[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:47

Nou ik ook niet gigantisch, maar na het stoppen met de pil leek ik echt weer een puber. :') Afbeelding
Afbeelding

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:25

Ik heb er geen last van gehad hoor. Een enkele maar stelde niks voor. Ik heb vooral een periode snel vet haar gehad, dat lijkt nu weer genormaliseerd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 05:32

Ik heb wel weer iets meer dan normaal onrustige huid. Kleine pukkeltjes etc. Maar niet extreem meer dan ik soms al had met de pil.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:48

Pukkels inclusief vet haar en een vette huid dus. Op een gegeven moment waren die allemaal foetsie _/-\o_

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 19:58

Ik ben nu 3,5 week zonder en voel me echt stukken beter! Ook mijn libido is echt veel hoger geworden, haha. Pukkeltjes heb ik nu wel iets meer last van, maar niet dramatisch.
Ik ben blij dat ik van de anticonceptie af ben, had ik al veel eerder moeten doen.
Alleen de rubbertjes zijn wel wat, de tweede keer scheurde ons condoom al. :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:03

Wat goed om te lezen Welmoed. Er is dus hoop. :')

Ik ben bijna 2 weken hormoonvrij. Ik heb nog niet echt het idee dat er iets veranderd is. Maar ik houd de moed erin.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:11

Misschien komt het nog wel! Dat hoop ik zeker voor je. Mijn vriend merkte het ook al op, ben veel vrolijker, niet meer van die moodswings, niet zo vaak meer chagrijnig, minder cravings. Misschien is het toeval (hoop het niet), maar dat gaan we zien.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:12

welmoed__ schreef:
Misschien komt het nog wel! Dat hoop ik zeker voor je. Mijn vriend merkte het ook al op, ben veel vrolijker, niet meer van die moodswings, niet zo vaak meer chagrijnig, minder cravings. Misschien is het toeval (hoop het niet), maar dat gaan we zien.

Superfijn toch. Geniet ervan ;)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 20:14

Komt goed, dank je!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:10

Ik ben vorig jaar ook even gestopt (bijna een jaar vanaf geweest) en kreeg na een maand of 3-4 ook last van pukkels. Ik raad voor pukkels de Benzac wash 5% aan, helpt heel goed. Daarnaast wassen met CeraVe en de Duo+ crème van La Roche Posay en 2-3x per week exfolianten met Paula's Choice BHA. Superfijn dat het bevalt! Komt zeker goed :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:01

Ik kom ook weer even binnen vallen.

Ik word echt stapel gek van die hormonen. En merk aan alle kanten dat de pil voor mij echt klaar is.

Zijn er ook mensen die momenteel bezig zijn met die fertile gebeuren? Zoals bijvoorbeeld de daysy.
Werd er over getipt namelijk.

Dus eerst ff alles uitpluizen, want 300 euro uitgegeven... Is ook nog wel pittig.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 23:22

Lous schreef:
Nou ik ook niet gigantisch, maar na het stoppen met de pil leek ik echt weer een puber. :') [ [url=m/p5yDzU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZWiV0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou, dat vind ik reuze meevallen :D Ik had als puber een beetje last van puistjes, maar toen ik stopte met de pil op m'n 21e ontstond er na een half jaar een soort mijnenveld op m'n gezicht die ruim twee jaar heeft geduurd. Echt geen grapje, allemaal van die dikke onderhuidse bulten op m'n wangen en voorhoofd. Ik heb er nog steeds littekens van, maar gelukkig zijn de puistjes zelf niet meer zo actief. Hoeft niet te gebeuren, kan wel..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:20

maralyn schreef:
Ik kom ook weer even binnen vallen.

Ik word echt stapel gek van die hormonen. En merk aan alle kanten dat de pil voor mij echt klaar is.

Zijn er ook mensen die momenteel bezig zijn met die fertile gebeuren? Zoals bijvoorbeeld de daysy.
Werd er over getipt namelijk.

Dus eerst ff alles uitpluizen, want 300 euro uitgegeven... Is ook nog wel pittig.

Interessant, maar ken het niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 17:38

Lynnepinny schreef:
Lous schreef:
Nou ik ook niet gigantisch, maar na het stoppen met de pil leek ik echt weer een puber. :') [ [url=m/p5yDzU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZWiV0Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou, dat vind ik reuze meevallen :D Ik had als puber een beetje last van puistjes, maar toen ik stopte met de pil op m'n 21e ontstond er na een half jaar een soort mijnenveld op m'n gezicht die ruim twee jaar heeft geduurd. Echt geen grapje, allemaal van die dikke onderhuidse bulten op m'n wangen en voorhoofd. Ik heb er nog steeds littekens van, maar gelukkig zijn de puistjes zelf niet meer zo actief. Hoeft niet te gebeuren, kan wel..

Misschien dan dit niet. Maar mijn bovenrug en decolleté zaten onder. Plus ubervet haar en aangezien het dan zo dun is valt het helemaal op.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 18:42

Even een vraagje.
Ik heb sinds december voor het eerst een spiraal. Hiervoor altijd de nuvaring gehad wat goed beviel maar wel veel migraine van kreeg. De arts raadde het na mijn bevalling ook af om hier weer mee te beginnen dus nu een spiraal. Ik heb bijna 3 maanden gebloed, toen stopte het eindelijk en nu alsnog elke maand ongesteld.
Ik had eigenlijk gehoopt helemaal niet meer ongesteld te worden -O-
Kan het straks nog gebeuren dat ik niet meer ongesteld wordt zoals best veel mensen met een spiraal

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 12:32

Hoe zijn de ervaringen met implanon ?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:46

Escada schreef:
Even een vraagje.
Ik heb sinds december voor het eerst een spiraal. Hiervoor altijd de nuvaring gehad wat goed beviel maar wel veel migraine van kreeg. De arts raadde het na mijn bevalling ook af om hier weer mee te beginnen dus nu een spiraal. Ik heb bijna 3 maanden gebloed, toen stopte het eindelijk en nu alsnog elke maand ongesteld.
Ik had eigenlijk gehoopt helemaal niet meer ongesteld te worden -O-
Kan het straks nog gebeuren dat ik niet meer ongesteld wordt zoals best veel mensen met een spiraal

Welk spiraal heb je? Hier heeft het toch wel tussen de 6 maand en het jaar geduurd alvorens mijn bloedingen volledig uitbleven. En enkele maanden voor de wissel kreeg ik opnieuw spotting en dit is ook nog enkele maanden gebleven na het vervangen van mijn Mirena. Als je een Kyleena hebt, kan ik me voorstellen dat door de lagere dosering het nog wat langer kan duren of de kans kleiner dat bloedingen volledig uit blijven.
Ik had eigenlijk op de pil al nagenoeg geen bloedingen meer, alleen wat spotting tijdens de stopweken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:58

Even een vraagje...

Ik mag ivm endometriose niet meer ongesteld worden. Slik daarvoor de pil door.
Maar heb nu een flinke doorbraakbloeding en veel pijn.
Maar wat is dan het beste...
Een paar dagen stop inlassen en dan toch ongesteld worden of blijven doorslikken en hopen dat het minder wordt?

Ga morgen ochtend sowieso even met mijn arts overleggen... maar dan weet ik al een beetje wat ik met de pil van vanavond ga doen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:57

Het lijkt me toch dat het om de hormonen in de pil gaat. Een doorbraak bloeding is geen menstruatie. Niet zoals je die hebt als je een stopweek hebt.

Maar dat is mijn logica...

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:23

Ik zou niet zomaar stoppen zonder overleg met je HA. Beter morgen even afwachten wat je HA zegt.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:26

Ik wil echt graag stoppen met de pil.
Maar ik wil absoluut geen kinderen (like, never) dus dat vind ik een beetje lastig.
Condoom kan altijd scheuren.

Is er ook een anticonceptie die je stemming niet zo beïnvloed?

Ik slik de pil, maar ook antidepressiva. Lekker tegenstrijdig.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:41

welmoed__ schreef:
Ik zou niet zomaar stoppen zonder overleg met je HA. Beter morgen even afwachten wat je HA zegt.

Helemaal stoppen mag ik sowieso niet :+
Maar het ging mij er meer om hoe je dat doet met een doorbraak bloeding. Gewoon door blijven slikken.
Ik mag namelijk eigenlijk helemaal niet ongesteld worden, en doorbraakbloedingen zijn voor mij ook niet best (ook niet eerder gehad) dus zoek de manier om het zo snel mogelijk goed te laten stoppen, zodat het niet door blijft rommelen zeg maar.

Maar ik ga morgen even met mijn arts overleggen. Want de pijn os vrij onhoudbaar op het moment. :')

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:22

Esaqar schreef:
Ik wil echt graag stoppen met de pil.
Maar ik wil absoluut geen kinderen (like, never) dus dat vind ik een beetje lastig.
Condoom kan altijd scheuren.

Is er ook een anticonceptie die je stemming niet zo beïnvloed?

Ik slik de pil, maar ook antidepressiva. Lekker tegenstrijdig.

Koperspiraal?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:58

c_alsemgeest schreef:
welmoed__ schreef:

Maar het ging mij er meer om hoe je dat doet met een doorbraak bloeding. Gewoon door blijven slikken.
Ik mag namelijk eigenlijk helemaal niet ongesteld worden, en doorbraakbloedingen zijn voor mij ook niet best (ook niet eerder gehad) dus zoek de manier om het zo snel mogelijk goed te laten stoppen, zodat het niet door blijft rommelen zeg maar.

Maar ik ga morgen even met mijn arts overleggen. Want de pijn os vrij onhoudbaar op het moment. :')

Vervelend zeg, sterkte!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:07

c_alsemgeest schreef:
welmoed__ schreef:

Als ik doorbraakbloedingen heb (en dat is elke cyclus opnieuw), blijf ik gewoon doorslikken. Dan is het meestal over na 2 dagen. Als ik een stopweek pak, wordt het nog erger en bloedt het makkelijk 7 dagen (want stopweekbloeding is pas na 2 dagen stoppen bij mij).
Overigens heb ik meer last van doorbraakbloedingen als ik stress heb of veel bezig ben met m'n kinderwens. Alsof m'n lichaam dan denkt: je wilt het, dus je krijgt het. Sterker dan de pil #)