3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 21:56

Welkom terug Yonker!

Mijn lijstje vandaag:

O: /
T: Mueslireep
M: Vloerbrood met pesto, mozzarella en cherrytomaat uit de tosti-ijzer (1 snee) + vloerbrood met kaas en curry (1 snee) + vloerbrood met pindakaas en pure hagelslag (1 snee)
A: Wok met kipfilet, Thaise roerbakmix, teryaki woksaus, wokolie en woknoedels.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:19

Maanlicht, misschien nog niet zo’n gekke gedachte inderdaad om iets meer te gaan eten.

Yonker, goed dat je er toch alweer bent! En net lijstje toch voor zo weer het begin?

Imandra, jouw lunch, nice

Vanavond heerlijk gesport. Nu languit op de bank met een boek.
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren
A: nasi met gebakken uitjes en satesaus
T: milkshake van whey, frambozen en halfvolle melk
Totaal 1.664 kcal
B: uur krachttraining (benen/billen) en 10K stappen

Morgen ben ik vrij. Ga voornamelijk met studie bezig, maar ook rondje wandelen en uurtje krachttraining.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:19

Ben ook blij met mijn lijstje van gisteren :j

Zou willen dat ik ontbijt ook kon uitstellen.... wellicht ga ik het toch weer proberen. Van 8 uur in de avond tot 10 uur ochtend niet eten is wellicht een begin. Misschien morgen proberen :)

Vandaag:

O: Alpro met muesli
T: snoeptomaatjes
L: 2 boterhammen met kipfilet en filet (misschien nog 1 erbij wnat meestal heb ik aan 2 te weinig)
T: appel en/of manderijnen
A: wraps met hak roti en sperziebonen (nog over van maandag)
T: nog geen idee, miss nog een yoghurtje of een appel met rozijnen en kaneel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:01

Welkom terug Yonker! Goed dat je er alweer bent!

Maanlicht, ik denk inderdaad ook dat het goed is om wat meer te gaan eten.

Lekker lijstje Imandra!

Gisteren blij met mijn eetlijst. Uitleg over de lunch, ik had al couscous gemaakt en toen kwam ik erachter dat we geen groente meer hadden. Zonde om weg te gooien, dus alleen feta erin gegooid. Verder 's avonds laat na paardrijden had ik nog honger, dus eerste gepakt wat ik in de kast tegenkwam. Ik had eigenlijk zin in chips, dus dit was al een betere keuze.
O: twee boterhammen met surimi krab salade en gebraden kipfilet. (209)
T: een banaan. (124)
T: wafeltje chocolade. (195)
L: simpele couscous met feta kaas. (136)
T: een boterham met hummus en kaas. (226)
T: havermoutreep. (142)
A: drie boterhammen met zure zult, grilworst en nutella. (439)
T: wafeltje chocolade. (195)
B: 6000 stappen, 40 minuten paarden verzorgen en 50 minuten paardrijden (les).
Totaal kcal: 1646.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 20:49

Ik blijf toch denken dat je gezondere keuzes kunt maken Kim! :) Nutella en wafeltjes met chocolade als je af wil vallen.. Kijk het kan hoor, als je af valt val je af, maar denk dat er echt nog wat te halen valt als je wil dat het sneller gaat. Ook zo'n havermoutreep lijkt van 'de buitenkant' erg gezond, maar zit vaak enorm veel koolhydraten en suiker in waardoor je net zo goed een paar snoepjes kunt nemen om aan dezelfde voedingswaarden te komen |(

Hier een goede dag, wel wat weinig gegeten maar voornamelijk achter mijn laptop gezeten dus het kan ermee door. Heb wel weer een fijne circuittraining gedaan aan het begin van de middag maar merkte met name aan mijn schouders/armen dat een rustdag echt noodzakelijk is. Heb me voor mijn sportles van morgen afgemeld en ga in Den-Haag slenteren en naar een voorstelling met een vriend. Hoop dat er voor vrijdagochtend nog een plekje vrij komt, anders maandag pas weer -O-
Goed. Lijstje:
Ontbijt: Tosti van koolhydraatarm brood met een plak kaas, bovenop guacamole
Lunch: 2 Blokken koolvisfilet uit de oven met geraspte kaas, prei en tomatenpuree
Tussendoor: Koffie en glas tomatensap
Avondeten: Hetzelfde als gisteren en eergisteren; soort sushibowl met volkorencouscous, komkommer, edamame, tofu en lente-ui.
Na het eten: 40 Gram tuinboontjes curry-kokos (bij de Aldi te koop, super lekker en veel eiwitten!). Heb nog een beetje trek dus ga zo een bak kwark uit de koelkast halen :9

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:17

Dat zou zeker kunnen! Ik blijf alleen graag ook genieten van het leven, dus maak ik gezonde keuzes, maar ook wat ongezonder, als ik daar zin in heb :) En als ik goed uitkom qua kcal, vind ik dat prima.

Gisteren weer hard aan school gewerkt.
O: een saucijzenbroodje. (312)
T: banaan. (124)
T: halve havermoutreep. (71)
L: twee boterhammen met zure zult en jam, een volkoren cracker met hummus en kaas, een blokje witte chocola en een beker halfvolle melk. (575)
T: speculoos koekje. (120)
A: snijboontjes, witte bonen, aardappel en schnitzel. (498)
T: speculoos koekje en mini chocoladeletter. (321)
B: 5000 stappen, 60 minuten paarden verzorgen en 45 minuten paardrijden (les, balkjes).
Totaal kcal: 2107.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:23

Hier is eindelijk de eerste 1.5 kilo eraf *\o/* Ik ben ongesteld dus de hele week niets eraf maar toch 1.5 in anderhalve week uiteindelijk. Voelt wel heel goed :o Nu hopen dat de lijn doorzet :))

Ik heb vandaag een beetje een rommelig dagje, heb een dag vrij genomen van werk om te leren dus wil een beetje comfort food maar wel enigszins gezond. Ik zit dus iets boven mijn doel van 1500 kcal maar ik heb vanmorgen even gewandeld dus het mag van mezelf.

O: Een latte met havermelk
L: Tortellini ricotta en spinazie met een scheutje light kookroom en een theelepel pesto, een grote mok drinkbouillon
T: Een handje witte pitloze druiven
A: Twee beyond meat burgers op hamburgerbroodjes met een plakje kaas en een beetje bbq saus (dit is echt de bulk van mijn kcal van vandaag :') )
T: Twee cream crackers met kokos maple pindakaas

Daarmee zit ik ongeveer op 1700 kcal. Als ik nog vol zit na mijn avondeten - tot ik naar bed ga skip ik de crackers en eet ik in plaats daarvan een soepstengel ofzo.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:05

Hooi! Ik zou me graag melden, weet niet of ik het reageren altijd red, maar ik ga het proberen :) door omstandigheden de afgelopen 3 jaar aangekomen, nu fris en fruitig (in het koppie) en me aangemeld bij de diëtiste, daar ben ik nu een klein weekje mee bezig en zal 5 weken duren. Ik ben bezig met een normaal eetpatroon en -ritme. Er mag zo’n 10 kilo af. Aankomende dinsdag heb ik de eerst meting weer :)

Lijstje van vandaag:
O: 250ml Alpro high protein met een halve appel en wat kaneel
T: 2 gekookte eieren en groente met wat hummus
L: 2 boterhammen met kipfilet en komkommer
T: 2 wasa vezelrijk crackers met pindakaas en een halve appel
A: gevulde paprika met gehakt, groente en rijst
B: 2x 45 minuten wandelen

Ik tel geen calorieën, daar word ik obsessief van, ik weeg uiteraard wel af :j ik houd me aan een voedingsschema van de diëtiste en ik heb hierbij geen honger, ook drink ik meer dan voldoende water (dat is 1 van de “regels”) en ben ik dus nog nooit zo vaak naar de wc geweest haha

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:33

Goed zo Emma!
Welkom terug Sharon

Mijn vetmeting was hartstikke goed, dus zorgen gemaakt om niets. Afgelopen 2 maanden 2% verlaagd in vetpercentage, 2 kilo lichter, 4 cm van taille en bovenbeen. Heb meer spiermassa opgebouwd. Mijn arm is aangespannen 1,5 cm groter. Mijn coach was onder de indruk :D.

Heb direct een afspraak gemaakt voor over 3 maanden, hopelijk houd ik deze stijgende lijn. Heb mijn vreetbuien ook besproken. Hij gaf aan dat het resultaat zo goed is dat het niet zo heel erg is, maar ik wil graag wat meer in balans komen, dus ga ik mijn calorieën wat verhogen.

Lijstje van vandaag:
O: proteineshake met magere kwark
L: triangel meergranen met light roomkaas, gerookte zalm en komkommer
T: drie gekookte eieren, appel
A: courgette noodles, kipgehakt en feta light
T: grapefruit, Moophoria Cherry Garcia

B: uur crossfit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:38

Mag ik hier wellicht wat vragen in verband met gezond afvallen, aangezien ik voorheen wellicht iets te fel was in het kcal verminderen?

Volgens het linkje in de OP is mijn BMR ongeveer 1300 en staat er dat ik ongeveer 1600 kcal zou moeten eten om op gewicht te blijven. Hoeveel zouden jullie daarvan maken om af te vallen?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 01:48

Wat heerlijk Maanlicht, gefeliciteerd! Je steekt ook wel al je energie erin, verdiend *\o/*
En toch die kcal verhogen, fijn! Uiteindelijk kom je alsnog beter uit dan wanneer je je aan een "karig" schema houdt en je lijf schreeuwt om koolhydraten waarna je gaat bingen. :)

Resistance, ik zou de 1600 aanhouden en daarnaast sporten. Als je gaat zakken qua kcal kom je in een soort crashdieet wat over het algemeen lastig aan te houden is (ik vind zelf rond 1500 eten een flinke opgave als je het langer dan een aantal dagen vol moet houden) dus zou je intake zo "hoog" mogelijk houden en daarnaast veel bewegen. Ligt er ook aan hoe actief je per dag al bent. Ik kan 1500 prima aan als ik op een dag niets hoef en alleen een uur sta te beuken in de sportschool en verder in mijn studio aan het werk ben, maar als ik een dag naar school ga (lees: 06:15 op staan en 20:00 thuis) trek ik 1500 kcal echt heel slecht. Heb iets meer info nodig om iets nuttigs te kunnen zeggen :j :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 02:06

Ik weet even niet meer wat te doen...

1,5j geleden viel ik zonder echt iets gedaan te hebben zo'n 7 kilo af in een half jaar tijd. Toen een half jaar zo gebleven, en sindsdien eigenlijk dat gewicht weer aangekomen.

ik wil er zó graag weer van af -O- maar heb eigenlijk in al die tijd niks veranderd in mijn eet/beweegpatroon. Ik had die periode wel echt veel minder honger, ik lijk nu de 'honger' fase bijna over te slaan, ga van 'trek' naar 'ik moet NU eten want ik word duizelig'

Voel me niet fit, niet lekker, geen energie, maag protesteert bijna standaard na eten...

Ik heb niet het idee dat ik nu echt moet gaan dieeten, denk niet dat mijn lichaam dat leuk gaat vinden, maar ook geen idee meer hoe ik dit oplos. Alles lijkt bijna uit balans te zijn?

Hoor graag of er toevallig lotgenoten zijn hier!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:25

Nirvana_ schreef:
Ik weet even niet meer wat te doen...

1,5j geleden viel ik zonder echt iets gedaan te hebben zo'n 7 kilo af in een half jaar tijd. Toen een half jaar zo gebleven, en sindsdien eigenlijk dat gewicht weer aangekomen.

ik wil er zó graag weer van af -O- maar heb eigenlijk in al die tijd niks veranderd in mijn eet/beweegpatroon. Ik had die periode wel echt veel minder honger, ik lijk nu de 'honger' fase bijna over te slaan, ga van 'trek' naar 'ik moet NU eten want ik word duizelig'

Voel me niet fit, niet lekker, geen energie, maag protesteert bijna standaard na eten...

Ik heb niet het idee dat ik nu echt moet gaan dieeten, denk niet dat mijn lichaam dat leuk gaat vinden, maar ook geen idee meer hoe ik dit oplos. Alles lijkt bijna uit balans te zijn?

Hoor graag of er toevallig lotgenoten zijn hier!

Heb je al een bloedonderzoek laten doen? Kan zijn dat je tekorten hebt en je daardoor zo voelt. Het protesteren van je maag na het eten kan ik er niet mee verklaren, misschien een intolerantie voor iets. Lastig wel. Toch handig om even naar de huisarts te gaan hiermee. Ik weet niet of je veel overgewicht hebt, maar anders is een dietist ook een optie?

Heb je weleens bijgehouden wat je eet op een dag? Bijvoorbeeld met een app? Zou je dat hier willen delen? Misschien is daar ook wel winst in te behalen.

@Resistance: ik ga met Castilja mee. Je zou ook kunnen proberen om een aantal weken 1600 calorieën per dag te eten en dit ook in een app bij te houden om te kijken of je daarmee inderdaad op gewicht blijft, of dat je toch wat afvalt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:48

Resistance, ik ben het met Castilja eens. Jij bent al klein en slank. Afvallen ga je geen winst in behalen, strakker worden wel. Dus op onderhoud gaan eten, heel exact wegen en bijhouden wat je inneemt. En daarnaast gaan sporten. Krachttraining om je spieren te behouden en cardio om je verbruik te verhogen.

Met enkel minder kcal eten, gaat het waarschijnlijk ten koste van je spieren. Je gaat wel minder wegen, maar in de spiegel gaat het er niet beter uit zien.

Nirvana, als je je niet goed voelt, of eigenlijk haast ziek voelt, is afvallen geen goed idee. Ik zou eerst langs de huisarts of een voedingsarts om te kijken of daar oorzaken en ook oplossingen voor zijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:10

Eens met bovenstaande :j Het lijkt me echt goed dat je naar de huisarts gaat Nirvana, dit is echt niet gezond :n

Resistance ik heb je nu al vaker voorbij zien komen hier (en in andere afvaltopics), goed dat je op je eten wil letten hoor maar de foto's die je op bokt plaatst laat zien dat je eigenlijk niet af hoeft te vallen. Wat ze hier boven ook zeggen, als je strakker wil worden dan moet je op onderhoud eten. Wat is de reden dat je af wil vallen?

Hier gaat het wel oke :j gisteren weer gesport na 2 maanden niks doen dus wel spierpijn :Y)

Gisteren:

O: proteine yoghurt met muesli
L: 2 boterhammen 1 met sandwichspread en 1 met filet american + kop champignonsoep
T: 2 kleine appels + 2 snack a jacks
A: pompoen, wortel, kip, mozerella en ui uit de oven
T: nog een yoghurtje

Planning voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: wortels
L: 3 boterhammen met nog geen idee wat
T: fruit als er nog wat is :Y) (ik krijg lunch en fruit op het werk dus ben beetje afhankelijk van wat er is )
A: iets met pompoen en kip en nog iets, weet nog niet wat moet het nog even verzinnen en naar de supermartk
T: misschien een glas wijn :=

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:37

Ik ben mijn hele leven nog niet naar de huisarts geweest, dus wordt even uitzoeken hoe dat werkt :+ voel me ook niet echt beroerd, gewoon steeds net niet lekker. Nu ook weer.
Ik zat zelf te denken of ik niet iets van gluten of koolhydraten moet gaan vermijden. Maar een tripje HA en een bloedonderzoek kan geen kwaad. Komen daar ook je vitamines/mineralen uit? Dat is sowieso goed om eens naar te kijken en zonodig aan te vullen :P

Bedankt voor de reacties! Toch hier eens actie op ondernemen, laat het al een paar maanden zo aanmodderen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 11:04

Nirvana_ schreef:
Ik ben mijn hele leven nog niet naar de huisarts geweest, dus wordt even uitzoeken hoe dat werkt :+ voel me ook niet echt beroerd, gewoon steeds net niet lekker. Nu ook weer.
Ik zat zelf te denken of ik niet iets van gluten of koolhydraten moet gaan vermijden. Maar een tripje HA en een bloedonderzoek kan geen kwaad. Komen daar ook je vitamines/mineralen uit? Dat is sowieso goed om eens naar te kijken en zonodig aan te vullen :P

Bedankt voor de reacties! Toch hier eens actie op ondernemen, laat het al een paar maanden zo aanmodderen :')

Nog nooit naar een dokter geweest? Ook niet als kind zijnde?

En beterschap, hopelijk helpt de dokter :(:)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:12

Wat vervelend Nirvana :( Heb je wel al een huisarts? Zou eerst bloedonderzoek laten doen, volgens mij moet je laten weten waar je op wil testen. Kan ook dat je je klachten aan de HA vertelt en dat zij vervolgens aankruist waar je dan op getest moet worden. Misschien ook glutenallergie?

Yonker, ik wilde je de tip geven om die pompoen en kip in de oven te gooien maar toen zag ik dat je dat de dag ervoor al had gedaan :') Misschien is een soort suhsibowl deze keer een idee?

Ik had gisteren overdag een prima dag, rustdag genomen en al mijn spierpijn is weg dus dat was een goede beslissing. Verder uit eten, super lekkere vegan bowl gegeten, alleen ook een paar biertjes. Over 1,5 uur heb ik weer een circuittraining bij mijn favo trainer (die dumbells uit mijn handen pakt en me zwaardere geeft omdat ik mezelf meer uit moet dagen, hou van die man :') ) en vanavond komt een vriendin eten. Probeer het vandaag zo gezond mogelijk te houden, morgen namelijk een verjaardag en had mijn cheatday dan eigenlijk gepland staan.
Zolang ik 5 dagen per week sport kan het, maar vind het toch altijd een beetje irritant als ik mijn gezonde eetschema niet lekker aan kan houden door externe afspraken :+ :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:14

Haha ja als ik echt niks weet dan gooi ik het straks weer in de oven, maar ik denk dat ik wellicht een soepje ga maken :j

Ik ga trouwens vanavond naar de bios dus miss ga ik wel wat kcal daar voor over proberen te houden voor wat popcorn ofzo :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:15

Oeh dat zou ik sowieso doen!!!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:37

Hier wederom een goede dag. Die vriendin die zou komen eten is ziek dus dat ging niet door, vanavond maar mijn eigen maal in elkaar flansen.
Heb aan het begin van de middag weer een uur circuit training gedaan, heerlijk. Zweet liep met straaltjes naar beneden lol. Volgens MyPolar deze week 2609 verbrand met de lessen, maar da's best veel dus ik weet niet helemaal of het klopt :')
Lijstje;
Ontbijt: Tosti van koolhydraatverlaagd volkorenbrood met een plak kaas, bovenop wat broodje Unox saus
Lunch: 3 Maiswafels en 1 Atkins cracker met Bieze ei/groente salade, 2 glazen tomatensap.
Tussendoor: Smoothie met 'n banaan, frambozen, spinazie, hemp proteïne en 200 ml amandelmelk.
Avondeten: 2 Stuks koolvisfilet met tomatenpuree, prei en bosui uit de oven, 100 gram zoete aardappel met yogonaise.
Na het eten: Als ik trek heb nog wat overgebleven kwark.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:42

Jij bent lekker bezig Castilja!

Ik sla het sporten over vandaag, gister tijdens de training veel last van mijn onderarm, misschien wat overbelast. Kijken of het morgen beter gaat.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 250 gram Lindahl Kvarg framboos
T: drie gekookte eieren
L: tortilla wrap met light roomkaas, gerookte zalm en komkommer
T: grapefruit en appel
A: all you can eat sushi

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:49

ALL YOU CAN EAT SUSHI
WAT HEERLIJK
GENIET ERVAN
Ik vind vis echt te ranzig voor woorden maar vegetarische sushi (en soms een paar stukjes met kip) maken me wel super blij :') Ik moet echt weer eens naar zo'n sushi restaurant, you inspired me.
Sterkte trouwens met je onderarm! Hoop dat het meevalt en je niet langdurig geblesseerd bent, dat zou wel een domper zijn.

Ik heb vanmiddag een verjaardag dus ik gok dat dat niet al te gezond gaat zijn, had vandaag al als cheatday ingepland. Ga zo lunchen met lekkerbekjes <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:14

Lekker Maanlicht, AYCE. Ik heb daar ook wel weer eens zin in maar wil eerst even over de eerste moeilijke hobbel qua afvallen heen komen voordat ik mezelf dat soort cheat dingen ga toelaten.

Mijn lijstje vandaag:

O: /
L: Magioni pizzabodem met een beetje tomato frito en een handje pizzakaas
T: Een tosti van twee volkorenboterhammen met een plak kaas en wat pesto, een groenteshotje van AH
A: Een flinke zalmfilet met 50g quinoa, een blikje mais en wat tuinbonen.
In totaal kom ik daarmee op 1634, een beetje over dus. Ik heb er wat tentamens aankomen waardoor ik de hele dag nogal sedentair achter mijn laptop zit en ik merk dat ik dan erg veel zin krijg om te snaaien en vreten. Ik up de boel dus even iets, volgende week weer netjes terug naar 1500. Scheelt dat ik wat speelruimte heb en dat ik met 1600-1700 ook nog prima afval.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:26

Lekker lijstje Emma! Die Magioni pizza, is dat zo'n bodem van groente?
Door de hoge KH kan ik die krengen nooit echt eten (behalve als ik een cheatdag heb) maar vind het wel een geniale uitvinding. Zijn ze ook net zo lekker als de normale pizzabodems?

Pffff mijn lekkerbekjes vielen zwaar?! Toen ze in de oven zaten had ik wel wat van een soort biologische kikkererwtenchips lopen snaaien die iets lekkerder waren dan ik dacht, maar dat was ook niet meer dan 2 handjes. Snap niet helemaal waarom ik ineens zo snel vol zit, maar goed. Voorlopig hoef ik even niet te eten :')