Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:39

Bizar toch eigenlijk. Wellicht het komt omdat mijn kennissen voornamelijk fanatieke ruiters zijn en dus vaak buiten en onze shows natuurlijk overal gecanseld zijn

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:46

Ik ben een student van 25 en ik ken letterlijk nog geen 5 mensen die Corona hebben gehad. Kan er zo maar 1 bedenken maar mijn geheugen is erg slecht nu. En ik ken veel mensen uit de zorg etc.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:53

Ik ken er nu pas een aantal en dat is allemaal vanuit de laatste paar maanden. Ik denk dat ik nu 4 ken en dan nog 2 of 3 kennissen van kennissen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:54

Zelfs een vriend van mij die gewoon vrolijk de regels aan zijn laars lapt heeft het nog niet gehad. := Hij heeft zich wel eens laten testen trouwens.

(Ik spreek hem nu niet meer fysiek omdat ik geen corona wil). :=

Edit; belde met mijn moeder vandaag. Die heeft afgelopen vrijdag haar tweede vaccin gehad. En die is enorm ziek geweest na die prik, duurde dit hele weekend en maandag. Ze kan pas vandaag weer wat uurtjes werken. :oo

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:57

Ik ken er inmiddels een beste hoop. Dan vooral uit het werkveld en verschillende ouders en kinderen. En dan vooral inderdaad van de laatste periode.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:58

In mijn familie is onlangs mijn tante besmet geraakt. Maar ik vond het echt een wonder dat ze het nu pas had gekregen. Die heeft werkelijk geen feestje gemist het afgelopen jaar... :') Gelukkig voor haar had ze een dikke week griepachtige klachten en was daarna weer beter.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:59

Popstra schreef:
Vayo schreef:
Ze zullen vast mensen met medische problemen/klachten/ziekten uitsluiten. Mensen zullen vast eerst medisch gekeurd worden. In de groep 18-30 jarigen zijn er gelukkig erg weinig mensen die in het ziekenhuis belanden of er aan overlijden.

In mijn directe omgeving meer dan 30 mensen die covid hebben gehad en een deel daarvan viel in die leeftijdscategorie. Iedereen is er prima doorheen gefietst en hersteld. Nu is dit natuurlijk niet representatief voor een hele groep, maar het zegt wel iets. Het risico in het verkeer is waarschijnlijk even groot en dat risico nemen we dagelijks.
mag ik vragen hoe dat mogelijk is, 30 besmet in jouw directe omgeving? Is dat een schoolklas, werk o.i.d? Ben je zelf in quaraintane geweest omdat er zoveel besmet waren in je directe omgeving?

Ik heb helemaal geen mensen in mijn omgeving en kennissen kring die besmet zijn/zijn geweest.
Ik vind dat soms zo verbazend aangezien het al een jaar zo is en die kring van mij heel groot is door de sport die ik beoefen.. Enkel 2 nichtjes zijn eens getest en waren negatief..

Zwager, vrouw en hun 4 kinderen
Vriendin, man en 2 vd 3 kinderen - haar vader - haar kapster en man
Vriendin
Vriendin, zoon
Buurvrouw (zit 1 huis tussen) van mijn ouders
Teamgenootje sport van mijn dochter + beide ouders
Kindje uit de andere groep 6 (school dochter) + broertje, zus, moeder en stiefvader
Vriendin (tegelijk met mij gevaccineerd) + haar 3 dochters
Trainster sport van mijn dochter
Moeder + 1 dochter (dochter is klasgenoot van mijn dochter en rijden samen op de manege)

Hierboven zijn mensen die direct tot mijn kring behoren. Dik gedrukte zijn vriendinnen die ik nu nog zie. De rest eigenlijk alleen via whatsapp. Ik heb 1 keer bijna in quarantaine gemoeten. Bij ene dikgedrukte vriendin :+ niet, omdat ik haar 4 dagen voor ze klachten kreeg gezien heb. Ze hielden toen 2 dagen aan.

De andere vriendin heb ik gezien enkele uren voordat zij haar eerste klachten kreeg. Ik ben daar zo´n 3,5 uur geweest om te kletsen en wat te drinken en mijn dochter (10) heeft daar gelogeerd. Ik heb al die 3,5 uur 1,5 meter afstand gehouden. Ook hebben ze mechanische ventilatie in huis. Ik viel onder overig contact, dus hoefde alleen 14 dagen mijn gezondheid extra in de gaten te houden. Mijn dochter hoefde vanwege de leeftijd niet in quarantaine. Dit speelde in november.

Ik heb mijn contacten erg beperkt en onderhoud het meeste contact via FB of whatsapp. Ik woon in een dorp in West Brabant en hier zijn best aardig wat besmettingen geweest. Regio Breda zeg maar. Als ik goed nadenk ken ik er vast meer die het gehad hebben. Maar dit zijn echt de mensen die ik goed ken.
Mijn zwager en zijn gezin waren de één na laatste die ik ken. Die vriendin die gevaccineerd is, is de laatste die ik ken die besmet is geweest. Dat is zo´n 6 weken geleden. De laatste tijd is het hier gelukkig erg rustig met besmettingen!

Die laatste vriendin heeft het van haar dochter. Zij weer van een vriendin.

Eén vriendin (toen ik bijna in quarantaine moest) heeft het van haar kapster en tevens vriendin. Haar besmetting was weer te herleiden naar een KDV in een naastgelegen dorp.

Mijn zwager heeft het opgelopen via een collega en daarna zijn gezin besmet.

Eén vriendin heeft het opgelopen op haar werk in speciaal onderwijs. Zij had naast een besmette leerling (bleek achteraf) gezeten. Haar zoon had het via haar maar 0,0 klachten. Haar dochtertje was verkouden maar was negatief.

De vriendin die ik 4 dagen voor haar klachten gezien had, heeft het via haar werk gekregen. Tevens zijn er daar nog 3 collega´s van haar geweest die positief waren. De baas waarschijnlijk ook, maar heeft niet laten testen. Dit was echt een schandalige situatie.

Van de rest heb ik geen idee hoe zij besmet zijn geraakt. 1 iemand is een tijd lang moe geweest, maar gaat nu helemaal goed. 2 hebben nog verminderde reuk en smaak. Verder was iedereen er gelukkig snel bovenop zonder merkbare restklachten.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 17-02-21 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:03

Tot afgelopen najaar kende ik niemand met corona. In november meerdere, vooral viavia.. Mijn leidinggevende is toen doodziek geweest, maand niet gewerkt en nu nog steeds restklachten zoals geen smaak en licht in het hoofd. Momenteel vriendin van mijn ouders corona, bejaardenhuis waar zij werkt heeft veel besmettingen. Zij is vooral heel erg verkouden en veel hoofdpijn. Dat bejaardenhuis was net voor de 2e keer geënt, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:10

En dan op mijn werk in de thuiszorg regelmatig melding van een positief getestte collega. Maar deze ken ik niet persoonlijk.
Sommigen uit mijn lijstje zijn ook weer vriendinnen van elkaar of kennen elkaar (dorp). Ook via school of sport. Maar op gezinsleden na + 1 x vader en via de kapster, hebben al deze mensen zover zij weten niemand anders besmet.
Dus in ons dorp zijn het zover ik weet allemaal van elkaar losstaande besmettingen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:17

In het voorjaar kende ik 1 persoon met bevestigde corona, en verder een aantal onbevestigd.
In het najaar een hoop bevestigde gevallen, onder andere ook diverse collega's, waarvan 2 directe (maar we werken vanaf maart al thuis dus alleen online contact) en meer dan 20 indirecte (let wel, werk op een bedrijf met meer dan 10000 werknemers).
Verder de buren, dochter en vriend van de buren, overburen (met overlijden na 10 weken IC), kennissen man en vrouw (vrouw ook in ziekenhuis gelegen), nichtje en man en 2 van de 3 kinderen, andere kennis (vorige eigenaar van dit huis en broer van de buurman), dan nog 2 goede bekenden (die weer de overburen aangestoken hadden), hondentrainster, en waarschijnlijk vergeet ik er ook nog een aantal.
Met buren en overburen hebben we dagelijks contact. Voor de buren hebben we in hun quarantaine periode ook de boodschappen en dergelijke gedaan. Hondentrainster vlak na haar quarantaine wekelijks contact, nu weer les van de andere trainster.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:25

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:39

Vayo, toch veel in een heel gezin he!? Snap wel dat die besmettingen dan rap rond gaan. Ik heb geen kinderen. Woon samen met mn partner maar heb wel dagelijks personeel op ons erf lopen.
Ik woon dan weer wel in een cluster gemeente (woudenberg) maar buiten en ken hier niet zo veel mensen, enkel die hier op de weg wonen maar zijn ook allen buitenlui om het zo maar te noemen. Ik ken geen mensen uit de kerk gemeenschap.
Heb verder ook enkel contact via bellen, appen en FB met mn vrienden. Enkele keer komt er 1 theetje drinken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:40

Ik ken ook echt wel een flinke berg mensen die covid gehad hebben, allemaal niet direct verbonden aan elkaar. Gelukkig allemaal zonder opname en zonder restklachten. De jongste is 3, de oudste 92, als is die oude meneer inmiddels wel overleden echter niet aan of met covid. Sommige hadden wel flinke koorts, andere hadden letterlijk niets en wisten enkel dat ze positief waren door preventief testen.

Het actief besmetten vind ik best wel spannend eigenlijk. Je zou maar die persoon zijn die er een hersenbloefing van krijgt (want die zijn er ook).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:38

1. Vriend op IC,bijna dood, gaat goed. 7-4-2020 opgenomen;
2.Verder 1 kleinkind........zeer ziek gaat goed
3.Zoonvan mijn man en zijn 4. vrouw onlangs, hij heeft nog klachten, zij was zeer ziek maar lijkt goed te gaan
5. Kleinzoon van man was zeer ziek maar is klaar
5. Schoonzus, en haar 6. zoon met zijn 7.vrouw waren ziek, onduidelijk of het goed gaat nu
8. Mijn nicht ziek (2020), onduidelijk hoe het gaat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:46

Coby schreef:
En dit zijn dan de meldingen die publiek bekend gemaakt zijn. Ik mis er nog een paar zeg maar !

Lang niet alles staat er in hoor. Gaat dit door via de GGD? Mijn werk staat er ook niet tussen namelijk. En dat was toch best een flinke uitbraak.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:52

Hier was het juist weer opvallend dat de kinderen die ik ken en corona hebben gehad amper ziek waren. Sommige hadden wat spierpijn, maar eigenlijk iedereen zou in een normale situatie met deze klachten naar school gemoeten hebben.

Van mijn vriendinnen zijn er 2 best ziek geweest, maar dan in de zin van een flinke griep. Beide gaven aan een bijzondere soort hoofdpijn te hebben, koorts, hele lijf pijnlijk, daarna reuk en smaak weg en wat hoesten. Maar na 5 dagen voelde ze zich echt weer een heel stuk beter. Mijn schoonzus is er ook echt niet lekker van geweest.
Ik vind het ook opvallend dat in mijn omgeving juist de mannen de lichtste klachten hadden en de vrouwen zieker waren. Terwijl volgens mij juist mannen vaker in het ziekenhuis terecht komen.

Hier is de jongste uit mijn lijstje 10 en de oudste 61. De man van 61 (vader van mijn vriendin) was 1 dag ziek en heeft gewoon door kunnen werken. Thuis, eigen bedrijf met dieren en geen personeel.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 17-02-21 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:54

ik ken er 1: mijn moeder, 94 jaar oud en officieel was ze genezen van corona en is ze aan onderliggend lijden overleden, maar dat geloven wij dus niet. Ze mankeerde van alles, ze had 8 pagina's diagnoses en 4 A-viertjes medicijnen en een positieve coronatest, zoals de rest van de afdeling in het tehuis waar ze woonde.
Verder heb ik van niemand die ik op social media "spreek" gehoord, 1 echtgenoot van een kennis is 1 x getest en dat was negatief, verder niemand.
Live heb ik behalve mijn man al een jaar niemand meer gesproken en dag zal voorlopig nog wel zo blijven, vrees ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:56

Ik lag vorige week in het ziekenhuis en lag een man bij mij op zaal. Had in oktober corona gehad. Zwaar overgewicht, suiker, slaapapneu en rond de 55 schat ik. Amper klachten gehad, licht grieperig. Zijn dochter ook besmet, doodziek en nog steeds klachten. Verpleegkundige van die avond, meisje rond de 25, 3 weken ziek geweest met corona. Heel benauwd, hoofdpijn en vermoeid..

Het is zo willekeurig wie het krijgt en hoe ziek je wordt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:00

Dat is altijd lastig op zo´n leeftijd denk ik om een duidelijke oorzaak aan te wijzen. Ook al zou ze er van hersteld zijn, dan nog zal ze een flinke jas uitgedaan hebben. De verzwakking daardoor i.c.m. ander onderliggend lijden kan dan ook een te zware belasting voor haar lichaam zijn geweest. Ook de leeftijd zal meetellen, want puur overlijden door de leeftijd is dan ook mogelijk. Een mooie leeftijd is het, maar dat maakt het verdriet en gemis niet minder. Daarnaast lijkt het me, wat de oorzaak van overlijden ook is, verschrikkelijk om met al deze beperkingen goed afscheid te kunnen nemen. Dat vind ik ook een hele trieste kant van corona. Heel veel sterkte Morrie!!

Hier heeft een goede vriend zijn beide ouders af moeten geven in de corona tijd. Niet door corona, maar door kanker. De ene een jaar ziek, bij de andere zat tussen de diagnose en het overlijden exact 1 week. Ik vond het erg voor hem dat hij keuzes moest maken wie wel en niet mocht komen, maar vooral dat het afscheid nemen veel meer beperkingen had dan normaal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:01

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:08

Onderstaande stond op Omroep Brabant. Dit zegt toch wel iets over de draagkracht.

Het aantal Nederlanders dat vraagt om een versoepeling van de lockdown neemt toe. Zo'n 45 procent wil minder maatregelen, terwijl dat eind januari voor 21 procent gold. Dat concludeert onderzoeksbureau I&O Research na een enquête in opdracht van de NOS. De peiling werd gehouden voordat de rechtbank in Den Haag dinsdag bepaalde dat de avondklok moest komen te vervallen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:09

Ik snap niet hoe sommige mensen zo weinig mensen met Corona kennen.
Mijn stand staat op 4 die ik ken die overleden zijn tgv Corona
En verder 4 collega’s, 1 stagiaire van mij, en nog 5 in persoonlijke kring die positief zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:10

Ik mag vanaf maart weer naar het museum of naar de bibliotheek als ik wil en buiten met 15 mensen afspreken (ipv 5).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:13

Vayo schreef:
Dat is altijd lastig op zo´n leeftijd denk ik om een duidelijke oorzaak aan te wijzen. Ook al zou ze er van hersteld zijn, dan nog zal ze een flinke jas uitgedaan hebben.

Mja, niet per se. Mijn opa van 93 is er zo doorheen gefietst, die vond het grootste probleem dat hij in isolatie zat. Verder had hij eigenlijk op een kuchje na nergens last van, terwijl hij toch ook een apotheek aan medicijnen verbruikt per week voor allerlei kwalen waaronder diabetes en COPD.

Tegelijk heb ik verschillende vrienden en kennissen die er nu een half jaar tot een jaar later nog steeds niet overheen zijn, variërend in leeftijd van 26 tot 55, en die van tevoren gezond waren (maar nu bij de longarts en/of cardioloog lopen).
En dan nog wat mensen in die categorie die tot 3 maanden flink ziek is/er nog flink last van heeft, maar daarna wel weer kan gaan opbouwen - en een aantal die we hebben moeten begraven. Die waren wel wat ouder, maar hadden zonder corona waarschijnlijk nog wel een poosje mee gekund. Op enig moment had ik in één week 6 uitvallers tussen mijn studenten zitten, 3 die zelf gevloerd waren en 3 die een nabij familielid (vader, moeder, zus) moesten gaan begraven.
Alles bij elkaar denk ik dat ik 35-40 man (m/v) ken die corona hebben gehad? Zoiets.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:16

Ik ken werkelijk niemand met Corona wel van horen zeggen, maar in mijn omgeving helemaal niemand,bizar