Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:27

Dikke knuffel @Rose :knuffel:

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 15:02

Vandaag is een stralende dag qua weer!

Ik heb een half uur op de foxy gestaan en net hebben we 7km gewandeld, dus ik heb de borrel straks verdiend. O:)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 06:54

Hier helaas toch meer gegroeid na het weekendje weg dan dat ik had gehoopt/verwacht. Ten opzichte van vorige week zelf 2 ons gegroeid, dus dat is jammer. Wél een heel gezellig weekend gehad, en dat is ook belangrijk :j Nu 3 weekenden geen schokkende plannen, dus zal het ook wat makkelijker gaan.

Lekker bezig ook Roosch!

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:00

Chapeau Roos dat je zo veel beweging neemt :j

Yvankaxx: Hier ook een erg gezellig weekend gehad en volgens de weegschaal zou er 2 kilo bij zijn op 2 dagen. Geloof er niet te veel van want buiten het uit eten gaan heb ik mij netjes gedragen. Maar goed, het is altijd wel even een baalmomentje

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:18

Lekker bezig @Roosch. Hopelijk heb je genoten van de borrel!

Altijd balen @Yvanka en @Swifter als de weegschaal een plus laat zien. Ookal weet je zelf wel dat het niet helemaal top is geweest, toch een tegenvaller. Maar waarschijnlijk is dat plusje zo weer weg, vocht/zout..

Hier niet op de weegschaal gestaan, dus geen idee. Maar wel lekker bewogen en over het algemeen netjes gegeten en zit goed in mijn vel. Dus het is wel even prima zo :j Gisteren een 5km wedstrijdje gelopen met mijn man en zoon (in de hardloopkar), waar ik 3e vrouw was geworden op die afstand. Dus best wel netjes gegaan dus *\o/* vandaag doe ik het rustig aan. Morgen is het weer tijd voor een uurtje knallen met kickboksen.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:15

Hoi, mag je je hier ook melden als je niet per se veel wil afvallen maar wel een beetje? Ik merk dat het bij mij nog niet echt goed lukt en dat ik ook lastig vind om op internet goede informatie te vinden (kaf van het koren scheiden zeg maar := )

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:48

Wees welkom @Myka :j :D

Waar ben je naar op zoek?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:14

Wat goed Musli, dat moet vast een goed gevoel geven zo, derde!

Welkom Myka, heb je concrete vragen?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:30

Wat goed zeg musli!

Swifter/müsli ik heb inderdaad ook wel wat gezondigd maar vond eigenlijk dat we het nog netjes gedaan hebben + veel gewandeld :+ Zal inderdaad wel in de komende dagen er weer afgaan. Zit ook lekker weer in de flow met 3x per week sporten, momenteel 1x yoga, 1x body pump en 1x small group krachttraining. Die laatste is voor 3 maanden, wil daarna graag wat meer cardio gaan doen om de conditie wat op te krikken. Het blijft wel zonde voelen van je “progressie” doordeweeks dat dat allemaal “voor niks” was.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:53

Fijn!
Ik ben momenteel zes weken aan het sporten (fitness), minimaal drie keer per week, een combinatie van cardio en kracht.
Wat ik eet hou ik bij in myfitnesspal. Volgens de supersonische weegschaal zou ik ongeveer 2100-2200 kcal moet eten om gelijk te blijven. Nu zit ik meestal tussen de 1800-2000. Ik probeer sowieso meer (eiwitten) te eten op dagen dat ik sport. Alleen, nu ben ik in die zes weken nog niks afgevallen, en lijk ik zelfs juist iets in vet aangekomen te zijn, terwijl ik verzadigde vetten vermijd. Hoe kan dit? Moet ik dan misschien toch meer eten? Of op andere dingen letten dan eiwitten en vet?
Ik merk echt dat ik er nog maar weinig kennis van heb en het moeilijk vind!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:56

Meet je weegschaal ook spiermassa?

Het kan heel goed zijn dat je aan spiermassa bijgekomen bent door de krachttrainingen.

Heb je je bmr al eens zelf berekend online?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:05

Myka schreef:
Fijn!
Ik ben momenteel zes weken aan het sporten (fitness), minimaal drie keer per week, een combinatie van cardio en kracht.
Wat ik eet hou ik bij in myfitnesspal. Volgens de supersonische weegschaal zou ik ongeveer 2100-2200 kcal moet eten om gelijk te blijven. Nu zit ik meestal tussen de 1800-2000. Ik probeer sowieso meer (eiwitten) te eten op dagen dat ik sport. Alleen, nu ben ik in die zes weken nog niks afgevallen, en lijk ik zelfs juist iets in vet aangekomen te zijn, terwijl ik verzadigde vetten vermijd. Hoe kan dit? Moet ik dan misschien toch meer eten? Of op andere dingen letten dan eiwitten en vet?
Ik merk echt dat ik er nog maar weinig kennis van heb en het moeilijk vind!

Hoe ziet een gemiddelde dag eten er voor je uit?

Meestal is het toch echt een kwestie van minder erin stoppen dan dat je verbruikt. Supersonische weegschalen kunnen een indicatie geven, maar weten het niet tot op de kcal nauwkeurig.. Het is dus zoeken naar wat dat verbruik is en hoeveel je kunt eten om daaronder te blijven en af te vallen :)

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:26

Mijn weegschaal meet ook spiermassa ja, dat neemt vreemd genoeg af maar dat zou misschien logisch zijn gezien mijn vetpercentage stijgt (allebei iets van 1.5% verschil met de start). BMR kende ik nog niet, ik heb dat berekend en dat is 1.413 (dagelijks energie verbruik 2.190 bij "normaal"), dus dat komt wel overeen met wat de weegschaal ook zegt. Dus dat zou betekenen dat ik daar tussenin moet zitten om gewicht te verliezen? Het is trouwens echt buikvet, weet niet of dat nog uitmaakt. :')

Wat ik gemiddeld ongeveer eet:
Onbijt: koffie (meer gaat voor alsnog echt niet)
Tussendoor: fruit (maar alleen als ik werk, want dan sta ik vroeg op)
Lunch: 4 bruine boterhammen, meestal met iets van kaas/vleeswaren
Tussendoor: eiwitshake (op dagen dat ik sport) of anders crackers
Avondeten: maaltijdpakket, aardappels groente vlees etc.
Snoep etc. hebben we eigenlijk niet in huis. Ongezond eten doen we ca. 1x per week (pizza of patat). Snoepen deed ik overigens voor ik begon met sporten wel meer, op werk staat altijd wel iets lekkers wat we hebben gekregen, maar dat doe ik dus al 6 weken niet.. Als ik mijn afgelopen week logboeken bekijk dan zit ik alle dagen onder mijn caloriedoel. :=

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 09:51

Als ik dit zo zie denk ik eerder dat je te weinig eet, dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt waardoor je lichaam het vet nu op gaat slaan als reserve.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:08

Over hoeveel kilo hebben wij het hier eigenlijk dat je weg wilt? Want als het gaat over 5 tot 10 en je ook meer spiermassa wilt krijgen, zou ik jou aanraden om even 1 op 1 te zitten met een personal trainer of zo voor een plan op maat :) Ik denk dat je daar veel meer aan gaat hebben en dan kunnen ze ook kijken wat jou behoeftes precies zijn qua eiwitten. Het kan prima zijn dat je zelfs meer mag eten met de activiteit die je nu hebt maar dan met een andere verhouding.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:49

Yvankaxx schreef:
Als ik dit zo zie denk ik eerder dat je te weinig eet, dat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt waardoor je lichaam het vet nu op gaat slaan als reserve.

Dit is (tenzij je een onderliggende ziekte hebt) onzin :o . Natuurlijk kan je lichaam gek reageren, maar voor langere periode (dus meerdere weken) onder je onderhoud eten val je echt wel af.

Daarnaast zou ik je vetpercentage van je weegschaal met een korreltje zout nemen. Het is echt heel moeilijk meten (gaat via een stroomstootje door je benen en die meet de weerstand, maar dus totaal niet betrouwbaar als je vet ergens anders dan je benen zit). Hier leggen ze het een beetje uit: https://www.fit.nl/afvallen/slimme-weegschaal

Meet en weeg je alles nauwkeurig af? Dus ook olie/boter op brood? En in het weekend eet je dan hetzelfde behalve die ene keer avondeten? Ik eet zelf door de weeks ook wat weinig, maar het weekend is mijn probleem met lekkere afbakbroodjes, borrels/smeersels en paar glazen alcohol. Die doen eigenlijk het werk van doordeweeks teniet haha. :Y)

Zeker als je maar weinig ''hoeft'' af te vallen is het moeilijk. Je zou kunnen kijken of je je verbranding elke dag wat omhoog kan gooien door extra stappen te zetten. Hoevaak per week sport je? En is dat dan intensief (slecht een gesprek kunnen voeren)? Overschat je je beweging (en heb je eigenlijk minder dan 2200 kcal nodig op een dag?) bijvoorbeeld.

Geen kritiek overigens, maar misschien dingetjes die je helpen om na te denken over waarom het niet lukt :) (want zelf ben ik er ook nog lang niet :o ) Verder helemaals eens met het advies van Swifter!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:46

Er zijn een aantal erg fijne aanbiedingen bij AH op dit moment.

- proteïne pannenkoeken 1+1 gratis
Hiervan gejat maar de simpele versie genomen

https://www.instagram.com/p/CxZ7eXCN7i9 ... MzNjRlOQ==

- Hipro proteïne pudding
- Zuivelhoeve proteine yoghurt
- wil je eens snacken? Ik neem wel eens Nibbits. Lichte chips dus relatief weinig kcal. Dus af en toe prima in te passen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:46

Roosch schreef:
Er zijn een aantal erg fijne aanbiedingen bij AH op dit moment.

- proteïne pannenkoeken 1+1 gratis
Hiervan gejat maar de simpele versie genomen

https://www.instagram.com/p/CxZ7eXCN7i9 ... MzNjRlOQ==

- Hipro proteïne pudding
- Zuivelhoeve proteine yoghurt
- wil je eens snacken? Ik neem wel eens Nibbits. Lichte chips dus relatief weinig kcal. Dus af en toe prima in te passen.

Ik vind Popchips of Popworks ook lekker als snack en ook niet bijzonder veel kcal :j

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:25

Oh, moet ik eens kijken bij de AH. Moet zeggen dat ik de proteine pudding van de lidl ook wel erg lekker vind en goed te doen qua prijs. Wel enkel de chocola, de vanille is mijn ding niet.

Musli: Die ga ik ook eens zoeken!

Vandaag weegdag en de +2 is helemaal weggesmolten en was een -0,5 geworden Totaal momenteel is -3,9. Gisteren nog naar de zumba geweest en ik voel het. :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:44

Swifter schreef:
Oh, moet ik eens kijken bij de AH. Moet zeggen dat ik de proteine pudding van de lidl ook wel erg lekker vind en goed te doen qua prijs. Wel enkel de chocola, de vanille is mijn ding niet.

Vandaag weegdag en de +2 is helemaal weggesmolten en was een -0,5 geworden Totaal momenteel is -3,9. Gisteren nog naar de zumba geweest en ik voel het. :=

Lekker bezig hoor!

De Skyr van Lidl vind ik ook erg lekker :j Die knijpkwark van AH perzik/passievrucht is ook een fijn tussendoortje, of de mangoversie van Melkunie (die aardbei zal ook vast prima zijn, maar die heb ik nog niet geproeft)..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:03

Ik ga deze week ook even een bezoekje brengen aan de appie, vorige week hadden ze ook al de proteïne repen in de aanbieding!

Hier gister ook lekker gesport (maar de spierpijn, pfoeh :’) ), en vanmorgen ook alweer een mooie daling op de weegschaal te zien :D Blij dat er nu ook wat rustigere en daardoor makkelijkere weekenden aan komen. Dan gaat het hopelijk ook wat vlotter.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:50

MuSLi schreef:
Swifter schreef:

Lekker bezig hoor!

De Skyr van Lidl vind ik ook erg lekker :j Die knijpkwark van AH perzik/passievrucht is ook een fijn tussendoortje, of de mangoversie van Melkunie (die aardbei zal ook vast prima zijn, maar die heb ik nog niet geproeft)..

de knijp skyr van de lidl is ook fijn! Aardbei smaakt in ieder geval goed en voor 55 kcal toch snel 9,1 gram eiwit naar binnen. Ik eet die vaak in de auto :)

Ook aanrader: de stoommaaltijden (deze was van de jumbo), die zijn best laag in kcal (400-500) kcal afhnakelijk van welke je kiest en heb deze in de airfryer gegooid. En weer 25 gram eiwit voor een maaltijd waarbij je alleen maar hoeft te plingen :D

Afbeelding

Hier had ik al een deel opgegeten :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:26

Aight schreef:
de knijp skyr van de lidl is ook fijn! Aardbei smaakt in ieder geval goed en voor 55 kcal toch snel 9,1 gram eiwit naar binnen. Ik eet die vaak in de auto :)

Ook aanrader: de stoommaaltijden (deze was van de jumbo), die zijn best laag in kcal (400-500) kcal afhnakelijk van welke je kiest en heb deze in de airfryer gegooid. En weer 25 gram eiwit voor een maaltijd waarbij je alleen maar hoeft te plingen :D

[ [url=m/rRXPAd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier had ik al een deel opgegeten :)

Ik vind die verpakking alleen zo klein, die knijpskyr is maar 100gram.
Die knijpkwark/yoghurt van AH en Melkunie zijn 200gram.
Voor mij net even meer passend bij een tussendoortje. Anders verdwijnt het zo in mijn holle kies :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:27

De bolletje proteïne crackers zijn ook lekker!

Als je je afvraagt hoe het eruit ziet als ik in dat pak op Foxy sta.. zo dus. :')
Afbeelding

Heb m'n doel op 250 minuten per week staan. Lukt tot nu toe. :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:41

Hahaha. Ziet er wel bijna technisch uit zo :p maar, goed bezig hoor :j

Ik breng zo mijn zoontje even naar kickboksen en dan ga ik zelf eventjes hardlopend een pakketje naar het pakketpunt brengen en plak ik er een lusje aan vast :D de beweging voor vandaag zit ook wel weer goed dan. Ik heb al 5000 stappen gezet vandaag.