Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:17

verootjoo schreef:
Ik snap niet hoe sommige mensen zo weinig mensen met Corona kennen.
Mijn stand staat op 4 die ik ken die overleden zijn tgv Corona
En verder 4 collega’s, 1 stagiaire van mij, en nog 5 in persoonlijke kring die positief zijn.

In de 1e golf was er bij ons in het noorden amper corona. Vanuit de 1e golf ken ik helemaal niemand, direct of indirect, die het had. Pas na de zomer is het hier meer geworden en ken ik er dus wat meer. Maar ik ken (in)direct niemand die eraan is overleden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:18

Ik woon in het Oosten dus ik denk dat je woonplaats meespeelt. Via via ken ik wel meer gevallen maar die ken ik niet persoonlijk.

Kom met veel moeite tot 5, maar zoals gezegd ben ik nu niet heel scherp haha.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:19

Brabant heeft altijd wel erbij gezeten qua hoge besmettingscijfers. Al lijkt het nu veel minder te zijn.

Als ik via via mee zou tellen, schat ik dat ik wel tot de 50 kom.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 17-02-21 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:20

verootjoo schreef:
En verder 4 collega’s, 1 stagiaire van mij, en nog 5 in persoonlijke kring die positief zijn.

Dit is gewoon heel erg afhankelijk van mensen om je heen, beroepen die zij uitoefenen maar ook gewoon de plek waar je woont.

Ik ken alleen via m’n werk mensen die besmet zijn. Gelukkig niemand overleden en van m’n leerlingen iedereen nauwelijks klachten.
Wel een vader van een collega heel ziek.
Privé ken ik niemand die ziek is geweest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:21

Vayo schreef:
Onderstaande stond op Omroep Brabant. Dit zegt toch wel iets over de draagkracht.

Het aantal Nederlanders dat vraagt om een versoepeling van de lockdown neemt toe. Zo'n 45 procent wil minder maatregelen, terwijl dat eind januari voor 21 procent gold. Dat concludeert onderzoeksbureau I&O Research na een enquête in opdracht van de NOS. De peiling werd gehouden voordat de rechtbank in Den Haag dinsdag bepaalde dat de avondklok moest komen te vervallen.

Wat een onzinnig betoog dat, als Viruswaarheid dat zo heeft gebruikt. Want het volk wil dat dus het moet dan maar zo gebeuren? Ik ben blij dat de overheid zich baseert op experts en dat niet 'het volk' het voor het zeggen heeft met een referendum. Iets met schoenmaker blijf bij je leest enzo.

Natuurlijk wil ik ook een versoepeling, maar zolang experts zeggen dat dat niet slim is luister ik liever naar die experts en heb dan maar geen versoepeling...

Ik ken verder eigenlijk amper gevallen. Alleen twee collega's die het heel mild hebben gehad, en een kennis.
Maar mijn zusje werkt in het ziekenhuis dus krijg daar ook genoeg van mee, van de ernst die het kan hebben...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:23

verootjoo schreef:

Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je kennissenkring is.

Bij mij is die klein dus heb je vanzelf al minder mensen.
Maar alsnog wel enkele.

Ex collega gestorven. Zij was 50.
Buurvrouw, ziek als een flinke griep. Al vorig jaar en nu nog steeds ernstig moe.
Broer. Ook flink koorts maar ondertussen helemaal opgeknapt.
Schoonzus. Loopneus en klein kuchje. Moest testen vanuit het werk anders had ze het niet geweten.
Goede vriend van mijn moeder, 75 geen bijzondere voorgeschiedenis. Lang op ic gelegen. Maar wel overleefd. Hoe het nu gaat weet ik eigenlijk niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:24

Viruswaarheid had het over 2/3 dat van de avondklok af wilde. Maar ook over dat 80% de avondklok wilde, dus daar was sowieso niks van te volgen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:42

Mijn schoonouders wonen ook in het noorden en kennen ook niemand met corona, tot aan een goede week geleden. Nieuwe vriend van schoonzus en die hele familie hadden corona. Gingen iedere zaterdag met de hele familie samen eten, en nu hadden ze allemaal corona.
Ken ze verder niet, is een nieuwe vriend van schoonzus sinds een aantal maanden, en met de corona hebben we haar in december 2019 voor het laatst gezien.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:51

Sizzle schreef:
Ik mag vanaf maart weer naar het museum of naar de bibliotheek als ik wil en buiten met 15 mensen afspreken (ipv 5).

Dit klinkt gewoon als een feestje! :D Heerlijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:40

Neonlight schreef:
Mijn schoonouders wonen ook in het noorden en kennen ook niemand met corona, tot aan een goede week geleden. Nieuwe vriend van schoonzus en die hele familie hadden corona. Gingen iedere zaterdag met de hele familie samen eten, en nu hadden ze allemaal corona.
Ken ze verder niet, is een nieuwe vriend van schoonzus sinds een aantal maanden, en met de corona hebben we haar in december 2019 voor het laatst gezien.

Maakt wel pijnlijk duidelijk waarom afspreken met hele families nog niet handig is.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:45

Heel bijzonder om een nieuwsartikel van een schoolklas in quarantaine te lezen op fb. En daarna de nodige reacties dat ze dit niet mogen plaatsen. Zou traumatiserend zijn voor de kinderen. En half uur later is het verwijderd.

Ik had al ervaren dat er besmettingen niet werden genoemd. Maar vind het nu wel steeds wat spannender worden als er ook stelselmatig punten verzwegen worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:49

Coby schreef:
Heel bijzonder om een nieuwsartikel van een schoolklas in quarantaine te lezen op fb. En daarna de nodige reacties dat ze dit niet mogen plaatsen. Zou traumatiserend zijn voor de kinderen. En half uur later is het verwijderd.

Ik had al ervaren dat er besmettingen niet werden genoemd. Maar vind het nu wel steeds wat spannender worden als er ook stelselmatig punten verzwegen worden.

Bijzonder. Hier hadden ze bij vo en po scholen die voor de kerst sloten nog geen last van en nu is het traumatiserend?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:50

secricible schreef:
Maar ook over dat 80% de avondklok wilde volgen

Ja als je onderzoekt doet en je vraagt over het algemeen de achterban van de VVD is het niet zo raar...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:56

lenaa_tje schreef:
Coby schreef:

Bijzonder. Hier hadden ze bij vo en po scholen die voor de kerst sloten nog geen last van en nu is het traumatiserend?

Ja heel bijzonder. Heb de screenshots nog mocht ik gaan twijfelen. ik begrijp het geheimzinnige in deze niet meer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:00

purny schreef:
secricible schreef:
Maar ook over dat 80% de avondklok wilde volgen

Ja als je onderzoekt doet en je vraagt over het algemeen de achterban van de VVD is het niet zo raar...

Eh? Wat zeg jij nu? Je quote een halve zin van me waardoor de clou verloren gaat (namelijk dat viruswaanzin in 3 minuten claimt bij een rechtbank dat eerst 80% voor de avondklok is en daarna dat 2/3 tegen is) en daarna begin je over achterban van de VVD? :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:07

Coby ik ook niet! Nu vind ik de media als nog niet zo boeiend. Ik vind dat stemmingsmakerij maar als het nou maar wel bij gehouden wordt. Daar heb ik wel m’n twijfels bij. Hier houden we alles bij maar de ggd vind het niet echt interessant geloof ik. Adviezen zijn voor vo ook niet gelijk aan PO. Onze examenklassen mogen in theorie bij 1 besmetting in de klas toch naar school. :') po moet dan thuis blijven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:13

Ach ja...het is ook schijnveiligheid hoor. Want stel je raakt als ouder besmet. Je kind gaat nog naar school terwijl je wacht op de uitslag van je test. Zodra je weet dat je positief bent houd je je kind thuis (wat natuurlijk goed is), maar je laat je kind(eren) niet testen. Ik weet uit mijn directe omgeving dat dit soort dingen gebeuren. Dan lopen andere mensen wel risico. Maar er worden geen klassen naar huis gestuurd op deze manier. Het virus krijgt zo wel meer kans om rond te gaan.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:19

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:21

Maar hoezo is dat traumatisch dan? Ik lees niets bijzonders in het artikel?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:25

Nee klopt, er stond een artikel op Facebook van ook een regionale zender waar zo fel op gereageerd werd door ouders. Dat artikel is er afgehaald

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:26

Jammer dat ik geen Fries kan haha.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:26

Er staat een Nederlands vlaggetje ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:27

Coby schreef:
Er staat een Nederlands vlaggetje ;)

Ohh dank je voor de tip :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:28

Coby schreef:
Nee klopt, er stond een artikel op Facebook van ook een regionale zender waar zo fel op gereageerd werd door ouders. Dat artikel is er afgehaald

Ah, vandaar :)

Er staat overigens ook bar weinig Fries in het artikel hoor, dus sowieso prima te lezen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:34

O ik kan het prima volgen. Leuk om te lezen :j ik heb mijn dochter wel goed voorbereid, dat het kan gebeuren. En dat je ook niet weet wanneer.
Edit: het Fries is leuk om te lezen bedoel ik, dat er een klas naar huis is gestuurd is natuurlijk niet leuk.