Nagellaktopic deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:57

Welke kleuren draagt je moeder graag? Wijnrood vind ik wel mooi, maar wel afhankelijk van kleding. Een niet felle roze vind ik dan neutraler, als zou ik voor neutraler, maar wel kleur eerder iets in de blauw of zilvertinten iets zoeken. Maar dat is natuurlijk ook weer heel persoonlijk, net als dat ik weet dat er genoeg mensen zijn die het niet uitmaken dat hun nagels niet helemaal bij hun kleding matchen. :)

VenoSnorlax

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:16

Persoonlijk zou ik een grijs met lichte glitter doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:21

Ik zou dus echt nooit glitter naar een begrafenis dragen...
Kies voor een rustige kleur die bij je moeder past.

Als dat een niet felle roze is, prima.
Ik zou zelf voor een donker rode of nude kiezen, maar dat is heel persoonlijk.

Kijk ook naar de persoon om wie het gaat.
Als dat iemand was die altijd heel kleurrijk gekleed ging en zelf ook felle nagellak droeg, dan kun je wat meer kleur dragen dan wanneer het een heel conservatief iemand was qua kleur.

Edit: oh, wacht, even goed terug gelezen...
Ik heb zelf maandag een crematie, vandaar dat ik dat zo in mijn hoofd heb.
Maar mijn kleuradvies blijft hetzelfde.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:26

Ik zou ook voor een mooie rustige kleur gaan. Glitters vind ik persoonlijk voor een begrafenis not done.

Sterkte Stef en jij ook Anc!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:22

Ik ben in Rome en heb gisteren bij Kiko geshopt :D ik heb 4 lakjes gekocht en een lippenstift. Als ik thuis ben ga ik ze uittesten, heb nog andere lak op die half afgebladderd is en geen remover bij me :'(

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:25

Voor een begrafenis zou ik voor een nude gaan.
Surfin for Boys wik ik hebbennnn! Maar dan wel met een betere formule :P

Ik heb vandaag gestempeld. Sally Hansen Soy Latte met Hema zwart en een plaatje van een Mash plate. Het stempelen vond ik best goed gelukt, maar nu ik het zie kan ik maar één ding denken... panterprint... en ik ben echt geeeeen fan van panterprint :') ik twijfel zelfs of ik hier mee naar mijn werk durf. En het was zo'n onschuldig blaadjespatroon met saaie duffe kleuren.

Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:33

De kleur combinatie heeft wel wat van panterprint ja! Maar vind het wel leuk :)
Jammer dat je stempel niet de hele nagel bedekt :o

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:37

Wat een goed gelukte stempels! Met andere kleuren lijkt het vast minder op een panterprint, maar toch wel erg goed gelukt. :)
Ik moet nog steeds eens kijken of het me wel lukt als ik mijn stempel wat ruwer vijl, want na 1 keer is het nooit meer gelukt en die tip kreeg ik hier eens een keer.

Amanda, had je dan niet ook een goedkope remover kunnen kopen? ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:41

Vind m super leuk! Alleen wel meer voor de herfst.

Pff, ben aan t leren... Eponuchium, hyponychium, pterycium, laterale vouw, proxale vouw, leukonychia, hemmhorages, paronychia, polymeer, monomeer
%)
Ja, dit zijn nagel termen ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:41

Mag ik hier misschien ook meelezen, -kijken en -kletsen? Af en toe al eens het topic doorgespit voor inspiratie maar vind het toch wel leuk om af en toe wat mee te kletsen. :)

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:50

BernetteO schreef:
De kleur combinatie heeft wel wat van panterprint ja! Maar vind het wel leuk :)
Jammer dat je stempel niet de hele nagel bedekt :o

Ja ik moet nog flink oefenen, als de stempel mijn cuticle bijna raakt mist weer een stukje bovenkant en andersom, haha. Ben een kluns met dit soort dingen, moet je nagaan hoe het er uit zou zien als ik echt lange nagels zou hebben.

Cowgirl, welkom!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:57

Ps: kan je deze plaatjes niet op elkaar aan laten sluiten?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:13

@PeelSlowly, ik vind het er mooi uitzien, doe het je niet zo 1/2/3 na! Ik denk dat het "panterprint-idee" inderdaad door de kleurencombinatie komt, maar ik vind het erg gaaf! Ookal ben ik zelf ook niet echt fan van panterprint.
En bedankt voor het welkom. :)

@LadyMadonna, waar ben je precies voor aan het leren als ik vragen mag?

Ik heb vandaag voor het eerst French Manicure bij mezelf gedaan en het is nog aardig gelukt, helaas is het nu niet meer zo als het was doordat ik naar m'n pony ben geweest en de waterbak grondig schoongemaakt heb. :o Ik zal het vast nog eens doen en dan zal ik een foto plaatsen.

Misschien is het al eerder genoemd, maar bij de Kruidvat is er veel nagellak in de aanbieding! Vandaag ook even vier potjes binnengehaald. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:17

Cowgirl: ik ben nagelstyliste en ben me aan het voorbereiden op het landelijk examen ;)

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:18

De stempelafbeelding is groter dan mijn nagel, het probleem is echt mijn techniek. Of bedoel je dat niet, LadyMadonna?

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:21

Tazzey, ik ga morgen op vakantie maar als ik nog tijd heb zal ik je de foto pb'en. Zal opi dan ook mailen, bedankt voor het mailadres!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:15

@LadyMadonna, ah! Vandaar, succes met de voorbereiding en uiteindelijk het examen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 05:06

Dreamybol schreef:
Wat een goed gelukte stempels! Met andere kleuren lijkt het vast minder op een panterprint, maar toch wel erg goed gelukt. :)
Ik moet nog steeds eens kijken of het me wel lukt als ik mijn stempel wat ruwer vijl, want na 1 keer is het nooit meer gelukt en die tip kreeg ik hier eens een keer.

Amanda, had je dan niet ook een goedkope remover kunnen kopen? ;)

Nee ik mag alleen handbagage mee, vind het een beetje zonde om een hele fles remover weg te gooien!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:21

Mag ik even jullie advies :)

Ik ga dus gelnagels laten zetten.

Ik heb 2 opties om het ergens te laten doen.

Optie 1 is bij een nagelstyliste die dit 3 jaar doet, maar kost meer geld dan optie 2 (wat voor mij wel belangrijk is, moet het zelf betalen). En is voor mij lastiger te bereiken dan optie 2.

Optie 2 is bij een thainees (of chinees weet niet wat het is) maar hoor vaak verhalen dat dat daar niet goed is (niet om mensen over 1 kam te scheren hoor, maar hoor dat soms). Maar de fb pagina en daar zelf ziet het er ook goed uit (ze hebben ook een schoonheidssalon erbij) Het is er goedkoper en makkelijker te bereiken voor mij.

Wat denken dat jullie beter is?

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:27

Tazzey, ik heb je gemaild naar het emailadres wat op je blog staat!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:28

Ik zou persoonlijk dan iets meer uitgeven en dan de zekerheid hebben dat het goed gebeurt dan dat ik het goedkoper ergens laat doen waar slechte verhalen over zijn.

Ik weet dan ook niet hoe groot het prijsverschil is?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:36

Nou ik heb over hun dus geen slechte verhalen gehoord, maar je hoort dat welleens, over die verschillende chineesjes in de stad.
Het ziet er wel goed uit en is er altijd druk en ook goede recensies op de fb pagina.
Prijsverschil is met zetten 16,- en opvullen verschil is 11,-.

Ik weet het echt niet, haha.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:41

Oh, ik dacht dat er slechte verhalen waren over degene waar jij heen wil gaan. Vandaar mijn reactie. Dan zou ik de gok gewoon wagen en voor de goedkopere variant gaan. Slechte recensies worden vaker geplaatst dus als die er amper te vinden zijn dan zal het zo slecht nog niet zijn.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:43

Nee geen slechte recensies over die ik heb gezien :) Wel over andere in de stad.
Ik denk dat ik dan ga voor de goedkopere, kan m'n geld goed genoeg gebruiken :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:50

Ruby1995 schreef:
Mag ik even jullie advies :)

Ik ga dus gelnagels laten zetten.

Ik heb 2 opties om het ergens te laten doen.

Optie 1 is bij een nagelstyliste die dit 3 jaar doet, maar kost meer geld dan optie 2 (wat voor mij wel belangrijk is, moet het zelf betalen). En is voor mij lastiger te bereiken dan optie 2.

Optie 2 is bij een thainees (of chinees weet niet wat het is) maar hoor vaak verhalen dat dat daar niet goed is (niet om mensen over 1 kam te scheren hoor, maar hoor dat soms). Maar de fb pagina en daar zelf ziet het er ook goed uit (ze hebben ook een schoonheidssalon erbij) Het is er goedkoper en makkelijker te bereiken voor mij.

Wat denken dat jullie beter is?

Nice nails aint cheap, cheap nails aint nice.

Ik krijg de rillingen bij Chinese salons. Er zullen ook best goede zijn, maar de meeste nemen het niet zo nauw met hygiene en werken met solar /mma.

Verder ben ik verdrietig... M'n duim is weer eens ingescheurd net onder m'n stresspunt :( zo maar een laagje gel op zetten, zien of dat werkt.
Heb ook biodefence gel besteld. Dit is een gel die je puur gebruikt ter versteviging van de natuurlijke nagel. Ben benieuwd!