat je het er niet alleen mee moet wassen maar dat je het echt als een soort masker moet gebruiken en het dus ook even moet laten intrekken. Toen mijn haar echt witblond was liet ik het er rond de 5 minuten in hangen en dan zaten er regelmatig ook wel echt paarse plukjes tussen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:55

Zilvershampoo doet niet veel op geelblond haar, dat is meer voor echt grijs of wit! Ik zou eerder voor een blonde verfbeurt gaan als je de lichtheid wil behouden maar de kleur wil aanpassen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:56

Ik gebruik die van schwarzkopf altijd. Paarse fles met twee oude mensen op de voorkant :D vind ik erg goed werken. Laat hem dan ongeveer 10 minuten intrekken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:12

Die van Schwarzkopf is inderdaad een van de beste :j Al moet je er wel mee opletten want Emma, als ik het 5min doe ben ik echt meteen knalpaars :=

Killyenn, ik gebruik zilvershampoo net om de gele gloed in mijn blond tegen te gaan en dat werkt wel heel goed :j Het gaat je haar niet spontaan wit of lichter maken, maar het haalt de gele gloed er wel voor een deel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:15

Haha mijn haar is op dit moment niet witblond, alleen de hele onderste puntjes. Dus kan het makkelijk ff een tijdje zitten :)) Maar toen ik echt blond was moest ik er idd mee uitkijken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:25

Even een vraagje. Ik heb nu highlights in mijn haar dmv verf. Maar ze zijn nou niet echt goed zichtbaar.
Wat is nu precies het verschil tussen verven en blonderen ? Klopt het dat je met verven meer een kleurtje om je haren heen zet terwijl blonderen echt meer in je haar gaat ? En blonderen zet de haarscubben open waardoor je haren stugger aanvoelen ? Plus blonderen kan qua haarkleur lichter als met verf ?
Was je een verf eruit ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:31

Zonder het te blonderen kan je je haar niet lichter verven. Als je highlights met verf gezet zijn is het dus logisch dat ze niet zichtbaar zijn, ze zullen dan uitpakken als je eigen haarkleur of zelfs donkerder. Blonderen onttrekt de verf/kleur uit je haar waardoor het lichter wordt, verf stapelt alleen maar. Dus met verf kan je nooit lichter gaan dan de 'ondergrond'.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:34

Bestaat er geen verf die ook tegelijk pigment aan je haren onttrekt ? Ik heb namelijk bij iemand anders wel duidelijk gezien dat ze lichtere streepjes in haar haren had. En bij mij zie je het ook wel een heel klein beetje, met name als ik mijn haren strak trekt in een staartje b.v..