Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flups schreef:Ik heb alles weer netjes bijgelezen maar ga niet overal op reageren hoor![]()
Wel heb ik het idee dat er door sommige BMR en onderhoudt door elkaar gehaald wordt. BMR is namelijk niet dát wat je moet eten om af te vallen. Het is het aantal kcal wat je lichaam nodig heeft om in absolute rust voldoende voedingsstoffen op te nemen voor de onderhoud van je organen. Het minimale dus wat je moet binnen krijgen. Ik sta er echt een beetje van te kijken dat er nog zovaak bewust onder dat getal wordt gegeten..
Dragan2008 schreef:Mijn lijstje voor vandaag (staat in deel 2) bevat 1346 kcal zonder dat ik beweging meegerekend hebvind dit persoonlijk best weinig, gezien mijn doel 1730 per dag is,wat denken jullie?
vibabu schreef:Dragan2008 schreef:Mijn lijstje voor vandaag (staat in deel 2) bevat 1346 kcal zonder dat ik beweging meegerekend hebvind dit persoonlijk best weinig, gezien mijn doel 1730 per dag is,wat denken jullie?
1730 is best netjes. Ik probeer rond de 1800 te gaan zitten. Ben alleen de helft van mijn tussendoortjes vergetennu alleen een plakje ontbijtkoek. En kan nog wel een stuk fruit pakken op het werk en een koekje....
Flups schreef:Turtelito val je met 1400 kcal nog 400 gram per week af? Als dat een constante is wil dat dus zeggen dat jou onderhoud op 1800 zit en dus net iets boven de aangegeven 1600 (wat heel goed mogelijk is want de site geven enkel een schatting natuurlijk).
Mijn BMR is +/- 1350 en mijn onderhoudt ligt rond de 2500 (ik sport zo'n 10-12 uur per week door mijn werk). Als ik dus 500 gram per week wil afvallen zal ik rond de 2000 kcal per dag moeten eten. Wil ik op gewicht blijven eet ik alle 2500 kcal ook echt op en wil ik spiermassa kweken ga ik er juist weer 300-500 boven zitten.
Ik wil trouwens niemand voor het hoofd stoten hoor en het was op niemand persoonlijk bedoeld, maar ik zag het een aantal x voorbij komen en ik hoop dat mensen dat niet met regelmaat doen want het is echt zo ontzettend slecht voor het lichaam.
Ik zeg altijd tegen klanten: liever wat meer eten en gezond/langzaam afvallen dan je lichaam tekort doen en er straks weer alles bij krijgen waar je nu zo hard voor aan het werken bent
MerleSimone schreef:Pfoeh beetje laat vanmorgen dus nu in de trein met geïmproviseerd ontbijt..
O: 350 ml yoghurt met een drupje agavesiroop + mandarijn
T: ontbijtcrackers
L: 4 cracottes met smeerkaas + appel
T: mandarijn + ww koekje
A: geen idee nog
Hopelijk lukt het zo. Ik haat haasten.