Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:30

Als iedereen daar begint en hier oeps zegt mogen we zo over :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:31

Ja is niet zoals het hoort toch Sharon :P ?

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:31

Ja daarom deed ik het ook. Maar we moeten niet offtopic gaan.
Ik ga zo maar eens slapen, mag over precies 12 uur pas weer iets eten..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:35

Ik ga nog ff door leren haha. Morgen school en toets dus goed eten van tevoren :). Denk dat ik morgenochtend ipv avond mn skyr al pak. Even kijken of ik t morgenochtend door mn keel krijg.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:40

Ik heb mijn lijstje nog aangevuld met een bakje magere kwark en een mandarijn, even wat vitamientjes ertegenaan!

Wil voor morgen een frisse salade oid maken, zal nog wel niet heel veel honger hebben.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:40

Ik eindig op 1795 vandaag :)
Morgen waarschijnlijk een wat minder dagje :D

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:46

Ik heb de laatste tijd weinig lijstjes gepost, maar nog steeds bewust bezig met eten en gaat best goed. Ga vanaf komende week naar een andere sportschool, met meer begeleiding dus dat is ook fijn!

Mijn lijstjes zijn de laatste weken vaak wel redelijk hetzelfde. Ik eet vaak magere kwark als ontbijt (250 gram), rijstwafels met kipfilet als ik zin heb om iets te knabbelen, brocollisoep is ook een favoriet inmiddels. Als avondeten dingen als volkoren pasta, zilvervliesrijst en dan met kip en groentes. Vind het zelf makkelijker bij te houden als ik een beetje dezelfde dingen eet..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:49

Mijn doel was 1800. Heb 1900 gegeten en 465 kcal verbrand met bewegen. Ik ga morgen ook eens kijken voor skyr, heb het wel eens gehad maar vond het niet zo bijzonder toen. Maar ik kwam er achter dat er echt heel veel khd in magere vruchtenyoghurt zit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:50

Mijn oven is besteld! *\o/*
Met een beetje geluk kan ik zaterdag mijn eerste ovenschotel maken. <<)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:10

Heb ook ff gestipt in het nieuwe topic. Nog 8 pagina's hier te gaan :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:34

Flups schreef:
Ik heb alles weer netjes bijgelezen maar ga niet overal op reageren hoor :P
Wel heb ik het idee dat er door sommige BMR en onderhoudt door elkaar gehaald wordt. BMR is namelijk niet dát wat je moet eten om af te vallen. Het is het aantal kcal wat je lichaam nodig heeft om in absolute rust voldoende voedingsstoffen op te nemen voor de onderhoud van je organen. Het minimale dus wat je moet binnen krijgen. Ik sta er echt een beetje van te kijken dat er nog zovaak bewust onder dat getal wordt gegeten..

:+

Ik snap ook niet zo goed dat sommige lijstjes hier zo weinig calorieën bevatten, mijn BMR ligt op 1570, met alles wat ik erbij beweeg moet ik dus toch aardig wat eten, van sommige hoeveelheden hier krijg ik spontaan een appelflauwte... :D geintje hoor, ik ben heel lang dus dat scheelt al enorm. Volgens ee site die hier geplaatst was zit ik nu drie kilo boven m'n ideale gewicht, dat heb ik ooit gewogen, jaar of 10 terug denk ik...ik wil iig nog een kilo kwijt en dan wil ik de calorieën per dag gaan opvoeren om stabiel te worden, dat vind ik altijd het lastigst...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:12

Mijn lijstje voor vandaag (staat in deel 2) bevat 1346 kcal zonder dat ik beweging meegerekend heb := vind dit persoonlijk best weinig, gezien mijn doel 1730 per dag is,wat denken jullie?

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:14

Mijn voorlopig lijstje is dit:

O: 100 - 125 gr griekse yoghurt met een banaan
T: /
L: 2 pistoletjes met 20+ smeerkaas (normaal brood was op thuis... )
T: ?
A: ?

B: 3.5 uur werken en 20 minuutjes fietsen

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:15

Dragan2008 schreef:
Mijn lijstje voor vandaag (staat in deel 2) bevat 1346 kcal zonder dat ik beweging meegerekend heb := vind dit persoonlijk best weinig, gezien mijn doel 1730 per dag is,wat denken jullie?

1730 is best netjes. Ik probeer rond de 1800 te gaan zitten. Ben alleen de helft van mijn tussendoortjes vergeten :( nu alleen een plakje ontbijtkoek. En kan nog wel een stuk fruit pakken op het werk en een koekje....

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:16

lijstje gisteren:
O: muesli met magere melk + yakult light
T: kerstomaten + cracottes
L: 4 zwarte-woud-boterhammetjes (80gr) met filet de sax (65gr)
T: appel
A: 3 portobello's: 1 met spinazie/feta, 1 met spinazie/mozarella en 1 met courgette/tomaat/emmentaler
T: ca. 1350 kcal (kh: 148 - vet: 41 - eiwit 80)
B: 1 paard gereden (ik hou geen rekening met mijn beweging in bovenstaand aantal kcal, beweging is extra voor mij)

Vanochtend opgestaan met een erg opgeblazen gevoel. Kreeg geen muesli ofzo binnen thuis dus niets meegenomen en net een appel genomen dan maar.

lijstje vandaag:
O: appel + yakult
L: salade met kip
T: wss drankje met een vriendin?
A: roodbaarsfilet met groente
Laatst bijgewerkt door Stral op 08-01-16 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:20

vibabu schreef:
Dragan2008 schreef:

1730 is best netjes. Ik probeer rond de 1800 te gaan zitten. Ben alleen de helft van mijn tussendoortjes vergeten :( nu alleen een plakje ontbijtkoek. En kan nog wel een stuk fruit pakken op het werk en een koekje....

Das wel balen :(

Ik heb na mijn wandeling (stevig doorwandelen) nog 725 kcal over vandaag als ik mijn lijstje aanhoud. Ff bedenken hoe ik een beetje rond de 1730 kcal uitkom zonder te snoepen oid

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:27

Dat is best veel wat je nog mag. Ik laat MN tussendoortjes wel er in staan in mfp want dan eet ik die vanavond bij de "borrel"

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:33

Flups schreef:
Turtelito val je met 1400 kcal nog 400 gram per week af? Als dat een constante is wil dat dus zeggen dat jou onderhoud op 1800 zit en dus net iets boven de aangegeven 1600 (wat heel goed mogelijk is want de site geven enkel een schatting natuurlijk :) ).

Mijn BMR is +/- 1350 en mijn onderhoudt ligt rond de 2500 (ik sport zo'n 10-12 uur per week door mijn werk). Als ik dus 500 gram per week wil afvallen zal ik rond de 2000 kcal per dag moeten eten. Wil ik op gewicht blijven eet ik alle 2500 kcal ook echt op en wil ik spiermassa kweken ga ik er juist weer 300-500 boven zitten.

Ik wil trouwens niemand voor het hoofd stoten hoor en het was op niemand persoonlijk bedoeld, maar ik zag het een aantal x voorbij komen en ik hoop dat mensen dat niet met regelmaat doen want het is echt zo ontzettend slecht voor het lichaam.

Ik zeg altijd tegen klanten: liever wat meer eten en gezond/langzaam afvallen dan je lichaam tekort doen en er straks weer alles bij krijgen waar je nu zo hard voor aan het werken bent :)

Flups: was niet opgevat als een aanval hoor, maar als ik de lijstjes hier zie vind ik die van mezelf ook nogal karig :D . Het is nu prima vol te houden, maar het betekent wel dat als ik een keer 'uit de band spring' dat ik dan echt ver boven mijn gewenste aantal kcal uit zit, dat gaat nl heel snel. Dus ik zie ook in dat de beste oplossing is om 1: mijn BMR naar boven te krijgen (dus meer spieren kweken) en 2: meer te bewegen (en dus meer te verbranden). Nu dat inzien nog 'even' in de praktijk brengen :+

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:37

Zo mijn planning voor vandaag dan maar:
O: Herbalife shake
T: 100gr Kipfilet + kippenbouillon
L: Herbalife shake
T: 150 gr Mango stukjes uit de diepvries
A: Quesadilla's met gehakt
Verder 2 liter water, 1 blikje cola light

Vanavond heb ik nog een nieuwjaarsreceptie, dus van sporten komt het vandaag helaas niet :(

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:47

Ik heb een "cheatdag", maar zal wel even tellen. Avondeten weet ik helaas niet, maar dat komt omdat ik op m'n werk eet.

O: crackers en een appel
T: redbull
L: 2 kaiserbroodjes met sla, komkommer en brie
T: 2 snack a jacks
A: geen idee

Zonder avondeten zit ik grof gerekend op ongeveer 1000 tot nu toe, precies moet ik thuis even wegen, wellicht ga ik ipv kaiserbolletjes nog voor gewone bolletjes, maar ik gun mezelf vandaag een lekkere lunch :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:48

Ik trek beweging er ook niet van af, vind dat erg onbetrouwbaar.

Mijn doel de komende week is alles in MFP krijgen om een completer beeld te krijgen van de macros en calorieën. Heb em alleen op de tablet, mijn smart phone heeft te weinig geheugen >;)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: rode vruchten smoothie met whey (zou met banaan, maar die had vriendlief opgegeten, grmbl) 272 kcal
L: 2 vk boterhammen met pindakaas 401 kcal
T: 250ml yoghurt met eetl rauwe honing, halve perzik, 40 gr muesli 365 kcal
A: kop snert, 2 vk crackers met kaas 442 kcal

Totaal 1480 kcal, iets te weinig door de snert s avonds, maar weekend staat voor de boeg dus vind ik niet zo erg. BMR is 1410 dus zit er net boven.

Vanochtend nog geen Kayla gedaan, even kijken of het na het werk wordt (moet nog vlees halen voor de hond in een dorp, krijgt speciaal vers vlees waar ik ver voor moet rijden, niet verwend ofzo := ) en weekboodschappen doen. Anders doe ik Kayla morgenochtend.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:51

Happy *\o/* Woog vanmorgen weer 65,4! :D
15 december woog ik 66 en vorige week (minimaal, niet gewogen maar dat woog ik donderdag voor mn nieuwjaar vreetfestijn) 67,5. Was nu blijkbaar wel vooral vocht, want anders kan ik nooit minimaal 2 kilo kwijt zijn in 5 dagen :+

Wel een heerlijk gevoel! Moest eigenlijk morgen ochtend pas wegen maar ik was te nieuwschierig haha.

Lijstje van vandaag;
L: 100gr sportpancakes + banaan
T: wheyshake + 2 rode paprika's
A: 100gr sperziebonen, 30gr gele rijst (ongekookt), 100gr kipfilethaasjes, 50 magere spekblokjes
T: punt vezelrijke kwarktaart
B: insanity

1445 kcal
138gr carbs
41gr vet
120gr eiwit

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:59

Ik ben weer een kilo zwaarder in vergelijking met twee dagen geleden, snap er niets van :(.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:01

Ik zal me ook eens even wegen, heb alleen nog maar crackers gehad a 25 gram dus dat is te verwaarlozen :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:05

MerleSimone schreef:
Pfoeh beetje laat vanmorgen dus nu in de trein met geïmproviseerd ontbijt..

O: 350 ml yoghurt met een drupje agavesiroop + mandarijn
T: ontbijtcrackers
L: 4 cracottes met smeerkaas + appel
T: mandarijn + ww koekje
A: geen idee nog

Hopelijk lukt het zo. Ik haat haasten.

Zit met mn lijstje nu op ongeveer 700 kcal en moet nog een avondmaaltijd bedenken.. Heb wel zin in iets uitgebreids, alle tijd! Iemand een lekker recept? Iets met spinazie ofzo?

Merk t trouwens ook aan mn darmen, gas tot en met en hongergevoel wordt al een stuk minder :j