Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:Ik ben het met Rutte niet eens waar hij zegt dat deze manier van aanpak zorgt voor groepsimmuniteit en een lockdown niet.
Ook dan krijg je die immuniteit, want mensen binnen de 'groep' (als in het land NL) krijgen het virus nog steeds alleen gekontroleerder. En als dan iedereen het gehad heeft dan kan de grens weer open.
Verder doet ie het voorkomen alsof het nu misschien enkele maanden gaat duren, terwijl met een lockdown het wel een jaar kan duren.
Dus alleen de dingen die ze graag zien worden wat positiever voorgesteld en de dingen die ze niet willen worden negatief aangedikt.
Echwel schreef:Maar hoe lang zouden de kwetsbaren zich aan de maatschappij moeten onttrekken
Wanneer kan de zorg het weer aan.
Na deze 3 weken
DubbelDun schreef:Ik ben het met Rutte niet eens waar hij zegt dat deze manier van aanpak zorgt voor groepsimmuniteit en een lockdown niet.
Ook dan krijg je die immuniteit, want mensen binnen de 'groep' (als in het land NL) krijgen het virus nog steeds alleen gekontroleerder. En als dan iedereen het gehad heeft dan kan de grens weer open.
Verder doet ie het voorkomen alsof het nu misschien enkele maanden gaat duren, terwijl met een lockdown het wel een jaar kan duren.
Dus alleen de dingen die ze graag zien worden wat positiever voorgesteld en de dingen die ze niet willen worden negatief aangedikt.
cursebreaker schreef:Ik vraag me nu wel echt af hoe het nu in alle landen verder gaat verlopen, als je ziet hoe verschillend de aanpakken overal zijn nu; de een gaat idd in lockdown, de ander doet het zoals NL en dan weer landen zoals Engeland nu die niks gaan doen - wat ik echt een heel heftige beslissing vind. Wat is nu wijsheid en echt de beste aanpak? Want elk land zal wel z'n experts hebben die de staatshoofden adviseren.
We kunnen niet meer als afwachten en adviezen opvolgen, maar pfoe; het is wel zorgelijk
neetoch schreef:Heeft er iemand misschien een link voor mij waar ik de persconferentie kan terugzien? Kan het nog niet vinden op het internet.
KarmaChansy schreef:cursebreaker schreef:Ik vraag me nu wel echt af hoe het nu in alle landen verder gaat verlopen, als je ziet hoe verschillend de aanpakken overal zijn nu; de een gaat idd in lockdown, de ander doet het zoals NL en dan weer landen zoals Engeland nu die niks gaan doen - wat ik echt een heel heftige beslissing vind. Wat is nu wijsheid en echt de beste aanpak? Want elk land zal wel z'n experts hebben die de staatshoofden adviseren.
We kunnen niet meer als afwachten en adviezen opvolgen, maar pfoe; het is wel zorgelijk
Zweden doet ook niet veel, geen maatregelen oid behalve opletten AUB niet hamsterenwij zijn zelf voorzichtig en gaan naar plekken waar niet veel mensen zijn, heb toch 4 honden die er uit moeten. Tis onze buren die de grenzen dicht gooien
edit en de normale adviezen geen ouderen bezoeken etc
Chiren schreef:Pindabear schreef:
Zat ik ook al aan te denken. Ik lees veel mee in het topic en reageer maar erg weinig, en ook kijk ik regelmatig of er iets nieuws is over Chiren en Raket.
Lief dat jullie aan me denken! Ik ben er nog gewoon en zit nog steeds thuis. Het ging vorige week wat beter maar ben inmiddels weer minder. Maar gelukkig niet meer die hoge koortsen. Het begint wel een beetje eenzaam te worden.
idinn schreef:Ik ben benieuwd .. wij vliegen straks van Kathmandu via Doha naar Amsterdam. Wat voor controles we krijgen en hoe ze ons in het vliegtuig zetten. Zijn het unaniem over eens dat we naast sommige mensen hier in de vertrekhal echt niet gaan zitten.. op dit moment lijkt het alsof we beter in de bergen hadden kunnen blijven. In plaats van met elke mogelijke nationaliteit in 1 plek te zetten