Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:27

Veel plezier alvast Roosch! Ik ben ook al weer aan het bedenken wanneer ik weer een excuus heb om naar een eiland te gaan. Ben er tenslotte ook al bijna een week weg :') .

Herkenbaar MuSLi, mijn mindset is ook wisselend. Maar de hoeveelheid beweging is prima.

Vandaag vrij, dus zo met de hondjes een uitgebreid rondje door het bos. Eten is niet heel goed maar ook niet dramatisch geweest deze week. In de basis wat meer gaan eten en daardoor minder behoefte aan snaai.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:16

Ik had vandeweek een bericht getypt, maar die uiteindelijk niet verstuurd dus :’)

Roosch die foxy wat houdt dat precies in? Beweeg je daarin ofzo?

Ik ben wel jaloers op jullie hoor! Altijd heerlijk op de Waddeneilanden <3 Ik ga volgende week een weekendje weg, maar helaas niet naar het wad haha. Vorige week wel 2x zonsondergang gekeken over de Waddenzee, wonen we vlakbij :)

Hier wel een goede week! Goed gegeten, steady tussen de 1600-1900 kcal gegeten elke dag, met 1x een misstapte van 2100 omdat mijn Oppo ijs zo lekker was :+ Uiteindelijk de 3x sporten niet gehaald omdat ik onverwachts vanochtend moest werken. Weekend probeer ik wel wat normaal te eten, maar heb zaterdag wel een feestje waar waarschijnlijk de nodige drankjes gaan vloeien. Ben benieuwd wat de weegschaal zaterdag zegt :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 16:08

Oja, sorry.

Foxy is de crosstrainer en Hypoxi is het apparaat/pak waarmee ik sport. Zoek maar eens op Hypoxi vacunaut.

Als ik dus aan het foxyen ben ben ik aan het sporten. :')

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 09:47

Was de weegschaal lief voor je Yvankaxx?

Hier gaat het met de stappenteller wel goed, vrijdag ruim 18.000 en gisteren bijna 16.000. Dat is 's avonds dan ook wel goed te voelen. :+
Eten is dan weer niet zo goed maar omdat we wat uitgebreider eten, geen behoefte aan een tussendoortje dus hoop met alle stappen aan t eind van de rit beetje stabiel te blijven. :))

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:59

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:15

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 14:42

Nathazzz schreef:

Hier gaat het met de stappenteller wel goed, vrijdag ruim 18.000 en gisteren bijna 16.000. Dat is 's avonds dan ook wel goed te voelen. :+
Eten is dan weer niet zo goed maar omdat we wat uitgebreider eten, geen behoefte aan een tussendoortje dus hoop met alle stappen aan t eind van de rit beetje stabiel te blijven. :))

Wat goed! En gefeliciteerd met je verjaardag!

Miekje: goed gedaan!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 18:40

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb echt een heerlijk weekend gehad!

Komende paar dagen flink hectisch dus erg weinig tijd om te sporten, dus ik moet zo na het avondeten nog op Foxy. Help me. :+

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:17

Mooie foto's Roosch! Zet m op straks op Foxy!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:02

Mooie foto's @Roosch. En fijn dat je weekend heerlijk was <3
Sterkte komende dagen met de hectiek.

Hier gelukkig een rustig weekje voor de boeg. Geen bijzondere dingen.
Dus gewoon focussen op netjes eten, goed bewegen en positieve mindset.
Ik was in ieder geval alweer een klein beetje kwijt van de extra kilootjes ;)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:14

Nathazzz schreef:

Vanochtend op de weegschaal geweest, ten opzichte van vrijdag 4 ons gegroeid, maar ten opzichte van vorige week maandag 0.7kg afgevallen. Dus ben nu in 2 weken 1.7kg kwijt, met dus wel weekenden waarin ik meer heb gegeten dan ik graag zou willen. Ben prima blij ermee :D
Komend weekend een weekendje weg en dan komt er weer wat meer rust in de weekenden gelukkig.

Roosch wat een heerlijke foto’s, jullie hebben het ook getroffen met het weer zeg!

Goed gedaan Miekje!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:32

Als de algehele lijn maar naar beneden gaat, dan gaat het de goede kant op toch @Yvanka?
Mooie cijfertjes :j

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:36

Schade van ze vakantie +0,3 kg dat valt nog mee. *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 08:37

Momo94 schreef:
Schade van ze vakantie +0,3 kg dat valt nog mee. *\o/*

Dat valt zeker mee :j

Hier vanochtend ook weer -400gram ten opzichte van afgelopen zondag. Dat is dus best wel netjes. Nu weer even vasthouden, want die 400gram moet echt nog wel een beetje meer worden :Y)

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:17

Mag ik mee komen lezen/praten? :) Ondertussen terug 2,5 weken bezig met opnieuw dieeten. Ik heb nog nooit wat kunnen volhouden, maar deze keer voelt het precies anders? Bij de vorige keren was ik altijd chagrijnig, constant rusteloos door de honger od. Dat is deze keer allemaal niet. Wat er voor zorgt dat het best wel makkelijk gaat momenteel! Ik was in juni al gestart met wekelijks zumba met een kennis dus die beweging had ik ook al voor ik begon met dit dieet. Ik doe aan cal tekort op basis van mijn bmr.

Even wat ‘harde’ cijfers er in gooien:

Gestart op 126,2. Vandaag 122,8. Vaste weegdag is woensdag. Doel: Alles onder de 100. Elke kilo onder de 100 die ik extra af val is een feestje! Maar we gaan eerst deze 26 kilo maar eens aanpakken!

Ik wil ook op vrijdag weer gaan lopen, zodat ik 2 keer per week sport. Mijn werk is verder vrij actief dus daar haal ik ook wel wat winst uit :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:38

Welkom Swifter, zet hem op!

Momo, dat valt zeker mee!!

Op zich is het voor mij vol te houden als je je beseft dat je eigenlijk alles mag eten. Zolang je binnen kcaltekort blijft.

Ik heb deze dagen wat meer behoefte aan lekkers. Ik heb besloten d'r even aan toe te geven. Ik sta wel vaak genoeg op de crosstrainer ondanks heel drukke dagen dus we gaan gewoon braaf door.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:49

Super goed Swifter! Het begin is er *\o/* Ik ben ook op dat gewicht begonnen, maar ben nog net iets minder ver dan jij.

Ik ben nu een weekendje weg met een vriendin, vanochtend nog wel even lekker gesport ter voorbereiding haha. Zo lekker uit eten, probeer er wel gewoon van te genieten en voer ook niks in m’n app in, maandag zie ik wel weer. Morgen gaan we shoppen dus veel lopen en zondag naar de sauna dus een heerlijk weekendje :)

Roosch, wat je zegt ervaar ik inderdaad ook, dat ik qua voeding nieteens gekke veel aan hoef te passen. Al zie je in de app wel dat het snel gaat als je bijv hagelslag op brood doet ipv kipfilet. Maar vind het (behalve de weekenden) niet super zwaar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:24

In principe vind ik de doordeweekse dagen ook niet echt zwaar, maar de weekenden vind ik wel lastig soms dat ik bepaalde dingen moet laten om maar binnen mijn kcal tekort te blijven. En omdat ik nog 20 kilo wil afvallen en al ruim een jaar bezig was met de 20 die ik nu kwijt ben, dan voelt het af en toe wel moedeloos aan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:28

Amandavd schreef:
In principe vind ik de doordeweekse dagen ook niet echt zwaar, maar de weekenden vind ik wel lastig soms dat ik bepaalde dingen moet laten om maar binnen mijn kcal tekort te blijven. En omdat ik nog 20 kilo wil afvallen en al ruim een jaar bezig was met de 20 die ik nu kwijt ben, dan voelt het af en toe wel moedeloos aan.

Ja, het voelt alsof je levenslang hebt.

Zolang er niet teveel gekke dingen zijn red ik me. Tot m'n vriend spontaan naar de winkel gaat voor speciaalbiertjes op woensdagavond, of aankomt met *vul iets random lekkers in*..

Ik probeer me aan zoveel mogelijk goede dagen te houden, laten we daar maar op richten.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:02

Hier zat mijn man 2 dagen terug chips te eten tijdens het tv kijken. Dat blijft ook zo moeilijk. Maar uiteraard heeft hij daar gewoon recht op. Daarvoor heb ik jawbreakers in huis gehaald. Qua cal maar 33, maar wel iets lekkers waar je echt wel even mee bezig bent en ook kunt kauwen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:51

Je wil niet weten wat er aan eten in mijn vriend gaat per week. Meerdere zakken chips iig. :')

Goed alternatief van je!

Ik sta weer op Foxy terwijl ik TLC kijk. Ben niet helemaal fit dus de rest van de dag lig ik vooral op de bank. :+

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:55

Hier gaat het niet lekker, ben kwaad en verdrietig. Doe onwijs mijn best en heb een dokters bezoek gehad in een groot ziekenhuis en voelde al direct aan dat doordat ik andere artsen niet iets speciaals gevonden hadden ze hier ook niet verder wolde gaan. Kreeg zelfs toen ik nog geen minuut binnen zat en er niks onderzocht was de vraag of ik naar een somatische poli ben geweest of zou willen. Daarnaast werd mijn eetpatroon schokkend genoemd en kreeg ik vragen van eet je echt niet meer als dat je aangeeft of ga je echt niet vaker uiteten.. ik heb veel moeite met het eten en vond het pijnlijk dat ze er zo op doorgingen, ik kom daar juist omdat ik niet afval. Daarnaast word ook gelijk weer bevestigd dat ik toch echt obesitas heb en dat ik echt moet afvallen wat dus niet lukt. Ze vonden mijn eetpatroon zo schokkend omdat zd het dus zo weinig vonden, het gevoel dat ze je niet geloven word direct bevestigd. Ik zei ja ik hou van lekker eten maar door het eeuwige gevecht heb ik echt zoveel eten al geweerd uit mijn levensstijl, tot het ongezonde aan toe omdat ik wanhopig ben.
Heb geen snaaidrang er van gekregen maar eerder een onwijs misselijk en naar gevoel.

Sorry even mijn klaag zang hier :o

Klinkt goed Roosch! Je klink een stuk positiever en gemotiveerder/realistisch als heel wat maanden terug _/-\o_

Voor iedereen die erge trek heeft savonds als de partner aan het snacken is, een gekookt eitje misschien een optie? Toch even wat te kauwen en voedzaam, ik pel altijd met een bakje er onder op de bank zodat ik er langer over doe haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:03

Wat naar zeg, zo heb je absoluut niet het idee dat je serieus genomen wordt. :(:) Wat is een somatische poli?

Ja, ik voel me ook beter. Ik heb een nieuwe baan waardoor ik tweemaal per week een flinke reistijd heb, maar ik voel me veel minder gehaast omdat ik niet steeds naar de sportschool hoef te vliegen. Dat alleen geeft me zoveel rust in mn koppie. Plus het feit dat ik wanneer ik maar wil erop kan stappen. Lekker toegankelijk!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:19

Roosch schreef:
Amandavd schreef:

Ja, het voelt alsof je levenslang hebt.

Zolang er niet teveel gekke dingen zijn red ik me. Tot m'n vriend spontaan naar de winkel gaat voor speciaalbiertjes op woensdagavond, of aankomt met *vul iets random lekkers in*..

Ik probeer me aan zoveel mogelijk goede dagen te houden, laten we daar maar op richten.

Dat idd. Alsof je nooit meer eens echt zonder na te denken kunt eten want dan val je die week niet af voor je gevoel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:19

tirzasarah10 schreef:
Hier gaat het niet lekker, ben kwaad en verdrietig. Doe onwijs mijn best en heb een dokters bezoek gehad in een groot ziekenhuis en voelde al direct aan dat doordat ik andere artsen niet iets speciaals gevonden hadden ze hier ook niet verder wolde gaan. Kreeg zelfs toen ik nog geen minuut binnen zat en er niks onderzocht was de vraag of ik naar een somatische poli ben geweest of zou willen. Daarnaast werd mijn eetpatroon schokkend genoemd en kreeg ik vragen van eet je echt niet meer als dat je aangeeft of ga je echt niet vaker uiteten.. ik heb veel moeite met het eten en vond het pijnlijk dat ze er zo op doorgingen, ik kom daar juist omdat ik niet afval. Daarnaast word ook gelijk weer bevestigd dat ik toch echt obesitas heb en dat ik echt moet afvallen wat dus niet lukt. Ze vonden mijn eetpatroon zo schokkend omdat zd het dus zo weinig vonden, het gevoel dat ze je niet geloven word direct bevestigd. Ik zei ja ik hou van lekker eten maar door het eeuwige gevecht heb ik echt zoveel eten al geweerd uit mijn levensstijl, tot het ongezonde aan toe omdat ik wanhopig ben.
Heb geen snaaidrang er van gekregen maar eerder een onwijs misselijk en naar gevoel.

Sorry even mijn klaag zang hier :o

Klinkt goed Roosch! Je klink een stuk positiever en gemotiveerder/realistisch als heel wat maanden terug _/-\o_

Voor iedereen die erge trek heeft savonds als de partner aan het snacken is, een gekookt eitje misschien een optie? Toch even wat te kauwen en voedzaam, ik pel altijd met een bakje er onder op de bank zodat ik er langer over doe haha.

Dikke knuffel zeg! Wat een enorm rot gevoel!