Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:02

Oh bah ja die filmpjes zijn vreselijk! Krijg spontaan pijn in mijn benen als ik er aan denk.

Vandaag
O: bak yoghurt
T: mini snicker
L: grote speltbol met gegrilde groentes
T: 4 crackers
A: pannekoekeeeee veel te veel

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:56

Eulogy schreef:
Jeetje Jaimy, ik vond mijn 200kg al heel wat :')

Annikoe, zolang je je knieën niet "lockt" gebeurt dat niet zo snel hoor :P
Je pizza ziet er lekker uit zeg!

Haha nee snap ik, maar ik ben hypermobiel en dus zet ik mijn knieën ook altijd veel te vaak en veel te snel op slot. Dus ik waag mij er niet aan :+

linoleum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 21:28

Kan ook juist daarbij helpen! Ik heb officieel geen hypermobiliteit, maar wel veel kenmerken ervan. Dus snel luxaties en alles kunnen overstrekken in extreme. Juist door krachtsport gaat het veel beter. Mijn spieren vangen nu de zwakke gewrichten op.

Wel onder begeleiding beginnen en heel rustig opbouwen. Maar ik merk nu echt dat ik al te lang niets doe aan krachttraining, daardoor weer meer last ervan krijg.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:42

Ooh, ja dat filmpje ken ik. :') Is idd alleen als je je knieën op slot zet! Bij ons wordt het ook afgeraden om het te doen als je hypermobiel bent (de legpress dan).

Finnens: lekkerrrr pannenkoeken.

Vandaag lange dag uni en verjaardag van vriendinnetje, toch wel netjes gehouden
O: 200 alpro go on, 3 el spelt muesli, superfoodmix, chiazaad en wat kersen
T: appel
L: 200 gram soyayoghurt met 1 weetabix en superfoodmix, 200ml uiensoep
T: 200g protein kwark melkunie
T: half stukje monchoutaart met kersen erop
A: 1 opscheplepel couscous, halve avocado, 100g gerookte kip, tomaat, komkommer, paprika en wat feta
T: halve clean protein bar

D: thee, slimpie ranja, chocomelk van amandelmelk en cacaopoeder
B: uur fitness (20m HIIT), rest kracht)
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 10-05-17 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:52

Lekkerrr pannekoeken :D Ik heb zondag van die ei/banaan pannekoeken (1 banaan, 2 eieren) gehad als ontbijt, maar met een beetje chocolate brownie whey erdoor omdat ik ze normaal te veel naar ei vind smaken. Het was m'n cheatday dus er zat ook een zieke lading Nutella op maar ze waren echt lekker zo <3

Je avondeten klinkt lekker Cheetahfan :D

Lijstje vandaag:

O: 250 gram 0% vet Griekse yoghurt met 30 gram whey
T: 3 maiswafels en 3 losse plakjes kipfilet
L: 3 maiswafels met Marokkaanse humus en kipfilet
T: 3 koekjes die een collega had gemaakt met cacao, havermout en pindakaas zonder suiker en boter etc, waren lekker en maar 47 calorieën per stuk
A: kipworstjes in stukjes gesneden, met aubergine, paprika, tomatenblokjes en rode pesto <3, couscous, 30 gram geraspte cheddar

B: Halfuurtje cardio (stairmaster en sprints op de loopband), dinsdag tentamen dus vandaag even trainen ingeruild voor studeren

1535 calorieën, 143g eiwit, 120 koolhydraten en 50g vet

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:07

linoleum schreef:
Kan ook juist daarbij helpen! Ik heb officieel geen hypermobiliteit, maar wel veel kenmerken ervan. Dus snel luxaties en alles kunnen overstrekken in extreme. Juist door krachtsport gaat het veel beter. Mijn spieren vangen nu de zwakke gewrichten op.

Wel onder begeleiding beginnen en heel rustig opbouwen. Maar ik merk nu echt dat ik al te lang niets doe aan krachttraining, daardoor weer meer last ervan krijg.

Ja dit is echt waar. Ik heb een gesloopte meniscus en sinds dat ik weer veel sport en krachttraining doe heb ik daar veel minder pijn aan.

En omg, 475 kg. Ik was al trots op mn 100 kg leggpress. Hoe zitten jullie apparaten in elkaar? Bij ons duw je jezelf weg en je ligt zelf dus zo scheef. Dus het is 100 kg + een groot deel vna je eigen gewicht wat je wegdrukt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 06:52

Sannens schreef:
En omg, 475 kg. Ik was al trots op mn 100 kg leggpress. Hoe zitten jullie apparaten in elkaar? Bij ons duw je jezelf weg en je ligt zelf dus zo scheef. Dus het is 100 kg + een groot deel vna je eigen gewicht wat je wegdrukt.

Bij die doe ik idd ook veel minder gewicht maar die vind ik niet fijn, ik gebruik altijd de leg press waarbij je een soort van ligt. Deze:

Afbeelding

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:04

Eulogy die hebben wij ook idd alleen andere uitvoering.. :))

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:08

Bah ik word gewoon misselijk als ik aan die filmpjes denk!

Die pizza ziet er heerlijk uit! Als ik zaterdag op tijd klaar ben met werken ga ik die ook eten samen met een vriendin.

Lijstje van gisteren:
O: Banaan
O2: 250 gram alpro soya yoghurt met 6 aardbeien en 1 gram kaneel
T: 2 cherry tomaatjes
L: 2 volkorenboterhammen met 1 plakje kipfilet en sla, 2 volkorenboterhammen met pindakaas, 1 merci chocolaatje
T: Halve paprika en 6 schijfjes komkommer, appel
A: Rijst met roerbakgroenten en kipfilet met 4 aardbeien als toetje
T: 1 rijstwafel met speculoos en handje druiven

B: 70 minuten gefietst, 1 uur zumba

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:21

Na een heftig weekje ben ik er ook weer. Niet echt op mijn eten gelet maar door alle stress met mijn hond toch afgevallen.
Nu weer even terug aan de bak.

O; cracottes met paté, jam en kipfilet
L; optimel vanille yoghurt Griekse stijl 450 gr
A; tomatensoep met een baguette
T; weight watchers chips barbecue
B; 40 min paardrijden, 25 min crosstrainer, 25 min krachttraining

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:03

Mloez :(:)

Die pizza moet ik ook nog eens proberen als ik tijd heb, voor morgen staat er een gewone diepvriespizza op het menu. Op vrijdag is dat al een hele opgave, na een weekdag laat thuis met hongerige en moeie kinderen :+

Vandaag afronding bikinichallenge in sportschool, ben benieuwd of ik mndoel van -2 cm buikomvang heb gehaald :D

Vandaag:
O: dikke plak bananenbrood
T: optimel yoghurt, kwart peer
L: 2 kleine volkoren wraps met kipfilet, komkommer en theelepel mosterd dille dressing
T: aardbeien
A: tartaartje, doperwten en paar frietjes uit de actifry
B: half uur intervaltraining, rondje supermarkt met een krijsende peuter onder mn arm :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:41

Daarom train ik ook, niet alleen om af te vallen maar ook juist voor mijn hypermobieliteit :j Daarnaast zo'n 1x in de maand fysio en het gaat nu best prima gelukkig.

Mijn lijstje voor vandaag, ik weet alleen het avondeten nog niet.

O: Volkoren cracker met zuivelspread en kipfilet. En een gekookt eitje
L: khd arme wrap (nou zijn ze op :+ ) met gerookte zalm, huttenkase, gekookt ei en beetje sla
T: High protein cookie
A: Nog geen idee

B: Halfuur gefietst, heel de dag staan en lopen op m'n werk

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:17

Mloez: :(:)
Annikoe: waar had je die wraps vandaan?

O: 200g alpro yoghurt, 3el spelt muesli, chiazaad en bramen
T: appel
T: plakje vegan bananennotenbrood
L: 2 Khd arme boterhammen met kipfilet, bakje rauwkost(paprika, tomaat, komkommer, olijf, feta)
T: omelet (1 ei, 2 eiwit), champignons en spinazie
A: 200g sperziebonen en 1 tilapia filet
T: halve clean protein bar
T: sinaasappel

B: uur fitness (zelfde als gister)
D: thee, Slimpie ranja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:57

Zo wat een gewichten komen er voorbij bij die leg press! Ken de filmpjes, gelukkig, niet.

Sterkte Mloez!

O: Omelet van 2 eieren met paprika, ham, bosuitje en wat kruiden
T: Plak krentenbrood
L: 2 boterhammen met een bepaald soort ham (weet even de naam niet meer)
T: Paprika en snoeptomaatjes
T: Klein bakje activa
A: Mexicaanse slawraps met groenten

B: 50 minuten fietsen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:16

Zaterdag moet ik ongesteld worden, maandag heb ik mijn meting en ik wilde me echt inhouden en niet toegeven aan de ongezonde snaai kick net daarvoor.

Maar ik heb gefaald.

Al de hele week zoveel stress op het werk, de sfeer is echt killing en vandaag was echt het dieptepunt. 2 collega's die 5 min na binnenkomst tegen elkaar begonnen te schreeuwen en dingen te zeggen die echt grensoverschrijdend zijn. En dat voor een 62 jarige ex coördinator tegen een interim manager. Echt te triest, maar voor mij de druppel, ik heb mijn spullen gepakt en ben elders gaan werken. Na een uur kwam ik iets halen en was het weer een koetjes en kalfjes gesprek. Ik kan daar niks mee. Ik zei dat ik elders ging werken vraagt een collega of ik hun zat ben. Meer dan zei ik...

Maar het werkt zo door in mijn hele gemoedstoestand. Nadat ik de kids van school heb gehaald zouden we ijsjes kopen en kokosolie. Maar ik ging de winkel uit met een zak bounties, stroopwafels en magnums (en nog ijsjes en koekjes voor de kids) en ik heb al 6 of 8 mini bounties op en 2 stroopwafels en ik vermoed dat het hier niet bij gaat blijven vandaag.....

Morgen weer in het gareel en de high tea van moederdag die ik eigenlijk met mijn moeder wilde doen misschien even uitstellen. Ze weet er toch niet van..

Positief puntje; gisteren vroeg mijn man of ik voor moederdag een bikini van Doutzen wil nu ik bijna haar lichaam heb. Nou zover ben ik nog niet maar vond het wel een opsteker.

Zo'n bikiniproef training, wat is dat precies Laura? Misdchien kunben ze dat bij mij op de sportschool ook gaan doen, of kan ik het zelf proberen... Klinkt goed iig

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:37

Het is relatief simpel, de challenge duurt 5 weken. In die 5 weken "moet" je minimaal 3x per week komen trainen, en al die keren ook de extra buikspieroefeningen doen. Dat zijn 4 oefeningen, die oplopen in het aantal herhalingen. Verder stel je een doel voor jezelf, bijv een bepaald aantal cm verliezen of kg afvallen oid.
Al met al stelt het niet heel veel voor eigenlijk, maar het motiveert wel ontzettend om net dat stapje harder te zetten. En ik zit nu zo in het ritme van 3x per week, dat ik dat ook wel blijf doen. Deed ik daarvoor meestal ook wel, maar dan was t ook weleens 2x.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:09

Hallo allemaal!
Jullie hebben me al een tijdje niet voorbij zien komen hier, terwijl ik eerst fervent meepraatte en meedeed. In eerste instantie heb ik me een tijdje niet hier laten zien door drukte, maar eigenlijk is dat een smoes. De waarheid is dat het me niet meer lukte om zo gezond mogelijk te eten. Ik voelde me behoorlijk down, zit nog steeds niet top in mijn vel, voelde me vet, en ik wist gewoon echt niet meer wat ik moest doen. Ik wil er goed uit zien. Maar wat is goed? Eerst dacht ik dat dat modellen-skinny was. Dus dat werd ik ook. En dat voelde goed. Maar niet zo goed als ik verwachtte. Als ik in de spiegel keek werd ik blij van mijn thigh gap en smalle taille, maar verder voelde ik me niet zo vrouwelijk meer. Mijn borsten en billen waren vrijwel weg, ik was vooral heel dun. En daar voelde ik me toch niet prettig bij. Ook omdat ik best wel streng voor mezelf was. Ik hoefde niet meer af te vallen, maar om mijn figuurtje te houden moest ik wel alle vette troep laten staan. En het werd te veel moeten. Er is een knop omgegaan en ik besloot om "gewoon" blij te zijn met hoe ik ben. En ja, dat klinkt heel stom, maar ik merk dat ik nu ik weer wat ben aangekomen ik me veel mooier voel, mijn vormen maken mij blij en daarbij hoef ik niet meer elke calorie te tellen. De meeste mensen plaatsen voor - na foto's waarop ze mooi slank zijn geworden. Ik wil graag even het omgekeerde doen. Juist ook om aan te geven dat het soms gewoon goed genoeg is. Je hoeft niet altijd door te blijven gaan met afvallen. Natuurlijk is het niet mijn bedoeling om weer veel aan te komen, ik zal nog steeds grotendeels gezond eten, maar het is niet meer mijn hoogste prioriteit. En dat voelt heel fijn. Ik wil graag aan jullie laten weten dat jullie allemaal mooi zijn, dik, dun, klein en groot. Door deze nieuwe mindset kijk ik ook op een andere manier naar de mensen om me heen, en dat voelt veel prettiger. Eerder keek ik met afgunst. Was iemand slank? Dan moest ik minstens net zo slank zijn. Was iemand steviger, dan vond ik daar wat van. En dat is helemaal geen leuke manier van denken. Wat ik probeer uit te leggen is dat je jezelf niet moet vergeten te waarderen. De strijd tegen de kilo's kan heel zwaar zijn, en je kunt jezelf erg lelijk vinden zo af en toe, maar onthoud dat je dat niet bent. Dat is alleen hoe je op dat moment over jezelf denkt. Heb waardering voor wat jullie allemaal al hebben bereikt, ook al is je doel nog niet bereikt. Jullie zijn super goed bezig!

En nu mijn voor en na foto's:

Voor, toen ik op mijn dunst was (53/54 kilo):
Afbeelding

Dunne beentjes :\ :
Afbeelding

Na (58 kilo):
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:20

Wat knap dat je dit zo omschrijft en durft te posten, respect! En je ziet er hartstikke goed uit nu. :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:26

Wat een respect wauw <3
Heel mooi geschreven meis ik hoop dat je je oprecht mooi voelt want dat ben je zeker! Je ziet r top uit :))

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:47

Mama: wat vervelend! Maar gefaald is wel een groot woord! Kop op, morgen weer overnieuw. Probeer er wel van te leren: waarom ging het nu mis? Zou je het de volgende keer kunnen voorkomen? Gezonde dingen halen? Misschien eet je overdag te weinig? Ik merk dat ik dit soort buien krijg als ik te weinig eet.

En Maanlicht, je ziet er hartstikke top uit (jouw lichaam nu is nog steeds mijn goals :)) )! :D Mooi verwoord. :j Ben je van plan wel weer mee te posten of niet?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 19:49

Maanlicht, je hebt sowieso een prachtig lichaam, maar ben erg blij om te lezen dat je jezelf nu ook zo voelt :)

Mama, sterkte met de situatie op het werk. Daar steek je dan al zoveel energie in, dat de energie voor zelfbeheersing weg is. Snap dat wel.

Ik heb hier in Malaga vanmiddag al heerlijk tapas gegeten en gaan zo naar sportcafé voor Ajax - Olympique Lyon, dus daar ook wel wat drankjes en eten :D daarentegen wel lekker veel wandelen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:24

Maanlicht, ik vind je prachtig! En ontzettend mooi geschreven. Ik heb me eerder wel eens zorgen om je gemaakt, maar dat is altijd lastig via een schermpje, gewoon een gevoel dat je misschien wat doorsloeg (niet verkeerd bedoeld hoor :(:) ). Maar die zorg heb je in 1 klap weggenomen, mooie mindset!

Linoleum, wat heerlijk, geniet ervan!

Mama3, wat een vervelende situatie op je werk zeg! De enige tip die ik kan bedenken is probeer een andere manier te vinden om met de stress om te gaan. Makkelijk gezegd, ik ga ook nog regelmatig de fout in. Maar het helpt me wel om soms ipv te snaaien, een rondje te wandelen, in bad te gaan zitten oid. Even netflixen of lezen helpt me ook goed om te ontspannen, alleen snaai ik op de bank wel makkelijker, dus dat is niet altijd ideaal.

Ik ben in die 5 weken 3,5 cm buikomtrek kwijt *\o/* doel behaald *\o/*

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:33

Goedzo Laura netjes!! *\o/*
Mijn meting was helaas niet door gegaan dus nu maandag meten dus extra hard door gaan nu!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:34

Respect Maanlicht! Ga met de rest mee, je hebt sowieso een prachtig lichaam en ik mag hopen dat ik ook ooit zo ver kom wat betreft blij zijn met mezelf. Ik heb momenteel volgens BMI nog overgewicht, dus ik mag nog wel even. Maar mooi geschreven!

@Laura: woooo gefeliciteerd!

Ik ben helemaal blij, morgen weer crossfit! Heb er echt zin in. Door naast 't gezond eten te sporten merk ik toch dat ik beter op mijn eten let (want anders is het sporten voor 'niks') en ik merk dat mijn lichaam er strakker en dus ook mooier van wordt, ook al val ik in het begin misschien niet af.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:50

Uiteindelijk zijn die veranderingen van je lichaam toch het belangrijkste, hewicht is maar een getalletje. Ik ben in de laatste weken niet heel veel in gewicht afgevalken (was wel wat kwijt maar is er opeens weer bij, vast vocht), maar in cm dus wel mooie resultaten.

Ik ben nu slanker (en veeeeel fitter) dan ik in jaren ben geweest, dus ik voel me al best tevreden, al heb ik echt nog wel behoorlijk overgewicht. Ik wil zeker nog heel wat kilo's kwijt maar heb veel minder haast. Ik blijf gewoon lekker zo doorgaan, volgens mij komt het dan wel goed.