Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:19

Maar IVF kost heel veel gedoe en ook heel veel centjes, terwijl gewoon samen het bed in duiken en het risico nemen zoveel makkelijker is :+ oh, kost een kind met een aandoening ook centjes?
Nog even los van of de aandoening in aanmerking komt voor PGD (embryoselectie).

Ik heb in die gevallen medelijden met het kind. Ouders, not so much.

Hier geen erfelijke aandoeningen bekend gelukkig. Lijkt me wel een hele pittige om mee om te gaan hoor, dat wel. Als de wens diep zit en hart en hoofd niet op 1 lijn kunnen komen lijkt dat me altijd lastig. Maar voor het kind zul je dan moeten kiezen voor je hoofd lijkt me, en niet voor het hart.

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:35

Bij BNN heb de het programma “Je zal het maar hebben”, waarbij allemaal meer/minder bekende aandoeningen voorbij komen.
Daar was een vrouw en die had een ziekte dat als er iets tegen haar huid aan wreef, dan lieten de huidlagen van elkaar los, eerst kwam er een blaar ofzo en dan liet het gewoon los (AAAAAUW!). Dat was al als iemand haar te stevig vast pakte. Volgens mij was dat van moeder op dochter overdraagbaar. Maar ik wil wel kinderen en we gaan niet testen....
Uuhhh, nou lekker egoïstisch dan. Volgens mij had een dochter dan 50% kans om het te krijgen.
Ik had mijn ouders echt vervloekt dan.
Dat is wel heel erg...

Berdien

Berichten: 64650
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:39

Dat is ook een reden waarom ik geen kinderen wil. Er zijn meerdere aandoeningen (fysiek en psychisch) in onze familie, aan te wijzen over meerdere generaties en in meerdere gezinnen. De kans dat ik dus een kind zou krijgen waar ook iets mis mee is, is wel heel groot. Wáárom zou ik daar een kind bewust mee belasten? Ik heb gezien hoe het voor de kinderen zelf is, ik weet hoe het voor de zusjes/broertjes is.

Nog even los van het feit dat ik er niet aan moet denken om zwanger te zijn met mijn gammele lijf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:41

Ik zou als kind dan ook echt woest zijn op mn ouders. Ik snap dat echt niet. Dan ben je zo egoistisch bezig! Belang van je kind gaat niet eens voor op je rammelende eierstokken.

Net als gezinnen met kind 1 een erge ziekte. Dan na onderzoek bekend dat het erfelijk is en zeer grote kans. Hop een tweede... oh jammer joh deze heeft het ook. Ja no oliebol sherlock -O-

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:57

Precies heel egoistisch en dan wordt er in zulke situaties ook vaak nog gezegd ‘ja ookal heeft hij/zij straks de ziekte houden we er niet minder van’. Das fijn voor jullie maar het kind zelf moet een heel leven voort met zo’n aandoening.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:07

Maar je krijgt er zoveel voor terug!!!
Of “ maar ons kindje is wel heel gelukkig hoor”...

Qimm

Berichten: 15223
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:13

Ik droomde vannacht dat ik draagmoeder was voor mijn beste vriendin omdat zij niet zwanger kon raken. (Er was een zwangerschapstest waar je aan moest likken :') ) en op de echo zag baby eruit als een baby alien uit de film Alien en iedereen was helemaal blij en verliefd op de baby en ik vind het verschrikkelijk en had zo veel spijt maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het te zeggen... Pwoaahhh, nachtmerries!

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:19

Drukke trein. Inclusief huilend kind. Help.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:47

Oef sterkte marjoow.. Dat zijn de ergste momenten..
Hopelijk ben je er inmiddels uit!

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:52

Marjoow schreef:
Drukke trein. Inclusief huilend kind. Help.

Ik voel met je mee... Hier in het zuiden was het deze week herfstvakantie. Dé tijd om met schreeuw kinderen en kuddes aan wandelwagens tijdens de spits te reizen in korte treinen. Ik sta gewoon op om ergens anders te gaan zitten waar het net iets minder erg is, meer kan je denk ik niet doen :\

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:00

Schoolvakanties -O-

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:11

mairead schreef:
In dat tv programma waar rijke mensen ruilen met arme mensen zag ik ook eens een gezin waarbij 1 van de kinderen een ernstige erfelijke aandoening had. Bijna geen geld want medicijnen voor vader en zoon zijn duur.

Maar vader was voor het fokken al bewust dat hij zijn mannelijke nakomelingen zou kunnen belasten met zijn aandoening. Hij was zelf nl ook drager en lijder. Er was zelfs bekend dat hij zelf nog een milde variant had en dat hij evt zonen mss wel met een hele zware variant zou kunnen belasten.

Oudste zoon was volgens mij gezond. Maar ze hebben toch voor een tweede gekozen en daarbij was t dus wel raak... meteen een heftige variant van de aandoening.

Volgens mij was ik 1 van de weinige kijkers die totaal geen medelijden had. Want dit wéét je toch?
Ze hadden imo niet eens moeten beginnen aan kinderen of alleen aan meisjes (kunnen we dat al beinvloeden tegenwoordig?). En anders hadden ze na de eerste gezonde zoon hun blessings moeten tellen...


Ik heb wel medelijden. Met het kind. Die heeft er niet om gevraagd.

Ik heb ook een erfelijke aandoening. Mijn moeder wist niet dat ze die had, anders was ik er nooit geweest. Had voor mij beter geweest. Ik zit al in de ziektewet met beperkingen, chronische pijn en ben maar 25...

Mijn moeder heeft niet echt last van de ziekte. Ik heb veel last. Kind van mij heeft er een goede kans op dat het nooit zal kunnen lopen. Dat wil ik een onschuldig kind niet aandoen en ik word dan ook razend als mensen met ziektes maar gedachteloos gaan voortkweken!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:23

Qimm schreef:
Ik droomde vannacht dat ik draagmoeder was voor mijn beste vriendin omdat zij niet zwanger kon raken. (Er was een zwangerschapstest waar je aan moest likken :') ) en op de echo zag baby eruit als een baby alien uit de film Alien en iedereen was helemaal blij en verliefd op de baby en ik vind het verschrikkelijk en had zo veel spijt maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het te zeggen... Pwoaahhh, nachtmerries!

_O- _O- mijn hemel hahahaha

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:40

Mensen die kinderen nemen ondanks dat hun financiën dat ab-so-luut niet toelaten met argumenten als; "geld is niet belangrijk, als we maar gelukkig zijn" "ik heb genoeg liefde in me voor een kindje" "dat geld loopt wel los" "iedereen verdient het een kind te krijgen ook als je weinig geld hebt" maar dan vervolgens wel huilie huilie hun handje ophouden bij facebookgroepen en dergelijke want mijn kind kan niet meedoen met dinoplaatjes/sport/sinterklaas/rages want we zijn zo arm. Dat soort mensen wil ik heel erg graag heel hard door elkaar schudden.
Heel sneu voor de desbetreffende kinderen, maar verdorie dat heb je toch echt aan jezelf te danken ouders! _-:(

Sorry deze frustratie moest ik blijkbaar ff kwijt :Y)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:02

Ik vind jullie soms wel erg negatief. Arm kun je ook later worden, en sociale armoede moet je niet onderschatten.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:04

Maar dat vind ik wel anders nikass. Kiezen voor (meerdere) kinderen waarbij je ook nog weet dat de kans groot is op medische kosten terwijl je weinig te besteden hebt vind ik wel meer een probleem dan dat je met een solide basis kiest voor kinderen en er later iets gebeurt.

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 14:13

Nikass schreef:
Ik vind jullie soms wel erg negatief. Arm kun je ook later worden, en sociale armoede moet je niet onderschatten.


Als je al een kind of meer hebt (of huisdieren) en je raakt in de geldproblemen dan kan niemand daar iets aan doen, dat is gewoon dikke pech hebben en dan zul je daar mee om moeten gaan, als je in die gevallen eens je hand ophoudt kan ik dat ontzettend goed begrijpen en ben ik ook met alle liefde bereid om een keertje bij te staan.
Waar ik het persoonlijk over heb zijn mensen die al geldproblemen hebben vóórdat ze kinderen krijgen. In mijn omgeving zitten belachelijk veel mensen die aan het einde van de week geen eten kunnen kopen, die aan het eind van de maand maar moeten zien hoe ze de huur betalen, die hun huisdieren weg hebben gedaan omdat ze de dierenartsrekeningen niet konden betalen, maar na dit alles tóch kinderen namen met het argument "geld is niet belangrijk" om vervolgens te gaan zitten verkondigen hoe weinig geld ze wel niet hebben door en voor hun kind. Dat is gewoon ontzettend dom. Je wéét dat kinderen geld kosten en je wéét dat je dat geld niet hebt.
Als je een hond/kat/paard/konijn wil kopen word er aan alle kanten geroepen dat je eerst moet kijken of je de financiële gevolgen wel kunt dragen, maar als het om een kind gaat (die ook nog eens vele malen langer meegaat dan een huisdier, als het goed is tenminste) hoor je daar niemand over.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:49

Laurora schreef:
Mensen die kinderen nemen ondanks dat hun financiën dat ab-so-luut niet toelaten met argumenten als; "geld is niet belangrijk, als we maar gelukkig zijn" "ik heb genoeg liefde in me voor een kindje" "dat geld loopt wel los" "iedereen verdient het een kind te krijgen ook als je weinig geld hebt" maar dan vervolgens wel huilie huilie hun handje ophouden bij facebookgroepen en dergelijke want mijn kind kan niet meedoen met dinoplaatjes/sport/sinterklaas/rages want we zijn zo arm. Dat soort mensen wil ik heel erg graag heel hard door elkaar schudden.
Heel sneu voor de desbetreffende kinderen, maar verdorie dat heb je toch echt aan jezelf te danken ouders! _-:(

Sorry deze frustratie moest ik blijkbaar ff kwijt :Y)


In zo'n RTL5 programma was ook eens zo'n moeder: janken dat ze nooit iets voor haar kind kon kopen en wel een pakje sigaretten per dag weg roken..

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:21

Zulke mensen zouden zich omwille van hun domheid al niet eens moeten voortplanten.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 16:52

secricible schreef:
Maar dat vind ik wel anders nikass. Kiezen voor (meerdere) kinderen waarbij je ook nog weet dat de kans groot is op medische kosten terwijl je weinig te besteden hebt vind ik wel meer een probleem dan dat je met een solide basis kiest voor kinderen en er later iets gebeurt.


Dat is zo, dat vind ik óók, maar er wordt soms wel erg snel geoordeeld.

Laurora dat is wel waar wat je zegt, maar het is ook heel rationeel.
Vanuit emotie kan een redenatie heel anders verlopen. En daarbij is het niet alleen een individueel probleem, maar ook een maatschappelijk probleem dat er mensen zijn die zo weinig bestaansminimum hebben.

Natuurlijk denk ik ook wel eens dat soort dingen; "wel ja, pakje per dag roken terwijl je in de bijstand zit"
maar dat oordeel is niet helemaal eerlijk.

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:10

Jawel hoor, dat heet prioriteiten stellen. En roken, de nieuwste iPhone of een Gucci tas zijn dan gewoon niet prioriteit!!!

Geld kun je maar 1x uitgeven..

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:45

Een Gucci tas lijkt me inderdaad wat overdreven :D maar ik denk gewoon dat je niet altijd over de situatie van een ander kunt oordelen.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:56

Tiggs schreef:
In zo'n RTL5 programma was ook eens zo'n moeder: janken dat ze nooit iets voor haar kind kon kopen en wel een pakje sigaretten per dag weg roken..

Ik heb toen ik achter de kassa werkte serieus eens een modelletje Tokkie aan de kassa gehad dat te weinig geld had voor al haar gescande boodschappen en de sigaretten en drank toen maar wel meenam, maar de pakken luiers en babymelk niet.
Wtf?! %)
Dan leg je toch juist die genotsmiddelen terug, niet de levensbehoeften van je baby?!

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 18:58

Is waar je prioriteiten liggen :=

Konijnen hun hooi en eventueel groente (momenteel ivm darmgedoe jongste niet) , en de katten hun snacks en kattenbak grind gaan wekelijks voor . Wat over is is voor de boodschappen (bewind en elke week x bedrag )

Heb ik een kind gaan zijn luiers en poedermelk voor , snap niet dat zoiets dan voor gaat :=

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 19:03

watchthesky schreef:
Tiggs schreef:
In zo'n RTL5 programma was ook eens zo'n moeder: janken dat ze nooit iets voor haar kind kon kopen en wel een pakje sigaretten per dag weg roken..

Ik heb toen ik achter de kassa werkte serieus eens een modelletje Tokkie aan de kassa gehad dat te weinig geld had voor al haar gescande boodschappen en de sigaretten en drank toen maar wel meenam, maar de pakken luiers en babymelk niet.
Wtf?! %)
Dan leg je toch juist die genotsmiddelen terug, niet de levensbehoeften van je baby?!


Dat heet nou verslaving :)*