[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:06

Ik ben van mezelf donkerblond maar ik heb blijkbaar heel veel roodpigment in mijn haar. Zelfs als ik er een koele kleur verf in doe slaat het altijd warm uit.
Als ik er een warme kleur in doe slaat het altijd rood uit, en die gloed blijft bij mij eeuwig zitten totdat ik het afgeknipt heb..
Zal dus heel erg van je eigen haar afhangen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:14

Bedankt voor de reacties, ik maakte net even een foto van mijzelf (http://i66.tinypic.com/n19pgi.jpg) en ben eigenlijk best nog wel blij met bruin. Thuis gooi ik er dus alleen wat bruin over voor een iets diepere/donkerdere kleur en wat meer glans, maar dat is het dan ook. Ook fijn, zo'n low budget optie :Y) .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:50

Ik denk persoonlijk dat koelere tinten beter bij je zullen passen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:49

Iemand een idee?

Ik heb een tijd een balayage gehad. Bruin van boven en blond van onder, maar ik kreeg het niet mooi blond dus wil ik het weer gewoon egaal bruin hebben. Nu heb ik het 2 keer bruin geverfd in een korte tijd, alleen het lijkt wel alsof het eruit spoelt elke keer als ik mijn haar was. Dus het gedeelte wat blond was wilt niet bruin worden. :') Er zit nu een soort goud/groene gloed doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:26

Meliaforever schreef:
Iemand een idee?

Ik heb een tijd een balayage gehad. Bruin van boven en blond van onder, maar ik kreeg het niet mooi blond dus wil ik het weer gewoon egaal bruin hebben. Nu heb ik het 2 keer bruin geverfd in een korte tijd, alleen het lijkt wel alsof het eruit spoelt elke keer als ik mijn haar was. Dus het gedeelte wat blond was wilt niet bruin worden. :') Er zit nu een soort goud/groene gloed doorheen.

Dat komt omdat je haar beschadigd is van het blonderen. Je hebt als het ware weer een volledig blank canvas en daar moet je met kleuren heel voorzichtig mee zijn. Als het groen uitvalt heb je een te assige kleur gepakt en dan slaat het groen uit. Ik zou het door een kapper op laten lossen want zelf eindeloos blijven aanklooien met pakjes van de drogist is echt funest voor je haar. Het lijkt alsof donkerder verven niet zo veel schade brengt, maar het blijft peroxide in je haar en is dus gewoon slecht. Een goede kapper kan je beter adviseren over welke kleur je zou moeten hebben om het te laten pakken, maar bereid je erop voor dat het niet dezelfde kleur kan worden gemaakt.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:27

Ik ben ook weer aan het oriënteren naar een ander kleurtje

Heb nu highlights en lowlights. In september laten doen.

Afbeelding

Leek mij wel keer leuk om het een stuk blonder te hebben. Weet alleen niet of dat mij staat en of ik dat aandurf met mijn haar.

Vind dit dus wel heel mooi!
Afbeelding
Maar of dat voor mij is?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:33

Emmaa_ schreef:
Meliaforever schreef:
Iemand een idee?

Dat komt omdat je haar beschadigd is van het blonderen. Je hebt als het ware weer een volledig blank canvas en daar moet je met kleuren heel voorzichtig mee zijn. Als het groen uitvalt heb je een te assige kleur gepakt en dan slaat het groen uit. Ik zou het door een kapper op laten lossen want zelf eindeloos blijven aanklooien met pakjes van de drogist is echt funest voor je haar. Het lijkt alsof donkerder verven niet zo veel schade brengt, maar het blijft peroxide in je haar en is dus gewoon slecht. Een goede kapper kan je beter adviseren over welke kleur je zou moeten hebben om het te laten pakken, maar bereid je erop voor dat het niet dezelfde kleur kan worden gemaakt.

Ik heb het dus door de kapper bruin lagen verven en zij zegt omdat er geen pigment meer in het haar zit, moet de bruine kleur dus weer 'stapelen' ofzo. :=

Het is nu 2 keer bruin geverfd in 1.5 maand. De 2e keer alleen de onderkant. Ik zat zelf te denken aan een rode spoeling o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:44

Dat zou ik persoonlijk niet doen. Ik heb hetzelfde gehad en dacht dat ik mijn groene gloed wel weg kon krijgen met een vrij rode spoeling, maar dat is jammer genoeg niet hoe het werkt. De groene gloed bleef echt, hoe veel rood ik er ook doorheen mengde.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:42

Ik ga zaterdag weer eens naar de kapper. Wat zal het worden? Donker, licht, trimmen, kort, lang? :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:29

Frummels schreef:
Ik ga zaterdag weer eens naar de kapper. Wat zal het worden? Donker, licht, trimmen, kort, lang? :D

Maakt me niet uit zolang je maar een foto post. :) Jou staat alles.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:52

Ik dacht dus "ha leuk misschien staan er wel een paar foto's dan van frummels in dit topic om verschillende haarstylen te zien " Kom ik erachter dat frummels alleen al 23 pagina's heeft geschreven in dit topic, met echt tigggggg foto's ;) :+
Maar frummels jij kan ook wel echt alles hebben geloof ik !
Ik heb een beetje dezelfde kleur haar als jij ( ik vind het niet blond en niet bruin ). Nu high lights in laten zetten, maar die zie je niet echt. Ze zijn ook te geel ( ik geloof dat dat komt door teveel roodpigment in je haar ? ), dus met zilvershampoo in de weer.
En ik wil eigenlijk heel graag eens zonder pony ( ik heb een lang gezicht met hoog voorhoofd, dus altijd een pony), maar met een lok, wordt je daar niet helemaal gek van als je buiten in de wind loopt ? Of gewoon met alles ????
En een bob kapsel , helemaal leuk. Maar niet bij mij. Ik heb zulk fijn, glad en vooral stijl haar dat het zo maar hangt en ik houd eigenlijk meer van een "warrig" kapsel. Nu dus half lang en ik weet niet ..... het hangt maar te hangen. Dus staartje erin. Maar ja, wat heb je daar aan ??? Zucht.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:14

Ik heb ook een hoog voorhoofd, maar heb me er maar bij neergelegd. Geen pony meer. We doen het er maar mee.
Ik heb precies dezelfde structuur haar vreselijk. Gelukkig weet mijn kapster er altijd wel volume in te knippen dat het nog een beetje springt er niet hangt.
Serieus ik ben bij verschillende kappers geweigerd omdat ze niks met mijn haar konden.
Dus ik blijf lekker bij mijn vertrouwde kapster waar ik al jaaaren kom.
Van grijsblond gaan we volgende maand naar roseblond. Ben benieuwd. :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:36

Lous schreef:
Ik heb ook een hoog voorhoofd, maar heb me er maar bij neergelegd. Geen pony meer. We doen het er maar mee.
Ik heb precies dezelfde structuur haar vreselijk. Gelukkig weet mijn kapster er altijd wel volume in te knippen dat het nog een beetje springt er niet hangt.
Serieus ik ben bij verschillende kappers geweigerd omdat ze niks met mijn haar konden.
Dus ik blijf lekker bij mijn vertrouwde kapster waar ik al jaaaren kom.
Van grijsblond gaan we volgende maand naar roseblond. Ben benieuwd. :D

Ik zoek zoek zoek naar een foto van je, maar ik kan hem niet vinden ( geeft niet hoor ). Ik vond jou haarkleur zo mooi de vorige keer ! Echt assig blond. Bij mij is het (te ) geel gebleven helaas. Volgende keer misschien dan toch maar blonderen ipv verven zei de kapster....
Heb jij een kapster die volume kan knippen ???? Wow ! :+ ;) Ook in de lengte haar die je nu hebt ? Hangt het niet super naar beneden ?? Hangt misschien ook af van de shampoo die je gebruikt ?
Ik ben nog een beetje op zoek naar een goede, maar ik wil het liefst zo natuurlijk mogelijk. Ik heb nu 2 shampoo's van Maria Nila ( sulfaat, parabenen en siliconen vrij ). Maar de zilvershampoo van Maria NIla geeft meer volume als de volume shampoo van hetzelfde merk.

En hoe doe jij het met hoog voorhoofd zonder pony ? Schuine lok ? En dan ? Hangt dat niet super in de weg ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:40

Afbeelding

Hier ook een hoog voorhoofd. Weiger een pony.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:14

Maris schreef:
Ik dacht dus "ha leuk misschien staan er wel een paar foto's dan van frummels in dit topic om verschillende haarstylen te zien " Kom ik erachter dat frummels alleen al 23 pagina's heeft geschreven in dit topic, met echt tigggggg foto's ;) :+
Maar frummels jij kan ook wel echt alles hebben geloof ik !
Ik heb een beetje dezelfde kleur haar als jij ( ik vind het niet blond en niet bruin ). Nu high lights in laten zetten, maar die zie je niet echt. Ze zijn ook te geel ( ik geloof dat dat komt door teveel roodpigment in je haar ? ), dus met zilvershampoo in de weer.
En ik wil eigenlijk heel graag eens zonder pony ( ik heb een lang gezicht met hoog voorhoofd, dus altijd een pony), maar met een lok, wordt je daar niet helemaal gek van als je buiten in de wind loopt ? Of gewoon met alles ????
En een bob kapsel , helemaal leuk. Maar niet bij mij. Ik heb zulk fijn, glad en vooral stijl haar dat het zo maar hangt en ik houd eigenlijk meer van een "warrig" kapsel. Nu dus half lang en ik weet niet ..... het hangt maar te hangen. Dus staartje erin. Maar ja, wat heb je daar aan ??? Zucht.

Haha, oeps :o Ik verander nogal vaak van haar ja haha. En ik plaats het bijna altijd hier :D

Ik heb altijd een lok die achter mn oor kan, dus opzich heb ik daar nooit last van. (tenzij ik een pony heb, dan word ik echt helemaal gestoord :') )
Fijn haar heb ik inderdaad ook, maar niet glad/stijl. Sterker nog, ik heb eigenlijk krulletjes haha. (staat ook wel ergens een foto van denk ik zo).
Lastig he, dat haar?

Iris82 schreef:
Maakt me niet uit zolang je maar een foto post. :) Jou staat alles.

Wat lief zeg :) Ja ik zal een foto posten!
Ik vind jouw kapsel nu echt prachtig op die foto! Maar je hebt ook gewoon een mooi hoofd :j

Lous: ben heeeel benieuwd naar roseblond! Lijkt me zo mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:38

Dit kapsel was mijn doel maar lijkt helaas niet haalbaar voor mij..
Afbeelding

Ik heb mijn henna-haren nu 3 keer laten ontkleuren bij de kapper (met 3%), en het groenige blijft helaas erg goed zichtbaar/ is meer geworden lijkt het wel. Verder ontkleuren ga ik niet doen, de kwaliteit van mn haar is nu al prut (heb er zelfs een beetje spijt van inmiddels.. Maar ik wil het zo graag grijs! Plus met de honderden euro's die het nu al gekost heeft, daar wil ik dan ook eindelijk van kunnen genieten..). Afgelopen week heeft de kapper er een zilver/ light grey spoeling in gedaan die morgen herhaald zou worden, maar ik twijfel nu om er toch maar wat anders van te maken. De komende 3 maand moet ik er sowieso mee rondlopen, en met groen/ geel/ blond haar zie ik dat niet zo zitten..

Ik vind donker grijs ook heel mooi, zal ik dat dan doen? Ik denk dat dat wel groen-dekkend is?
De lengte/ het model van de eerste foto spreekt mij ook wel aan, ik ga dat ook overleggen met de kapper om van de ergste dode stro-bende aan de onderkant af te komen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:12

Om groen op te heffen zal je een roodtint moeten gebruiken. Dus grijs zal het niet beter maken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:49

Eerlijk gezegd denk ik dat je je haar vooral even rust moet gunnen. Als het groene al zo lang en hardnekkig aanwezig is, denk ik niet dat het zomaar zal verdwijnen. Ik zou als ik jou was je haren even een paar weken of maanden laten bekomen en dan rustig uitzoeken wat de beste volgende stap is. Ik heb ook 1,5 jaar mijn haren iedere 2 maanden ontkleurd, en hoewel ik er nu al een jaar mee gestopt ben, is m'n haar nog altijd flut.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:19

Ik meld mij ook graag hier O:) ik heb eind volgende week een trouwerij in Griekenland. Mijn nicht is Grieks dus we gaan daar een halve week heen :D

Een jurk en sieraden heb ik inmiddels, maar ik kom er niet uit hoe ik mijn haar moet doen -O- kunnen jullie misschien helpen? Hieronder een foto in mijn jurk met sieraden (iedereen gaat in gala)

Afbeelding

Zat zelf te denken aan slag.. maar mijn haar is meestal beetje alles of niets xD

Ik ga vanmiddag naar de kapper om de puntjes en mijn pony weer bij te werken en ik laat dan ook altijd weer laagjes in mijn haar knippen. Op de trouwerij wordt mijn haar ook door een kapper gedaan O:)

Ben benieuwd wat jullie zouden doen xD

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:20

Iris82 schreef:
[ [url=m/PMRgHo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook een hoog voorhoofd. Weiger een pony.

Knappie!

Shanna, laat het vooral met rust nu, je was al gewaarschuwd met ontkleuren op henna haar, ik denk dat alles wat je nu doet, het erger maakt. Heb je al olaplex gebruikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:23

Yasmine schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat je je haar vooral even rust moet gunnen. Als het groene al zo lang en hardnekkig aanwezig is, denk ik niet dat het zomaar zal verdwijnen. Ik zou als ik jou was je haren even een paar weken of maanden laten bekomen en dan rustig uitzoeken wat de beste volgende stap is. Ik heb ook 1,5 jaar mijn haren iedere 2 maanden ontkleurd, en hoewel ik er nu al een jaar mee gestopt ben, is m'n haar nog altijd flut.

De bedoeling is inderdaad om na donderdag minimaal 3 maand er niks aan te doen. Helaas heb ik wel volgende maand een bruiloft te fotograferen, en over 2 maand weer, waarbij ik groen haar niet heel representatief vind. Daarom dacht ik dat een donkere grijs wel zou helpen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:31

Als je haar niet volledig wit is, dan wordt een grijze spoeling erover echt niet mooi. Dan krijg je zo'n peper-en-zout kleur.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:09

Maar zijn die 2 dagen op enkele maanden tijd het echt waard om je haar nog meer in gevaar te brengen? Als ik jou was zou ik m'n haar voor die 2 dagen in een knot doen en me niet te veel van anderen aantrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:17

Ik ga sowieso morgen dus heen voor een nieuwe grijze kleuring/ spoeling. Ik denk dat het dan voor de kwaliteit van mijn haar niet erg veel uit maakt of dat een donkere of een lichte grijs wordt?
Ik zie het niet zitten om nog 3 maand groen en blond rond te moeten lopen eerlijk gezegd, dan neig ik er nog meer om terug naar de henna te gaan :')
Persoonlijk vind ik blond niet zo mijn kleur, het is te lieflijk voor mij :o