[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:51

Ik krijg ook snel doorbraakbloedingen. Ik blijf m’n pil dan gewoon slikken tot het stripje af is, maar helaas blijf ik wel bloeden totdat m’n stopweek er is. Dus als ik in de tweede rij van het stripje al doorbraakbloedingen krijg, bloed ik die week, en de derde week van het stripje, én de stopweek :')

Gelukkig krijg ik die bloedingen alleen als ik een keer doorslik, niet als ik gewoon elke 4 weken een stopweek heb.

Janine1990

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:11

Ik heb ook even een vraag...

Ik heb vorig jaar rond deze tijd mijn laatste prikpil gehad. Daarna besloten te stoppen, maar niet omdat ik een kindje wil. Vanaf kerst was het dus wachten op de eerste menstruatie en die bleef niet lang uit, eind januari kwam opoe op bezoek. Uiteraard waren de eerste menstruaties onregelmatig en ook nu merk ik nog dat mijn hormonen niet volledig in balans zijn en dat een kleine verandering ineens een langere cyclus oplevert. Maar nog niets waar ik me zorgen om maak.

Wat wél heel erg opvalt is dat ik tijdens de menstruatie NIET aan het hoesten ben. Ik ben zeg maar een week per maand vrij van hoesten. De rest van de tijd ben ik heel erg veel aan het hoesten. Een kriebelhoest die niet gemakkelijk weg gaat. Het lijkt wel alsof ik verkouden ben, maar dat ben ik dus niet.

Nu komt de herfst er aan, en gezien mijn voorgeschiedenis zal het blaffen alleen maar erger worden. Zijn er mensen die dit herkennen? Wat hebben jullie hiermee gedaan?

Ik wil het nog enige tijd aankijken en dan richting de huisarts. Maar ik heb het idee dat dit weer iets vrij unieks is en dat die me af gaat poeieren want te moeilijk en niet levensbedreigend. :+ Dus ik wil goed beslagen ten ijs komen :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:12

Ik herken het helemaal nief Janine, wel vervelend dat je zoveel hoest.

Ik heb echt een problematische stoelgang sinds ik gestopt ben met de pil, is dat voor iemand herkenbaar?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:32

@marleen: zijn je menstruaties en meer bepaald de krampen feller nu je gestopt bent met de pil?

Ik herinner me dat wanneer ik hevige bloedingen en bijbehorende krampen had mijn darmen ook actiever waren.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:34

petitparis schreef:
@marleen: zijn je menstruaties en meer bepaald de krampen feller nu je gestopt bent met de pil?

Ik herinner me dat wanneer ik hevige bloedingen en bijbehorende krampen had mijn darmen ook actiever waren.

Bedankt voor je reactie.
Nog niet ongesteld geweest, dus dat weet ik niet. Ik heb juist obstipatie, ga 1x per week. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 19:36

marleen_88 schreef:
petitparis schreef:

Bedankt voor je reactie.
Nog niet ongesteld geweest, dus dat weet ik niet. Ik heb juist obstipatie, ga 1x per week. -O-

Heb ik ook gehad, dat heeft iets te maken met prostaglandines geloof ik.
Hoort bij het ontpillen, geef het een paar maanden en dan wordt het beter. Je kan natuurlijk proberen meer vezels te nemen. Psyliumvezels in smoothies bijvoorbeeld.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:44

Esaqar schreef:
Ik wil echt graag stoppen met de pil.
Maar ik wil absoluut geen kinderen (like, never) dus dat vind ik een beetje lastig.
Condoom kan altijd scheuren.

Is er ook een anticonceptie die je stemming niet zo beïnvloed?

Ik slik de pil, maar ook antidepressiva. Lekker tegenstrijdig.

Koperspiraal, geen hormonen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:35

Manmanman... ik beleef echt horror weken waarin ik het liefst alleen maar ongesteld ben...

Tussen mijn ovulatie en ongesteldheid heb ik vreselijke last van mijn borsten. Door het stoppen met de pil ben ik al van een D naar een E gegaan en nu voelen ze constant alsof ze op knappen staan. Ik slaap zelfs al met een sportbh aan. Daar komt bij dat ik me nu ook echt totaal niet goed voel. Maar echt ziek kan ik het ook niet noemen.
Dus ben als tussenweg maar thuis gaan werken.

Mijn fitbit registreert sinds de ovulatie ook een hogere hartslag in rust. Van 73 naar 80, nu gelukkig weer terug naar 78.

Goed, ik word hier echt niet vrolijk van... Heeft iemand tips voor die pijnlijke borsten? Of zijn er lotgenoten?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:45

Wat vervelend Janine.

Hier ook zere borsten gehad, voornamelijk mijn tepels. Nu na 5 weken voor het eerst ongesteld geworden, gelukkig ben ik wel van de zere borsten af. Hoop niet dat dit elke keer gaat zijn. :=

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:59

ik ben een jaar pilvrij en merk nu nog dat mijn "bijwerkingen" wisselen. Zere borsten is de laatste paar maand ineens weer nieuw, echt vreselijk zeer. Maar het wisselt dus nog steeds. Niet elke maand wat anders, kan wel paar maand aanhouden.

Huisarts gaf destijds aan dat je na een maand je normale cyclus weer hebt.. of dat zo was betwijfel ik ook nogsteeds heel erg :Y) Heb erg lang het idee gehad dat ik nog aan het ontpillen was, zeker paar maand.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:43

Ik ga zo m'n baarmoedermond laten bevriezen. En ik vind het nu behoorlijk spannend worden :=

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:22

Ben flauwgevallen :Y)
Niet tijdens de behandeling maar daarna. 3 dokters om me heen, pfff

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 23:21

dalena schreef:
Ik ga zo m'n baarmoedermond laten bevriezen. En ik vind het nu behoorlijk spannend worden :=

Hoe gaat het nu met je?

Zijn hier trouwens mensen die anticonceptie aan kunnen raden die je libido niet veranderen? Wil het liefst geen spiraaltje, want vind het wel fijn dat ik met de pil zelf de controle heb := Het is opzich geen gigantisch probleem nu ik single ben, maar in mn vorige relatie werd het uiteindelijk wel een probleem en wil niet dat het toekomstige relaties in de weg gaat zitten.
Heb overigens voor de rest helemaal geen last van gekke bijwerkingen ofzo en het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat het voor een groot deel aan m'n relatie lag dat m'n libido verminderde (begon ongeveer een maand na het daten pas met de pil dus het is niet zo dat ik het daarvoor al had kunnen merken), maar zou het fijn vinden om wat opties te kunnen onderzoeken mocht ik toch willen switchen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:27

Goner schreef:
dalena schreef:

Hoe gaat het nu met je?

Zijn hier trouwens mensen die anticonceptie aan kunnen raden die je libido niet veranderen? Wil het liefst geen spiraaltje, want vind het wel fijn dat ik met de pil zelf de controle heb := Het is opzich geen gigantisch probleem nu ik single ben, maar in mn vorige relatie werd het uiteindelijk wel een probleem en wil niet dat het toekomstige relaties in de weg gaat zitten.
Heb overigens voor de rest helemaal geen last van gekke bijwerkingen ofzo en het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat het voor een groot deel aan m'n relatie lag dat m'n libido verminderde (begon ongeveer een maand na het daten pas met de pil dus het is niet zo dat ik het daarvoor al had kunnen merken), maar zou het fijn vinden om wat opties te kunnen onderzoeken mocht ik toch willen switchen.

Oef, lastig.
Ik lees daarin mee.

Ik ben nu twee maanden van de pil af, en wat een verademing.

Libido. Weer normaal. Eerste maand was beetje heftig. :') arme kerel van me.
Nu heb ik het idee, dat het gewoon normaal is. Tja, wat is normaal ,weet ik eigenlijk ook niet.

Mijn rust in mijn lijf is terug.
Met de pil had ik een mega haastig en angstig gevoel. Overal voor op de loop moeten, net een geschrokken dressuurpaard.

Ben veel relaxter. Ruzies...? Doei, daar heb ik geen zin in. Anderen hoeven ook met hun drama niet bij mij te komen. Tenzij het mn vriendinnen betreft.
Drukte? Zoek ik ook niet meer op. Lekker alleen muziek luisteren. Heerlijk!
Veel minder snel op mijn tenen getrapt. Veel minder de neiging om overal een punt van te maken.

Mijn lichaam is echt fijn nu.
Ik ben afgevallen, maar kan ook alles weer eten wat ik en hoeveel ik wil.

Mijn ovulatie heb ik nog niet gevoeld. Maar dat komt vast nog wel weer.

Pukkels zijn niet heel veel minder. Maar ook niet meer..
Mijn borsten doen geen pijn meer.

Heb geen moodswings meer. Ook heel fijn.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:24

Wat fijn dat je zo jezelf weer voelt.

Ik daar in tegen ben nog steeds uit onbelans.. heb echt last van pms. Maar m’n angst en opgejaagd gevoel is wel weg. Afvallen helaas ook nog steeds niet.. wat ik wel had gehoopt

Ben bij care fore women geweesr maar nog steeds last van pms en mezelf in de weg zitten.. nu ook afspraak bij de psych

Ik wil mezelf weer zijn. En aan twijfelen of ik hormoon test wil doen..

Ik had zo gehoopt dat ik af zou vallen en mezelf fijn zou vinden, maar helaas.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:27

En over libido de ene man is de ander niet. En wat is laag libido? Maanden niks? Of gewoon minder zin?

Ik had ik begin van m’n relatie vrij hoge libido, m’n vent daarin tegen als snel minder. In begin had ik daar best moeite mee. Maar nu is (voor mij) m’n libido normaal.

Dus wat is hoog? En wat is laag? Ook per man is dar verschillend.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:22

plutolover schreef:
En over libido de ene man is de ander niet. En wat is laag libido? Maanden niks? Of gewoon minder zin?

Ik had ik begin van m’n relatie vrij hoge libido, m’n vent daarin tegen als snel minder. In begin had ik daar best moeite mee. Maar nu is (voor mij) m’n libido normaal.

Dus wat is hoog? En wat is laag? Ook per man is dar verschillend.

Dat is ook echt verschillend.
Laag was bij mij,met de pil had ik nu alleen zin in mn stopweek.

Hoog, was toen ik stopte met de pil en na anderhalve week, twee tot drie x per dag kon.
:')

Nu kan ik nog wel om de dag, soms elke dag. Dat is wat andees dan een weekend per maand :')

Ik heb een makkelijke man. Dat is fijn. Al moesten we wel even weer naar elkaar groeien.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:59

Meer mensen die tijdens de ovulatie last hebben van wat roze bloed verlies?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:27

welmoed__ schreef:
Meer mensen die tijdens de ovulatie last hebben van wat roze bloed verlies?

Toen ik de pil nog niet slikte had ik dat bijna maandelijks inderdaad :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:37

Dan was dat het misschien. Was best veel, dacht even dat ik alweer ingesteld werd.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:44

Een beetje bloedverlies rond de ovulatie is normaal. Meerdere tampons of maandverbanden moeten gebruiken is niet normaal. Dat zou ik eens met de gyn bespreken.

Sinds twee weken ben ik gestopt met de pil na 17 jaar (!!) doorgeslikt te hebben (op een sporadische stopweek na). Keurig ontrekkingsbloeding gehad en nu dus afwachten. In de stopweek ferme hoofdpijn gehad voor 6 dagen, dat is nu over. Maar sinds gisteren ben ik random duizelig waar ik dat nooit had. Even bukken om de hond te aaien en weer recht staan: duizelig. Uit m'n ooghoeken kijken: duizelig. Op en af kijken tijdens het typen: duizelig. Niet heel erg, maar toch dat je het voelt. Is dit herkenbaar voor anderen?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 14:55

Ik ben ook een paar weken gestopt met de pil en heb ook last gehad van hele hevige duizeligheid. Bij mij is dit nu wel over.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:52

Een vraagje:

Ik ben na 21 dagen vergeten mijn nuvaring eruit te halen en te vervangen door een nieuwe ring, ik heb hem zojuist eruit gehaald en vervangen op dag 25. Als ik nu een stopweek zou houden dan is veiligheid volgens internet gegarandeerd, echter hou in nooit een stopweek en ring ik gewoon door ben ik dan nu wel of niet veilig?

En dan vraag ik mij nog af: ik heb de ring dus per ongeluk 4 dagen te lang ingehouden, de ring moet dan in principe niet meer werken toch of minimaal? Hoe kan het zijn dat ik dan niet ongesteld ben geworden? Zwangerschap is uitgesloten.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:01

ow goeie vraag petrichor geen idee. Lijkt me stug dat zo ring ineens het niet meer doet..

hier ben ik 9 dagen overtijd...Normaal ben ik 3 dagen overtijd.. En zwangerschap kan echt niet!! wel zekerheid test gedaan maar die was negatief.

Toch maak ik mij zorgen. Nu was ik 2 weken geleden wel goed ziek kwa griepvirus (geen corona) maar de maand ervoor was ik ook 3 dagen overtijd en 2 dagen minimaal ongesteld.. einde middag wordt ik nog gebeld door de dokter.. iemand ervaring mee?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:36

Ik heb geen ervaring daarmee Petrichor.

k ben sinds augustus gestopt en nog geen regelmaat te bekennen hier. := Dus geen idee plutolover.

Ik heb wel ineens snel vet haar, iemand daar tips voor om tegen te gaan?