Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 14:52

haha hele operatie met die slang op je buik! Maar goed bezig inderdaad!

hier besloten toch maar een lokale PT om de arm te nemen, dus volgende week gesprek

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:17

Ik heb besloten om dit topic te gaan verlaten. Ik val geen kilo af met wat ik ook probeer (stomme lipoedeem)
Ik wil jullie allemaal veel succes wensen met het te behalen resultaat en in de toekomst.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 18:10

Wat jammer dat het niet lijkt te werken purny :(:) Ik neem aan dat er wel al eens een professional meegekeken heeft? :(:)

Ben benieuwd wat het gaat brengen, Aight!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 18:26

Roosch schreef:
Wat jammer dat het niet lijkt te werken purny :(:) Ik neem aan dat er wel al eens een professional meegekeken heeft? :(:)

Ik heb onder behandeling gelopen van een diëtiste. Maar het was ook iedere maand weer die frustratie van zo hard je best doen en geen onsje eraf.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:36

purny schreef:
Roosch schreef:

Ik heb onder behandeling gelopen van een diëtiste. Maar het was ook iedere maand weer die frustratie van zo hard je best doen en geen onsje eraf.

Wat ontzettend frustrerend. Kan me voorstellen dat je dan gewoon echt niet meer weet wat je wel zou moeten doen. Doe je iets van drainage voor je Lipoedeem? Dat schijnt wel wat te helpen.

Maar de beste "behandeling" voor lipoedeem is liposuctie. Één van de weinige dingen dat echt werkt...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 20:33

Purny hoe is je bmi?
Mijn oude buurvrouw heeft ook lipodeem.
Ook zij kon niet zelfstandig afvallen.
Zij heeft uiteindelijk naar jaren een gastric bypass gekregen.
Dat heeft echt heel goed geholpen bij haar.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 05:20

@Roosch, een somatische poli is om te zorgen dst je geen psychische problemen heb die klachten veroorzaken. Ik vond dit nog al een harde uitspraak omdat ze zelf nog geen enkele test had uitgevoerd. Bij andere artsen wijkt mijn bloed met best wel wat dingetjes af maar alles valt net er buiten en dat is een grijs gebied. Met grijs gebied doen ze niks :+

Ik kan het even niet terug vinden van andere maar bedankt! :)

@purny wat onwijs rot :( kan een ziekenhuis niet meer voor jou betekenen? Daar zijn programma's voor dacht ik mij te herinneren. Zal vast ook moeilijk worden maar als je echt belemmeringen heb er van kom je misschien ook wel in aanmerking voor vergoed liposuctie?

Sorry voor het geweldige tijdstip ik hen gisteren pijnblokkade prikken gehad en die vallen een beetje zwaar, het lijkt alsof ik al in een crematorium lig kwa tempratuur :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:12

Mijn BMI is onder de 40, dus ik kom niet in aanmerking.
Verder voel ik me gewoon goed, ik draag jurkjes in de zomer en krijg complimenten hierover.
Ik heb vorig jaar ook van die obesipillen geslikt, toen voelde ik mij eigen hondsberoerd dus zelfs als ik voor een GB in aanmerking zou komen is het me niet waard.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:29

Obesipillen zijn natuurlijk wel heel wat anders dan een lichamelijke ingreep :j
Maar ik snap dat je daar liever niet aan wil beginnen. Hopelijk vind je toch een manier om ermee om te gaan.
Succes in ieder geval :(:)

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:36

Veel succes nog Purny. Wie weet komt er ooit nog een geschikte behandeling. Tot die tijd genieten van alle complimentjes :D

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:04

Bokt

@Yvankaxx ja, dat vroeg ik me dus af, of je bij verandering van inname/verbranden ook in de “spaarstand” kan gaan haha.
@Swifter meer dan 5 kg hoeft er niet per se af, of in ieder geval het buikvet. Als ik meer spiermassa krijg dan maken kilo’s natuurlijk niet echt uit. Maar goede tip op zich wel, het is denk wel fijn als iemand mee zou kunnen kijken met voeding.
@Aight ik doe inderdaad wel olie/boter invoeren, maar ik heb geen weegschaal dus dat is denk ik een volgende stap := . Ik eet in het weekend wel een min of meer hetzelfde, ik werk onregelmatig dus het weekend verplaatst zich doordeweeks. Ik sport 3-4 keer in de week, hoe veel calorieën ik verbrand voerde ik eerst in a.d.h.v. de apparaten aangaven, maar wellicht dat een sporthorloge daar accurater in is? Stap 1 is in ieder geval de keukenweegschaal haha. Ik vat het overigens helemaal niet op als kritiek hoor, juist fijn als mensen een beetje mee kunnen denken! :D
Leuk trouwens een PT!

@Roosch Ziet er charmant uit :D Wat betekent Foxy als ik mag vragen?

@Purny balen dat het niet lukt! Lijkt me inderdaad erg frustrerend..

@tirzasarah10 ik heb een stukje teruggelezen, lijkt me pittig met al die ziekenhuisbezoeken etc. Jammer ook dat de geneeskunde soms van die harde grenzen hanteert, want de ene patiënt voelt zich bij een bepaalde waarde helemaal prima terwijl een andere daar last van heeft. En dan heb je inderdaad zo’n grijs gebied wat dan geaccepteerd wordt..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:58

Ik heb momenteel vooral moeite met snoep. Alhoewel, momenteel. Ik heb eigenlijk al maanden moeite met snoep :') Op de één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om daar vanaf te blijven. Daarvoor ging dat helemaal prima en misschien ook omdat ik het niet in huis had.

Nu dat de kleine man wat groter wordt is er wel gewoon wat snoep in huis (staat wel uit het zicht). Uiteindelijk is het wel onderdeel van een gebalanceerd leven en dat het voor mij niet zo handig is om te eten, betekent niet dat ik mijn kind dat ook te allen tijde wil onthouden. Maar ik heb daar dus blijkbaar wel echt moeite mee. Vandaag is so far een goede dag gelukkig. Nu ervoor zorgen dat er nog veel meer van dit soort dagen volgen.

Een paar snoepjes per dag eten, is namelijk al gauw heel veel kcal extra eten... := en ik merk dat dat de afgelopen maanden gezorgd heeft voor een paar kg extra, die ik graag weer kwijt wil. Voel me niet meer helemaal lekker in mijn lichaam en word niet meer zo blij van mijn spiegelbeeld. Echt tijd om daar weer de focus op te gaan leggen dus...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:20

Ja, snoep is erg gevaarlijk om zomaar te grijpen!

Ik heb voor de zoete trek inmiddels die proteïnepannenkoekjes ontdekt, met wat hazelnootpasta en witte vlokken. Vult goed, lekker zoete lunch en past binnen m'n kcal. :j

Myka, een keukenweegschaal is eigenlijk wel essentieel. Dingen inschatten is echt heel erg moeilijk.

Foxy is mijn crosstrainer, een Fox Focus Fit ofzoiets. Die kreeg al snel de bijnaam Foxy. En ik heb er een pak bijgekocht om te sporten, Hypoxi. Dus eigen Hypoxifoxy ik zo een 5 tot 7 keer per week. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 18:29

Herkenbaar MuSLi, al is het bij mij meer koekjes.
Zo ongemerkt hap je heel wat extra calorieën naar binnen. En ook ik voel me nu net niet meer comfortabel en ben ook bang dat er langzaam steeds meer kilo’s terug komen.

Maar we hebben dit eerder gekund, dus nu moet het ook lukken, toch? Ben wel steeds vaker weer de Lifesum app aan het gebruiken, dat geeft tenminste duidelijkheid.
En afwegen/ meten is daarbij echt nodig om het secuur te doen. Voorlopig is het vooral confronterend hoeveel calorieën er in de kleine en iets minder kleine snackjes zitten := .

Je nieuwe hypoxi pak bevalt je goed Roosch?

@Purny: heel frustrerend :(:).

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 19:40

Ik ben ook weer begonnen met flink invoeren in Lifesum. :j geeft echt inzichten!

Zoals nu met 3 rode wijntjes en wat nibbits ingecalculeerd zit ik nog steeds goed vandaag. Zo fijn.
Tegenwoordig ben ik begonnen met rode wijn leren drinken en ik vind het nog lekker ook. Eerder lustte ik het niet.

Het pak bevalt goed, maar het is een combinatie van eten en bewegen natuurlijk. Gisteren zag ik voor het eerst echt zelf verbetering in de spiegel.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 19:42

Herkenbaar @Sharani. Ik log ook weer eventjes heel nauwkeurig wat ik naar binnen werk en ja, ik snap dan wel waarom ik de afgelopen tijd langzaam weer wat kilo's erbij kreeg. De afgelopen dagen echt weer even netjes gegeten en opgelet op wat ik doe. Nu maar hopen dat dat weer zijn vruchten af werpt :)

Ik neem nog steeds wel een snoepje. Maar nu pak ik er gewoon één uit de bak en niet van elke soort in de snoepdoos één :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 19:43

Fijn dat je verbetering ziet @Roosch! Uiteindelijk gaat het erom hoe je jezelf ziet en hoe je jezelf voelt. De rest is bijzaak :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 19:51

MuSLi schreef:
Fijn dat je verbetering ziet @Roosch! Uiteindelijk gaat het erom hoe je jezelf ziet en hoe je jezelf voelt. De rest is bijzaak :j

En zo is het. :j

Gewoon doorgaan en af en toe een cheat day incasseren. En verder incalculeren in de app. :))

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:03

Vind het ook wel heel prettig om alles in te voeren, dan kom je er ook achter hoeveel er inderdaad in kleine dingetjes zit. Helpt mij dan ook bedenken of ik dat het waard vind :j Zo ook bijvoorbeeld laatst bij mijn moeder gegeten en besloten geen toetje te nemen omdat ik door het avondeten al vrij hoog zat, ben dan toch ook wel trots dat dat lukt.
Ik had uit Duitsland linzenchips meegenomen, echt gewoon lekker, kleine zakken en prima te doen qua calorieën! Heb ik af en toe toch nog wat lekkers :D Volgens mij verkopen ze in Nederland ook wel vergelijkbare dingen.

Wel leuk, ik was vandeweek bij de fysio (had hem sinds februari niet gezien) en toen hij mij aan het behandelen was vroeg hij opeens of ik was afgevallen, dus ik zei nu 2kg dus dat zie je nog niet, zei die dat mijn taille echt wel smaller leek. Vervolgens zei mijn collega de dag erop precies hetzelfde! Dus denk dat het fanatieker krachttraining doen al wel zijn vruchten afwerpt *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:25

Altijd leuk @Yvanka als mensen het opvalt en je complimenteren :) goed bezig dus!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:27

MuSLi schreef:
Altijd leuk @Yvanka als mensen het opvalt en je complimenteren :) goed bezig dus!

Precies dat! Top!

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:04

Dat is een fijne opsteker Yvanka.

Hier gaat het met eten prima, maar sporten deze week nog maar 1 x gelukt.
Wel als begeleider meegeweest op schoolreis, toen wel aardig wat stappen gezet. Hopelijk kan ik morgenochtend nog n uurtje sportschool meepakken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 06:47

Ik herken veel van wat hier gezegd wordt. Ik merk dat ik nog steeds aan het worstelen ben met het weer op te pakken na de vakantie. Misschien moet ik tijdelijk een afvalpauze nemen, niet alles loslaten maar mijn kcal doel even op onderhoud zetten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 08:06

Amandavd schreef:
Ik herken veel van wat hier gezegd wordt. Ik merk dat ik nog steeds aan het worstelen ben met het weer op te pakken na de vakantie. Misschien moet ik tijdelijk een afvalpauze nemen, niet alles loslaten maar mijn kcal doel even op onderhoud zetten.

Dat is ook steeds mijn tactiek. Eerst bloedsuikerspiegel weer stabiel en dan na een week oid weer het calorieëntekort oppakken.

Ik zit op een plateau, heel demotiverend -O-

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:04

Roosch: resultaat in de spiegel is het allerbelangrijkste :j .

@Yvanka: dat is een mooie opsteker, als het mensen op gaat vallen.

@VogeltjeM: plateaus zijn lastig, maar de beloning zo groot als je hem verslagen hebt.