Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:08

maaikemuis schreef:
Al ben ik er inmiddels wel achter dat de Garmin app op de computer niet spoort. Ik vond het steeds al zo zwaar. Blijkt dat gebasseerd op mijn FTP de training in bijvoorbeeld zone 4 op de fietscomputer op FTP-niveau ligt, maar dat op de computer zone 4 ongeveer 20 punten hoger ligt. Niet zo raar dat ik dat dan niet volhou....

Ik gok dat je in Rouvy toch kunt instellen dat hij de wattage van je powermeter pakt en niet van je Tacx ?
Dan kan iig bij Zwift en ook bij Fulgaz .

Hoera , het is vandaag eens droog .
Straks maar eens een rondje hardlopen .
De boodschappen heb ik gelukkig al in huis , want het zal vandaag wel chaos in de winkels zijn .

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:31

Rouvy heeft het wel goed, al vind ik Rouvy niet zoveel aan. Laatst 60 dodelijke ongevallen door verkeer op een route in Italië, weinig ontspannend. Ik wacht tot dat abonnement is afgelopen zodat ik over kan naar Zwift. Het is echt de Tacx app van Garmin voor de pc waar fouten in zitten.

En eindelijk droog! De fietsen staan al achterop de auto!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:41

De oliebollentocht was heel erg geslaagd. (totaal 111 km gefietst.)

Een kwart van de rijders ken ik en heb ook leuke nieuwe mensen ontmoet.
Ook een Youtuber die ik volk met zijn velomobiel kanaal. Hij kwam naar mij toe lopen omdat hij mijn fiets herkende.

Een kort verslagje dan maar.

Bij mij thuis zijn we met zijn viertjes vertrokken naar Arnhem. Dat was al een leuke stukje om samen te fietsen.
Onderweg komt mijn beste vriend ineens langs rijden en belde mij even later op om te vragen waar we gingen verzamelen. Bleek hij tegenover een spoedklusje te hebben.

We verzamelde in de sporthal met onze fietsen. Dit gaf een apart gevoel en een mooi zicht vanaf boven de kantine.

Afbeelding

Na wat drinken gingen we met zijn all naar de fietsen één voor één naar buiten. Eenmaal gestart is het eigenlijk de kudde volgen (Al kende ik de route natuurlijk wel omdat we in eigen omgeving reden)

We zijn van Arnhem via Velp richting Doesburg gereden. Via daar de dijk op langs het hoge water richting Giesbeek. Hier had die vriend van mij weer gestaan omdat hij via die weg terug ging richting huis en de route van mij wist. Dus weer gefilmd en leuk om z'n stoet over de dijk te zien gaan.

Via Giesbeek reden we richting Duiven om een klein stukje door Duiven te fietsen richting de snelfietsroute. Zo komende in Zevenaar waar ook de pauze was en dus ben ik weer bijna thuis.

Hier stonden mijn ouders zusje en die vriend, kennissen en meer te wachten op deze bonte stoet velomobielen. Iedereen die altijd zegt dat ze te laag en te snel zijn hadden vandaag geen zeuren, in dit aantal vallen ze echt wel op en met gemiddeld 20km/u ook niet echt snel. Maar wat een mooi plaatje weer alles bij elkaar en zo dicht bij huis. (Zo mooi dat automobielisten stopte op de weg om foto's te maken.)

Na de pauze met uiteraard appeltaart gingen we direct richting de dijk. Dit is een hele mooie route die ik de dag ervoor al even gereden had. En met dat hoge water helemaal een mooi plaatje.

Eenmaal halverwege de dijkroute waaide het ook behoorlijk hard. Maar het goede nieuws was dat de wind gunstig stond. Hierdoor begonnen alle velomobielen te zeilen. Dit heb ik met die van mij nog nooit meegemaakt omdat hij dat mindet goed doet dan de driewielers. Maar een kwart van die hele route heeft niemand hoeven te trappen en dan toch versnellen tot bijna 25km/u (Arme bukfietsers die hier tegen de wind in fietste) Omdat wij niets hoefde te doen dan alleen sturen en de fiets op de dijk houden ging de tijd hier ook erg snel omdat het zo leuk was.

Bij Westervoort zijn we de dijk af gegaan en via de brug richting Arnhem. Om vervolgens de dijk beneden de tweede brug op te gaan om weer langs het water uit te komen. Hier had ik mooi overzicht op de brug en de ronde afdaling met al die velomobielen, dat was een bijzonder gezicht kan ik vertellen.

Op deze dijk was er op een stukje het water te hoog dus moesten we heel even een klein stukje van de dijk af en weer op. Daar kwamen we zelfs een paar kano's in het water tegen dus even vriendelijk zwaaien.

Het laatste stukje door Arnhem heen was een stuk klimmen en daar kreeg ik het eindelijk ook echt warm van.(niet dat ik het koud had) Ook dit was eigenlijk wel een heel mooi stukje.

Eenmaal bij de finish of start locatie(hoe je het noemen wil) gingen de fietsen weer de sporthal in.
Hier mochten we doorlopen en kregen we weer iets te drinken met oliebollen en snert.

Met wat napraten met iedereen en het horen waar het volgend jaar wordt georganiseerd(Rotterdam) ging ik met twee anderen weer richting huis.

Nouja niemand had de route terug dus was ik de voorrijder. (Tja toch het meest bekend daar, maar niet in het donker) Eenmaal bij de snelfietsroute in Zevenaar terug even aangegeven dat ik mee zou rijden met ze tot aan de paarden.(die moesten ook nog) Dat laatste stuk hebben ze ieder een andere kant op gemoeten.

Ik zal hier een link plaatsen naar waar alle foto's en video's terecht komen. Zelf zal ik vandaag ook nog video's online zetten en zal ook deze op de site in linkjes erbij komen.

https://ligfiets.net/news/6486

Ik hoop dat jullie van de foto's en video's (en mijn verslagje) een idee krijgen hoe het is geweest.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:43

Wat een ontzettend leuke foto van al die fietsjes zo bij elkaar en een mooi verslag Gothico. Volgens mij heb je best genoten ondanks dat het misschien niet helemaal jouw rit was. En wat hadden jullie een mazzel met het weer!

Ik heb het er ook even van gepakt en heerlijk 75 km over de uitlopers van de Veluwe gereden. Heerlijk! En ik ben blij dat mijn conditie op begint te pakken, in 2 maanden van 20 naar 75 km gegaan. Oké, ik ben vanavond toast, ik hang lekker met mijn huisman op de bank +:)+ . Maar ik voel me eindelijk een beetje blij in mijn eigen lijf, alsof ik het aan het terugvinden ben.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:45

Wat heerlijk Maaike! Aan alle ellende komt een eind, hopelijk kun je dit fijn door gaan zetten in het nieuwe jaar!

Gathico, dat klinkt als een zeer geslaagde dag! Geluk met het weer ook, het lijkt wel een beetje de enige dag van december zonder harde wind en regen….

Morgen hoop ik nog even het laatste rondje van het jaar te gaan maken.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:19

@Maaike, We hebben zeer zeker geluk gehad met het weer. Alleen harde wind, maar dat maakte dus niet zoveel uit. En Fijn om te lezen dat je conditie weer een beetje op pijl komt.

@Sakura, Ja ik denk dat je gelijk hebt. We hadden enorm mazzel met het weer omdat de dag ervoor en erna flink regen had. En vandaag en morgen is ook regen voorspeld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:26

Wat een leuk verslag! En inderdaad geluk gehad dat het weer vandaag voor winterse begrippen zeer goed was :D

Hier was gisteren de hel van het noorden , het mtb wedstrijd / tocht van 200 km in de modder ,regen en harde wind. Ik ben niet wezen kijken , was ik wel van plan maar omdat op stal de zon scheen en de bak droog was heb ik besloten te gaan paardrijden ( lees rodeo rijden met mijn jonge Fjord)

Ik heb nu voor mijzelf opgelegd dat ik vanaf 1 januari weer actief ga paardrijden en fietsen. Ik mis nu wel de ontspannen met alle stress van werk. En mijn hoofd leegmaken is dan zo belangrijk. Dus ik hoop op een beetje stabiele periode qua weer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:50

Vriendin van mij heeft die gefietst Zebrastreep, maar die moest op de 2e post na 131km stoppen, zat over de tijdslimiet.
Was mega zwaar gaf ze aan. Toch knappe prestatie.

Gothico wat een tof verslag en fotos! Leuk dat er ook bekenden zijn komen kijken, toch altijd tof die support.

Zebrastreep, lekker gaan doen hoor. Zo goed voor je geestelijke welzijn!

Lekker Maaike! Fijn dat je weer zover bent opgebouwd. Houdt je arm het ook vol die kilometers?

Hier social ride gehad vanmorgen vanaf de Trek store in Zwolle. 14 mensen, waarvan 3 dames. Leuke groep, rondje gefietst maar mega veel drek en blub.
Na afloop oliebollen en chocomelk en als service zijn alle fietsen schoon gespoten, dat was heel fijn!
Zo zag ie er uit, toch fijn dat je dan bij thuiskomst alleen ff de remschijven en ketting hoeft te doen;
Afbeelding

Wens jullie allemaal een goede jaarwisseling en hopelijk veel gezonde fiets kilometers in 2024!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:21

MarliesV schreef:
Vriendin van mij heeft die gefietst Zebrastreep, maar die moest op de 2e post na 131km stoppen, zat over de tijdslimiet.
Was mega zwaar gaf ze aan. Toch knappe prestatie.

Gothico wat een tof verslag en fotos! Leuk dat er ook bekenden zijn komen kijken, toch altijd tof die support.

Zebrastreep, lekker gaan doen hoor. Zo goed voor je geestelijke welzijn!

Lekker Maaike! Fijn dat je weer zover bent opgebouwd. Houdt je arm het ook vol die kilometers?

Hier social ride gehad vanmorgen vanaf de Trek store in Zwolle. 14 mensen, waarvan 3 dames. Leuke groep, rondje gefietst maar mega veel drek en blub.
Na afloop oliebollen en chocomelk en als service zijn alle fietsen schoon gespoten, dat was heel fijn!
Zo zag ie er uit, toch fijn dat je dan bij thuiskomst alleen ff de remschijven en ketting hoeft te doen;
[ [url=m/q5VbWE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wens jullie allemaal een goede jaarwisseling en hopelijk veel gezonde fiets kilometers in 2024!

Och wat enorm balen! Maar wel knap dat ze zover is gekomen. Ik laat die nog mooi aan mij voorbij gaan , misschien een keer de zomer editie.

Maar over de tijdslimiet? Ik zag al tijden van meer dan 14 uur voorbij komen :+ Dat ik al dacht jeetje wat doe je jezelf aan om zolang door de modder te strijden. Ik was na 10 km al gestopt :') Nadeel was ook wel de extreme wind alles zat ook flink tegen qua regen de afgelopen periode. Maar petje af! Geen haar op mijn hoofd die er enthousiast van wordt om het uit te gaan proberen :')

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 02:44

@Marlies, over de 100km in de modder is al heel erg ver en zwaar. Respect van mijn kant, ik heb dat in mijn MTB tijd ook nooit gedaan. Vond een ronde van 25km door de modder al veel.(moest dan ook naar het bos en terug fietsen wat ook al bijna 30km was samen)
En wat ziet jouw fiets er uit. Wel fijn dat ze die daar meteen schoon spoten.

@Zebrastreep, Dank je wel. Ik ben normaal niet zo handig met het schrijven van verslagen. Maar ik heb zo'n plezier met deze hobby en dit speciale evenement dat dat wel aardig lukt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:48

Goedemorgen , de laatste dag van 2023 .

Ik had gisteren nog goede voornemens een rondje te gaan lopen .
Maar niet gedaan i.v.m toch wel erg moe zijn . -O-
De afgelopen maanden sowieso niet echt veel gedaan , hoop vanaf morgen de draad weer op te kunnen pakken .
Tevens me zelf voor drie maanden aangemeld bij een sportschool op 500 meter
van mijn werk .Dan kan ik in de nu nog donkere avonden ook het loopband gebruiken .En tevens wat krachtwerk doen .Win win zeg maar .

@Gothico ; een mooi verslag , en een kleurrijk schouwspel :j
Leuk de foto,s op de website te zien .

@Maaike ; het was idd redelijk weer om een rondje buiten te fietsen .

@Zebrastreep ; Ik ken er twee die mee deden aan de MTB wedstrijd .
Door de modder en nattigheid was het idd zwaar , maar daardoor ook veel materiaal problemen .

@Marlies ; blij toe dat je fiets werd schoon gespoten . *\o/*

Alvast iedereen een prettige jaarwisseling :)F

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 01:14

Die 500 pagina’s hebben we niet meer gered, maar dat doel halen we vanzelf.

Ik wens iedereen een heel mooi, gezond en sportief 2024!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 01:27

Een gelukkig 2024 gewenst! Hopelijk gaan we weer mooie avonturen maken met onze fiets. En vooral veel veilige kilometers

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 08:36

Allen een heel gelukkig , sportief en gezond nieuwjaar **\O/**
Met mooie doelen , en veilige kilometers .

Afbeelding

Ik zat even te kijken wanneer dit topic gestart is , in april 2010 :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:29

Zebrastreep ik moet er ook niet aan denken. 100km zelf ook gedaan maar 200 is echt een stap te ver, weer of geen weer haha.

Allemaal de beste wensen voor 2024 en hopelijk veel sportieve en blessure vrije kilometers!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:19

Goedemorgen , ik heb me zelf gisteren met een nieuwe koffiemachine
verwend . *\o/* Mijn oude Senseo had z,n beste tijd wel gehad .
En ik was al langer aan het kijken voor een die vers de bonen maalt en dan
een bakkie leut maakt .
Ik wilde ook niet geen apparaat met 15 koffie soorten .Gewoon simpel
en een melk opschuimer geen must .
En uiteraard een klein budget :=

Dit is hem geworden , super blij mee

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:16

Ha! Jij hebt jezelf even een upgrade gegeven, daar ga je heerlijk je dagen mee beginnen. Er gaat echt niets boven verse koffie <3 . Op het werk ben ik meestal even koffie halen bij het barretje in de hal wanneer ze me kwijt zijn. Ik heb weinig herinneringen van de week na het ongeval, maar 1 van de eerste is een oud collega die mij verse koffie kwam brengen.

Zo maar eens een stukje fietsen. Het is eindelijk droog! Nadeel is wel dat het verdronken land nu een bevroren land is geworden. Oppassen geblazen!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:57

@T2T, Soms moet je jezelf gewoon ook kunnen verwennen.

@Maaikemuis, Ja het ondergelopen weiland wordt een schaatsbaan vrees ik. Bij ons bij de paarden staat er een heel groot deel onder water helaas.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:11

Oppassen dus Maaike , niet vallen .
Maar geniet ervan !

@Gothico; deze komt als low budget heel goed uit de bus .
Blij mee , en de koffie smaakt lekker .

Voor mij staat vandaag een uurtje easy fietsen op de planning .
Dat ga ik lekker binnen doen . Laptop aan en een triatlon rapportage kijken .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:45

@T2T geniet van de lekkere koffie. En succes met je uurtje easy op de trainer.

@Maaike Fingers crossed dat het niet te glad is. Veel plezier op de fiets.

@Gothico Wat een leuk verslag om te lezen van die oliebollentocht. Er is goed aan af te lezen dat je er veel lol aan beleeft.

Hier de afgelopen week al lekker hard aan het trainen. Met hardlopen ben ik na een blessure eindelijk ongeveer terug op 5km. Gister wel een foutje gemaakt. Had in de ochtend al hardgelopen en wilde in de middag een wat foundation ride doen in Zwift, een wat minder intense basis rit zegmaar, maar had per ongeluk threshold development aangeklikt. Een veel intensere rit met behoorlijk wat effort op FTP level, waarop je lichaam behoorlijk wat lactaat aanmaakt. Met veel hijgen en schelden toch uitgereden, maar zeker niet het beste idee op een dag waarop ik al gesport had...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:21

Brrrrrr, dat was een koud tochtje! Maar gelukkig droog (alleen die wind :brr: ). De weg lag er gelukkig goed bij, geen gladde stukken. En eindelijk hoef ik de fiets niet schoon te maken na een ritje. Gisteren een FTP-test gereden, dus vandaag was een lekker rustig ritje. Mijn vriend die moest harder werken, die had maandag na een ritje in de regen zijn fiets zo in de schuur gehangen, uiteindelijk wilde die fiets niet eens meer schakelen. Die heeft wat te doen van de week :x

@IMAY, jij hebt vandaag een lekker rustdagje?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:35

Lekker gefietst dus Maaike, fijn!

Imay, kan je dat dan niet aanpassen als het fout blijkt? Vandaag even rustig aan.

Mooie machine T2T, heerlijk vers gemalen koffie <3 :9k

Hier gisteren met Link my Ride en fietsvrouwen.cc een Sister Saturday gravel rondje gedaan. Had de route gemaakt, was een schot in de roos. Met 8 dames een leuke ronde getrapt, 43km en met heen en terug ongeveer 50 km totaal.

Vandaag mocht ik nog een keer aan de bak. Dit keer op de mtb met 2 van mijn wingwomens uit de mtb app hier in de regio. Hebben de 45km van de Beemd en Bergtoer Holten gefietst. Super gave route, plekken gereden waar je normaal niet mag komen.
Had na een gezellige avond en dus al een dag fietsen in de benen, wel echt zware pootjes. Maar we did it!
Nu lekker op de bank :Z

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:09

Ik val hier even binnen!

Ik zit normaal op de wielrenfiets (niet bepaald fanatiek haha! Maar dit jaar wel de halve Elfstedentocht gefietst in 1 dag samen met mijn man, mijn man heeft de dag erna de andere helft gefietst, ik niet meer).

Sinds gister ook beiden een mountainbike aangeschaft om in de winter te kunnen fietsen en vandaag uitgeprobeerd…laten we zeggen dat de mountainbikes gelijk een goede vuurdoop hebben gehad! Op sommige plekken door het bos was het water zo diep op het pad, dat we tot voorbij de ketting in het water stonden. 22 km gefietst en ik was toch wel enigzins gesloopt, mijn beenspieren hadden het zwaar. Gister ook hardgelopen, dus dat ga ik een volgende keer niet meer doen haha.

Ik ga met jullie meelezen/schrijven

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:25

Druif ik weet niet welke omgeving je woont. Maar momenteel is het verstandig om bepaalde mtb routes te mijden. Je rijdt de boel aan gort en dan hebben de onderhoudsploegen heel veel werk met het herstel.
Trail respect noemen ze dat. Zoek er maar eens op.

Ik woon in Hellendoorn, de route hier is bijvoorbeeld nog steeds echt prima te rijden. Terwijl de naastgelegen route van Nijverdal gemeden moet worden ivm het water. Kan dus lokaal best verschillen.

Het is verstandig om op mtbroutes.nl te kijken hoe het er bij ligt. En ook via Facebook vind je heel veel informatie. Bijna alle routes hebben wel een pagina. Mocht je Facebook hebben.

En verder natuurlijk welkom! Gezellig!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:30

Dat worden veel lekkere bakkies T2T :D

Jullie zijn allemaal dappere fietsers met deze kou, Marlies, Maaike. Het was wel prachtig droog en kraakhelder.

Ik heb vandaag hardlopen op de planning staan. Had een drukke dag dus het kwam er nog niet van. Nu even het eten laten zakken en dan ga ik straks nog een kort rondje intervallen. Over 3 weken loop ik een (voor mijn doen) pittig rondje van 11km met aardig wat hoogtemeters. Dus de focus ligt nu even meer op rennen dan op fietsen. In februari weer volle bak trainen op de fiets.

Welkom Druif! Klinkt als een goede MTB ontgroening.