Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:03

Daarom. Ik vind het veel belangrijker om foto's te vergelijken en opmeten wat mijn maten zijn, in plaats van steeds maar dat cijfertje op de weegschaal anders willen hebben. Al helpt dat laatste wel :Y)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:19

Ik vind dat je sowieso een prachtig lichaam hebt maanlicht! En een hele mooie positieve mindset nu :) Ik zou willen dat ik dat had, ik kan soms zo ontzettend ontevreden zijn en ik kijk veel te veel naar anderen :o

@Laura: Wauw, supergoed resultaat! Jouw doel dik behaald! Mag je zeker trots op zijn :j

@Cheetahfan: Ik had die wraps van Body&fit (smart wrap geloof ik), maar die bevatten alsnog 20 gr khd per stuk. Ik had ook nog van een ander merk: low carb tortillas van carbzone. En die bevatten maar 7 gram khd per wrap, maar die vond ik wel wat 'plakkeriger' smaken :+

Ik heb morgenochtend weer mijn meting maar ik zie er best tegenop. Het is de afgelopen twee weken best goed gegaan en mijn riem kan ook een gaatje strakker. En daarnaast heb ik ook de hele week gefietst, maar toch ben ik bang voor een negatief resultaat omdat het de laatste paar keer ook al niet vooruit ging :( En nu mijn vader binnen 3 weken vertrekt moet ik heel erg mijn best doen om niet te gaan emotie-eten..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:36

Even geen tijd om uitgebreid te reageren.. maar wauw maanlicht, je ziet er super goed uit! Vind persoonlijk, hoe je nu bent zelfs nog mooier. <3 Ik herken je verhaal ook wel. Ik ben heel lang heel blij geweest dat ik eindelijk wat voller werd, was vroeger heel dun. Uiteindelijk werd het een beetje te, maar toch vond ik zelfs dat nog mooier dan die spriet die ik was. Getallen zeggen niet alles!

Annikoe succes morgen! En als het niet helemaal het resultaat is dat je wilde, trek het je niet teveel aan.. stilstaan hoort erbij en is vervelend. Maar vaak merk je dat je toch weer gaat afvallen als je doorzet.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 23:34

Nou inderdaad, hoe je lichaam eruit ziet is belangrijker dan gewicht. Wilde altijd 63 kg wegen weer, zoveel woog ik op mijn 18e/19e ook. Met krachttraining had ik met 67 kg al een beter figuur dan toen. Dus dat doel moet nu met paar maanden gezond eten en trainen ook te doen zijn. Ben momenteel 65/66 kg. Dus lekker trainen en gezond eten en kan het alleen maar goed kant op gaan met strakker worden!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:45

finnens schreef:
Even geen tijd om uitgebreid te reageren.. maar wauw maanlicht, je ziet er super goed uit! Vind persoonlijk, hoe je nu bent zelfs nog mooier. <3 Ik herken je verhaal ook wel. Ik ben heel lang heel blij geweest dat ik eindelijk wat voller werd, was vroeger heel dun. Uiteindelijk werd het een beetje te, maar toch vond ik zelfs dat nog mooier dan die spriet die ik was. Getallen zeggen niet alles!

Annikoe succes morgen! En als het niet helemaal het resultaat is dat je wilde, trek het je niet teveel aan.. stilstaan hoort erbij en is vervelend. Maar vaak merk je dat je toch weer gaat afvallen als je doorzet.

Jamaar mijn gewicht staat al 2 maanden stil.. Dus ik begin een beetje ongeduldig te worden :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:02

Nou... Dacht dat 't goed ging gisteren echt enorme snaar avond maar denk echt makkelijk 2000 kcal weg gegeten. Naja. Vandaag morgen en zondag skip ik even de grote koolhydraten zodat et vocht sneller verdwijnt en dan afwachten met de meting maandag doet ;(

Moet wel zeggen dat ik echt 0 schade zag in de spiegel dus wie weet heeft me vele extra beweging toch goed gegaan dat 't nu een beetje gecompenseerd is.. Let's hope :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:31

Dank jullie wel :)

Ik blijf hier zeker af en toe meepraten, maar geen lijstjes meer en dergelijke

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:52

Dat hoeft ook niet maanlicht!
Ik post ook geen lijstjes (hou t ook zo nauw niet meer bij) maar het is gewoon een heel goed topic ter motivatie/ inspiratie.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:00

Anniko: Aah wat naar :(:) Gaat hij lang weg? (of heb ik dit gemist en had je het al verteld? )
Haha, ik leef met je mee, ik weet hoe het voelt, geen vooruitgang. :Y) Misschien een alles omgooien? Je lichaam een shock geven? :)
Jaimy: Aah, nouja hopelijk valt de schade mee!

Planning vandaag, overdag beetje mager want vanavond uit eten voor moederdag.
O: 200ml alpro yoghurt, 3 el spelt muesli, paar kersen, superfood mix, 3 paranoten
T: 2 abrikozen
T: 200g protein kwark
L: omelet (1 ei, 2 eiwit) met champignons, prei en ui
T: sinaasappel
A: uit eten

B: uur zumba
D: thee, water, denk vanavond wel een glas cola light oid

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:36

Cheetahfan schreef:
Anniko: Aah wat naar :(:) Gaat hij lang weg? (of heb ik dit gemist en had je het al verteld? )
Haha, ik leef met je mee, ik weet hoe het voelt, geen vooruitgang. :Y) Misschien een alles omgooien? Je lichaam een shock geven? :)
Jaimy: Aah, nouja hopelijk valt de schade mee!

Planning vandaag, overdag beetje mager want vanavond uit eten voor moederdag.
O: 200ml alpro yoghurt, 3 el spelt muesli, paar kersen, superfood mix, 3 paranoten
T: 2 abrikozen
T: 200g protein kwark
L: omelet (1 ei, 2 eiwit) met champignons, prei en ui
T: sinaasappel
A: uit eten

B: uur zumba
D: thee, water, denk vanavond wel een glas cola light oid

Hij gaat voorgoed weg.. Emigreren naar Canada. Hij heeft een Canadese vrouw nu (mijn ouders zijn 3 jaar geleden gescheiden) en hij gaat voor haar daar wonen.

Net gesport en mijn meting gehad. Ik heb heel de week zelf niet op de weegschaal gestaan dus ik wist niet wat ik moest verwachten. Gelukkig toch een kilo eraf. Ik weeg nu 75,5, eindelijk in de 75! Ik was zo positief verrast dat ik spontaan begon te huilen. Ik denk dat alle stress van de afgelopen weken eruit kwam. Ik had het gelijk uitgelegd van mijn thuissituatie en gelukkig reageerde ze erg begripvol.

Daarnaast ook nog hier en daar een centimeter eraf (buik, borst, taille, heupen en kuiten geloof ik). Dus gelukkig positief nieuws.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:45

*\o/* Voor je gewicht, :(:) voor de rest Annikoe

Hier niet zo'n magere dag, maar t valt nog wel mee op zich
O: optimel yoghurt met weetabix
T: nog wat optimel yoghurt
L: waldkornbol met geitenkaas, rucola en walnoten, kom soep
T: aardbeien, blauwe bessen en een appel
A: Pizza met kip en spinazie
T: 2 witte wijntjes

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:55

Aah wat naar Annikoe :(:) Zit af en toe op bezoek er wel in of niet? Lijkt me wel naar zeg, ben dan wel blij dat mijn ouders redelijk dicht bij elkaar wonen nog.

Laura: Ik vind het nog steeds een net lijstje hoor, op de pizza na. :j Kan prima af en toe!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:24

Ja is ook wel waar. Meestal kies ik op zo'n dag voor een wat lichtere lunch, maar de geitenkaas moest op, en ik had er ook wel erg veel trek in. En ik moet ook wel echt opletten dat ik niet te weinig eet, want dan ga ik snaaien. Vanmorgen wel een gebakje laten staan, dat voelt altijd wel goed :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:44

Sterkte Annikoe, mijn vriendin is naar nieuw Zeeland verhuisd, ik mis haar enorm maar gelukkig kunnen we skypen appen en boodschappen inspreken. Hopelijk kun jij op dezelfde manier het contact onderhouden en anders schakelen we volgend jaar Robert ten B in ;)Wat fijn dat je een goede meting had!

Ik mag maandsg maar ben deze week .07 kg aangekomen. Dit weekend doe ik rustig aan, en dan hoop ik dat weer kwijt te zijn..

Vandaag gaat het weer goed..
O; 150 griekse yoghurt en bl bessen
T; 40gr noten
L; wrap met kipfilet komkommer ei en sla en 3 mini havermout pannenkoeken (recept voor 4 maar we hebben er 9 uitgehaald)
Vanavond broccoli en kipfilet en wat kwark na anders eet ik veel te weinig koolhydraten

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:43

Jeetje Annikoe dat lijkt me moeilijk. Ondanks dat je via de digitale weg makkelijker contact houdt is het gewoon *** als je vader zover weg is :(

Ik heb vandaag een drama-dag qua eten. Maar met reden. Zonder hond in huis is het zo stil, te stil. Zijn vandaag naar een nestje puppies gaan kijken en over 3 weken krijgen we gezinsuitbreiding :)

Afbeelding
Dit is Macho! Een mopshond. We zijn helemaal verliefd. Vandaag anderhalf uur met manlief op de grond gezeten met 5 mops puppies spelen. Heerlijk! Eigenlijk heeft hij ons uitgekozen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 22:52

Ohhhh <3 <3 gefeliciteerd!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 23:03

Dat is echt wennen ja.. en niet leuk. Fijn dat jullie gezinsuitbreiding krijgen, dat vult de leegte een beetje. Ben geen fan van het ras, maar vind hem toch wel heel schattig <3

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:41

Gisteren een goede dag gehad :D
Was super moe dus vroeg gaan slapen, dat gaat stiekem het snaaien wel goed tegen haha

Gisteren lijstje:
O: 200 gr magere kwark + 200 gr 0% vanille joghurt met 30 gr kellogs
L: havermout met kaneel en een appel
T: Worteltjes 150 gr
A: Aardappel partjes met kruiden, een stukje kipfilet en een salade
T: Niks omdat ik vroeg ging slapen :P

Lijstje vandaag:
O: 200 gr magere kwark + 150 gr 0% vanille joghurt met 30 gr kellogs
T: Appel
L: 2x boterham volkoren met smeerkaas 15+
T: Perzik
A: Zalm uit de oven met rosti en erwten
T: Weet ik nog niet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:42

Hier is het even echt weekend. Vanmiddag een verjaardag, en morgen met moederdag zal er ook wel het nodige lekkers gegeten worden :D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:54

Oooh wat een leukerd mloez!

Het was mij gisteravond ook gelukt om niet meer te snaaien. Ik heb een nieuwe tactiek: gewoon mijzelf zo lekker op de bank innestelen met netflix op, zodat ik geen zin meer heb om van de bank af te komen en wat lekkers te pakken _O-

Lijstje van vandaag:
O: Mulkunie protein Raspberry (viel trouwens vrij zwaar op de maag!)
T: stukjes ananas en alvast een sneetje witbrood met gerookte zalm en zuivelspread
L: andere sneetje met zalm en 2 sneetjes met zuivelspread en kipfilet
T: b&f chocowafel
A: Pasta
T: schaaltje naturel chips

Beetje hoog in koolhydraten vandaag, maar qua calorieën wel oke

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:00

Mloez <3
En mooie lijstjes allemaal zeg!

Gister uiteten ook wel netjes gehouden. Olijven en kip met salsa/quacamole vooraf, biefstuk als hoofd en cheesecake gedeeld als toetje. <3

Vandaag, beetje veel fruit maar heb niet zo veel anders in huis:
O 200g griekse yoghurt, 3el atkins muesli, rozijnen, bosbessen
T: mineola, rijstwafel
L: Smoothie (halve banaan, ananas, bosbessen, frambozen), 1 bh met ham
T: appel, bakje kvarg
A: sperziebonen, 1 kipfilet
T: halve clean protein bar

D: thee, water

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 17:43

Ah, wat een snoesje...

En Netflix is inderdaad een hele goede afleiding.

Vandaag een rommelige dag, net na het ontbijt (190 kwark en blauwe bessen) mijn dochter naar wedstrijd van 2 teamleden gebracht en gezien de afstand (35km) ben ik gebleven. Ik had een banaan en flesje water mee.

Late thuiskomst even snel 2 wasa crackers met kaas gegeten en naar de ah.

Voor straks staat een turks broodje magere grillburger met kaas, sla, tomaat en augurk op het menu besprenkeld met curry en halfvolle slasaus en een kom verse (door manlief) zelfgemaakt zoete aardappel soep.

Vandaag dus wel erg weinig gegeten, dan worden vast 2 kommen of 2 broodjes.

Fijn weekend nog en morgen een fijne moederdag, voor de moeders onder ons en degene die hun eigen moeder gaan bezoeken en anders gewoon een fijne zondag

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:21

Mij staat zo een lekker moederdag ontbijtje te wachten met afbakbroodje, croissantje, een gekookt eitje en een lekker sapje :9
En mn man heeft als verrassing voor vanavond oppas geregeld en een restaurantje geboekt <3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:07

Wat heerlijk Laura, verwendagje! Geniet er van. :)

Fijne moederdag allemaal!

Ik lig brak op de bank. Na een avond met veel te veel wijn. Maar verder gaat het afvallen nog steeds goed.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:35

Ik had vanmorgen ook wel behoorlijke nadorst van de limoncello.

Gisteren lekker gegourmet, maar ik hebt bij groentjes, kaas en vlees gehouden.
Hier doen ze daar ook altijd en brood en aardappeltjes bij maar die heb ik dus laten staan.