Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:18

benangelique schreef:
Hoe kan dat bedrag kloppen? Is er voor alle kinderen fulltime kinderopvang gerekend?

Ging om een voorbeeld van ouders in bijstand
Dus neem aan dat opvang niet nodig is

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:28

Moet je in België doen, hoef je echt nooit meer te werken vanaf een bepaald aantal kinderen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:37

Er gaat toch echt wel eens een quota komen hoor, de wereldbevolking groeit en groeit...in mijn omgeving is 10 kinderen heel normaal....staat in de bijbel dus is wet..en levert ook nog eens war op ook :D

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:39

Ik heb een ex-collega met 15 (!!!) broertjes en zusjes :=
Dan kun je als vrouw toch niet meer zitten... Die stoel verdwijnt er in zijn geheel in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:43

watchthesky schreef:
Ik heb een ex-collega met 15 (!!!) broertjes en zusjes :=
Dan kun je als vrouw toch niet meer zitten... Die stoel verdwijnt er in zijn geheel in :+

:') _/-\o_

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:59

watchthesky schreef:
Ik heb een ex-collega met 15 (!!!) broertjes en zusjes :=
Dan kun je als vrouw toch niet meer zitten... Die stoel verdwijnt er in zijn geheel in :+



:') :') :')

Berdien

Berichten: 64646
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:01

In deze tijd zoveel kinderen nemen vind ik echt idioot := :o Het is niet zo alsof de helft door allerlei nare dingen vroegtijdig overlijdt zoals vroeger, dus waaaaarom zou je er zoveel op de wereld werpen?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:02

Ga heen en vermenigvuldig u....

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:17

Precies dat :j

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:28

In Belgie is het nu de rel dat vanaf 1 januari het kindergeld voor elk kind gelijk is gesteld. Dus 160 euro per kind per maand, of je er nu 1 of 10 krijgt. Er zijn dus effectief mensen die aan hun gyn vragen om vroeger ingeleid te worden zodat het kindje zeker niet in 2019 wordt geboren. Bij de haren getrokken

Nu gaat het nog lekker omhoog. Eerste kind 90euro, tweede kind 170 euro en vanaf het 3e kind 250 euro per maand, per kind.

Vind dat ook wel lekker meetellen. Ook wordt alles kwijtgescholden en kunnen ze bv voor 1 euro naar de sportclub.

Maar ik als alleenstaande vrouw zonder kids mag de Turteltaks (100 euro random toeslag op electriciteit) helemaal betalen, betaal de volle pot voor vuilzakken en ophaling en ik kan ook nog geen eens bij de Colruyt goedkoop boodschappen doen omdat dat allemaal family packs kaas zijn waar de kortingen op gelden.

Bovenstaande is natuurlijk bij de haren getrokken maar ik vind inderdaad dat er enorm gesteund wordt vanuit de overheid. Als reactie op het geklaag van die single mensen krijgen we te horen 'ja maar je woont alleen in een huis met 3 slaapkamers, dat heb je toch niet nodig'. En weet je, daar hebben ze gelijk in. Geef mij maar een tiny house, ergens ver weg van winkels en scholen en dorpcentra's. Helaas ondersteund de overheid dat ook niet dus blijf ik lekker in mijn koophuis met 3 slaapkamers zitten. Alleen. Of wacht, ik heb net 1 slaapkamer omgetoverd tot hondenparadijs :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:33

Als ik stop met werken, dan zouDen wij 750/maand bijslag krijgen/kind per maand. Simpelweg omdat mijn partner in GH Luxemburg tewerkgesteld is.
Over zijn loon ga ik al helemaal niet uitwijden...

And it's still a no for me :Y)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:03

Leuk als er 3500 per maand binnenkomt maar hun rekeningen zullen ook niet mis zijn hoor := nee hoor, ik wil gerust werken voor mijn geld

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:05

Indestal schreef:
Ga heen en vermenigvuldig u....

Das hier in de buurt idd ook een veelvoorkomend ding
Ik Ben opgegroeid in een dorp met heel wat gezinnen Met 10+ kinderen en een basisschool waar ieder jaar een Lokaal bij gebouwd werd.
Als je maar zwaar genoeg op de hand bent qua religie hoef je gelukkig niet na te denken over allerlei zaken want god voorziet toch wel :roll:

Hutcherson

Berichten: 7504
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:38

Ik zie ook in mn omgeving dat de mensen met lagere of gemiddelde opleiding vaker sneller aan kinderen beginnen. Eigenlijk ben ik de enige in de familie met HBO opleiding en - werk. Ben ook als enige verder weg gaan wonen dan in de omringende dorpen van het dorp waar ik ben opgegroeid en ben een bedrijf gestart.

Ik doe het echt heel anders. Allebei mn nichten zijn al moeder. Oudste heeft er 2 en jongste nicht heeft er 1. En een gezeik dat ze hebben met de baby daddy's.
De jongste heeft in september rechtszaak gehad voor voogdij/regeling. Die heeft nu 4 maand onderzoek van jeugdzorg en weet ik wat voor ellende. Durft huis niet uit (woont nog bij ouders) omdat hij dr stalkt. En oudste loopt bij de psych en dr relatie is verre van ideaal (gevalletje 'blijf jij maar thuis bij de kinderen, terwijl ik ga feesten' relatie). En dr gedrav is echt bizar vernderd naar de familie (bits, boos, nors).

Wel leuk nieuws voor ons!
Gisteren is onze puppy geboren!!
Dus vandaag al allemaal fotos en videos gekregen en nu afwachten tot we voor het eerst kennis mogen maken!
Echt n heerlijke start van het weekend zo!

Had voor mn vriend een klein boekje gemaakt met 'you're gonna be a puppy daddy' met wat fotos erachter en een leuk verhaaltje (zeg maar een soort 'ik ben zwanger' idee).
Hij was helemaal blij, grote smile en wilde morgen gelijk starten met de tuin puppyproof maken!

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:43

Magrathea schreef:
Leuk als er 3500 per maand binnenkomt maar hun rekeningen zullen ook niet mis zijn hoor := nee hoor, ik wil gerust werken voor mijn geld


Dat ja, ik denk dat ze behoorlijk wat kosten hebben

Tiggs

Berichten: 7565
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:08

benangelique schreef:
Echt shocking dat geklapper. Ik veranderde echt van het ene op het andere moment in 1 of ander hormonaal geval die alleen nog maar aan kinder- verheerlijking deed en overal zwangere buiken zag. Bah. Herkende mezelf echt niet. En vervolgens gebeurde t gewoon nog een keer, vandaar 2 kinderen.
Ik durf te betwijfelen of er kinderen waren gekomen als ik gewoon rationeel had kunnen blijven nadenken. Eerlijk gezegd denk ik van niet. Er zijn namelijk meer redenen om er niet aan te beginnen dan redenen om wél kinderen te krijgen. Sterker nog, ik zou geen 1 reden kunnen bedenken om iemand te overtuigen het wel te doen


Leuk/interessant!

Ik sluit ook niet uit dat dat gevoel bij mij een keer komt, maar vooralsnog is het een duidelijk nee.

Mocht ik 'per ongeluk' (dat is zo idioot, alsof je er op bent gevallen) zwanger raken, zou ik het denk ik wel houden. Waarom weet ik niet zo goed eigenlijk...

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:13

Gefeliciteerd roycemack! Pupsels zijn zo leuk!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:53

benangelique schreef:
Ik kreeg de vraag waarom ik in het topic ben gaan lezen. Dat komt door de titel. Bewust kinderloos. Ik vind t een rare titel. Kinderloos impliceert namelijk dat je ze wél gehad had willen hebben. Ik noem het kindervrij en merk dan ook dat doe term veel meer geaccepteerd wordt en beter begrepen dan kinderloos.
Daarnaast legde ik vandaag uit dat ik van ik wil nooit kinderen naar ik wil nú kinderen ging, dus ik snap jullie gedachtengang. Daarnaast werkt en topic als deze heerlijk ontnuchterend. Want 90% van mijn leven ademt kind en de andere 10% mag best wat meer aandacht


Nieuwsgierigheid bevredigd :D

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 20:12

watchthesky schreef:
Prairy schreef:
Ik heb laatst voor de gein samen met mijn zwangere collega (ook zo'n heerlijk nuchtere) zitten kijken wat een gezin met 5 kinderen onder de 12 en beide ouders in de bijstand met een huurhuis met een huur van ik meen 600 euro aan toeslagen en inkomsten (bijstand) kregen.

€ 3.412 per maand.

Mijn man heeft echt een leuke detachering voor 5 dagen en ik breng ik nog wat zakgeld binnen. Samen komen wij op €4.500 per maand.

Best lucratief dus, fokken en niet werken.

Wauw. Ik begin vandaag nog!
Wij halen dit niet binnen in een maand hoor...


Mee eens, maar het is niet echt dat je kan zeggen: vandaag stop ik met werken en ga ik in de bijstand.
Zo werkt het dan weer net niet zeg maar...

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:32

3400.. dan mag ik wel dubbele diensten draaien ik werk al fulltime ..

Kinderbijslag in Duitsland schijnt ook beter te zijn. Kennis heeft een uit het dorp die in Duitsland met meerdere kinderen veel kinderbijslag of iets anders had dat beter was dan in Nederland

mairead

Berichten: 3217
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:24

In dat tv programma waar rijke mensen ruilen met arme mensen zag ik ook eens een gezin waarbij 1 van de kinderen een ernstige erfelijke aandoening had. Bijna geen geld want medicijnen voor vader en zoon zijn duur.

Maar vader was voor het fokken al bewust dat hij zijn mannelijke nakomelingen zou kunnen belasten met zijn aandoening. Hij was zelf nl ook drager en lijder. Er was zelfs bekend dat hij zelf nog een milde variant had en dat hij evt zonen mss wel met een hele zware variant zou kunnen belasten.

Oudste zoon was volgens mij gezond. Maar ze hebben toch voor een tweede gekozen en daarbij was t dus wel raak... meteen een heftige variant van de aandoening.

Volgens mij was ik 1 van de weinige kijkers die totaal geen medelijden had. Want dit wéét je toch?
Ze hadden imo niet eens moeten beginnen aan kinderen of alleen aan meisjes (kunnen we dat al beinvloeden tegenwoordig?). En anders hadden ze na de eerste gezonde zoon hun blessings moeten tellen...

Christiene
Berichten: 7752
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 07:55

Ik zou zelf ook geen kinderen nemen als erfelijke aanleg er is bij een ziekte. Maar makkelijk praten natuurlijk

Er is bij bepaalde ziekten mogelijk om te selecteren op een gezonde embryo.

Wel rot als je dat moet kiezen. Maar de baby kiest er niet voor. Toch blijft het de ouder die het beslist.
Of ze komen na die tijd er pas achter dat ze het hebben.

Dat arm en kinderen nemen blijft ook een dusdanige discussie.

Daar hoef ik gelukkig niet om te denken. dat scheelt in wil ze niet.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:39

mairead schreef:
In dat tv programma waar rijke mensen ruilen met arme mensen zag ik ook eens een gezin waarbij 1 van de kinderen een ernstige erfelijke aandoening had. Bijna geen geld want medicijnen voor vader en zoon zijn duur.

Maar vader was voor het fokken al bewust dat hij zijn mannelijke nakomelingen zou kunnen belasten met zijn aandoening. Hij was zelf nl ook drager en lijder. Er was zelfs bekend dat hij zelf nog een milde variant had en dat hij evt zonen mss wel met een hele zware variant zou kunnen belasten.

Oudste zoon was volgens mij gezond. Maar ze hebben toch voor een tweede gekozen en daarbij was t dus wel raak... meteen een heftige variant van de aandoening.

Volgens mij was ik 1 van de weinige kijkers die totaal geen medelijden had. Want dit wéét je toch?
Ze hadden imo niet eens moeten beginnen aan kinderen of alleen aan meisjes (kunnen we dat al beinvloeden tegenwoordig?). En anders hadden ze na de eerste gezonde zoon hun blessings moeten tellen...


Egoïstisch noemen ze dat. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Heb er ook geen medelijden mee hoe erg het voor het kind ook is..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:55

Je kunt bij IVF geloof ik een vrouwelijk embryo selecteren, dat is dan relatief makkelijk de ziekte vermijden

Ik vind het wel erg voor zo'n kind hoor, die kan er ook niks aan doen dat <3 er echt nog wel een kindje bij kon hoor <3 dit huis en ons hart is daar groot genoeg voor <3 <3

-O-

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:07

Aan mijn vaders kant zijn alle vrouwen belast en uiteindelijk gestorven aan CF. Wij hebben dus eerst genetisch onderzoek laten verrichten om te bekijken of ik drager ben. Gelukkig niet.
Aan mijn mans kant zit schyzofrenie in het gezin. Ook daarover hebben we gesproken met de klinisch geneticus. Helaas is dat niet te onderzoeken en is er zeer waarschijnlijk sprake van een genetisch component. Deze kans is echter kleiner dan 2 procent én er moet sprake zijn van een levensontwrichtende gebeurtenis en drugsgebruik om tot ontwikkeling te komen. Vooral dat laatste baart ons zorgen, het us zó makkelijk om een blowtje op te steken tegenwoordig..
Ik werk nauw samen met psychiaters en psychologen en heb hen hier ook uitgebreid over gesproken. Zolang onze zoon van de drugs afblijft, heeft hij net zo'n grote kans op schyzofrenie als ieder ander